Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kunde i dag tok kaka..  Skulle ha to varer, og de skulle pakkes inn. Jeg pakker inn og sier prisen. Og kunden gisper og spør meg om jeg mener at det er prisen? Ja, svarer jeg. Og kunden hadde allerede spurt om prisen både en og to ganger. Så hun kommer frem til at det er syyykt dyrt, men hun skal ha den. Kunden betaler og forlater. 

Jeg går fra kassen og hjelper andre kunder, og kollegaen min overtar kassa. Plutselig ser jeg kunden som kjøpte den dyyyyre gaven står i kassen og river av papiret på pakken?!? 

"Jeg var på *tilsvarende butikk, annen kjede * og fant en mye billigere gave! Så jeg vil ha pengene tilbake ".  Frekke uhyre!! Kollegaen min er ikke like streng som meg på policyen vår om at så lenge du ikke deponerer så får du kun tilgodelapp,  så hun utbetaler pengene. Altså, why?!?!?  Og hvordan kan man seriøst være så frekke?!? Først brukte hun lang tid på å finne gave, jeg pakker den inn (med butikken full av folk, kunne IKKE få med papir)  også bare river hun av papirer og krever pengene tilbake fordi hun har funnet noe annet hos konkurrenten vår?!? Altså :bond:

Gruer meg til i morgen, lønningsdag.... 

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ferdig med matbutikk, men har begynt i blomsterbutikk istedet. Det er mye koseligere kunder, miljøet i gata jeg jobber i er kjempefin. Jeg trives! 

Her om dagen så kom det en dame innom, og skulle ha en bunt roser, men hun ville ha de renset og med litt nellikker innimellom. Det er helt greit, det kan jeg gjøre. Så jeg spretter opp bunten, og begynner å pelle av blader og torner med kniven, mens hun står og tripper. Etter fire-fem minutter så sukker hun og "jeg har egentlig dårlig tid, asså!".

*puster dypt inn*. Jeg tror ikke folk vet hvor mye arbeid som ligger i en bukett blomster! De må renses for blader, torner og dårlige kronblad. De må danderes i lik høyde, og legges i spiral, og man må ha mellomlegg med grønt, skal man blande sorter må de plasseres strategisk i buketten. Deretter må den bindes, snittes og bli satt i vann, som videre må festes godt så det ikke søles for mye ut av posen OG SÅ kan jeg pakke det ned. Er det kaldt, må det først i silkepapir, avispapir og så grovpapir. Det sier seg selv at det her ikke tar tre minutter. Når du kommer inn i en faghandel, så må du forvente at ting blir gjort grundig. Kan fint gjøre alt dette på ti minutter. Er det til din fordel eller ulempe, vel, det er meg likegyldig. Jeg kan skynde meg for deg, men jeg kan desverre ikke trylle frem en bukett, med mindre du tar en av de ferdiglagde. 

Moralen er, folk forstår ikke at vi er mennesker som faktisk står der og produserer rett foran nesa di, og det tar desverre tid. Skal du handle bukett, og få den lagd, regn med at det tar mer enn et par minutter. Eller dra på plantasjen... :fnise: 

End of rant! 

Anonymkode: f3ec7...013

• Liker 45
Skrevet

Har jobbet en del dager på rad nå. 

Snakket litt med en kunde i går (kunden har en sykdom), samme kunden kom inn i dag også;

"Er du på jobb ennå? Går du aldri hjem?"

Føles sånn noen ganger :grine:

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 25
Skrevet

Jeg er fortiden storkunde hos min egen jobb, da jeg jobber i byggevareforretning og vi driver og pusser opp hjemme.
 Er vant med at "stamkunder" kjenner meg igjen når jeg er der og handler, og er det skikkelig travlet, så hjelper jeg til med å peke hvor varer er, sier priser og så videre.

I da dag var jeg og handlet litt forskjellig kom det en mann bort til meg og spurte om jeg kunne si han hvor patentbåndene lå. Jeg svarte hyggelig at "bare fortsett opp her, så er de på andre reolen til venstre, ca midt på." og smilte. "Skal du ikke gå og vise meg det?! Står du bare her og peker?!" svarer han. Jeg blir litt satt ut og sier at det stemmer at jeg jobber her, men nå er jeg ikke på jobb og har ikke tid til å løpe rundt i butikken. Han blir kjempesint og kjefter meg opp og dårlig service var det og det var ikke måte på.

