Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og det minner meg på hvor irriterende det er med folk som kjefter for at JEG har slått inn feil pris. Det er jo ikke sånn at jeg sitter å manuelt slår inn alle prisene?? Det blir gjort automatisk når jeg scanner dem og jeg har ingenting, absolutt ingenting, med hvilken priser de forskjellige varene blir scannet inn til. 

Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. :jepp:

Kanskje kundene dine er utro mot deg, og handler i flere ulike butikker?

Åneiii, denne sorgen kommer jeg aldri over  :fnise: Trodde alle var trofast mot meg. 

• Liker 1
Skrevet

Og det minner meg på hvor irriterende det er med folk som kjefter for at JEG har slått inn feil pris. Det er jo ikke sånn at jeg sitter å manuelt slår inn alle prisene?? Det blir gjort automatisk når jeg scanner dem og jeg har ingenting, absolutt ingenting, med hvilken priser de forskjellige varene blir scannet inn til.

Eller de som blir oppgitt over at du ikke kan alle prisene på alle produkter i hele butikken.

Skrevet

Jeg har vært borti noen merkelige kunder. Jeg husker spesielt en episode da en kunde kom og fortalte at han egentlig var en kvinne og ville ha hjelp til å finne en strømpebukse som passet. Dagen etter kom han tilbake og skulle handle og forsøkte å stjele fisk ved å legge de i den nye strømpebuksa han hadde på innsiden av buksa...

Anonymous poster hash: 8cd2a...fd2

• Liker 16
Skrevet

I forhold til alle de kundene som forsyner seg av mat i butikken UTEN å nevne det/betale for det er disse kundene du nevner her ganske greie, da. Men ja, skjønner det er irriterende

I forhold til bota for naskeri, tror jeg butikkene kunne innført en ganske så stivt priset spis-alt-du-vil-mens-du-handler-meny, som kan slås inn i kassen, til stor glede for alle i kassakøen med et minimum av folkeskikk...

Og hva er det med foreldre som lærer unger at det er greit å spise ting inne i butikken?

• Liker 1
Skrevet

I forhold til bota for naskeri, tror jeg butikkene kunne innført en ganske så stivt priset spis-alt-du-vil-mens-du-handler-meny, som kan slås inn i kassen, til stor glede for alle i kassakøen med et minimum av folkeskikk...

Og hva er det med foreldre som lærer unger at det er greit å spise ting inne i butikken?

Det er forferdelig!

Anonymous poster hash: babfd...e0d

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker da jeg var liten (rundt 4-5 år), så tok mamma meg ofte med i butikken. Ofte kjøpte hun fiskekaker til meg i ferskvaredisken. Da fikk hun en pose på den med prisen på (slik man også får i dag). Jeg fikk spise den i butikken, men mamma leverte posen med prisen til de i kassen da hun skulle betale resten av varene. Var det så ille? 

Anonymous poster hash: 6cdaa...4c3

• Liker 9
Skrevet

Det der reagerer jeg også på!

nå er ungen min bare 2år, så litt vanskelig og forklare at man må betale først så til nød om det skulle være lenge igjen å handle så får han en brødskive i butikken.. dette har hent 2 ganger!

ellers har jeg tatt med nevøer og nieser til kassa, betalt for eple fått kvittering å sagt i fra til di i kassa at vi har kjøpt dette. 

plutselig har man ikke penger, eller kortterminalen funker ikke..

Hva gjør butikken om kunden har forsynt seg med brus, godis, potetgull osv men ikke har penger? 

Anonymous poster hash: 3aa17...180

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg husker da jeg var liten (rundt 4-5 år), så tok mamma meg ofte med i butikken. Ofte kjøpte hun fiskekaker til meg i ferskvaredisken. Da fikk hun en pose på den med prisen på (slik man også får i dag). Jeg fikk spise den i butikken, men mamma leverte posen med prisen til de i kassen da hun skulle betale resten av varene. Var det så ille? 

Anonymous poster hash: 6cdaa...4c3

Ja.  

