Daria Skrevet 25. juli 2006 #201 Del Skrevet 25. juli 2006 Alle kjenner da Per... På biblioteket hos meg har vi en haug av disse kioskseriene som kommer med ny bok annenhver måned og holder på i det uendelige, og det går nesten ikke en dag uten at en aller annen kommer og spør om jeg har en bok til dem i dag, uten å spesifisere næmere hvilket nummer de skal ha -sånt burde jeg visst huske... Forleden kom det en og spurte etter en serie, og da jeg spurte hvilket nummer i den serien, bare så hun på meg som om jeg var komplett idiot -hun skulle da selvfølgelig ha den første! *sukk* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. juli 2006 #202 Del Skrevet 25. juli 2006 På min internett butikk så har jeg mulighet for enten kan dem hente varen hos meg eller så må dem betale porto som går etter vekt. Det stod på denne måten! Tabellpris 29 KR Hentes 0 KR Det er mange som velger hentes og skriver til meg, jeg kan gå og hente varen i min lokal postkontor! Nå har jeg fått gjort litt om på hentes. Og der stå det nå : Hentes her hos oss (adressen) 0 Kr! ← Selger du drømmelys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjappa Skrevet 26. juli 2006 #203 Del Skrevet 26. juli 2006 Har jobba i burgersjappe og der var det mye rart. Det som jeg synes var det rareste må være det store antall folk som ble overrasket over at cheeseburger og hamburger ikke er ei pølse. Jeg mener, i tillegg til at jeg regner med at dette er allmenn kunnskap, så er det bilde av maten samt oversikt over innhold. Husker best den dama som ble rett og slett forbanna/fornærma over at jeg insunierte at hun kunne klare å spise opp dette *hun pekte på cheeseburgeren*. Jeg svarte så høflig jeg kunne (var litt perpleks) at jeg ikke insunierer noe som helst, jeg bare leverer det hun selv bestilte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #204 Del Skrevet 26. juli 2006 Har jobba i burgersjappe og der var det mye rart. Det som jeg synes var det rareste må være det store antall folk som ble overrasket over at cheeseburger og hamburger ikke er ei pølse. Jeg mener, i tillegg til at jeg regner med at dette er allmenn kunnskap, så er det bilde av maten samt oversikt over innhold. Husker best den dama som ble rett og slett forbanna/fornærma over at jeg insunierte at hun kunne klare å spise opp dette *hun pekte på cheeseburgeren*. Jeg svarte så høflig jeg kunne (var litt perpleks) at jeg ikke insunierer noe som helst, jeg bare leverer det hun selv bestilte. ← denne skjønte jeg ikke mye av.. trøttt??? eller kanskje det er jeg som er overtrøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #205 Del Skrevet 26. juli 2006 denne skjønte jeg ikke mye av.. trøttt??? eller kanskje det er jeg som er overtrøtt... ← Kan hende alle er trøtt. Skal prøve en forenklet utgave: Kunde: Jeg skal ha en cheeseburger Jeg leverer cheeseburger Kunde: Hva er dette? Trodde cheeseburger var pølse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #206 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Kan hende alle er trøtt. Skal prøve en forenklet utgave: Kunde: Jeg skal ha en cheeseburger Jeg leverer cheeseburger Kunde: Hva er dette? Trodde cheeseburger var pølse ← der var det litt bedre å forstå! dæven, å ta feil på pølse og burger da.... Endret 26. juli 2006 av Chic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 26. juli 2006 #207 Del Skrevet 26. juli 2006 Når det gjelder kunder som skal inn i butikken etter stengetid, så har jeg en historie. Og dette skjedde OFTE. Vi hadde rydda inn alle varer som sto utenfor butikken, satt alle snittblomster på kjøla (jobba i en blomstrebutikk på et kjøpesenter), slukket lyset, senka gitteret slik at man måtte huke seg skikkelig ned for å komme under, og satt inne på kontoret og telte kassa, da vi hører "Halloo?" ute i butikken. Når vi stakk hodet ut, står det en kunde der, i bekkmørket, og spør "har dere stengt?" 