Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mange år siden og jeg rødmer fortsatt bare ved tanken.

Jeg er fra en liten by hvor vi da hadde typ 5-6 cafèer og hvor den jeg jobbet på hadde mest kunder (for det meste eldre pensjonister som drakk kaffe og spiste wienerbrød). Smoothie var så vidt begynt å gjøre inntog i Norge og det hadde akkurat startet opp en ny og hipp café som solgte smoothie i mange varianter. Kort tid etter så fikk min café to typer smoothie på menyen, men dette var jo ikke en stor del av vårt utvalg og absolutt ikke en trussel for denne smoothiebaren/Caféen. Ikke var de to typene spesielt avanserte (kom i ferdigposer hvor man bare tilsatte eplejuice) og var heller ikke en terningkast 6, men de var helt OK på smak.

Så kommer hun som hadde startet opp den andre Caféen inn og bestiller en smoothie. Jeg kjenner henne så klart igjen da jeg og vennene mine, i likhet med de andre ungdommene i byen, ofte var innom og kjøpte smoothie i caféen hennes.

Dama får smoothien og begynner å drikke, og så omtrent begynner hun å skrike: "YUCK, hva er dette her for noe? Så utrolig ekkelt!! Nei vet du hva, dette her var ikke noe godt (og så øker volumet ytterligere) jeg går heller til *navn på annen café* hvor de har ekte smoothie for dette her smakte jo urin!!"

Jeg ble så utrolig pinlig berørt på hennes vegne at jeg kokte i fjeset. Dette var selvfølgelig en lørdag når caféen vår var stappfull (av pensjonister og småbarnsfamilier).

Anonymkode: 5b664...a16

Noen som var litt sjalu, kanskje :fnise: 

Anonymkode: 9b93b...49f

• Liker 11
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mange år siden og jeg rødmer fortsatt bare ved tanken.

Jeg er fra en liten by hvor vi da hadde typ 5-6 cafèer og hvor den jeg jobbet på hadde mest kunder (for det meste eldre pensjonister som drakk kaffe og spiste wienerbrød). Smoothie var så vidt begynt å gjøre inntog i Norge og det hadde akkurat startet opp en ny og hipp café som solgte smoothie i mange varianter. Kort tid etter så fikk min café to typer smoothie på menyen, men dette var jo ikke en stor del av vårt utvalg og absolutt ikke en trussel for denne smoothiebaren/Caféen. Ikke var de to typene spesielt avanserte (kom i ferdigposer hvor man bare tilsatte eplejuice) og var heller ikke en terningkast 6, men de var helt OK på smak.

Så kommer hun som hadde startet opp den andre Caféen inn og bestiller en smoothie. Jeg kjenner henne så klart igjen da jeg og vennene mine, i likhet med de andre ungdommene i byen, ofte var innom og kjøpte smoothie i caféen hennes.

Dama får smoothien og begynner å drikke, og så omtrent begynner hun å skrike: "YUCK, hva er dette her for noe? Så utrolig ekkelt!! Nei vet du hva, dette her var ikke noe godt (og så øker volumet ytterligere) jeg går heller til *navn på annen café* hvor de har ekte smoothie for dette her smakte jo urin!!"

Jeg ble så utrolig pinlig berørt på hennes vegne at jeg kokte i fjeset. Dette var selvfølgelig en lørdag når caféen vår var stappfull (av pensjonister og småbarnsfamilier).

Anonymkode: 5b664...a16

Da tror jeg at jeg hadde ropt tilbake "Hvorfor kommer du hit og drikker smoothie når du tydeligvis lager den bedre selv på DIN kafé?" Gjerne også fulgt opp med at dette var ganske barnslig gjort for å få kunder over til sin kafé. :P

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Et ektepar kjøpte en vare på en kjempetravel dag, lang kø og hodet kokte. Jeg spør om de trenger pose og de svarer nei. Når jeg skal gi varen ser de forvirret ut og lurer på om jeg er helt fjern som tror de kan gå rundt med den uten noen beskyttelse. 

Meg: vil du ha pose likevel? 

Mannen: nei du må jo pakke den inn 

Meg: åååja, skal det være en gave? *finner fram byttelapp og gjør klar for å pakke inn*

Mannen: Nei! Det er ikke gave. Det er jo jeg som skal ha den. 

Meg: åååja.... vil du ha pose likevel da?

Kona: nei du tror vel ikke vi vil betale en krone for pose når vi har kjøpt noe av deg?

Meg: jeg er forvirret.... skal jeg pakke den inn som gave?

Mannen: nei selvfølgelig er det ikke en gave! Og jeg vil ikke ha pose! Pakk den som en gave nå. 

Meg: ...........*pakker den inn med tusen meter lang kø*

Anonymkode: 6f497...c40

• Liker 22
Skrevet

Jeg er så lei av å høre om denne hvalen som hadde svelgt plastposer når jeg spør om folk vil ha pose. 

Så lenge du ikke kaster posen på sjøen, eå går det sikkert bra. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke så mye dumme ting kunder sier, mer ting de gjør:

For et par år siden jobbet jeg på kjøkkenet på et hotell. Det var en hektisk morgen i frokosten, med fullt hotell, og jeg løp hit og dit for å fylle på mat og drikke. I spisesalen sto en brødrister som ikke helt fungerte, slik at skivene rett og slett ikke spratt opp. Dermed satte en gjest igjen skivene sine i brødristeren og gikk (fordi det å si ifra til personalet, eller i det minste trekke ut kontakten er en dumt ting). Det gikk jo som det måtte gå: Jeg hører kollegaen min rope til meg at det ryker noe helt vanvittig, og i neste øyeblikk ringte brannalarmen, slik at jeg måtte sende alle gjestene ut. Brødristeren ble fjernet etterpå, for å si det sånn!

Ellers liker jeg veldig godt når gjestene står og stirrer stygt, og du lurer på hva de egentlig savner. Det er ikke alltid jeg klarer å se helt umiddelbart hva som er tomt (om det faktisk er det, og ikke bare gjesten som har oversett noe), så det er veldig fint å fortelle meg det framfor å prøve å stirre meg i senk.

Anonymkode: 570b7...fa4

• Liker 14
Skrevet

Jeg jobber på flyplass og var opptatt med å hjelpe en reisende med innsjekk da jeg ble avbrutt av en annen passasjer som bare lurte på hvordan den selvbetjente bag-dropen fungerte. Jeg sa til passasjeren at hun måtte sette bagasjen på båndet og deretter scanne kofferten. Kikket bort et par minutter senere og ser at passasjeren sakte drar scanneren frem og tilbake og opp og ned utenpå kofferten sin. Er jo ei selvfølge for vi som har reist før, men har siden den gang ordlagt meg annerledes og passer nå på å si "bagasjetaggen".

• Liker 46
Skrevet
På 28.6.2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Et ektepar kjøpte en vare på en kjempetravel dag, lang kø og hodet kokte. Jeg spør om de trenger pose og de svarer nei. Når jeg skal gi varen ser de forvirret ut og lurer på om jeg er helt fjern som tror de kan gå rundt med den uten noen beskyttelse. 

Meg: vil du ha pose likevel? 

Mannen: nei du må jo pakke den inn 

Meg: åååja, skal det være en gave? *finner fram byttelapp og gjør klar for å pakke inn*

Mannen: Nei! Det er ikke gave. Det er jo jeg som skal ha den. 

Meg: åååja.... vil du ha pose likevel da?

Kona: nei du tror vel ikke vi vil betale en krone for pose når vi har kjøpt noe av deg?

Meg: jeg er forvirret.... skal jeg pakke den inn som gave?

Mannen: nei selvfølgelig er det ikke en gave! Og jeg vil ikke ha pose! Pakk den som en gave nå. 