Endret av 123Sol
Skrevet

Jobber i skranken på bibliotek, og det er ganske mange som kommer frem i kassen og skal ha den ene eller andre boken. Normal dag:

Kunde: Hei, jeg skal ha en bok om ledelse.
Meg: Hei. Vet du tittelen på boken?
Kunde: Nei, men tror det var en mann som het noen med Sande til etternavn som skrev den.
Jeg søker opp navnet "sande" og "ledelse". Får normaltsett ingen treff, men sjansen er der.
Meg: Du vet ikke noe mer om navnet, eller årstall den er skrevet?
Kunde: Neeei, men tror kanskje han het noe på O til fornavn. 
Etter mye søking, for så å logge på nett på en kjempetreg datamaskin finner kunde til slutt ut at han skal hente arket med boktittel. Selvsagt er tema ledelse, men det inneholder ikke ordet ledelse i tittelen, og etternavnet var Sandbekk.

Utrolig mange som kommer inn og skal ha bok om det ene eller andre. Dessverre har vi flere tusen bøker, og biblioteket er organisert litt etter faglig retning, litt etter tema i de ulike fagene og mange av bøkene har mange temaer i seg slik at de kan ligge under mange forskjellige kategorier. I tillegg er det selvbetjent bibliotek med flere datamaskiner der man selv skal lete frem bøkene man trenger. Min jobb er å hjelpe dem å forstå søketjenesten om de ikke kan søke selv. Men det er alltid bedre å komme i disken å spørre om en eller annen bok man ikke kjenner navnet til mens jeg holder på med arbeidsoppgavene mine. 

En annen vane folk har er å søke frem bøker man vil ha, så hente dem frem, men ombestemme seg. Veldig mange som legger igjen bøkene på bordene de sitter på eller liggende igjen i bokhyllene. Men de aller verste er dem som stiller dem opp blant bøkene i bokhyllene helt vilkårlig, slik at status på boken er "i hyllen", men det er umulig å finne den siden den ikke er på det hyllenummeret som den skal være. Vær så snill, skal du ikke ha en bok, og ikke orker å finne tilbake til hyllen så kom å lever den inn i innleveringskranken. Som forøvrig er rett ved den eneste utgangen fra biblioteket. 

• Liker 9
Skrevet

De værste kundene syns jeg er eldre damer faktisk. Høres så mye om hvordan ungdommen er nå til dags, så er de frekke som fy selv!

Jobber i en klesbutikk for damer som alltid har mye pentøy, men også hverdagsklær. Damer på 50år+ kommer ofte inn, og i det de kommer inn sier de før de har sett seg rundt: "nei du har ikke noen kjoler nei?"... "Joda, masse kjoler, men de henger litt rundt omkring i butikken.." svarer jeg alltid. Da står de alltid bare stille litt fornærmet, og jeg ser de vil at jeg skal finne frem alle kjoler så de slipper å lete selv.. Da sier jeg ofte "er det noen spesiell anledning du skal ha kjole til, eller en farge eller spesiell fasong du vil ha? Jeg har nemlig sikkert 40 forskjellige kjoler, så det blir litt enklere å vise deg noe hvis jeg vet hva du er ute etter?"... Neida, de vil bare ha en fin kjole de... også flyr jeg rundt og må vise de aaalt som er i butikken, mens de kommenterer "nei, den er for kjort... nei den er jo uten armer.. nei jeg vil ikke ha lys?"... OK, si du vil ha en lang mørk kjole med armer da kanskje?!?!?? (sier selvsagt ikke det gøyt)... Etterhvert lar de gå å se selv, og plutselig kan samme dame si "nei du har ingen skjørt nei?", også er det samme greiene igjen.. Værste er at disse damene aldri kjøper noe, tror de kommer fordi de ønsker oppmerksomhet, for jeg må alltid se den samme kjolen i blå, rød, sort, og gi de komplimentene de fisker etter... Baaaah

Konkret eksempel:

Kunde: Kunne jeg værsåsnill å låne telefonen kjapt? Min er tom for batteri?

Jeg: jaaaa, du kan vel det?

Gir henne telefonen og dama begynner å koseprate med venninnen sin, Gudrun. Er det kald hos dere nå eller? Ja, du bruker vel brodder? Snakke litt om barnebarnet hennes, hvor de skal feire jul og nyttåraften og babler i vei. Jeg ble så sjokkert, da jeg trodde hun bare skulle ta en kjapp telefon til noen hun feks skulle møte. Jeg lot henne bable ganske lenge, før jeg sier at nå må jeg få den tilbake. Ingen spørsmål eller noen viktige beskjeder til Gudrun nei, bare gidder ikke bruke sine egne penger på å koseprate med venninnen.

Hvis du betaler per tellerskritt, så har du en dårlig deal på abonnement. MEN det var utrolig frekt gjort!! Ærlig talt, jeg skjønner meg ikke på hva folk kan få seg til å gjøre.. Synes ofte de gamle damene er verst faktisk. Jeg jobber på et "service point" på kjøpesenter og møter masse gamle damer hver dag. Hjelper de med å bestille taxi, finne vogner og andre ting jeg kan hjelpe de med. Og flere av de er kjempefrekke. Står sånn 5 meter unna meg og brøler om at de trenger taxi f.eks. Liksom, kom bort og vær høflig så skal du få den jævla taxien din. 

Anonymous poster hash: a1826...0b2

• Liker 5
Skrevet

Et firma ringte og skulle ha kontakt med en av våre ansatte. Da jeg spurte om navn sa han som ringte at det hadde han nok ikke fått med seg. Vi har omtrent hundre ansatte.

Greide til slutt å finne ut hvem det var, men det var bare flaks.

Anonymous poster hash: defbb...852

Den der minte meg på en episode fra da jeg jobbet på kjøkkenet I en av militærbase. Vi hadde den gangen inne ca 1500 mann. Det kommer løpende inn en stressa befal og roper: Hei, Hallo HJELP MEG!

Da jeg spurte hva jeg kunne hjelpe han med fikk jeg til svar: jeg leter etter en fyr med kort mørkt hår og grønn dress...

Han fikk til svar å gå inn I spisesalen å se selv da vi har ca 750 mann passende til beskrivelsen.

Anonymous poster hash: 10de4...088

• Liker 16
Skrevet

Hæ?? Gjør folk virkelig dette! Gud bedre... Jeg gir opp.  :skratte:

Ja, skjønner virkelig ikke at du er overrasket :fnise:

Anonymous poster hash: c3edc...7c4

• Liker 1
Skrevet

Er heller ikke særlig begeistret for foreldre som lar barna sine robbe alle smaksprøvene :dry: Det er ikke meningen at man skal spise seg mett.

Anonymous poster hash: c3edc...7c4
  • Liker 2
Skrevet

Kunde: "DU har slått inn feil pris på denne colaen!!!!! Den er på tilbud!!"

Meg: Ojda, la meg få se på kvitteringen, så kan vi eventuelt fikse det.

Jeg ser på kvitteringen (mens jeg blir kjeftet på av kunden, det er jo alltid sånn at det er tilbud og at vi bevist ikke gir tilbudspris, det er helt forferdelig). På kvitteringen er det rett pris på cola 4-pakningen kunden kjøpte, jeg er nesten 100% sikker på det. Vi har derimot cola zero 4-pakning på tilbud. De står på samme sted, så jeg antar at kunden bare har misforstått hva som er på tilbud. 

Meg: "Du, det er rett pris her for colaen du kjøpte. Det er cola zero´en som står rett ved siden av som er på tilbud."

Kunde: "NEI, det står der bort at det er cola 4-pakning på tilbud!! Du tar feil, den er på tilbud!" 

Meg: "Okei, hvis du har et øyeblikk så skal jeg få noen av dem som jobber bak til å sjekke opp i det."

