Kamikatze Skrevet 13. mai 2016 #9781 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, C'est la vie:) skrev: Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre meg om produkter... Jeg jobber ikke der!? Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen! Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem gjorde at du trodde de var ansatt der? Ligger yttertøyet ditt igjen i bilen? 7
Gjest Raindrops Skrevet 13. mai 2016 #9782 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, C'est la vie:) skrev: Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem gjorde at du trodde de var ansatt der? Det har aldri skjedd meg faktisk. Synes det er kjemperart, vanligvis er det lett å se hvem som er ansatt eller ikke skulle jeg tro.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 13. mai 2016 #9783 Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, Raindrops skrev: Det har aldri skjedd meg faktisk. Synes det er kjemperart, vanligvis er det lett å se hvem som er ansatt eller ikke skulle jeg tro. Jeg har selv aldri tatt feil av ansatt og kunde i butikker, og ja, det ER ganske enkelt å se forskjell... Skulle en tro. En gang på biltema gikk jeg og mannen og kikket litt sammen, hvor en kunde kommer hen og tar tak i armen min og fysisk snur meg, peker på et produkt i katalogen og spør meg hvor han kan finne det. Altså.... Greit nok å ta feil, men å fysisk snu en person, som eventuelt stod med en annen kunde (min mann) for å avbryte er skikkelig frekt. Jeg ble så forskrekket og bare stirret på mannen. Han spurte så ENDA en gang, og virket direkte irritert over at jeg ikke svare på spørsmålet... Hallo?? Jeg har ikke på meg blå skjorte/genser en gang!
Brimi Skrevet 13. mai 2016 #9784 Skrevet 13. mai 2016 10 minutter siden, C'est la vie:) skrev: Jeg har selv aldri tatt feil av ansatt og kunde i butikker, og ja, det ER ganske enkelt å se forskjell... Skulle en tro. En gang på biltema gikk jeg og mannen og kikket litt sammen, hvor en kunde kommer hen og tar tak i armen min og fysisk snur meg, peker på et produkt i katalogen og spør meg hvor han kan finne det. Altså.... Greit nok å ta feil, men å fysisk snu en person, som eventuelt stod med en annen kunde (min mann) for å avbryte er skikkelig frekt. Jeg ble så forskrekket og bare stirret på mannen. Han spurte så ENDA en gang, og virket direkte irritert over at jeg ikke svare på spørsmålet... Hallo?? Jeg har ikke på meg blå skjorte/genser en gang! Å ta tak i armen på en person og snu dem rundt er frekt uavhengig om personen er kunde eller ansatt. Er folk virkelig så stresset i dag at de ikke klarer å se hvem som er ansatt eller ei og bruke vanlig folkeskikk? 19
NumberSix Skrevet 13. mai 2016 #9785 Skrevet 13. mai 2016 Jeg var på Kiwi for et par år siden, iført en rød genser, og da ble jeg spurt av en annen kunde om jeg jobbet der! (For de som eventuelt ikke ser problemet; Kiwi har jo grusomme knallgrønne arbeidsklær.) 15
Gjest C'est la vie:) Skrevet 13. mai 2016 #9786 Skrevet 13. mai 2016 33 minutter siden, Brimi skrev: Å ta tak i armen på en person og snu dem rundt er frekt uavhengig om personen er kunde eller ansatt. Er folk virkelig så stresset i dag at de ikke klarer å se hvem som er ansatt eller ei og bruke vanlig folkeskikk? Ble forbannet på vegne av de ansatte sersom dette virkelig er vanlig for kunder å gjøre mot dem i dag! La det bli lov for ansatte å ta igjen/si fra/skjelle ut kunder slik som de gjør på ansatte!
Kristanna Skrevet 13. mai 2016 #9787 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, C'est la vie:) skrev: Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre om produkter... Jeg jobber ikke der!? Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen! Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem gjorde at du trodde de var ansatt der? Det skjer med stadig vekk, men bare på klesbutikker og spisesteder Har tenkt at det kanskje er fordi jeg aldri går med jakke på kjøpesenter? Men igjen, de fleste spisesteder har jo uniform
Gjest C'est la vie:) Skrevet 13. mai 2016 #9788 Skrevet 13. mai 2016 31 minutter siden, Kristanna skrev: Det skjer med stadig vekk, men bare på klesbutikker og spisesteder Har tenkt at det kanskje er fordi jeg aldri går med jakke på kjøpesenter? Men igjen, de fleste spisesteder har jo uniform Men hvem går med jakke på et kjøpesenter? Det er jo kjempevarmt!
sofie777 Skrevet 13. mai 2016 #9789 Skrevet 13. mai 2016 Hadde det motsatte problemet i går. Var innom Rema 1000 en snartur og ville stille et spørsmål. Jeg så en i en skjorte i riktig blåfarge, men heldigvis så jeg at han hadde den åpen på en "ikke-ansatt" måte (og ikke riktig bukse), så jeg gikk ikke bort til ham. Straks etter så jeg at han puttet noe i kurven sin. #lettet!! 2
Snadder Skrevet 13. mai 2016 #9790 Skrevet 13. mai 2016 4 timer siden, C'est la vie:) skrev: Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre om produkter... Jeg jobber ikke der!? Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen! Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem gjorde at du trodde de var ansatt der? Dette skjer meg hele tiden. En ting er på butikken jeg selv jobber, der kjenner jo folk meg igjen selv om jeg ikke har på uniform. som regel hjelper jeg de selv om jeg har fri. Dersom jeg har det travelt sier jeg alltid på en pen måte at jeg ikke er på jobb nå men om du går dit så er det en som kan hjelpe. Men når jeg går på andre butikkker å vil handle i fred, da er det ikke måte å hvor ofte jeg blir spurt om hjelp.
Orbis Skrevet 13. mai 2016 #9791 Skrevet 13. mai 2016 Jeg står med en kunde som holder på å betale for seg, når det kommer en dame inn (ingen andre kunder i butikken). Istedenfor å bare vente til kunde 1 er ferdig å betale, presser damen seg inn på siden "har dere *insert random vare*" ER DER VIRKELIG SÅ VANSKLIG Å VENTE 5 SEKUNDER????? 15
dillyduzit Skrevet 13. mai 2016 #9792 Skrevet 13. mai 2016 Hadde glemt å bestille noen lokk til vannkanner. "Så du er både dum og lat du?" - Står i butikken, alene med 10 kunder som vil ha hjelp samtidig. Mitt svar: Ja, jeg er vel det Han: Kan du se om Holmen har igjen da? Sjekker (....) Han: Vet du i det hele tatt hvor holmen er da? Vet du hvor asker er i det hele tatt? I det øyeblikket kom bærums-jenta ut av meg. Meg: Født og oppvokst i Bærum, så ja, jeg er veeldig klar over hvor både Asker er, og hvor Holmen ligger. Han ble flau og takket for hjelpen. Folkens, vi er ikke dumme og late fordi vi glemmer å bestille in én ting av 400 ting, give us a fucking break. 31
Kelsi Skrevet 13. mai 2016 #9793 Skrevet 13. mai 2016 Husker at en annen kunde tok meg for å være ansatt i en bokhandel da jeg var kunde selv Ellers så ble jeg oppringt på mitt private tlf nr en gang av en dame som insisterte på at hun hadde ringt til en butikk. Selv om jeg forklarte at hun hadde ringt feil nr og at jeg var en privatperson ga hun seg ikke. Snerpete, sur dame... 1
blabla- Skrevet 14. mai 2016 #9794 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Den 5/8/2016 at 3.14, Snadder skrev: hadde en veldig koselig kunde i går. Det var en mann som desverre ikke hadde nok penger på bankkortet sitt. I det kunden bak han oppdaget dette trakk hun fram kortet å betalte for varene hans. Kunden ba om kontonummer for å overføre tilbake beløpet, men den eldre damen nektet å gi det fra seg og insisterte på å spandere denne handelen. Dette gjorde meg så glad at jeg måtte dele det selv om det ikke var en dum ting Nå fikk jeg flashback fra mandag. Var en ung gutt foran meg i køen som bare skulle ha en kartong med melk, og så pep det *ikke godkjent* i terminalen. Han beklaget seg, ga melken til hun bak kassa og forsvant ut. Jeg tenkte ikke noe over det der og da, men etterpå fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ikke bare strakk ut kortet mitt og tilbød meg å betale. Var bare snakk om en melk liksom Endret 14. mai 2016 av blabla- 3
Blod Skrevet 14. mai 2016 #9795 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har også blitt tatt for å være ansatt. Den ene gangen forstår jeg, fordi jeg hadde tatt av en masse greier som jeg måtte henge opp igjen, fordi jeg skulle ha den bakerste. Så det så jo sikkert ut som jeg la ut nye varer eller noe, haha, en annen gang hengte jeg tilbake klær jeg hadde prøvd i et prøverom, og en dame kommer ut avprøverommet og spør om hun kan gå sånn på et julebord. Jeg ble helt satt ut og svarte bare ja, haha 15
Kelsi Skrevet 14. mai 2016 #9796 Skrevet 14. mai 2016 Er det flom, tørke, snøstorm, dommedag, 3. verdenskrig, apokalypse og angrep fra utenomjordiske i dag? Nei, det er bare tre fridager på rad... Men en del folk i matbutikker oppfører seg jo som om verden holder på å gå under i dag. Mange som dytter, sniker i kø og er frekke mot både butikkansatte og andre kunder. Sikter særlig til damen i hvit jakke som så freidig bare presset seg forbi køen jeg stod i, mens hun utbrøt: -Hvor går køen egentlig? Greit å gjøre seg enda dummere enn man er... Når det står 5 personer med toppet handlekurv på rekke ved en kasse, så er det dette som er køen. 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 Populært innlegg #9797 Skrevet 14. mai 2016 Dette hører absolutt ikke hjemme under dum kunde, men denne her var så fin at jeg må dele den med dere Jeg jobber i blomsterbutikk, og for noen uker siden kom det inn en veldig hyggelig dame/jente som skulle ha en bukett. Jeg pleier alltid å slå av en hyggelig prat mens jeg lager buketten, og vi snakket i vel 15-20 minutter. En time senere kommer hun innom med dette kortet i en konvolutt og sier at jeg skal ta til meg hvert eneste ord som står der. Smeltet helt! Sånne kunder gjør at jeg kommer meg gjennom alle disse andre dagene med fæle, sure kunder Dumt at jeg ikke får takket henne i grunn! Om noen kjenner til en bergenser som er grafisk designer, og av asiatisk opprinnelse, skrik ut! Anonymkode: 67ad1...3e2 64
super-s Skrevet 14. mai 2016 #9798 Skrevet 14. mai 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hører absolutt ikke hjemme under dum kunde, men denne her var så fin at jeg må dele den med dere Jeg jobber i blomsterbutikk, og for noen uker siden kom det inn en veldig hyggelig dame/jente som skulle ha en bukett. Jeg pleier alltid å slå av en hyggelig prat mens jeg lager buketten, og vi snakket i vel 15-20 minutter. En time senere kommer hun innom med dette kortet i en konvolutt og sier at jeg skal ta til meg hvert eneste ord som står der. Smeltet helt! Sånne kunder gjør at jeg kommer meg gjennom alle disse andre dagene med fæle, sure kunder Dumt at jeg ikke får takket henne i grunn! Om noen kjenner til en bergenser som er grafisk designer, og av asiatisk opprinnelse, skrik ut! Anonymkode: 67ad1...3e2 Åå. så utrolig hyggelig! 3
maipai Skrevet 14. mai 2016 #9799 Skrevet 14. mai 2016 Hva er det med at noen kunder alltid skal TA PÅ de ansatte?! Ikke ta på meg! Ikke stryk meg på armen, ikke dult i meg, ikke dra i meg, bare ikke rør. Og bare fordi at jeg er en dame i 20-årene og du kunne vært faren min så er det ikke greit å kalle meg "lille venn" "jenta mi" "frøken" "snuppa" eller "søta"! Noen ganger hater jeg livet som jente i byggvarebransjen... 21
Snadder Skrevet 14. mai 2016 #9800 Skrevet 14. mai 2016 arrrrg. Kunder som ikke klarer forholde seg til stengetiden. Og etter man har lukket porter og ropt opp at vi stenger, så fortsetter de pokker meg å rusle rundt å ta seg goooood tid i 35 min etter vi stengte. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå