AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12201 Del Skrevet 15. juni 2018 39 minutter siden, The Kitten skrev: Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg? Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. Senterleder: Vet du hvem jeg er? Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå... Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger? Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT! Hvorfor blir dere kastet ut? Er det bare butikken deres som blir kastet ut? Hvordan er senterlederen en drittsekk? Er det bare fordi h*n har tatt en pengemessig fornuftig avgjørelse om å få inn en annen butikk eller ligger det noe annet bak? Hva slags skostørrelse har h*n og hva slags sko ville h*n kjøpe? Anonymkode: 31b19...ffe 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. juni 2018 #12202 Del Skrevet 15. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir dere kastet ut? Er det bare butikken deres som blir kastet ut? Hvordan er senterlederen en drittsekk? Er det bare fordi h*n har tatt en pengemessig fornuftig avgjørelse om å få inn en annen butikk eller ligger det noe annet bak? Hva slags skostørrelse har h*n og hva slags sko ville h*n kjøpe? Anonymkode: 31b19...ffe Nabobutikken ble lagt ned, og vi var lovet lokalene for å kunne utvide og bli mer synlig på senteret. Han er en drittsekk fordi at istedenfor å informere oss først, fikk han hengt opp bannere på den nedlagte butikken om at det kom noe nytt.. Hva slags skostørrelse og type sko han var ute etter gir jeg blanke faen i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12203 Del Skrevet 15. juni 2018 2 minutter siden, The Kitten skrev: Nabobutikken ble lagt ned, og vi var lovet lokalene for å kunne utvide og bli mer synlig på senteret. Han er en drittsekk fordi at istedenfor å informere oss først, fikk han hengt opp bannere på den nedlagte butikken om at det kom noe nytt.. Hva slags skostørrelse og type sko han var ute etter gir jeg blanke faen i. Høres ut som en kjiping ja. Håper du finner ny jobb hvis du mister jobben. Jeg får spørre noen andre om skostørrelsen hans da. Anonymkode: 31b19...ffe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12204 Del Skrevet 15. juni 2018 På 13.6.2018 den 23.24, The Kitten skrev: Kunde: Hvor mye kan jeg ta ut? Meg: ingenting dessverre, vi har for lite kontanter i begge kassene. Kunde: Så hvor mye kan jeg ta ut? Meg: ingenting, jeg har ikke nok til å gi ut Kunde: Så kan jeg få 1200 kr ut? Artig den der ja...🙄 På min forrige arbeidsplass hadde vi svært lite kontantomsetning pga at vi solgte kapitalvarer som er så dyre at det ikke er vanlig å betale dem kontant, så kontantuttak hadde vi rett og slett ikke mulighet til. Fikk grov kjeft av en fyr som mente jeg var det minst serviceinnstilte mennesket i verden en gang, det måtte da være mulig å "skaffe en tusenlapp" til ham (helst i 100- eller 200-lapper). Joda, jeg fyrer gjerne opp printeren, finner frem saksa og er frem til kost og losji i regi av Kriminalomsorgen etter at jeg har blitt dømt for falskmyntneri for at du skal få ut penger jeg ikke har i kassa. Anonymkode: 379a7...032 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeivskank Skrevet 15. juni 2018 #12205 Del Skrevet 15. juni 2018 18 timer siden, The Kitten skrev: Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg? Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. Senterleder: Vet du hvem jeg er? Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå... Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger? Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT! Åhj hva er det som foregår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. juni 2018 #12206 Del Skrevet 15. juni 2018 1 time siden, Skeivskank skrev: Åhj hva er det som foregår? Det lurer vi og kundene på også. Hadde forresten en innom i går. Kunde: Hei har du denne i 42? Meg: Nei, dessverre det er helt tomt. Kunde: Ok, men da tar jeg den i 39. Den passer sikkert... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12207 Del Skrevet 15. juni 2018 20 timer siden, The Kitten skrev: Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg? Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. Senterleder: Vet du hvem jeg er? Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå... Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger? Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT! Sartor? Anonymkode: e3f68...47a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. juni 2018 #12208 Del Skrevet 15. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sartor? Anonymkode: e3f68...47a Nope. Men kommer ikke til å si hvor det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12209 Del Skrevet 15. juni 2018 2 minutter siden, The Kitten skrev: Nope. Men kommer ikke til å si hvor det er. Forstår det. Spurte litt på impuls. Lykke til, håper det ordner seg for deg. Anonymkode: e3f68...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 Populært innlegg #12210 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg jobber i klesbutikk, og det absolutt verste jeg vet er kunder som vil ha feedback på antrekk og så ender for eksempel opp sånn her: Kunde: jeg greier ikke å bestemme meg for den grønne eller den blå genseren. Vær ærlig nå, si hva du synes!!!! Jeg: hmm, begge var flott til deg. Men jeg syns kanskje den blåe var finest Kunde: jaha?? Jeg syns den grønne jeg da, men hvis ikke du syns det så..... *går uten å kjøpe noe* Jeg: 🤔 I vinter hadde jeg en kunde innom som bare ville kikke. Så kom det en kunde til som tydeligvis var en venninne av henne. Jeg jobber i en liten butikk, og gikk rundt å ryddet etter en dag med masse kunder som hadde rotet ganske heftig. Disse to blir stående å bable, og plutselig stopper hun ene opp mens jeg rydder på plass varer og sier: "unnskyld, men står du å tyvlytter?“ Herregud, jeg er på jobb og jeg prøver å fullføre arbeidsoppgavene mine. Jeg driter vel i hva de pratet om.... De kunne vel gått en annen plass da, hvis det de pratet om var så privat Anonymkode: 2b836...9aa 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 Populært innlegg #12211 Del Skrevet 17. juni 2018 Kunde: jeg trenger en lyspære... Meg: okei, vet du hvilken sokkel? k: nei, men pæren var rund på toppen m: viser henne lyspærer k: ingen av disse er riktige m: vet du hvilken lampe den er til? k: nei kunde til venninne: kom vi går, hun er bare lørdagshjelp og kan ingen verdens ting... Hallo? Jeg er ikke synsk heller! Anonymkode: c6944...0a9 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 18. juni 2018 #12212 Del Skrevet 18. juni 2018 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #12213 Del Skrevet 20. juni 2018 På 17.6.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev: Kunde: jeg trenger en lyspære... Meg: okei, vet du hvilken sokkel? k: nei, men pæren var rund på toppen m: viser henne lyspærer k: ingen av disse er riktige m: vet du hvilken lampe den er til? k: nei kunde til venninne: kom vi går, hun er bare lørdagshjelp og kan ingen verdens ting... Hallo? Jeg er ikke synsk heller! Anonymkode: c6944...0a9 Åååååå... Har vært borti min andel av sånne kunder i løpet av mange år som butikkansatt. Like frustrerende hver gang man møter på dem (og en smule fascinerende). Er det virkelig så uforståelig at butikkansatte ikke er synske og at det bortimot umulig å finne rett produkt uten et minimum av opplysninger? At en lyspære er rund, en støvsuger er liten og rød eller at batteriene er "vanlige" er ikke god nok informasjon. Det et er irriterende for oss bak disken at mange kunder mener at det er elendig service at vi ikke klarer å hjelpe dem å finne rett produkt når de selv ikke vet hva de skal ha. Det er jo ikke at vi ikke vil hjelpe, men at vi ikke kan fordi vi ikke har nødvendig informasjon (som kunden må gi oss). Anonymkode: 379a7...032 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #12214 Del Skrevet 20. juni 2018 På 29.5.2013 den 11.00, Singha skrev: På den tysk-danske grensa slipper du pant om du viser pass og skriver under en erklæring på at du ikke kommer til å pante det i Tyskland. Får skaffe dere samme system. 😜 Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om... Anonymkode: a7bed...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #12215 Del Skrevet 20. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om... Anonymkode: a7bed...d09 Innlegget du siterer er fra 2013, altså 5 år gammelt. Mamma og pappa tar ofte Kiel-ferga fra Oslo til Kiel når de skal besøke familie i Køben og grensehandler i Tyskland på vei tilbake til Danmark. Boksene de har hatt med fra tyske grensebutikker, både brus og øl (bl.a. svenske øltyper), har vært uten pantemerke. Anonymkode: 379a7...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aqua Skrevet 20. juni 2018 #12216 Del Skrevet 20. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om... Anonymkode: a7bed...d09 Ja, det stemmer. Jeg gjorde det senest i fjor 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ardwinna Skrevet 1. juli 2018 Populært innlegg #12217 Del Skrevet 1. juli 2018 I dag holdt det på å koke over for meg... Siden vi endelig har fått sommervær i nord bestemte jeg meg for å handle inn noen stauder og ordne litt i hagen. Siden jeg er ganske ivrig på hagefronten, ble det en del planter å slå inn da jeg kom til kassa, så dama bak disken slo inn på løpende bånd. Jeg registrerte såvidt at det var noen som kom på siden av meg men tenkte ikke mer over det. Akkurat da jeg skulle til å betale, kommer den personen jeg hadde registrert (eldre gubbe) plutselig inn fra venstre og utbryter: "har du slått inn blomstene mine også???" Både jeg og dama bak disken skjønte svært lite da vi ikke hadde merket at det hadde sneket seg med noen ekstra planter. Jeg kikket over staudene mine og så én plante som jeg ikke kjente til, så jeg sa at det kunne godt hende. For min del var det ingen krise. Da hev gubben seg over plantene mine og begynte å plukke ut de han mente var "hans", inkludert et par peoner jeg vet jeg hadde plukket med meg fordi jeg hadde plukket ut en av hver farge. Jeg sa at de blomstene var mine, de hadde jeg plukket ut selv. Men neida, han påstod hardnakket at disse var hans, og det visste han helt sikkert. Jeg innså etterhvert at denne karen hadde ikke tenkt å gi seg med det første, så jeg gadd ikke diskutere mer og lot ham bare få plantene. Jeg sa til dama bak disken at hun bare skulle la peonene stå inne på kassa for jeg kunne gå og hente nye. Hun nikket prøvde fortvilt å få kontroll på hvilke stauder jeg skulle betale for og hvilke gubben hadde plukket ut. Hele tiden sto gubben og gnålte om at han kjente igjen den ene peonen så den var ihvertfall hans, og mumlet til kona at neste gang burde de kanskje sette plantene sine i en pose eller noe så de ikke ble tatt av noen andre. Jeg kjente jeg ble dritirritert og svarte bare med noen korte, sure "jada, det er greit", betalte og gikk til utgangen. Altså, det var kun én plante som var slått inn feil, ellers var det stauder jeg selv hadde plukket. Likevel var han overbevist om at flere av plantene var hans. De peonene han var så opptatt av å få tak i var ikke noe spesielt med heller. Alle peonene var så godt som kliss like, så jeg skjønner ikke hvorfor han skulle sette himmel og jord i bevegelse for noen små planter. Det var da bare å hente nye! Men neida, det var tydeligvis ikke noe alternativ. Selvfølgelig ble det ikke riktig sum heller til slutt, så jeg gikk tilbake til kassa og fikk ordnet opp. Jeg sa da i fra til dama bak disken at jeg selvsagt ikke la skylda på henne, da jeg skjønte hun ble stressa av alt surret. Jeg tror det kokte i toppetasjen på oss begge mens det sto på. Og nei, gubben var ikke dement. Han var bare en vrang gammel gubbe. Og jeg er såpass ondskapsfull at jeg kjenner at jeg håper de forbaska peonene han trasset seg til å få overta aldri blomstrer! 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sphynx Skrevet 3. juli 2018 Populært innlegg #12218 Del Skrevet 3. juli 2018 Eldre herremann innom på dildoshopping hvor han plukker med seg en sak til 599. Spør meg om den koster 500 hvor jeg sier, neeei, denne koster omentrent 600, prisen er 599. -''Jeg tar den for 500!'' Eh nei du. -''Gi meg en god pris, så tar jeg den.'' ....Neiii...? Den blir liggende på disken mens han titter rundt etter noe annet. Han tar med seg en penisring til 129 kroner og vil ha begge for 700, da han bare hadde en 500 lapp og en 200 lapp. Beklager, med totalsummen er 728, sa jeg. ''Er 28 kroner så mye for deg?'' -Ja, det koster 28 kroner som du ikke har, jeg kan ikke ta betalt mindre, men du får kjøpe dildoen å la penisringen være til neste gang, eller kjøpe en billigere. ''NEI, jeg vil ha begge!!!'' -Ok, men det har du ikke råd til. ''Jeg skal kjøpe begge for 700, jeg driver med salg selv, så jeg vet du kan gi meg rabatt, det gir jeg til mine kunder selv!'' Da klikket det litt for meg altså og jeg begynte å spørre han ut om hva han jobbet med og hvor mye rabatt jeg skulle få hos han osv. En smule uprofft. Men han ble litt sur når jeg sa ''Åja du driver med flislegging osv ja, ok, jeg skal ha hele badet mitt ferdig flislagt for 10.000!'' -''Nei det vil koste fra 100.000... men selvfølgelig får du opp til 30% på flisene av meg...'' -NEI du, jeg har bare 10.000 og jeg vil ha badet flislagt for den summen, det er bare det jeg har og JEG VIL!!!'' Da tok han poenget og sa han skulle komme tilbake med mere penger. Han var borte i 5 min og henta de resterende 28 kroner i bilen sin. Altså noen rabatter er mulig å få i noen butikker. Han tar ikke helt feil. Men forlanging og pruting i en butikk-kjede med faste priser gjør meg ganske irritert. Pruting skjer så ofte også, synes det er helt merkelig! 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. juli 2018 #12219 Del Skrevet 3. juli 2018 På 20.06.2018 den 3.25, AnonymBruker skrev: Åååååå... Har vært borti min andel av sånne kunder i løpet av mange år som butikkansatt. Like frustrerende hver gang man møter på dem (og en smule fascinerende). Er det virkelig så uforståelig at butikkansatte ikke er synske og at det bortimot umulig å finne rett produkt uten et minimum av opplysninger? At en lyspære er rund, en støvsuger er liten og rød eller at batteriene er "vanlige" er ikke god nok informasjon. Det et er irriterende for oss bak disken at mange kunder mener at det er elendig service at vi ikke klarer å hjelpe dem å finne rett produkt når de selv ikke vet hva de skal ha. Det er jo ikke at vi ikke vil hjelpe, men at vi ikke kan fordi vi ikke har nødvendig informasjon (som kunden må gi oss). Anonymkode: 379a7...032 Akkurat, og så er det de som fastslår at her har de jo ingenting. Fordi de kun skal se selv og selvsagt ikke kan spørre de ansatte, som i mange tilfeller faktisk kunne ha hjulpet til og funnet det de skulle ha, dersom vi bare hadde blitt spurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #12220 Del Skrevet 3. juli 2018 1 time siden, Sphynx skrev: Eldre herremann innom på dildoshopping hvor han plukker med seg en sak til 599. Spør meg om den koster 500 hvor jeg sier, neeei, denne koster omentrent 600, prisen er 599. -''Jeg tar den for 500!'' Eh nei du. -''Gi meg en god pris, så tar jeg den.'' ....Neiii...? Den blir liggende på disken mens han titter rundt etter noe annet. Han tar med seg en penisring til 129 kroner og vil ha begge for 700, da han bare hadde en 500 lapp og en 200 lapp. Beklager, med totalsummen er 728, sa jeg. ''Er 28 kroner så mye for deg?'' -Ja, det koster 28 kroner som du ikke har, jeg kan ikke ta betalt mindre, men du får kjøpe dildoen å la penisringen være til neste gang, eller kjøpe en billigere. ''NEI, jeg vil ha begge!!!'' -Ok, men det har du ikke råd til. ''Jeg skal kjøpe begge for 700, jeg driver med salg selv, så jeg vet du kan gi meg rabatt, det gir jeg til mine kunder selv!'' Da klikket det litt for meg altså og jeg begynte å spørre han ut om hva han jobbet med og hvor mye rabatt jeg skulle få hos han osv. En smule uprofft. Men han ble litt sur når jeg sa ''Åja du driver med flislegging osv ja, ok, jeg skal ha hele badet mitt ferdig flislagt for 10.000!'' -''Nei det vil koste fra 100.000... men selvfølgelig får du opp til 30% på flisene av meg...'' -NEI du, jeg har bare 10.000 og jeg vil ha badet flislagt for den summen, det er bare det jeg har og JEG VIL!!!'' Da tok han poenget og sa han skulle komme tilbake med mere penger. Han var borte i 5 min og henta de resterende 28 kroner i bilen sin. Altså noen rabatter er mulig å få i noen butikker. Han tar ikke helt feil. Men forlanging og pruting i en butikk-kjede med faste priser gjør meg ganske irritert. Pruting skjer så ofte også, synes det er helt merkelig! Greit at han var ufin.. men pruting er faktisk lov i Norge. Kanskje ikke mange som gjør det, men det er lov. Har opplevd flere ganger å få rabatt hos elkjøp eller andre elektronikkbtuikker. F.eks "Slår av 500 kr" uten grunn, var nok fordi jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe en hvitevare spontant eller ei. Mamma prøvde å prute på en TV for meg, og det gikk jaggumeg! Hun hadde lest om det i en nettavis, ang pruting i norske butikker. Sparte nesten 2000 kr på TV'en. uten annen grunn en hyggelig pruting som startet som en fleip. Har også fått en mobil til 2500 kr mindre enn planlagt, grunnet pruting og diskusjon om pris. Så jo, pruting er lov i Norge og mange butikker godtar det. Bare fordi du er kjip på 28 kr, så betyr ikke det at alle andre er det. Greit at din kunde var ufin, men du kunne ha sagt greit til 28 kr, så lenge sjefen din ikke er drittsekk da og blir sint for det. https://www.tv2.no/a/8556214/https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq2rx/Lar-deg-a-prute-i-butikkenhttps://www.dagbladet.no/tema/du-trenger-ikke-betale-det-som-star-pa-prislappen/62825150 Anonymkode: 5084a...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå