Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag kom det en kunde som ville betale med et Tanum-gavekort. 

Jeg jobber i ARK. 

Følger ikke folk med på hvor de er?! 

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, sofie777 skrev:

Jeg hadde faktisk frivillig betalt buntprisen for 2 gulrøtter, for jeg trenger bare 2 gulrøtter. Irriterer meg at de ikke kommer i løs vekt. Derfor liker jeg Bunnpris' snål-produkter, for der er det av og til løse gulrøtter og andre ting.

PS. Har aldri tatt gulrøtter fra bunt, men har gjort det med bananer. Hvorfor er de i løs vekt, forresten. Hvorfor kan ikke begge produkter være det?

Tja, si det? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Dette skjedde ikke med meg, men med broren min. Vi jobber på samme kiosk. Det er veldig mange som vil ta ut penger, og det kan de, men hvis de ikke kjøper noe må de betale 1 krone ekstra. Dette opplyser vi om.

Kunde: "Hei, kan jeg ta ut 100kr?"

Bror: "Heihei, så klart!" *slår inn 101kr*

Kunde betaler og får 100-lappen sin. 

Kunde: "Ja, og hva med den ene krona du slo inn da???"

Bror: "Det koster 1 krone å ta ut penger hvis du ikke kjøper noe. Vi må slå inn noe for å få gitt ut penger, og det koster også oss penger å gi ut penger. 

Kunde: "Den krona skal jeg ha!"

Bror: "Dessverre. Det koster 1 krone. Det koster også penger å ta ut i minibanken og andre steder. Ikke noe uvanlig dette."

Kunde: "JEG SKAL HA DEN KRONA!!!"

Kunden snur seg litt og peker på sjokoladen og sier: "hvis du ikke kan gi meg den krona skal jeg hvert fall ha en sjokolade gratis!"

Bror: "... Nei."

Det sto en annen kunde i køen og han sier til den nå veldig sinte mannen at han kan få en krone av han hvis det var så viktig. 

Kunde: "NEI! Jeg skal ha penger han av han bak kassen, han svindler meg!"

Bror: "Vet du hva. Nå skal du få den krona. Men da stjeler du av oss."

Kunde: "Du stjal først!"

Bror: "Nei. Men her har du krona. Så får du ha stjelingen på din samvittighet."

Kunde: "Javel! Så er jeg tyv da!"

Kunden er på vei til å gå før han snur seg og spør om vi selger tyggis. 

Bror: "Nei."

Kunden marsjer ut. 

Tyggisen sto riktignok en meter unna han, men nå var broren min så lei at han ikke gadd mer. Og han kunne jo bare kjøpt tyggis med en gang og tatt ut penger da, så hadde han sluppet å bli svindlet for den ene krona som tydeligvis var livsviktig. 

• Liker 40
Skrevet
21 minutter siden, sofie777 skrev:

Har aldri tatt gulrøtter fra bunt, men har gjort det med bananer. Hvorfor er de i løs vekt, forresten. Hvorfor kan ikke begge produkter være det?

Der jeg handler, er gulrøtter vasket, og kjøpes i pakninger på 1 kg eller litt mindre. I sesongen kan det finnes gulrøtter i bunter (med gress), men da er de små. Småtteri får en ikke kjøpt enkeltvis. Prøvd å kjøpe to skruer?
Bananer er store nok. Dessuten skrelles de, og kundene kan klasse på dem alt de vil. (Druer er heldigvis stort sett ferdigpakket nå).

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Minya skrev:

Tja, si det? :klo:

Har stilt spørsmålet til Matkontrollen, så får vi se hva de sier.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Der jeg handler, er gulrøtter vasket, og kjøpes i pakninger på 1 kg eller litt mindre. I sesongen kan det finnes gulrøtter i bunter (med gress), men da er de små. Småtteri får en ikke kjøpt enkeltvis. Prøvd å kjøpe to skruer?
Bananer er store nok. Dessuten skrelles de, og kundene kan klasse på dem alt de vil. (Druer er heldigvis stort sett ferdigpakket nå).

Selv en kilo er for mye for meg, bunt eller pakning, samme problemet er det uansett. Skruer er bittesmå og de blir (såvidt jeg vet) ikke dårlig etter en uke eller to. Det blir gulrøttene.

Løk og tomater f.eks. blir solgt i løs vekt og folk tar på dem hele tiden, synes ikke det er et argument.

Endret av sofie777
  • Liker 16
Skrevet
34 minutter siden, Vox_populi skrev:

Jo, det er fullt mulig å kjøpe to skruer, Felleskjøpet feks. Må si meg enig i at 1 kg gulrøtter er alt for mye for en person, blir dårlig med mindre du spiser gulrøtter til frokost, lunsj og middag til det er tomt - det er i alle fall min opplevelse

Anonymkode: 8c43d...933

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, sofie777 skrev:

Selv en kilo er for mye for meg, bunt eller pakning, samme problemet er det uansett. Skruer er bittesmå og de blir (såvidt jeg vet) ikke dårlig etter en uke eller to. Det blir gulrøttene. Løk og tomater f.eks. blir solgt i løs vekt og folk tar på dem hele tiden, synes ikke det er et argument.

Hvis en kilo er for mye, så enten a) spiser du for lite gulrøtter eller b) er husholdningen for liten. En-persons-husholdninger har dette problemet bestandig, det er vanskelig å få kjøpt lite nok av mange varer. Vi er for få, rett og slett, til at det svarer seg å legge til rette for oss. Derfor blir det uvegerlig mer svinn.
Tomater som kunder har klemt på og lagt tilbake uten å bruke hansker, frister ikke. Heldigvis kommer alle gode tomater (i mine butikker) ferdig innpakka, og kepaløken er oftest i nett, selv om akkurat der mangler hygiene-begrunnelsen. Lettvinnere for kjøpmannen?

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, sofie777 skrev:

Selv en kilo er for mye for meg, bunt eller pakning, samme problemet er det uansett. Skruer er bittesmå og de blir (såvidt jeg vet) ikke dårlig etter en uke eller to. Det blir gulrøttene.

Løk og tomater f.eks. blir solgt i løs vekt og folk tar på dem hele tiden, synes ikke det er et argument.

Kanskje du bør kjøpe andre typer gulrøtter? Jeg kan iallefall ha gulrøtter i kjøleskapet en måned uten at de blir dårlige :)

Anonymkode: ffeea...1fc

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Minya skrev:

Det står at det er x antall kroner PER BUNT, din snøsokk.

Snøsokk faktisk :skratte:

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg jobbet på Majorstuen en liten periode og en av opplevelse jeg hadde i butikken der var ei dame som skulle ha noen lys. Hun ville ha noen bestemte farger og spurte meg om disse å begynte å forklare hvorfor hun skulle ha disse lysene. Det var vist fordi hun skulle holde en lys seanse for at hun ikke skulle få romvesener på innsiden. Kan ikke si jeg husker det hele, men det var vist disse romvesene som hadde fått Britney Spears til å barbere hodet. 

Endret av marleneK92
linjene hadde lagt seg rotete
  • Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør kjøpe andre typer gulrøtter? Jeg kan iallefall ha gulrøtter i kjøleskapet en måned uten at de blir dårlige :)

Anonymkode: ffeea...1fc

:) Hvis jeg skal kjøpe andre typer, må jeg kjøpe dyrere typer og da er det andre problemer som spiller inn. Ja, jeg har kjøpt Knaskerøtter, der det i grunnen er det samme problemet, jeg har sånne fryste smågulrøtter, men de passer ikke i alle retter (vanskelig å raspe). Så da unngår jeg heller å sette middagsretter med gulrøtter og andre produkter med samme problem, inn i middagslisten min.

8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Hvis en kilo er for mye, så enten a) spiser du for lite gulrøtter eller b) er husholdningen for liten. En-persons-husholdninger har dette problemet bestandig, det er vanskelig å få kjøpt lite nok av mange varer. Vi er for få, rett og slett, til at det svarer seg å legge til rette for oss. Derfor blir det uvegerlig mer svinn.

Jeg bor faktisk alene, noe jeg har prøvd å gjøre noe med i årevis, men det er lettere sagt enn gjort og hjelper ikke på budsjettet på kort sikt. Ja, mye er lagt opp til 4 personer og noen ganger kan man gjøre noe med det, som å dele opp kjøttdeigen før man fryser den, og andre ting kan man ikke gjøre noe med, som med hakkede tomat-bokser (ja, jeg har funnet Mutti som har halve bokser, fantastisk nok) og bønner på boks. Der er det et svinn på ca. 3/4 om man ikke er så heldig å ha bønner neste dag også.

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, sofie777 skrev:

:) Hvis jeg skal kjøpe andre typer, må jeg kjøpe dyrere typer og da er det andre problemer som spiller inn. Ja, jeg har kjøpt Knaskerøtter, der det i grunnen er det samme problemet, jeg har sånne fryste smågulrøtter, men de passer ikke i alle retter (vanskelig å raspe). Så da unngår jeg heller å sette middagsretter med gulrøtter og andre produkter med samme problem, inn i middagslisten min.