Altså, jeg står med handlevogn full av diverse, har på meg regnjakke, lue, skjer og våtter og er generelt klissvåt på grunn av været. Er det så vanskelig å forstå at jeg ikke er på jobb og at jeg har annet å gjøre på fritiden enn å jobbe gratis?

Dette overgår faktisk veldig mye annet!!

Jeg prøver å unngå og handle i "min" butikk når jeg ikke er på jobb. Bare hyggelig med faste kunder som smiler og hilser osv, men noen eier jo virkelig ikke skam. "Kan du gå bak på lageret å se om dere har mer?", "Kan du hente....?", "Kan du ta ned .... fra topp hyllen for meg?"..  Altså nei, bare nei.

• Liker 29
Skrevet

Jeg gjør iallfall mitt beste for å være ekstra hyggelig med dere i julestria. :)

Og jeg er så glad for at det finnes sånne mennesker som deg<333 Det skal ikke så mye til, bare en kunde som er i godt humør og smiler kan gjøre hele jobbdagen bedre og gi meg den energien jeg trenger for å ikke bryte sammen av alle sure og kjeftende kunder. Fortsett å vær en person som gjør en positiv forskjell og vit at det blir satt pris på. 

hehe

• Liker 7
Skrevet

Jeg gjør iallfall mitt beste for å være ekstra hyggelig med dere i julestria. :)

da er du hjertelig velkommen til meg! :D jeg liker hyggelige kunder. 

• Liker 2
Skrevet

Moralen er, folk forstår ikke at vi er mennesker som faktisk står der og produserer rett foran nesa di, og det tar desverre tid. Skal du handle bukett, og få den lagd, regn med at det tar mer enn et par minutter. Eller dra på plantasjen... :fnise: 

Det er garantert de samme som bestiller seg en cappuccino, kaffe latte eller lignende hos en barista på en bedre kaffebar, og så står og tripper misfornøyd og ser på klokka når det tar lengre tid enn å trykke på knappen på kaffemaskinen på Statoil eller Narvesen :fnise:

Anonymkode: a12c7...3f3

• Liker 25
Skrevet

1. Hadde i går noen kunder som absolutt ikke skulle ha hjelp når jeg spurte de i butikken, men i det de ser ei annen som jobber i samme butikk så skulle de absolutt ha mye hjelp. Hun svarte og gikk tilbake til det hun gjorde. Jeg stod med pcen og sendte diverse mailer til leverandører og tok bestillinger, men så skulle de plutselig ha hjelp igjen. Kommer de til meg som står og ser ledig ut eller hun som er begravt i papp. "Kan du hjelpe når du blir ledig?" spørr de, hun svarer at jeg ved kassa var ledig og kunne hjelpe. Men neida de skulle absolutt ha hun som nærmest bader i papp.

lurte virkelig på hva som var galt med meg den dagen.

2. Hadde en annen kunde som hadde vært å kjøpt ei julelenke for ett år siden. Ikke hadde hun kvittering, eller embalasje. Vi har i utgangspunktet ikke garanti på julevarer ettersom kunder slenger de sammen i en ball på et loft og utsetter de for vær og vind. Men denne hadde hun ikke åpnet engang sa hun, selv om noe av gummuforingen var falt ut og ledningen lå i en ball. Jeg sa at her er det ikke så mye vi kan gjøre uten kvittering og den tilstanden varen var i. Da slang hun nermest lenka i ansiktet på meg og stormet ut mens hun sa at hun aldri skulle handle hos oss.

Det værste var at bare et par ker før hadde jeg stått opp under taket å montert ned en lampe for henne som normalt ville vært bestillingsvare. Dette for å yte ekstra god service. Og på toppen av det hele har jeg jobbet med denne kjærringa der jeg jobbet før. Satan for ei heks

• Liker 29
Skrevet

Ikke dum kunde, heller hyggelig opplevelse som kunde :) 

Jeg var innom en lekebutikk i hjembyen i helga, etter en liten julegave. Fant den, gikk til kassa og betalte. Vel vitende om at det er desember og man helst må pakke inn gaver selv, ble jeg nesten satt ut når dama i kassa spurte om ho skulle pakke den inn for meg. Håper jeg fikk uttrykt ovenfor henne hvor positivt overrasket jeg var, og at jeg syntes det var uventet service med tanke på sesongen :) 

Håper dere i butikker rundt om opplever positive og hyggelige kunder innimellom alle stressede, sure og vanskelige duster :) Jeg er glad jeg er ferdig med min gavehandling :) 

• Liker 10
Skrevet

Klesbutikken jeg jobber i er en butikk med størrelsenoen 42-56.  En dag kom det et menneske inn, skikkelig grinete fordi det var SÅ diskriminerende med butikker for store mennesker siden det aldri fantes butikker for slanke og tynne damer.

Jauda...

• Liker 46
Skrevet

*snip*
lurte virkelig på hva som var galt med meg den dagen.

Kanskje du hadde feil hårfarge? :fnise:

Jeg kom for øvrig på en tilsvarende situasjon på den første Remaen jeg jobbet på, hvor jeg jobbet sammen med en veldig søt og kjempehyggelig norskpakistansk jente.
Hun satt i kassa, jeg holdt på med noe papirarbeid halvveis bak den andre kassa og stod slik at det var svært så tydelig at kassa mi ikke var åpen.
Likevel presterte en fyr å legge på kassa jeg stod bak, etter at han hadde målt min søte kollega opp og ned med øynene. Jeg ba ham å legge på i den kassa som var åpen, men det ville han ikke, for han ville mye heller handle med meg. (Nå skal det sies at jeg aldri hadde sett ham før, så det var definitivt ikke for min fantastiske service at han på død og liv skulle handle med meg i stedet for henne.)
-Hvis du skal være så rasistisk at du ikke vil gå i den kassa som er åpen fordi min kollega tilfeldigvis har en annen hudfarge enn meg, så kan du ta handelen din et annet sted, sa jeg.
...Gubben stod og tenkte seg hardt om et øyeblikk og valgte å handle hos kollegaen min allikevel. Stum som en østers.

Han unnskyldte seg faktisk for oppførselen et par uker seinere når han så meg igjen, men jeg aner ikke om han noen gang unnskyldte seg overfor kollegaen min.

• Liker 32
Skrevet

Jeg er helt sjokkert når jeg leser om hvor frekke folk er. Jeg har selv en stressende jobb og er dødsliten når jeg går innom for å handle på veien hjem. Uansett hvor sliten og stresset jeg er, klarer jeg allikevel å smile og hilse hyggelig på den som sitter i kassen. Egentlig er det ikke de ansatte som trenger et smilekurs, men kundene.

• Liker 37
Skrevet

Huff blir så oppgitt av alle kundene som kommer innom for å spørre om når vi har hvilken tilbud. Hadde vi annonsert når alle tilbudene et halvt år i forveien kommer, så hadde vi aldri solgt varene til fullpris som er det vi faktisk tjener på.

• Liker 5
Skrevet

Stod helt alene på jobb en lørdag da det var aktivitetshelg på senteret og MASSE kunder. (Kjeden jeg jobber i er så gnitne at de nesten aldri gidder å betale for å ha flere folk på jobb...)

Uansett, det var mange folk i butikk og siden jeg stod alene hadde jeg ikke tid til å pakke inn gaver. Så kom det ei da.. Se for dere Regina George i Mean Girls, denne dama/ jenta var helt lik i oppførsel og tone. Det var skikkelig kvalmende, og første gang noensinne jeg har blitt behandlet som en dritt av en jevnaldrende person på jobb. Som regel er det gamle kjerringer.

Jeg: "Hei! :) "

Kunde: "Hei."

Jeg: "Skal du ha pose på det?"

Kunde: "Det skal være en gave."

Jeg: "Du kan få med papir, er det greit? Det er så travelt nå."

Kunde: "EHHHHHH. KLARER du ikke å pakke inn en gave?"

Jeg: "Joda, men jeg er alene på jobb og det er travelt, så da har jeg ikke tid dessverre."

Kunde *kikker stygt rundt seg*: "Det er ikke akkurat så mange folk her nå... Klaaaaaarer du ikke å pakke inn EN gave? Det tar ikke så lang tid.:roll:"

Altså, akkurat i det sekundet hun spurte, så var det kun én kunde bak henne ja. Men jeg som har jobba i den butikken i over 4 år VET at om jeg sier ja til å pakke for noen, så BLIR det kø. Med en gang. Og så vil FLERE ha ting pakket inn. OG JEG HAR FLERE KUNDER SOM VIL HA HJELP SELV OM DE IKKE STÅR I KØ AKKURAT NÅ. Uansett...

Jeg: "Nei, dessverre. Men du kan få med gavepapir og så pakker jeg det bare inn i silkepapir. :)" (Det var noen knuselige varer).

Kunden stirrer bare stygt på meg.

Jeg: "Er det greit? :)"

Kunde: "Det går an å være litt service-innstilt.:closedeyes:"

Jeg: "Ja, jeg pakker jo som regel inn når jeg kan, men jeg har dessverre ikke tid nå. Vil du ha med papir?"

Kunde: "Jeg snakker ikke om innpakkingen nå. Jeg snakker om TONEN din. Du trenger ikke å være så frekk i kjeften!"

Jeg *totalt satt ut*: "Ehhh.... Okei, jeg mente ikke å svare deg på noen spesiell måte altså..."

Kunde fortsetter å stirre stygt på meg.

Jeg: "Vil du ha med det papiret eller?... :) "

Kunde: "Du må lære deg å svare kundene dine skikkelig! Nytter ikke å stå her på jobb og være drittsur!"

Så prøvde fyren hun hadde med seg å skumple borti henne (han var tydeligvis flau), og hun utbryter til han (foran meg): "HVA? Det er ikke JEG som er på jobb, det er HUN som er på jobb og skal være hyggelig!!"

Jeg brukte kanskje 2 minutter på å pakke inn tingene hennes i silkepapir, fikk ikke noe takk, bare et stygt blikk når hun gikk. Og gjett om køen hadde vokst seg lang SELV om jeg ikke hadde pakkt inn i gavepapir da - 6-7 kunder stod bak i kø når hun gikk. Men går det an å beklage seg? Nei, selvfølgelig ikke.

Kunden som kom for å betale etter henne, kom bort til kassen og fortalte meg hvor sjokkert hun var og hvor uhøflig og vemmelig hun foran var, og at jeg ikke måtte ta det til meg.:) Det var så utrolig deilig å få høre fra en annen kunde!

Uansett... På slutten av denne arbeidsdagen da jeg var ferdig med oppgjøret og hadde stengt begynte jeg å gråte før jeg gikk fra jobb. Det hadde bare vært en dag fyllt av utakknemlighet og frekkhet, og det ødela seriøst hele resten av kvelden min. Har heldigvis sjelden dager som er SÅ ille da, men den var ikke noe grei altså! Folk skjønner ikke at folk bak kassa har følelser. VI ER MENNESKER! Noen kunder virker som de bare prøver å bryte oss ned!

Anonymkode: 0ae85...e03

• Liker 48
Skrevet

I går jobbet jeg åtte timer på et av de travleste kjøpesentrene i bydelen jeg bor i.
Bortsett fra pausa mi sto jeg kun i kassa, fra vi åpnet kl. 10, til jeg dro kl. 18.
Til tross for mye folk var det helt OK, men tre bet seg spesielt fast;

Kunde 1: Det skal være en gave.
Meg: Vi har dessverre ikke kapasitet til å pakke inn nå, men jeg sender gjerne med papir?
Kunde 1: Nei, da tar jeg det senere. *strener ut av butikken*
Okei.. Tror ikke kapasiteten vår blir noe bedre, men velkommen tilbake :P

Kunde 2: Denne varen koster xxx kr på nettet, får jeg det samme her i butikken?
Meg: Da må du legge varen inn i hos vår butikk på nettsiden, da får du den til nettprisen :)
Kunde 2: Da går jeg til *konkurrent*! *strener ut*
Jeg kunne vært behjelpelig med å legge den inn på vår pc, men når jeg ikke rekker å få sagt det en gang..
Nei da så.

Kunde 3: Litt sånn falskhyggelig. Når vi skulle tilbake til kassa var det ei med handlevogn,
og ei med barnevogn som sto litt keitete til. Jeg hører hun kommer med en kommentar,
men mitt mål er å få unna køen så fort som mulig.
Så begynner hu jaggu å lire av seg til kunden min andre kollega hadde om dette her,
og er direkte frekk mot henne (hun med handlevogn). Jeg var på nippet til å si noe, men lot være.
Jeg møtte blikket til hun andre, akkurat da så min kunde ned,
så jeg bare ga henne et medfølende blikk og ristet oppgitt på hodet.
Ja, det er kjedelig når handlevogner og barnevogner kanskje står litt i veien,
men come on da!

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor kunder ikke kan pakke inn gavene sine SELV. Altså, det er ikke SÅ vanskelig akkurat.. :roll:  Mye koseligere å pakke inn julegavene selv og, syns nå jeg.
Nå jobber ikke jeg i butikk, men blir så utrolig provosert av å lese inne her om hvor frekke kunder kan være! Jobbet selv hos Kiwi for noen år siden og møtte heldigivis aldri noen kunder som oppførte seg slik. Stor applaus til alle dere som må ta i mot sånt drit hver dag på jobb! :klappe:  Makan til frekke kunder det er der ute..

Endret av Sitronmelis
  • Liker 15
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor kunder ikke kan pakke inn gavene sine SELV. Altså, det er ikke SÅ vanskelig akkurat.. :roll:  Mye koseligere å pakke inn julegavene selv og, syns nå jeg.
Nå jobber ikke jeg i butikk, men blir så utrolig provosert av å lese inne her om hvor frekke kunder kan være! Jobbet selv hos Kiwi for noen år siden og møtte heldigivis aldri noen kunder som oppførte seg slik. Stor applaus til alle dere som må ta i mot sånt drit hver dag på jobb! :klappe:  Makan til frekke kunder det er der ute..

nei jeg skjønner heller ikke! 

Selvfølgelig er det godt å bli ferdig med alt, men det må da gå an å finne en ledig time en søndag ettermiddag hvor du kan pakke inn gavene?? 

Irriterer meg også med kunder som vil ha pakket inn gaver men det er for mye folk til at vi har tid. 

Kunde: ja da skal jeg ihvertfall ha med papir!!

Meg: ja, såklart. *legger ferdig innrullet papir i posen*  

K: er det sånn rull jeg må kjøpe??!! I så fall vil jeg ikke ha, da har jeg hjemme! 

Meg: ...... Nei det er gratis. Har bare rullet de ferdig. 

Hvorfor MÅ de ha med papir??? Det koster 1 fuckings krone på nille!! Og så, bare for å være sure og jævlige skal de ha band og merkelapper også. Har ikke folk noen ting?? 

Utblåsning!! Det var deilig! 

• Liker 5
Skrevet

Nå er jeg ferdig med matbutikk, men har begynt i blomsterbutikk istedet. Det er mye koseligere kunder, miljøet i gata jeg jobber i er kjempefin. Jeg trives! 

Her om dagen så kom det en dame innom, og skulle ha en bunt roser, men hun ville ha de renset og med litt nellikker innimellom. Det er helt greit, det kan jeg gjøre. Så jeg spretter opp bunten, og begynner å pelle av blader og torner med kniven, mens hun står og tripper. Etter fire-fem minutter så sukker hun og "jeg har egentlig dårlig tid, asså!".

*puster dypt inn*. Jeg tror ikke folk vet hvor mye arbeid som ligger i en bukett blomster! De må renses for blader, torner og dårlige kronblad. De må danderes i lik høyde, og legges i spiral, og man må ha mellomlegg med grønt, skal man blande sorter må de plasseres strategisk i buketten. Deretter må den bindes, snittes og bli satt i vann, som videre må festes godt så det ikke søles for mye ut av posen OG SÅ kan jeg pakke det ned. Er det kaldt, må det først i silkepapir, avispapir og så grovpapir. Det sier seg selv at det her ikke tar tre minutter. Når du kommer inn i en faghandel, så må du forvente at ting blir gjort grundig. Kan fint gjøre alt dette på ti minutter. Er det til din fordel eller ulempe, vel, det er meg likegyldig. Jeg kan skynde meg for deg, men jeg kan desverre ikke trylle frem en bukett, med mindre du tar en av de ferdiglagde. 

End of rant! 

Jeg blir SÅ stresset når kunder tripper og er utålmodig. Altså, jeg gjør det så fort jeg kan! Men når de offer seg og ser p klokken,  så blir jeg stresset! 

Anonymkode: 9b847...3ed

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...