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #208 Del Skrevet 26. juli 2006 Morsom tråd! Men dere som plages av kunder i butikken etter stengetid, hvorfor senker dere ikke gitteret helt/låser døra??? Jeg har jobbet i butikk selv, men jeg lukket alltid gitteret helt når jeg stengte butikken, det er jo ikke akkurat mye ekstraarbeid og jeg slapp at noen kom overraskende på mens jeg telte kassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #209 Del Skrevet 26. juli 2006 Men dere som plages av kunder i butikken etter stengetid, hvorfor senker dere ikke gitteret helt/låser døra??? ← Flere av butikkene jeg har jobbet i har låsen til gitteret på utsiden av butikken, så vi måtte ta ned gitteret halvveis og krype tilbake for å ta oppgjøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #210 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg jobbet på klesbutikk ved siden av studiene, og særlig før jul og morsdag var det en strøm av menn som skulle kjøpe gaver til sin kjære. Siden de fleste ikke hadde peiling på hvilen størrelse kona brukte, ble det en del pene sjal og gavekort, men en mann ville absolutt kjøpe noe annet selv om han ikke visste størrelsen. Han så seg litt rundt og så sa han: "Hun der borte ser ut som hun er like stor som kona, jeg tar noe i hennes størrelse!" Jeg var ikke så trenet i å se hvilken størrelse kunder trengte, så jeg gikk bort og spurte henne høflig om hun kunne hjelpe. Hun brøt ut i latter og tok heldigvis forespørselen med godt humør! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 26. juli 2006 #211 Del Skrevet 26. juli 2006 I min grønne ungdom (åååh, det er lenge siden ) jobbet jeg i en burgersjappe etter skoletid. Glemmer aldri damen som kom inn og skulle ha kjøttkake med rundstykke og ost... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 26. juli 2006 #212 Del Skrevet 26. juli 2006 I min grønne ungdom (åååh, det er lenge siden ) jobbet jeg i en burgersjappe etter skoletid. Glemmer aldri damen som kom inn og skulle ha kjøttkake med rundstykke og ost... ← :grine2: :TooHappy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. juli 2006 #213 Del Skrevet 26. juli 2006 Morsom tråd! Men dere som plages av kunder i butikken etter stengetid, hvorfor senker dere ikke gitteret helt/låser døra??? Jeg har jobbet i butikk selv, men jeg lukket alltid gitteret helt når jeg stengte butikken, det er jo ikke akkurat mye ekstraarbeid og jeg slapp at noen kom overraskende på mens jeg telte kassen! ← *dunk dunk riste riste* "Hallooooo? er det noen her?" <-- kunde som står utenfor gitteret, rister og banker og hoier. Når vi endelig sier "ja?" får vi høre at han bare skal kjøpe en liten ting. Kunder as.... I min grønne ungdom (åååh, det er lenge siden ) jobbet jeg i en burgersjappe etter skoletid. Glemmer aldri damen som kom inn og skulle ha kjøttkake med rundstykke og ost... ← Hehe den var bedre enn pølse med flesk rundt (baconpølse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 26. juli 2006 #214 Del Skrevet 26. juli 2006 *dunk dunk riste riste* "Hallooooo? er det noen her?" <-- kunde som står utenfor gitteret, rister og banker og hoier. Når vi endelig sier "ja?" får vi høre at han bare skal kjøpe en liten ting. Kunder as.... Hehe den var bedre enn pølse med flesk rundt (baconpølse). ← Superlammet! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. juli 2006 #215 Del Skrevet 26. juli 2006 *dunk dunk riste riste* "Hallooooo? er det noen her?" <-- kunde som står utenfor gitteret, rister og banker og hoier. Når vi endelig sier "ja?" får vi høre at han bare skal kjøpe en liten ting. Kunder as.... ← En låst dør -merket klart og tydelig med åpningstider -har da ingenting å si. Den kan man da bare ruske i og banke på, og når noen åpner, kan man jo si "Jeg vat at dere har stengt, men jeg skal bare..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #216 Del Skrevet 26. juli 2006 Frekkaser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. juli 2006 #217 Del Skrevet 26. juli 2006 Superlammet! :hoppe: ← *kosejoker*!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #218 Del Skrevet 26. juli 2006 Flere av kundene som kommer og bestiller "det samme som igår" eller "det vanlige". Noen av kundene som har vært stamkunder lenge kjenner jeg jo igjen. Men jeg har mange kunder i løpet av en dag, og å kunne husker hva alle bestilte dagen før blir litt i overkant for meg. Har ellers ufattelig mange historier om dumme kunder, men skal skåne noen av kundene og ikke røpe hvilken butikk jeg jobber i. Er nok en del kunder som ikke ville satt pris på at de blir utlevert på internett. Dere som etterlyser flere historier om kunder får heller begynne å jobbe i butikk selv. Jeg har sluttet å bli overrasket hva kunder kan få seg til å si/gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 26. juli 2006 #219 Del Skrevet 26. juli 2006 Selger du drømmelys? ← Ja blandt annet. Er du en av mine morsome kunder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yenoh Skrevet 26. juli 2006 #220 Del Skrevet 26. juli 2006 Litt av problemet her er at mange som jobber i butkk er studenter og er fleksible. Derfor forventer mange kunder at alle butikkansatte kan være like fleksible med tanke på åpningstid osv. ← Joda, men litt medmenneskelighet synes jeg at man kan oppvise som kunde. Jeg for min del er blitt så møkklei av folk som kommer to minutt på stengetid, bruker ti minutt på å finne det de skal ha, og deretter skal de ha ut mine siste vekslepenger, slik at de som bruker kassa mi dagen etter, må begynne dagen med femhundringser og mynter. Dessuten; som student, i hvert fall når det ikke er ferie, har noen kanskje dager som innebærer skole, og rett på jobb etterpå, og der er du til 22-23 på kvelden. Da er du rimelig mett av dagen, og lengter etter at klokka skal bli stengetid så du kan dra hjem og slappe av. Noe fra min hverdag som kassadame på "Rimi": En kunde handler for 357,50 kr og skal betale med kort. Joda, greit nok, men så drar hun kortet, og ber meg samtidig "slå på fem hundre". Jeg har f.eks. en hundrelapper igjen, og den trenger jeg til kundene som betaler med en fysisk femhundrings for samme sum. Jeg rister på hodet og sier at "Dessverre, jeg har ikke så mye." eller "Jeg har dessverre ingen hundrelapper igjen å gi ut. Men jeg kan slå på seks hundre(hvis jeg har mange tohundrelapper)/du kan få fem hundre i tillegg". Kunden utbryter overlegent: "Hva, har du ikke penger i kassa di?!". *sukke* Nei, jeg sa jo nettopp at jeg ikke har, og jeg gjentar at jeg har dessverre ikke det. "Ja, men hvis jeg hadde betalt med en femhundrelapp, da?" fra henne(som oftest er det kvinner). "Ja, DA har jeg, men ..." begynner jeg, og skal forklare at dette ikke er det samme, hvorpå hun avbryter meg med et triumferende "Men da HAR du penger i kassa, da, så da slår du på femhundre til meg så jeg får litt vekslepenger". *frese iltert til* Javel, hva gjør jeg da hvis kunden bak kommer med en fysisk femhundrings og betaler for samme sum? Det frister sterkt å si så hun med kortet hører det: "Dessverre, men hun foran deg *peke på* kranglet seg til min aller, aller siste hundrings, og ikke har jeg femtilapper heller, så du får kjefte på henne for at jeg ikke har annet igjen nå enn mynter". Eller den eldre mannen som skal tippe, og oppdager at han skal ha røyk. Så sier han dette til personen bak tippeterminalen, og blar opp penger for å betale for røyken. Hvorpå han blir overrasket over at han må betale dette i kassa hos meg, for Norsk Tipping og "Rimi" er to vidt forskjellige firma, og kassene har dermed ingenting med hverandre å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå