Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge facebook har kunden gått på "Livets harde skole" og "Hjemmeværende NAV".

Etter opplevelsen med meg, har hun vel fått traumer for livet :( :( :( :(

Har dere overvåkningskameraer i det området dere var? Jeg hadde en annen opplevelse med en kunde der hun endte opp med å sende en skriftlig klage, og hun også løy så det rant slik at det virkelig skulle virke som at jeg ikke klarte å gjøre jobben min. Oh well, synd det når kameraet viser noe helt annet enn det du forteller... :)

Ellers synes jeg det kunden gjorde mot deg var uhørt! Kos deg i t-skjorte! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med

"Hei dragen!

Du er hjertelig velkommen til å aldri entre butikken igjen. Videre lykke til med dine syke oppfatninger av hva som er greit å lire i fra seg til fremmede. Om du skal være et godt forbilde for din datter kan du begynne med å ikke kommentere andres kropper, samt snakke sant i en klage. Mulig du vil bli tatt mer seriøst da. Sikkert ikke.

Ps: faen ta deg

Påskehilsner fra anoreksibutikken uten service"

• Liker 11
Skrevet

Har dere overvåkningskameraer i det området dere var? Jeg hadde en annen opplevelse med en kunde der hun endte opp med å sende en skriftlig klage, og hun også løy så det rant slik at det virkelig skulle virke som at jeg ikke klarte å gjøre jobben min. Oh well, synd det når kameraet viser noe helt annet enn det du forteller... :)

Ellers synes jeg det kunden gjorde mot deg var uhørt! Kos deg i t-skjorte! :D

Vi har dessverre ikke det, men heldigvis en sjef som stoler på at det jeg sier er sant :)

Gjest constance90
Skrevet

snip*

Både jeg og sjefen lo godt av den mailen :fnise: Jeg har fått lov til å svare akkurat det jeg vil, så nå driver jeg å tenker på et bra svar tilbake. Tips?

"Kjære ***

Først må jeg starte setningen med at jeg har blitt opplært av "livets harde skole" og mine foreldre at om man ikke har noe pent å si så tier man stilt. Å lyve er også stygt.

Når du har komt deg til hektende og de verste traumene har lagt seg så send oss gjerne en ny mail. Vi vet begge hva som skjedde og det er et dårlig eksempel for din lettpåvirkelig datter din å påstå ting som du gjør nå.

1. Dere var alene

2. Ingen hadde tatt dere i forsvar

3. Ingen sier slikt til fremmede personer

4. Nærmeste sportsbutikk herfra ligger på ***, der har de sikkert ansatte som ikke har "anoreksia armer"

Når du også innser hva du har gjort kan du gjerne komme innom og be om tilgivelse.

Hilsen *** "

MEN så er det teite kunder og facebook da. Så man må selvfølgelig svare hyggelig. Ikke skriv noetror jeg er best, jeg hadde lagt inn et par banneord i tilegg.

• Liker 3
Skrevet

Men det vet vel ikke kunden! Men ikke svar barnslig og kranglete tilbake, det fører aldri noe godt med seg!

Ville fortalt noe slikt som at beklager for hendelses, vi ahr sett på videoopptakene som ikke viser den hendelsen du forteller om.

Skrevet

En hyggelig mail der du på en fin måte påpeker usannhetene hun kommer med, med hilsen ekspeditøren gjeldende dag; *navn* i *butikk*. Sleng gjerne med en kommentar om at hun gjerne er velkommen innom med en beklagelse for at hun var frekk mot deg og forsøker å sverte deg med løgner.

• Liker 10
Gjest RompeRusk
Skrevet

Pakkepapir for 19 kroner holder kanskje til 1 pakke, maks 2. Det blir veldig dyrt i lengden dersom alle kundene skal komme og kreve å få pakket inn med butikkens ordinære varer. Man får pakket inn med forbehold av at det er mer innpakkingspapir igjen. Det er jo ikke akkuratt vanskelig å forstå.

Er igrunn enig i at det er litt dårlig å ikke pakke inn dersom dere gjør det til vanlig. Det er jo ikke verre enn å kjøpe inn noen ruller med papir fra vanlig butikk/nille eller lignende :) til og med vi, som jobber i matbutikk, bruker titt og ofte å ta papir fra butikken til å pakke inn blomsterbuketter, sjokolade eller andre ting som skal gis bort :P men dette er jo noe en tar opp med sjefen, ikke den ansatte!

Skrevet

Takk for veldig fine ord :) :)

Sjefen ringte meg nettopp. Kjerringa hadde visst sendt inn skriftlig klage, og den lyder så her:

"Torsdag den 04. april var jeg i butikken deres. Fikk riktignok hjelp av hun som jobbet der, men jeg ba henne på en PEN måte å dekke seg til, av hensyn til mine personlige grunner. Hun ble visst ekstremt sur og tok det PERSONLIG. Herrefred, her handler det om KUNDEN, ikke de ansatte! HALLO, har dere hørt om kundeservice? Noen burde tatt serviceskolen ja.!

Jeg syntes ikke at det passer seg å kjefte på en kunde foran mange andre kunder. Jeg ble veldig ydmyket over at hun sto og nærmest brølte på meg og ungen min. Mange andre kunder ble sjokkerte og tok meg i forsvar, men hun ga seg ikke. Fy, så ubehagelig det var! Det verste er at hun avsluttet med å kalle ungen min for en DRITTUNGE. FYYYYY, slikt sier man ikke!!

Dessuten, hvorfor går man egentlig med t-skjorte på jobb når man jobber med SERVICE? Det er jo bare ekkelt!

Jeg håper at butikksjefen kan ta en skikkelig prat med henne. Gjerne gi henne sparken for min del, dette ødela hele helgen min!"

Kjære vene, den dama må ha noen seriøse problemer med seg selv.

Dekke seg til? Latterlig. Hadde du gått i en mikrobikini på jobb kunne hun snakket om å dekke seg til.

Og har hun aldri lært normal folkeskikk? Du går da ikke bort til et villt fremmed menneske å påstår at de har anorexia.

Ikke nok med at hun var over alle støvleskaft frekk, hun mener seg altså så rett at hun kan klage etterpå? Mennesker slutter aldri å forbause meg....

Synes du hadde all rett til å bli forbanna, og det hadde ikke vært feil å svart enda skarpere.

Gå i hva du vil - det finnes heldigvis ikke så mange skruller av dette kaliberet der ute.

Med ønske om en sommer med masse fint t shorte vær. :)

• Liker 7
Skrevet
*snip*

Fantastisk bra svart til den kunden! :blomst::pls: Du fortjener en medlaje for å ha mot nok til å svare på den måten der til en dri**kjerring av en kunde! *klappe for* (Nei, er ikke ironisk)

Og du? Ikke bry deg om hva andre måtte mene om armene dine :opplyser::hug:

Skrevet

IKKE pakk inn mailen med det service-greiene vi blir trykka ned i halsen med. Du trenger ikke være frekk, svar henne saklig men strengt! Si at det er ikke akseptabelt å kommentere utseendet til de ansatte, og at den ansatte har full rett til å forsvare seg. Videre at du/ dere ikke synes det er greit at hun lyver når hun sender inn en klage *peke på hva som er feil*, og at med mindre hun kommer og ber om unnskyldning er hun ikke velkommen i butikken lenger.

Det er HELT innafor.

• Liker 22
Skrevet

I følge facebook har kunden gått på "Livets harde skole" og "Hjemmeværende NAV".

Etter opplevelsen med meg, har hun vel fått traumer for livet :( :( :( :(

Haha, ser jo at hun ikke en gang har klart å regne seg fram til at på torsdag var det 3. april... xD

Skrevet

Åherregud! Stående applaus til deg Rægs, fordi du svarte som du gjorde. Det er selvfølgelig IKKE greit å kommentere utseendet til ansatte. Fy så forferdelig frekt sakt. Håper ser at hun er noe utenom det vanlige, og ikke lar det stoppe deg i å gå i t-skjorte i fremtiden. Hun kan virkelig ikke ha vært helt god i toppen...

• Liker 2
Skrevet

Både jeg og sjefen lo godt av den mailen :fnise: Jeg har fått lov til å svare akkurat det jeg vil, så nå driver jeg å tenker på et bra svar tilbake. Tips?

Siden svaret ditt kan bli misbrukt - sendt til vg og slik shit vill ejeg svart følgende:

Hei ********

Først ønsker vi å beklage at du føler at du har opplevd å bli urettferdig behandlet i vår butikk, vi ønsker at allte våre kunder skal være fornøyd med vår service.

Når dette er sagt har vi snakket med rette vedkommende om episoden, og grunnet forklaring som er veldig avvikende fra din, ønsker vi å henlegge saken da episoden etter vårt syn baseres på en misforståelse.

Vår kleskode i butikk omfatter at våre ansatte ikke får bruke annet enn t-skjorter og gensere på jobb med vår logo på, slik praksis blir også fulgt i andre serviceyrker.

Vi ønsker derfor å påminne om at selv ansatte i en servicebedrift har en serviceplikt over for våre kunder, er våre ansatte også mennesker med følelser som kan reagere på negative kommentarer om utseendet sitt.

Mvh sportsbutikken

---------------------------------

Jeg har jobbet på kundeservice i mange år og blant annet ble jeg helt rå på beklagelser per e-post... yey!

Det du må gjøre er å beklage, finne en løsning som er akseptabel, og ikke gi ammunisjon til videre tull. :fnise:

• Liker 16
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg hadde bare skrevet veldig saklig tilbake - med en godt kamuflert, spydig undertone selvsagt. Topp det av med en frekk smiley (gjerne denne ;)), så får du poenget ditt frem uten at hun kan føle at hun har noe å gå videre med.

Skrevet

Takk for veldig fine ord :) :)

Sjefen ringte meg nettopp. Kjerringa hadde visst sendt inn skriftlig klage, og den lyder så her:

"Torsdag den 04. april var jeg i butikken deres. Fikk riktignok hjelp av hun som jobbet der, men jeg ba henne på en PEN måte å dekke seg til, av hensyn til mine personlige grunner. Hun ble visst ekstremt sur og tok det PERSONLIG. Herrefred, her handler det om KUNDEN, ikke de ansatte! HALLO, har dere hørt om kundeservice? Noen burde tatt serviceskolen ja.!

Jeg syntes ikke at det passer seg å kjefte på en kunde foran mange andre kunder. Jeg ble veldig ydmyket over at hun sto og nærmest brølte på meg og ungen min. Mange andre kunder ble sjokkerte og tok meg i forsvar, men hun ga seg ikke. Fy, så ubehagelig det var! Det verste er at hun avsluttet med å kalle ungen min for en DRITTUNGE. FYYYYY, slikt sier man ikke!!

Dessuten, hvorfor går man egentlig med t-skjorte på jobb når man jobber med SERVICE? Det er jo bare ekkelt!

Jeg håper at butikksjefen kan ta en skikkelig prat med henne. Gjerne gi henne sparken for min del, dette ødela hele helgen min!"

HAHA!

Altså hallo, når man skal sende inn en klage så hjelper det ihvertfall ikke å lyve!? Hun og datteren var de eneste kundene i butikken og ingen andre kunder "tok henne i forsvar". Og nei, jeg har aldri kalt datteren hennes for en drittunge!

Herregud, for ei kjerring. Med alle disse løgnene hun serverer lever hun nok i sin egen lille boble, der virkeligheten må overdrives helt hinsides for å kompensere for kjedsomheten i sitt eget triste liv. Er nok noe hun har lært på "livets harde skole" det.

Synes du er kul, og svarte henne på en HELT legitim måte. Man kommenterer ikke andres utseende på den måten, fy faen.

Anbefaler å sende henne et veldig saklig og upersonlig svar som noen over her kom med et glimrende forslag til, så hever du deg langt over henne og kan glemme nepskrellet. :) (Kanskje skrive noe om "vår flotte ansatte (deg) som gjør en fremragende jobb og derfor selvfølgelig ikke får sparken". Slik blir hun nok provosert, uten at det gir henne ammunisjon ved å gå på henne som person.) :P

• Liker 2
Skrevet

Kunde: Denne klokka... er den veldig lang i reima?

Meg: Nei, det tror jeg ikke. Den er normal vil jeg si!

Kunde: Kan du prøve den på så jeg får se? Du har akkurat slik hånd som barnebarnet mitt. Skikkelig tykke og pløsete hender :)

Meg:.. Den passer fint.

Kunde: Njææh, syns det så litt rart ut med det tykke håndleddet.

Altså, what. Man sier ikke sånt. Og jeg har ikke unormalt store hender, jeg har faktisk ganske små!

• Liker 9
Skrevet

Kunde: Kan du prøve den på så jeg får se? Du har akkurat slik hånd som barnebarnet mitt. Skikkelig tykke og pløsete hender :)

Altså, what. Man sier ikke sånt. Og jeg har ikke unormalt store hender, jeg har faktisk ganske små!

Det har jeg også opplevd bare med klær. Kunde: skal kjøpe denne til fadderbarnet mitt, og hun er ca like stor som deg. Kan du prøve den?

Jeg: denne er jo xl, jeg bruker S. Så tror den blir litt stor til meg.

Kunde: s? Det kan du umulig være. Du er like stor som fadderbarnet mitt og hun bruker xl. Kanskje dere har klær her som er stor i størrelsen?

Jeg: de er helt vanlig, tenker jeg.

Kunde kjøper plagget uten å si noe til meg.

For en selvtillitsboost :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg får denne her, bare motsatt, slengt i trynet heeeele tiden. Men sjelden på jobb da.

"Oi du har skikkelig tynne håndledd! Det er jo bare bein jo? Spiser du nok? Du må spise!"

Her om dagen kom det en gammel mann og klagde på neglelakken min. Jeg jobber i blomsterbutikk så neglelakk varer max et par timer før den er skikkelig stygg. Iallefall, jeg står og pakker inn blomstene hans og så sier han: "nei, ærlig talt. Engen går du med neglelakk, eller så går du ikke med neglelakk!"

Visste ikke at menn på 70 var så opptatt av negler :P

• Liker 8
Skrevet

Skulle rydde litt i varer som har vært her en stund for å gjøre plass til nyheter, og satt derfor opp et eget tilbudsbord, med div varer som egentlig ligger på 300,- og oppover, med skilt "alt på bordet 200,-". Ble ganske fort lei vitsinga om "da tar jeg alt på bordet for 200,-, jeg".

Men nå nettopp var det en som tok kaka:

Kunde: Da tar jeg alt på bordet, jeg. Og legger en 200-lapp på disken.

Meg, med en høflig latter: Beklager, men er nok pr enhet.

Her har de forje 10-15 idag som har sagt den ledd med og kjøpt en eller 2...

Kunde, par hakk høyere: Det står på skiltet!!!

Meg: hehe... Ja, det gjør så. Det er ment pr stk.

Kunde: DETTE ER DET VÆRSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ. JEG KREVER Å FÅ ALT TIL 200,-. DET STÅR I LOVEN.

Meg: Jøss, du må da ha hatt et fantastisk liv, hvis dette er det værste du har vært med på. Så fantastisk for deg.

Hun gikk.....

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...