Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En av de artigste historiene jeg har hørt var da det nye kassasystemet til Narvesen kom i bruk, altså det som leser strekkoder.

Inn kommer det en av de gode, gamle stamkundene. Hun skal ha en avis som hun kjøper hver dag og hun er vandt med å bare legge en tier på disken og gå. Min far sier da at han må ha avisen slik at han får scannet den inn. Denne damen blir veeeeeldig skeptisk til dette og spør hvorfor. Min far begynner da å forklare at det er et nytt system som må lese strekkoden på avisen for å få frem prisen. Nei, dette skjønte hun ikke, for dette var jo en avis! En annen kunde forsøker da å sammenligne litt og forklarer at når man handler på butikken så gjør de det samme der.

"Men det er jo mat!" var det glumme svaret han fikk, før han gav opp.

Faren min tok da avisen og scannet den inn, slik at prisen kom opp. Han viste henne så strekkoden på avisen, og hvordan prisen hadde kommet frem på kassa. Da ser denne damen forundret opp på faren min og spør

"- Kom den på når du gjorde sånn??"

"- Ja." svarte faren min da. :ler:

Jepp, jobbet på Narvesen en gang og kjenner igjen den situasjonen... :ler: En kunde kom inn en gang og spurte om vi solgte blader. Hmm... tre av fire vegger var da dekket av blader...

:hoho: Samme med tyggisen (som pleier alltid å stå ved kassen). Hvor er tyggisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Narnia

Det er alltid like givende når kunder kommer inn med mobilene sine og masse papirer, forklarer at de ikke får sendt meldinger/fylt opp kortet osv blablabla, og spør om jeg kan forklare dem hvorfor dette er og selvfølgelig løse problemet for dem.

Joda, bare fordi jeg selger ladekort kan jeg hjelpe med aaaalt, og fikse hvilket mobilproblem som helst. Universal-mobiloperatør-guden, det er meg!

"Finnes det kundeservice? Hva er nr? Kan DU ringe?"

:klaske:

Endret av Narnia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg kunde selv også og for en stund siden står jeg i kassen på Byggmakker og skal betale for en større leveranse da jeg hører samboeren min rope navnet mitt gjennom hele butikken (Med lang kø i kassa...); xxx, her har de hekksaks med skikkelig bensinmotor. (Han er mekaniker og elsker alt som kan drives av en sådan...). Jeg repliserer, som sant er, at "Ja, men vi har ikke hekk, kjære". Jeg, og ca. 20 andre knakk fullstendig da han etter ca. 2 sekunders betenkningstid svarte at "Jeg vet det! Men kan vi ikke låne en?"

:hoho:

Herregud, så morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg kunde selv også og for en stund siden står jeg i kassen på Byggmakker og skal betale for en større leveranse da jeg hører samboeren min rope navnet mitt gjennom hele butikken (Med lang kø i kassa...); xxx, her har de hekksaks med skikkelig bensinmotor. (Han er mekaniker og elsker alt som kan drives av en sådan...). Jeg repliserer, som sant er, at "Ja, men vi har ikke hekk, kjære". Jeg, og ca. 20 andre knakk fullstendig da han etter ca. 2 sekunders betenkningstid svarte at "Jeg vet det! Men kan vi ikke låne en?"

Dette er akkurat noe sånt som kjæresten kunne prestert, ja... Han har våte drømmer om båndsag for tida! :ler:

Vi har stående avtale om at så lenge han ikke terger meg for min sko-mani, kan han få leke med så mye verktøy han vil for min del.

Og dette er den morsomste tråden jeg kan huske på evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sted hvor vi har et 820-nummer som folk kan ringe for å snakke direkte med oss.

En natt ringte det en mann som sa noe sånt som:

"Ja.... eehhh... skal vi se..... jeg bare lurte på..... hvordan fungerer dette med munnsex?" :overrasket:

Jeg svarte høflig at han dessverre hadde ringt feil. Men resten av nattevakten brukte jeg til å fundere over dette: Hvordan fungerer egentlig munnsex over telefon? Er det åååhh nå tar jeg deg inn i munnen og du er så deeeilig, eller er det mmmggghnn bbnnggmmm gnnmmbbgnn??

Noen som vet? :ler:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i sentralbord for et bilredningsselskap en gang i tiden. En dag ringte det en kvinne som spurte med noget sløv stemme om noen kunne komme å åpne medisinskapet hennes, for hun hadde mistet nøklene til det. Jeg svarte høflig, nei det er nok ikke noe vi kan gjøre. Hun svarer; jamen, er dere ikke et redningsselskap da?

Huff, var vanskelig å holde seg alvorlig da.... :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde studie-praksis på etbibliotek i Oslo, ble jeg skjellt ut av en dame som ikke ville betale purregebyret -det hadde hun jo gjort så mange ganger før! Hadde veldig lyst til å gi henne et par hint om hvofor hun hadde det, men jeg holdt meg i skinnet. Og det endte med at hun betalte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden ringer til en dataleverandør;

Hei, jeg skulle hatt en av disse datamaskinene. Jeg trenger en som har flere funksjonaliteter. Jeg trenger både å kunne skrive og kunne slette det som jeg har skrevet. Jeg trenger mulighet for å kunne lese på tysk og muligheten for å kunne lese mail, men jeg vil ikke ha internett eller mulighet for å kunne skrive mail. Han antok at han ville trenge en av de mest avansere maskinen vi har....

En annen kar på telefonen kom aldri til poenget med at han hadde ringt inn for han var så opptatt med å kjefte på meg for at vi hadde så dårlig linje. Jeg byttet fra headset over til telefonrør for å se om det hjalp , men det gjorde det ikke. Han kunne ikke skjønne hvordan en teknologibedrift kunne vedkjenne seg en sånn dårlig telefonlinje... Det ble bedre da han byttet fra sin (billige) trådløse og over til en veggtelefon...

Kom igjen folkens, jeg vil lese flere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Narnia

En gammel mann med dårlig stemme kom og klaget om at han hadde trøbbel med mobilen sin. Han kunne ikke ringe kundeservice pga stemmen, men hadde sendt mail istedet. Nå kom han til meg med denne mailen og sa at kundeservice hadde sagt at han måtte gå til meg/stedet han kjøpte startpakken så skulle vi hjelpe han.

MEN det var en liten hake ved det hele - han hadde sendt mailen til "Shess" sin kundeservice, ikke Chess som jo muligens hadde vært mer givende. Likevel ga han meg en utskrift av mailen (som jo kun var en automatisk feilrapport) og mente at Chess hadde skrevet det og det.

Jeg forklarte han (og skrev på en lapp) hvor han måtte sende mailen og beklaget at jeg ikke kunne hjelpe han. I det han gikk sa han ikke så altfor lavt at hvis det var sånn service man skulle få når man hadde problemer så skulle han kaste mobilen i søpla...

Jaujau :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den her var bare helt kostelig :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
En gammel mann med dårlig stemme kom og klaget om at han hadde trøbbel med mobilen sin. Han kunne ikke ringe kundeservice pga stemmen, men hadde sendt mail istedet. Nå kom han til meg med denne mailen og sa at kundeservice hadde sagt at han måtte gå til meg/stedet han kjøpte startpakken så skulle vi hjelpe han.

MEN det var en liten hake ved det hele - han hadde sendt mailen til "Shess" sin kundeservice, ikke Chess som jo muligens hadde vært mer givende. Likevel ga han meg en utskrift av mailen (som jo kun var en automatisk feilrapport) og mente at Chess hadde skrevet det og det.

Jeg forklarte han (og skrev på en lapp) hvor han måtte sende mailen og beklaget at jeg ikke kunne hjelpe han. I det han gikk sa han ikke så altfor lavt at hvis det var sånn service man skulle få når man hadde problemer så skulle han kaste mobilen i søpla...

Jaujau  :erter:

hehe, er ikke alltid like lett å bli gammel med all denne nye teknologien tror jeg...

*abonnere på tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

På datasupport:

Supporter: Da kan du lukke det åpne vinduet.

Kunden: Ok, vent litt.

*tid går, lyden av vind, dump, dump)

Kunden: Ok, da er jeg tilbake, nå har jeg lukket vinduet.

Japp, det var gjennomtrekken som gjorde at du ikke fikk lagret gitt.

:ler:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo en klassiker innen dataverdenen om dårlig opplæring.

Sekretæren fikk beskjed om å ta en kopi av disketten hver kveld. Systemet trynet selvsagt, og backup-disken måtte tas i bruk. Da teknikeren spør hvor hun har diskettene får han utdelt en ringperm - med pent daterte ark hvor disketten er lagt oppå kopimaskinen og deretter tatt kopi av. Rett skal være rett, hun hadde gjort det hun fikk beskjed om.

En selvopplevd en var ei dame med datter som var og handlet på ikea. Dattera spør om ikke de skal ha pose - to ganger. Mora: "Hysj!". Gjett hvem som likevel skulle ha pose etter å ha betalt (og måtte betale for den også :sjarmor:)

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gotthard

jobbet som selger i møbelbutikk før i tia, dette var mens alle skulle ha vannsenger.

en dag ringte en som snakket gebrokent og han var sint.

"jai kjøpe vanneseng i gor og det ikke være med vann!!!do komme med vann nå.

jeg lo så jeg måtte gi tlf videre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En selvopplevd en var ei dame med datter som var og handlet på ikea. Dattera spør om ikke de skal ha pose - to ganger. Mora: "Hysj!". Gjett hvem som likevel skulle ha pose etter å ha betalt (og måtte betale for den også :sjarmor:)

Jeg tar også alltid betalt for pose når folk først sier at de ikke skal ha og så "plutselig" etter at de har betalt finner ut at de trenger en likevel. Man kan tydelig se hvem som tror de er smarte og vil slippe å betale for posen. ;)

Det samme gjelder folk som ikke gidder å si hei når jeg hilser på dem, de får ikke noe gratis av meg hvis de ikke kan spandere et smil eller et lite "hei".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min internett butikk så har jeg mulighet for enten kan dem hente varen hos meg eller så må dem betale porto som går etter vekt.

Det stod på denne måten!

Tabellpris 29 KR

Hentes 0 KR

Det er mange som velger hentes og skriver til meg, jeg kan gå og hente varen i min lokal postkontor!

Nå har jeg fått gjort litt om på hentes. Og der stå det nå :

Hentes her hos oss (adressen) 0 Kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fra min tid hos nummeropplysningen 180(som det het i gamle dager)

Kunde: Du, jeg skulle gjerne hatt nummeret til Per

Jeg: Har du et etternavn eller en adresse?

Kunde: Per. Du kjenner vel han. Han bor i det hvite huset nedi gata.

Jeg: Hvilken gate i hvilken by da?

Kunde: VET DU IKKE SÅPASS ELLER? *bam, på med røret*

Enkelt og greit:

Kunde: Har du en god pizzaoppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...