Meg(ringer bak): "Kan du sjekke opp i prisen på cola 4-pakning, er den på tilbud?"

Ansatt 2: "Jeg søkte den opp og den er ikke på tilbud, men jeg skal løpe ut i butikken og se hva som står."

Meg: "Nå sjekker en annen ansatt opp i prisene, den skal ikke være på tilbud, men hvis det står i butikken at den er på tilbud skal du selvfølgelig få den til tilbudspris. "

Kunde: "DEN ER PÅ TILBUD, jeg skal klage til sjefen, jeg skal klage til hovedkontoret, dette er ikke greit."

Ansatt 2: "Colaen er ikke på tilbud dessverre, det er cola zero´en, colaen er ikke priset."

Meg: "Da var det dessverre ikke colaen som var på tilbud, men hvis du vil kan jeg ta den i retur".

Kunde: "DEN ER PÅ TILBUD, jeg så det selv, dere tar feil alle sammen, herregud, hvorfor prøver dere å svindle meg???? Jeg skal ha tilbudspris!"

Meg: "Nå har vi søkt den opp her, bak på pcen og sett hva som står borte med brusen. Den er ikke på tilbud, og da må jeg dessverre bare forholde meg til det og kan ikke gi den til deg til tilbudspris. Beklager, vil du jeg skal ta den i retur?". 

Kunde: "Dere prøver å svindle meg, jeg skal klage på dette, jeg skal klage!!"

Så bare tar hun med seg colaen og går, selvfølgelig kjefter hun hele veien til utgangen. Altså, selv om jeg var sikker på at den ikke var på tilbud søkte jeg den likevel opp, en annen ansatt søkte den opp og det ble sjekket hva som var av tilbuds-lapper i butikken. Den var åpenbart at hun tok feil!

Hva gjør man med sånne folk? :vetikke:

Du kan oppfordre kunden til å sende klage på merkingen. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan oppfordre kunden til å sende klage på merkingen. 

Det var jo ikke noe feil med merkingen. Det var kunden som hadde sett feil...

• Liker 1
Skrevet

Det var jo ikke noe feil med merkingen. Det var kunden som hadde sett feil...

Du skrev jo at kollegaen din sa at colaen ikke var priset? Da er det jo noe feil med merkingen.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

• Liker 2
Skrevet

Du skrev jo at kollegaen din sa at colaen ikke var priset? Da er det jo noe feil med merkingen.

Det var jo ikke feil med merkingen!

Tro meg, de kunne skrevet Tine Helmelk 10kr og folk ville forsatt påstått at det stod Lettmelk. Noen ser bare hva de vil se!

Skrevet

Har bare vært tilbake i jobb i ei uke, men allikevel kan jeg bidra her! Hadde en kunde innom som kjøpte gaver til to vennepar, og det ble da fire gaver som skulle pakkes inn. Skal ikke gå inn på hva hun kjøpte, men hver gave var to ting som hadde HELT forskjellig form, og som var umulig å pakke pent inn. Og mens jeg slår inn varene spør hun "kan du pakke inn? to i hver pakke, fire pakker". jeg bare...... :sukk:

• Liker 3
Skrevet

Det var jo ikke feil med merkingen!

Tro meg, de kunne skrevet Tine Helmelk 10kr og folk ville forsatt påstått at det stod Lettmelk. Noen ser bare hva de vil se!

Ja, enig i det. Men hvis dere har en pall med cola zero på tilbud og en pall med cola som ikke er på tilbud, det henger tilbudsplakat der med prisen på zeroen, men ingen plakat med prisen på colaen. Da har ikke de som setter opp plakater hos dere gjort jobben sin riktig, fordi det er bare pris på en av to varer. Det er ikke feilmerking på plakaten til zeroen, men det er fortsatt feilmerking fordi det mangler en pris.

For en vanlig kunde som ikke har jobbet i butikk selv så kan det se ut som disse to type colaene koster det samme fordi de står sammen og det kun er en pris der. Skjønner?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...