Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker morsom å henge med🤗🤗

Anonymkode: 37877...bf0

Jeg "henger" ikke

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Sphynx skrev:

Man har lov å ta en spansk en ;)

Da skal man ikke klage på andre som ikke har kø-skikk

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal man ikke klage på andre som ikke har kø-skikk

Det er forskjell på situasjoner 😊

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Sphynx skrev:

Det er forskjell på situasjoner 😊

Det er det ikke. Det går fint an å være føre var

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt at du er en av de kundene som vet at ølsalget stenger når det stenger og at det ikke holder å stå i køen innen det stenger... Hadde alltid problemer med kunder som levde etter "men-jeg-stod-jo-i-køen". (Mulig historien din er fra utlandet siden du kjøpte Smirnoff i en dagligvarebutikk, men anyway...). Butikken jeg jobbet i var veldig streng på at alkoholen måtte være betalt innen klokken slo 18 / 20 - noe som jo er logisk. Men mange butikker i området praktiserte / praktiserer det på andre måter. Jeg skjønner at sånt forvirrer kunder, men det er jo ikke butikken vår sin feil at andre butikker ikke følger loven...

Anonymkode: 92671...4e4

Har hørt alt for mange historier om folk som ikke får betalt selv om de sto i kø, så var rimelig stressa da klokka var 19.59... 🙈 hadde aldri rukket det om den dama skulle lagt på alle de 790 varene sine😵😂

var forresten i Norge, kjøpte smirnoff ice😄 (har de egentlig ølsalg i utlandet?) 😄

Endret av Suppetuppe
  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol er ikke livsnødvendig. Håper at du har lært å beregne bedre tid til neste gang

Er du den eldre damen jeg snek foran?😄 Prøver du å avslutte moralpreken din, som jeg dessverre måtte løpe fra i butikken? 

• Liker 25
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "henger" ikke

Oi.Dette illustrerer jo kjempegodt hvor morsom du er å henge med.

Anonymkode: 13ff0...9ca

• Liker 23
Skrevet

Godt at du er en av de kundene som vet at ølsalget stenger når det stenger og at det ikke holder å stå i køen innen det stenger... Hadde alltid problemer med kunder som levde etter "men-jeg-stod-jo-i-køen". (Mulig historien din er fra utlandet siden du kjøpte Smirnoff i en dagligvarebutikk, men anyway...). Butikken jeg jobbet i var veldig streng på at alkoholen måtte være betalt innen klokken slo 18 / 20 - noe som jo er logisk. Men mange butikker i området praktiserte / praktiserer det på andre måter. Jeg skjønner at sånt forvirrer kunder, men det er jo ikke butikken vår sin feil at andre butikker ikke følger loven...

Sikkert Smirnoff Ice eller noe sånt hun mente, de får du jo kjøpt i dagligvarebutikken.  Eksempel:

https://nettbutikk.spar.no/varer/drikke/ferdigdrink/smirnoff-ice-5410316999021

Skrevet
1 hour ago, Suppetuppe said:

Har hørt alt for mange historier om folk som ikke får betalt selv om de sto i kø, så var rimelig stressa da klokka var 19.59... 🙈 hadde aldri rukket det om den dama skulle lagt på alle de 790 varene sine😵😂

var forresten i Norge, kjøpte smirnoff ice😄 (har de egentlig ølsalg i utlandet?) 😄

Ahhh, jeg blandet - trodde det var snakk om sprit! Er noen land som har stengetid på ølsalget slik som i Norge, men de er langt på nær like strenge... 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Suppetuppe skrev:

Er du den eldre damen jeg snek foran?😄 Prøver du å avslutte moralpreken din, som jeg dessverre måtte løpe fra i butikken? 

Rapportert

Skrevet

Mange kunder som ikke skjønner dette med alkoholsalget ja. Nytter ikke å stå i kø når det nærmer seg at ølsalget stenger. Hadde flere situasjoner hvor kundene sa "Ja, men jeg sto i køen! Kan du ikke bare slå den inn?". Jeg vet ikke med andre butikker, men i kjeden jeg jobbet var det ikke mulig å scanne varer med tidsbegrensning. Det kom bare opp en advarsel om ugyldig vare. Så uansett hvor sinna kundene ble, så ble ikke alkoholen med hjem. Vi hadde derfor en praksis at når det var 5 min igjen skrek vi nedover køen "KAN ALLE SOM SKAL REKKE ALKHOLSALGET TA MED SEG ALKOHOLEN, KUN ALKOHOLEN, FREM TIL KASSA SLIK AT MAN REKKER Å BETALE FØR DET STENGER?" Ble sjelden møtt med kritikk fra andre kunder. Nesten alltid forståelse. Resten av varene fikk de betale etterpå, så de fikk fint stille seg i kø igjen etter alkoholen var betalt.

Anonymkode: 9a86d...d81

• Liker 32
Skrevet

Det var en smart løsning, d81. :) 

Jeg har forresten aldri vært borti butikker som får slått inn alkohol etter kl 18/20, så jeg vet ikke hva slags kjeder som evt bryter loven på det området. Trodde det var likt for alle. 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 1
Skrevet

Btw så var det DU som var frekk her

MEG??!? Aldri!!!

Anonymkode: b086f...1fd

Skrevet
13 timer siden, Sphynx skrev:

Haha oj shitt, da gjør jeg mye slemt og frekt 😂

Mener du virkelig det? Jeg jobber i butikk selv, og ja, det er klart man blir oppgitt av og til, men det kunne da ikke falle meg inn å  baktale kunder overfor andre kunder? Har overhørt sånt når jeg selv har vært kunden, og det første jeg har tenkt da er at jeg lurer på hva de ansatte sier om meg når jeg går. Går ikke tilbake til sånne steder hvis jeg kan unngå det.

Anonymkode: 0128d...492

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var en smart løsning, d81. :) 

Jeg har forresten aldri vært borti butikker som får slått inn alkohol etter kl 18/20, så jeg vet ikke hva slags kjeder som evt bryter loven på det området. Trodde det var likt for alle. 

Anonymkode: 15011...0b9

Opplevd det mange ganger selv når jeg har stått i kø. Jeg var skiftansvarlig i butikken jeg jobbet i (større butikk), og vi hadde sjefskort som kunne forbigå sperren i kassen. Brukte de aldri, men hadde det. Så vil tippe at mange andre kjeder har det samme. 

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det mange ganger selv når jeg har stått i kø. Jeg var skiftansvarlig i butikken jeg jobbet i (større butikk), og vi hadde sjefskort som kunne forbigå sperren i kassen. Brukte de aldri, men hadde det. Så vil tippe at mange andre kjeder har det samme. 

Det avhenger av hvilket datasystem man bruker og hvordan det er satt opp. 

Har jobbet med butikkdata. For de aller fleste er det umulig å selge etter kl 18/20. Men det er som du sier, noen ganger er muligheten der.

Anonymkode: e3f68...47a

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det avhenger av hvilket datasystem man bruker og hvordan det er satt opp. 

Har jobbet med butikkdata. For de aller fleste er det umulig å selge etter kl 18/20. Men det er som du sier, noen ganger er muligheten der.

Anonymkode: e3f68...47a

Mulig at salgssperren i mange butikker ikke slår inn nøyaktig kl. 18/20 - det var i alle fall slik hos oss. Sperren slo ikke inn før omtrent fem minutter etter 18/20, så vi måtte følge med selv og ikke selge etter klokken var nøyaktig 18/20. 

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig det? Jeg jobber i butikk selv, og ja, det er klart man blir oppgitt av og til, men det kunne da ikke falle meg inn å  baktale kunder overfor andre kunder? Har overhørt sånt når jeg selv har vært kunden, og det første jeg har tenkt da er at jeg lurer på hva de ansatte sier om meg når jeg går. Går ikke tilbake til sånne steder hvis jeg kan unngå det.

Anonymkode: 0128d...492

Når du har noen som oppfører seg lang ut fra normalen og er frekk mot meg og eventuelt andre kunder, så ja, da sier jeg noe "frekt" om de til de andre kundene. De andre kundene i butikken ler og de som faktisk er de viktige kundene blir fornøyd med handelen selvom en annen tulling prøvde å være smart ass. Jeg kan også være frekk direkte til de som ikke kan oppføre seg som et normalt oppegående menneske. Det er å gjøre det beste ut ifra situasjonen 😏

Endret av Sphynx
  • Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Btw så var det DU som var frekk her

Snakker du til meg? Det trengte du nemlig ikke å understreke da jeg faktisk har skrevet det i innlegget mitt selv.:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kan dere krangle en annen plass og heller skrive om det så denne tråden omhandler, tusen takk og godt nyttår :)

Anonymkode: 3624f...10d

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...