Jeg bor faktisk alene, noe jeg har prøvd å gjøre noe med i årevis, men det er lettere sagt enn gjort og hjelper ikke på budsjettet på kort sikt. Ja, mye er lagt opp til 4 personer og noen ganger kan man gjøre noe med det, som å dele opp kjøttdeigen før man fryser den, og andre ting kan man ikke gjøre noe med, som med hakkede tomat-bokser (ja, jeg har funnet Mutti som har halve bokser, fantastisk nok) og bønner på boks. Der er det et svinn på ca. 3/4 om man ikke er så heldig å ha bønner neste dag også.

Da jeg bodde i Dublin hadde den ene (ganske dyre) matbutikken vi handlet på skjønt dette, og begynt å tilby mindre pakker med grønnsaker.  Og slik ekstraservice må man jo forvente å betale litt ekstra for, men det festlige resultatet at innimellom så kostet det mer å kjøpe en halv brokkoli enn å kjøpe en hel en.

• Liker 2
Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i ARK. 

Fått kjeft for at vi ikke tar coop kort på rema jeg...

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Tomater som kunder har klemt på og lagt tilbake uten å bruke hansker, frister ikke. Heldigvis kommer alle gode tomater (i mine butikker) ferdig innpakka, og kepaløken er oftest i nett, selv om akkurat der mangler hygiene-begrunnelsen. Lettvinnere for kjøpmannen?

Liker de nye avokado pakkene vi har fått. Hardplast så de er umulig å klemme på. Sikkert mange fortvilte kunder som kommer til å prøve likevel...

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, H.T.S skrev:

Må bare spørre, tar dere kundene på det?
Nå jobbet jeg i en annen type butikk, men om noen kom med en enkel vare når det var noe som kun solgtes som sett, så tok vi kundene på det, og om de hadde ødelagt emballasjen så måtte de kjøpe hele settet der og da.

Pleier å gjøre det ja, men å diskutere med noen kunder er jo som å diskutere med en sovende stein.... Tar stort sett bare å slår det inn jeg, og hvis noen krangler(overaskende få) får de ta det med sjefen. Jeg er så lei av å krangle med kunder......

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 4
Skrevet
Den 28.1.2016 at 23.17, aurinko skrev:

Dette er favoritt tråden min på hele kvinneguiden og jeg gleder meg hver kveld for å sjekke om det har kommet noe nytt...men blir en smule skuffet når jeg ser kun 1-2 nye poster...🙈

Skal prøve å bidra litt..

Det er en skikkelig ekkel kunde som er innom noen ganger i uken i butikken våres. Han er ca 60-70 år gammel, flassete og rød i ansiktet og går alltid i samme klær og lukter ikke spesielt godt. (Det er faren til en profilert person her i byen.....) Av en eller annen grunn kommer han ALLTID i min kasse og skal kommentere utseende mitt. Hadde en liten sløyfe i hestehalen og da sa han "Nå ser du ut som en av de playboyjentene vet du....."

og han har blandt annet sagt

"skulle likt å riset en sånn snerten liten jente som deg"

"Den kroppen der skulle jeg likt å hatt"

"du er en sånn søt liten asiater jeg kunne tenkt meg du...." (Jeg er halvt asiatisk..kanskje derfor han liker meg så godt😁)

etter hvert ble det faktisk så ille at jeg gruet meg til å komme på jobb og jeg nektet å ekspeditere han - så sjefen min måtte til slutt ta en prat med han og sa at hvis han fortsatt ville være kunde her så måtte han behandle de ansatte med respekt. Han har ikke sagt et ord siden og jeg får lov til å gå fra kassen/posten når han kommer!  Heldigvis!

Haha, uff. Hva skal vi gjøre med disse mannfolka? x)

Veldig hyggelig av sjefen din å ta en prat med han for deg, da :)

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i ARK. 

Nei, det er ytterst sjelden.

På Notabene:
- Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?
- Ja, jeg skulle hente en bok jeg bestilte i forrige uke.
- Ok, hvilken bok var det?
- XXX
- Hmm, jeg finner ikke noen slik bok. Hvilket navn står det på?
- YYY
- Det har vi dessverre ikke registrert her, er du sikker på at det var hos oss du bestilte?
- Jaa..?
- Kan jeg få se meldingen du fikk av oss?

*Din bok XXX er tilgjengelig for henting hos oss på LIBRIS* ...

Anonymkode: a12c7...3f3

• Liker 22
Skrevet (endret)

Dette er ikke fra min arbeidsdag, men jeg skriver for stakkarene som var på jobb i Burger King den dagen. Og jeg som dessverre måtte være vitne til frekkheten.

Jeg sto altså i kø på Burger King. Vi var vel tre stykker i køen, og jeg var fremst. De som jobbet der ordnet tidligere bestilinger, så jeg hadde ikke fått bestilt ennå.

Da kommer det brasende en kar i 20-årene inn og forbi køen. Han roper til de som står fem meter bak og lager mat, før han i det hele tatt hadde nådd disken.

- JEG SKAL HA EN SÅNN JÆVLA BURGER TIL 10 KRONER!!

Så kommer det en litt forvirret og småskremt mann ut. Han er kanskje i 30-årene, men han så veldig usikker ut. Jeg skjønte også at han ikke var så stabil i norsk ennå (han var altså ikke fra Norge).

- Ja, fett en jævla burger til meg, for faen i helvette.

Den stakkars ekspeditøren sier ikke så mye annet enn "jaaa, ok..." veldig forsiktig mens han slår inn på kassa før han går bak og gir lappen med bestilling til de som lager maten. Så forsvant han også bak, mens tullingen skal slå inn koden til kortet sitt.

Jeg som står i køen hører at det piper i maskinen og at han trolig ikke får godtatt siden han banner sånn for seg selv.

Så kommer det ei ung, lita jente ut og legger burgeren til 10 kroner på et brett.

- Er det vanlig at banken skifter kodene til folk eller?!, roper han til jenta.

- Eeeh, nei, jeg tror ikke det, svarer hun litt småskremt.

- VEL, DE HAR JO GJORT DET NÅ FOR FAEN!!!!!! Hva har du å si til det?!

Jeg kjenner jeg får litt vondt i meg. Jenta er kjempesjenert og sikkert derfor litt usikker på ubehagelige situasjoner som dette.

Jeg er ofte innom Burger King for en milkshake eller noe, og hun er alltid så hyggelig. Den eneste som alltid ønsker folk en flott dag før de går, og den eneste som smiler bak disken. Setter pris på det, siden de alltid er så sinnsykt treeeege :P

Hun sier ingenting, bare står der mens han prøver en gang til, og får ennå ikke godkjent betalingen.

Så snur han seg og roper til seg selv mens han raser ut av Burger King:

- FAEN I HELVETTE, i dag skal ALT gå fette galt! Jævla fettfolk!!

Kanskje han hadde litt bedre karma om han oppførte seg litt bedre. Alt går sikkert galt fordi han oppfører seg som en drittsekk. Jeg og sikkert alle andre i køen ville gitt han en 10'er for den burgeren om han ikke var så kuk.

Endret av Tibbie
  • Liker 33
Skrevet
Den 2/5/2016 at 20.45, Sebrastriper skrev:

Dette skjedde ikke med meg, men med broren min. Vi jobber på samme kiosk. Det er veldig mange som vil ta ut penger, og det kan de, men hvis de ikke kjøper noe må de betale 1 krone ekstra. Dette opplyser vi om.

Kunde: "Hei, kan jeg ta ut 100kr?"

Bror: "Heihei, så klart!" *slår inn 101kr*

Kunde betaler og får 100-lappen sin. 

Kunde: "Ja, og hva med den ene krona du slo inn da???"

Bror: "Det koster 1 krone å ta ut penger hvis du ikke kjøper noe. Vi må slå inn noe for å få gitt ut penger, og det koster også oss penger å gi ut penger. 

Kunde: "Den krona skal jeg ha!"

Bror: "Dessverre. Det koster 1 krone. Det koster også penger å ta ut i minibanken og andre steder. Ikke noe uvanlig dette."

Kunde: "JEG SKAL HA DEN KRONA!!!"

Kunden snur seg litt og peker på sjokoladen og sier: "hvis du ikke kan gi meg den krona skal jeg hvert fall ha en sjokolade gratis!"

Bror: "... Nei."

Det sto en annen kunde i køen og han sier til den nå veldig sinte mannen at han kan få en krone av han hvis det var så viktig. 

Kunde: "NEI! Jeg skal ha penger han av han bak kassen, han svindler meg!"

Bror: "Vet du hva. Nå skal du få den krona. Men da stjeler du av oss."

Kunde: "Du stjal først!"

Bror: "Nei. Men her har du krona. Så får du ha stjelingen på din samvittighet."

Kunde: "Javel! Så er jeg tyv da!"

Kunden er på vei til å gå før han snur seg og spør om vi selger tyggis. 

Bror: "Nei."

Kunden marsjer ut. 

Tyggisen sto riktignok en meter unna han, men nå var broren min så lei at han ikke gadd mer. Og han kunne jo bare kjøpt tyggis med en gang og tatt ut penger da, så hadde han sluppet å bli svindlet for den ene krona som tydeligvis var livsviktig. 

Hva er galt med folk? At noen gidder å kverulere over EN jævla krone liksom. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...