Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

(Ikke ment som avsporing..)

For meg er det en eneste grunn til hvorfor forsyne seg med noe som helst i en matbutikk før det er betalt for: du er diabetiker med føling og du rekker ikke frem til kassa. Men da kommer du langt med f.eks. en liten sjokolade..

Dette er jeg helt enig i er greit :-)

Men det er faktisk vanlig at folk kommer til kassen å sier de har spist en bolle eller har med en tom brusflaske osv (her sier de iallfall fra, kommer med emballasjen og det er ikke vekt-varer)!

:rasende: 

Altså jeg har iallfall aldri blitt SÅ sulten de minuttene det tar å handle at jeg har måtte forsyne meg med mat underveis. Kanskje barn trenger noe av og til, men voksene bør ha litt selvkontroll !!

Anonymous poster hash: 50b78...caf

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er faktisk vanlig at folk kommer til kassen å sier de har spist en bolle eller har med en tom brusflaske osv (her sier de iallfall fra, kommer med emballasjen og det er ikke vekt-varer)!

Altså jeg har iallfall aldri blitt SÅ sulten de minuttene det tar å handle at jeg har måtte forsyne meg med mat underveis. Kanskje barn trenger noe av og til, men voksene bør ha litt selvkontroll !!

Jeg vet, dessverre. Er overlykkelig for at min tid i matbutikk er over! Helsa mi tåler det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare oppfordre dere til å lese boken til Anna Sam, "En kassadames betroelser" Ganske sikker på at det er det den heter.

Dere kommer til å kjenner dere igjen i absolutt alle scenene hun gjenforteller :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Det er så givende å jobbe i frukt & grønt, spesielt når kundene velter bær utover gulvet. I stedet for å si i fra, lar de det ligge og folk tråkker det ned i gulvet :dry:

Også fint med de som prøvesmaker på klemtinene. Tar seg en og skreller nok plass til å ta ut én båt, for deretter å legge resten tilbake. Ja, for de som vi bruker som smaksprøver er helt spesielle. De har vi dyrket selv på bakrommet, og de er jo MYE bedre enn de vi selger :roll:

Og så må de selvfølgelig plukke fra de 2 kg's kassene ( selv om det henger digre plakter, hvor det står at dette ikke er lov ) enda klementinene i løsvekt er dyrere. Nei, du får ikke ''kassepris'' når du gjør dette.

Dukker opp epleskrotter fra tid til annen også.... And the list goes on and on.

Folk assa... :sukk:

Anonymous poster hash: c3edc...7c4

Hæ?? Gjør folk virkelig dette! Gud bedre... Jeg gir opp.  :skratte:

Skrevet

Jeg må bare oppfordre dere til å lese boken til Anna Sam, "En kassadames betroelser" Ganske sikker på at det er det den heter.

Dere kommer til å kjenner dere igjen i absolutt alle scenene hun gjenforteller :fnise:

Jeg har den og flirte fra første til siste setning. :fnise:

Skrevet

Jeg har tatt brusflasker og drukket dem, men jeg leverer flasken i kassen og betaler for den samtidig som jeg forklarer grunnen til at jeg drakk av den var fordi jeg hadde føling

• Liker 6
Skrevet

Dagens lille irritasjon etter to uker med jobb hver dag... ( :grine: )

Kunde kommer til kassen med noen få varer, la oss si 4. Kunden legger varene på båndet og før jeg har scannet den første varen er kunden løpt til enden av båndet og skriker ut "har du pose???!". Da skal kunden være super effektiv og pakke varene med en gang. Her er det standar å tro at dette kan man spare masse tid på. 

Jeg har så lyst å si til sånne kunder at det er mye mer effektivt om jeg scanner varene, de betaler også pakker. Jeg har etter alle mine timer i kassen, etterhvert lært meg når hva er effektivt. 

Når jeg stopper og gir en pose til sånn kunde midt i scanningen, er jeg stort sett ferdig å scanne varene før kunden i det hele tatt har åpnet posen. Så må kunden komme "løpende tilbake for å betale", i stedenfor å stå klar, også gå tilbake til posepakkingen.