Meg: ...........*pakker den inn med tusen meter lang kø*

Anonymkode: 6f497...c40

Jeg hadde også en kunde som krevde å få boken pakket inn som beskyttelse i stedenfor å betale for pose! Jeg tok betalt for innpakkingen (samma krona som posen koster...) - ene og alene fordi hun var et rasshøl. Sa ikke noe om det, og hørte aldri noe mer fra henne. Hun var en klassisk "lørdag i rushet som har så sykt dårlig tid og ingenting i verden er viktigere enn henne"- kunde. Jeg klarte ikke en gang å synes at jeg var kjip, jeg var bare drittlei hele kunden og maset hennes - og det tror jeg de kundene bak i køen også var. Godt å få henne ut av butikken, og det ga meg så sykt mye å vite at jeg tok betalt allikevel :fnise:  Vel, jeg er bare et menneske jeg også..........

• Liker 22
Skrevet

Hadde en kunde som klikket fordi han ikke fikk ta ut 5000. Jesus Kristus, det er en butikk ikke en minibank. 

• Liker 13
Skrevet

Hadde en kunde som klikket helt fordi et par varer var feilpriset. De 2 kronene det var snakk om forlangte hun å få igjen. De fikk hun og så fikk hun e-postadressen til hovedkontoret. Hun skulle sende dem en e-post for slikt gikk IKKE an.

• Liker 5
Skrevet
På 10/30/2015 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Dagligvaren. Fredagsrush og alle seks kassene er åpne. Vi har VenSafe (i stedet for å ha røyk/snus i kassa, så har vi det i et eget skap lengre unna, og denne  VenSafe-automaten skriver ut lapper med strekkoder som kunden betaler)

Midt i handelen brøler kunden til meg at hun skulle ha KENT, men ikke FAEN om hun fikk noe KENT, for den JÆVLA maskina var ØDELAGT. 

"Åja, ødelagt? Hmm det var jo litt rart da... Hva sto det på skjermen?" (Vanligvis trykker ikke kundene hardt nok, eller de er for raske med å gi opp maskina, hallo den må skrive ut lappen før den kommer ut, slapp av liksom)

"Nei den var nå ØDELAGT DA." svarer hun. 

"Hehe okei.. men jeg ka-"

"Jeg skal ha en kent!"

"Ja, skal jeg gå bort til maskinen og trykke ut lappen for deg? Tror ikke den er ød-"

"Jeg klarer for faen meg å trykke på den jævla skjermen selv, men hør da - DEN ER ØDELAGT. DEN FUNKER IKKE."

Køen vokser, jeg sitter der og får kjeft mens jeg tilbyr å hjelpe, og føler meg ganske hjelpesløs...

"Kan du ikke bare slå inn en røyk på kassen?"

"Nei dessverre, det kan jeg ikke, maskinen må lese strekkoden som kommer ut av den automaten"

"Så jævlig teit! Hva er vitsen i det da???"

"Heeh.. vet ikke jeg altså..." (Hallo ser det ut som at jeg røyker, eller bryr meg om de jævla usunne drittvarene vi har i de skapene? Tror hun virkelig at jeg innstallerte disse fantastiske skapene selv, eller?)

Til min midlertidige glede var hun lei av å kjefte, og sa:

"Bare drit i det, jeg kjøper på kiosken etterpå."

"Okei:)"

Men hun var visst ikke ferdig: 

"Ja for det er tydeligvis jÆVLIG VANSKELIG å yte noe særlig SERVICE HER og selge de varene som kundene vil ha, ikke sant??"

"..."

"IKKE SANT??"

".."

Lang stillhet mens jeg scanner varene

Så sier jeg summen, og så sier hun at "Ja, skulle tro det ble litt dyrere, men så kom jeg på at jeg skulle jo ha en kent! men det fikk jeg ikke nei!"

"SKAL JEG GÅ OG SKRIVE UT EN LAPP TIL DEG, ELLER SKAL DU HA DEN KENTEN PÅ KIOSKEN??????" spør jeg med ganske sammenbitt smil.

"Jeg sa NEI så slutt å mas!"

aLTSÅ Hva skal man gjøre med sånne kunder??? ikke kan jeg hjelpe henne med å trykke på skjermen, for det er hun jo smart nok til selv så klart, og ikke er det bra service, og ikke har hun kortet klart når hun skal betale, ikke har hun tatt seg poser, ikke har hun egentlig hodet med seg, men for all del, kjeft på meg, be my guest, hvis det er det som gjør helgen din komplett. Gullrekka, taco, og kjefting på 19åringer i kassa. 

Anonymkode: ef073...9e7

Haha den kunden dreit seg loddrett ut. Alle de andre kumdene ttodde garantert vedkommende var klin sprø eller dritings

• Liker 9
Gjest ElMona
Skrevet
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Hadde en kunde som klikket helt fordi et par varer var feilpriset. De 2 kronene det var snakk om forlangte hun å få igjen. De fikk hun og så fikk hun e-postadressen til hovedkontoret. Hun skulle sende dem en e-post for slikt gikk IKKE an.

Ughh.. jeg stod og demonstrerte pizza i en butikk, og en dame spurte om pris. Det var litt forskjellige priser, men jeg sa atvjeg TRODDE den kostet 29.90 (alle pizzaene var priset ned med ca. 40%,veldig bra tilbud) 

Hun tar med seg en pizza og går. En god stund senere kommer hun tilbake til meg og sier at pizzaen hadde kostet 32kr, så derfor ville hun levere den tilbake og få igjen pengene....  Så mye bry for 2.10kr? Pizzaen var jo fortsatt kjempebillig! Folk ass

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden eide jeg eget firma som solgte motorsykler, atv, scooter, båter og mc utstyr. Jeg hadde et par kule motorsykler utstilt i butikken. Vi hadde satt opp skilt på motorsyklene om at det ikke var lov til å sitte på disse uten avtale med betjeningen(dette pga lett å velte de og skrape opp lakken). 

Men største problemet var småbarnsforeldre som kom innom med barn i 5-10års alderen....som syntes disse store motorsyklene var så kule og gjerne oppfordret barna sine til å klatre opp på de så de kunne ta et kult bilde av de....selv om at det sto klart og tydelig at all prøvesitting skulle avtales med oss først. Du aner ikke hvor mye kjæft og overhøvling på hvor lite kundevennlige vi var når vi påpekte at disse motorsyklene ikke var noe leketøy(veide flere hundre kilo og om den veltet...skadet barnet skikkelig...samtidig med at hele rekken med motorsykler ville ha veltet om en veltet pga at de sto tett sammen).

Var mange foreldre som anså disse som det perfekte leketøyet for barna deres mens foreldrene kikket på andre ting. 

Anonymkode: aee7c...d9d

• Liker 25
Skrevet
3 timer siden, ElMona skrev:

Ughh.. jeg stod og demonstrerte pizza i en butikk, og en dame spurte om pris. Det var litt forskjellige priser, men jeg sa atvjeg TRODDE den kostet 29.90 (alle pizzaene var priset ned med ca. 40%,veldig bra tilbud) 

Hun tar med seg en pizza og går. En god stund senere kommer hun tilbake til meg og sier at pizzaen hadde kostet 32kr, så derfor ville hun levere den tilbake og få igjen pengene....  Så mye bry for 2.10kr? Pizzaen var jo fortsatt kjempebillig! Folk ass

Haha. I tillegg ble hun sur for at jeg ikke husket henne fra lørdagen og hvor mye hun hadde betalt for en vare da. Det burde hun visst kunne forvente at jeg husket.  Jeg sa bare "beklager, men jeg så litt flere enn bare deg på lørdag."

• Liker 2
Skrevet

Jobber i butikk med postkontor, dette skjedde for noen år siden. 
Jeg satt i kassa en travel fredag, og en nyere ansatt sto i posten. Jeg overhører at hun forteller en kunde i posten at hun ville bytte med meg, slik at jeg kunne hjelpe kunden. Når jeg kommer til postskranken står kunden og rister av sinne mens hun fekter med armene mot kollegaen som nettopp byttet med meg. 

Kunde: Jeg skal sende denne, men det er da tydeligvis ikke hjelp å få her!
Meg: Hva mener du? Jeg skal hjelpe deg jeg?  
Kunde: Hun gikk jo bare?!
Meg: Beklager, min kollega er ny, og kjenner ikke rutinene i posten så godt, så hun ønsket å bytte med meg. Hva kan jeg hjelpe deg med? 
Kunde: Jeg skal bare sende denne boka her (Kaster den av all sin makt på disken) MEN DET ER JO IKKE HJELP Å FÅ HER!
Meg: Men jeg står jo her for å hjelpe deg, det går fint det her. Vil du sende boka som brev eller som pakke med sporing? 

Kunden eksploderer i sinne og klager på dårlig service, og jeg sto der forvirret og forsto ikke hva hun egentlig var så sint på. Omsider fikk jeg hjelpe henne med å sende boka. Så sier kunden at hun skal ha en rull med 15-kronersfrimerker. Jeg ser at vi er tom, og forklarer kunden at i alt julerushet har vi dessverre gått tom, men tilbyr en annen løsning, og forteller samtidig at rullene er bestilt og på vei, og at de kanskje er her neste dag. Kunden ser illsint på meg og roper "ER DET IKKE POSTKONTOR HER LENGER?!" (Mens hun fekter aggressivt med armene)

Dum som jeg var trodde jeg hun spurte om det fantes postkontor lenger, altså ikke post i butikk. Jeg svarte at de er under avvikling, så jeg tror ikke det finnes noen igjen her i byen.

Kunde: Jeg mener HEEER!!! (Mens hun snurrer rundt med armene i været, og øynene på vei til å sprette ut)

Jeg ble litt paff og snur meg og ser på pakkene, ser spørrende tilbake på henne og svarer "jo?". Da eksploderer det for kunden, som begynte å hyle om at dette var den verste servicen hun noen sinne hadde opplevd, fortalte meg at jeg var en inkompetent idiot og alskens vederstyggeligheter. Så slo hun nevene i skranken og raste ut. Jeg sto igjen som et eneste spørsmålstegn, og spurte min kollega hva i alle dager hun hadde blitt så sur for, men hun var like undrende som meg. 

• Liker 43
Skrevet
4 timer siden, Gremlin skrev:

Jobber i butikk med postkontor, dette skjedde for noen år siden. 
Jeg satt i kassa en travel fredag, og en nyere ansatt sto i posten. Jeg overhører at hun forteller en kunde i posten at hun ville bytte med meg, slik at jeg kunne hjelpe kunden. Når jeg kommer til postskranken står kunden og rister av sinne mens hun fekter med armene mot kollegaen som nettopp byttet med meg. 

*snip*

Hahahahaha! Fantastisk! Dette må jo være maks julestress hos kunden :fnise:  Lurer på hva hun tenkte om sin egen oppførsel da hun kom hjem og fikk i seg litt mat....

:blomst:  Jeg har såå respekt for dere som jobber i posten/post i butikk. Der er det myeeeeeee utålmodige og lite opplyste kunder.

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Hahahahaha! Fantastisk! Dette må jo være maks julestress hos kunden :fnise:  Lurer på hva hun tenkte om sin egen oppførsel da hun kom hjem og fikk i seg litt mat....

:blomst:  Jeg har såå respekt for dere som jobber i posten/post i butikk. Der er det myeeeeeee utålmodige og lite opplyste kunder.

Sier meg helt enig her! Dere som jobber i post i butikk; stå på! Dere er flink :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at Nauster grill i Volda har dårlig service. Ikke kjøp mat der! 

Anonymkode: c481d...eb9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og why?

Skrevet
På 4. juli 2017 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Feil tråd?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...