Så kjære kunde, hvor mange sekunder sparte du? Ingen, ingen. 

(selvfølgelig annerledes med kunder med masse varer)

• Liker 3
Skrevet

En annen ting, jeg vet det er en ubetydelig ting som ingen sikkert tenker over, men...

Det er så mange kunder som sier "jeg få en ... ", "få en....", "gi meg en...".

Nei, du ikke noen ting.

Det er ikke så mye, men jeg blir veldig glad om du som kunde i såfall heller sier "kan jeg få en". 

:blomst:

• Liker 5
Skrevet

Innemellom er det skikkelig rush, selv om det for det er stille før stormen (juletia) nå i disse dager. Vi har en servicedisk og en vanlig kasse som er åpen nå. + at det står 2 i butikken og en teamleder som kan ringes på hvis det er noe.  Jeg fikk da litt problemer i stad med masse folk i kassen, der jeg var, + kunder i servicekassen. Kollegaen min måtte gå herifra for å hjelpe en kunde,mens to andre ble stående å vente. Han som går prøver å få tak i teamleder som da var opptatt, mens jeg også ringer på noen når det har gått ca 1 min. Sier ifra til kundene at kollegaen min kommer så fort han kan, uten at de sa noe på det. Så kommer selvfølgelig en av disse kjerringene som absolutt må klage på alt før de i det hele tatt har ventet i 3 sekunder. 

Kunde: ''KOMMER DET NOEN I KASSEN HER ELLER?'' Da hadde hun ikke kommet til køen engang!!

Meg: Jada, jeg har akkurat ringt på noen. De kommer så fort de kan. 

30 sekunder senere..
Kunde: ''JEG TROR DU MÅ RINGE IGJEN ALTSÅ'' 
Meg: ''Jeg ringte for ikke så lenge siden, men de er litt opptatt. De kommer så fort de kan.''

Jeg hadde da 150 (føltes det som) kunder i kassen, og kunne derfor ikke forlate den.  Jeg skjønner at det er kjedelig å vente, men jeg får dessverre ikke gjort noe mer med det. Ha litt forståelse for at det ikke bare er å knipse med fingrene så får du det som du vil.
Kjenner at jeg gruer meg til julerushet nå, dette var jo bare en bitteliten smakebit på hva som venter.Da er alle 5/6 kassene åpne + 4 i butikk som har 8 kunder hver som trenger hjelp. Da blir nok tålmodigheten våres og kundens satt på prøve. 

Anonymous poster hash: e6e9e...503
  • Liker 6
Skrevet

Kunde viser tuppen av en støvlett og da mener jeg kun tuppen. Jeg så kanskje 1 cm av støvletten.

Kunde: Har du denne inne? 

Meg: Kanskje det er litt vanskelig å si for vi har mange modeller som er veldig like foran

Kunde: Herregud! Har du denne eller ikke?

Altså Jesus, kristus, Herre min Gud, jomfru Maria, JHVH, Allah, herre min hatt og kvinnemitt skaut. 

Hvorfor kan du ikke bare vise meg bittelitt mer av skoen?

• Liker 24
Skrevet

Noen andre som ble skjelt ut i dag fordi norsk tipping var nede midt i lørdags-rushet?  :kjefte:

Jajajj selvfølgelig er det min feil, selvfølgelig!!!

• Liker 1
Skrevet

Kunde: Kan du hjelpe meg litt?

Meg: Jeg er opptatt med en annen, men et kjapt spørsmål kan jeg svare på.

Kunde: Jeg skal levere ditt og datt tilbake. Kan du ordne det med en gang?

Meg: Dessverre, jeg er som sagt opptatt med en annen. Men jeg kan finne en annen som kan hjelpe deg.

Kunde: Så du vil ikke hjelpe meg altså?

:bond:

• Liker 1
Skrevet

De værste kundene syns jeg er eldre damer faktisk. Høres så mye om hvordan ungdommen er nå til dags, så er de frekke som fy selv!

Jobber i en klesbutikk for damer som alltid har mye pentøy, men også hverdagsklær. Damer på 50år+ kommer ofte inn, og i det de kommer inn sier de før de har sett seg rundt: "nei du har ikke noen kjoler nei?"... "Joda, masse kjoler, men de henger litt rundt omkring i butikken.." svarer jeg alltid. Da står de alltid bare stille litt fornærmet, og jeg ser de vil at jeg skal finne frem alle kjoler så de slipper å lete selv.. Da sier jeg ofte "er det noen spesiell anledning du skal ha kjole til, eller en farge eller spesiell fasong du vil ha? Jeg har nemlig sikkert 40 forskjellige kjoler, så det blir litt enklere å vise deg noe hvis jeg vet hva du er ute etter?"... Neida, de vil bare ha en fin kjole de... også flyr jeg rundt og må vise de aaalt som er i butikken, mens de kommenterer "nei, den er for kjort... nei den er jo uten armer.. nei jeg vil ikke ha lys?"... OK, si du vil ha en lang mørk kjole med armer da kanskje?!?!?? (sier selvsagt ikke det gøyt)... Etterhvert lar de gå å se selv, og plutselig kan samme dame si "nei du har ingen skjørt nei?", også er det samme greiene igjen.. Værste er at disse damene aldri kjøper noe, tror de kommer fordi de ønsker oppmerksomhet, for jeg må alltid se den samme kjolen i blå, rød, sort, og gi de komplimentene de fisker etter... Baaaah

Konkret eksempel:

Kunde: Kunne jeg værsåsnill å låne telefonen kjapt? Min er tom for batteri?

Jeg: jaaaa, du kan vel det?

Gir henne telefonen og dama begynner å koseprate med venninnen sin, Gudrun. Er det kald hos dere nå eller? Ja, du bruker vel brodder? Snakke litt om barnebarnet hennes, hvor de skal feire jul og nyttåraften og babler i vei. Jeg ble så sjokkert, da jeg trodde hun bare skulle ta en kjapp telefon til noen hun feks skulle møte. Jeg lot henne bable ganske lenge, før jeg sier at nå må jeg få den tilbake. Ingen spørsmål eller noen viktige beskjeder til Gudrun nei, bare gidder ikke bruke sine egne penger på å koseprate med venninnen.

• Liker 17
Skrevet

Holder på med en kunde, og noen ganger kan disse salgene ta litt tid. Det er veldig irriterende når andre kunder står og tripper og sukker osv, når de venter til de slipper til. Verste er de som "skal bare spør om noe kjapt" og visstnok skal ha meg til å forklare forskjellen på 4 ulike sekker. Joda, "kjapt" det.

Skrevet (endret)

Dette er så standar, og jeg lurer virkelig på hvorfor.

Kunde kommer med vare som er priset ned med ca ti svære, oransje lapper. Det er umulig å ikke se at varen er priset ned. " Du ser at den er priset ned sant?!?!?!?!?! Hæhæhæh? Du ser det sant!? "

Kanskje de deler min erfaring med at varene ofte ikke blir priset ned i kassen, til tross for alle de røde eller orange lappene? Så lenge strekkoden er synlig, er det sikkert fort gjort å tåkeskanne, når en har sittet en lang travel dag med blipp... blipp... blipp... blipp...

Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Skrevet

Kanskje de deler min erfaring med at varene ofte ikke blir priset ned i kassen, til tross for alle de røde eller orange lappene? Så lenge strekkoden er synlig, er det sikkert fort gjort å tåkeskanne, når en har sittet en lang travel dag med blipp... blipp... blipp... blipp...

Nå jobber jeg i matbutikk og der går alt i tilbudssiden automatisk inn i kassen, hvis det ikke gjør det har kunden tatt feil vare eller misforstått tilbudet. Vi har også halv pris lapper som vi tar på varer som går ut på dato, det må vi fikse selv i kassen. I 100% av tilfellene hvor jeg ikke har slått inn varen til halv pris har kunden lagt varen på båndet med halv pris-lappen ned så den ikke er synlig.

Hvis du har erfart at varer ikke blir priset ned i kassen, i hvilken som helst type butikk, og vil passe på, legg varen så tilbudslappen er synlig og følg med på skjermen når varen blir slått inn. Da ser du med en gang om det blir slått inn riktig og kan si ifra før du betaler:)

Anonymous poster hash: 9edb6...098

• Liker 4
Skrevet

Hm, ja, kanskje :-)

Er bare vant til at det i vår butikk alltid prises over strekkoden på varer som er nedsatt. Da er det umulig å scanne den inn på vanlig måte og ignorere tilbuds-lappene.

Mange varer blir priset med sånne oransje lapper, uten at prisen er forskjellig i forhold til strekkoden - bare for å få oppmerksomhet fra kunden - og da er de ikke priset over strekkoden, og kan scannes på vanlig måte. 

Sikkert ikke vanlig over alt ,så da skjønner jeg kundene litt.... Selv om det hos oss alltid er priset over strekkoden når varene er satt ned i pris og umulig å unngå!! :dry:

• Liker 1
Skrevet

Kunde: "DU har slått inn feil pris på denne colaen!!!!! Den er på tilbud!!"

Meg: Ojda, la meg få se på kvitteringen, så kan vi eventuelt fikse det.

Jeg ser på kvitteringen (mens jeg blir kjeftet på av kunden, det er jo alltid sånn at det er tilbud og at vi bevist ikke gir tilbudspris, det er helt forferdelig). På kvitteringen er det rett pris på cola 4-pakningen kunden kjøpte, jeg er nesten 100% sikker på det. Vi har derimot cola zero 4-pakning på tilbud. De står på samme sted, så jeg antar at kunden bare har misforstått hva som er på tilbud. 

Meg: "Du, det er rett pris her for colaen du kjøpte. Det er cola zero´en som står rett ved siden av som er på tilbud."

Kunde: "NEI, det står der bort at det er cola 4-pakning på tilbud!! Du tar feil, den er på tilbud!" 

Meg: "Okei, hvis du har et øyeblikk så skal jeg få noen av dem som jobber bak til å sjekke opp i det."

Meg(ringer bak): "Kan du sjekke opp i prisen på cola 4-pakning, er den på tilbud?"

Ansatt 2: "Jeg søkte den opp og den er ikke på tilbud, men jeg skal løpe ut i butikken og se hva som står."

Meg: "Nå sjekker en annen ansatt opp i prisene, den skal ikke være på tilbud, men hvis det står i butikken at den er på tilbud skal du selvfølgelig få den til tilbudspris. "

Kunde: "DEN ER PÅ TILBUD, jeg skal klage til sjefen, jeg skal klage til hovedkontoret, dette er ikke greit."

Ansatt 2: "Colaen er ikke på tilbud dessverre, det er cola zero´en, colaen er ikke priset."

Meg: "Da var det dessverre ikke colaen som var på tilbud, men hvis du vil kan jeg ta den i retur".

Kunde: "DEN ER PÅ TILBUD, jeg så det selv, dere tar feil alle sammen, herregud, hvorfor prøver dere å svindle meg???? Jeg skal ha tilbudspris!"

Meg: "Nå har vi søkt den opp her, bak på pcen og sett hva som står borte med brusen. Den er ikke på tilbud, og da må jeg dessverre bare forholde meg til det og kan ikke gi den til deg til tilbudspris. Beklager, vil du jeg skal ta den i retur?". 

Kunde: "Dere prøver å svindle meg, jeg skal klage på dette, jeg skal klage!!"

Så bare tar hun med seg colaen og går, selvfølgelig kjefter hun hele veien til utgangen. Altså, selv om jeg var sikker på at den ikke var på tilbud søkte jeg den likevel opp, en annen ansatt søkte den opp og det ble sjekket hva som var av tilbuds-lapper i butikken. Den var åpenbart at hun tok feil!

Hva gjør man med sånne folk? :vetikke:

• Liker 8
Skrevet

Hm, ja, kanskje :-)

Er bare vant til at det i vår butikk alltid prises over strekkoden på varer som er nedsatt. Da er det umulig å scanne den inn på vanlig måte og ignorere tilbuds-lappene.

Mange varer blir priset med sånne oransje lapper, uten at prisen er forskjellig i forhold til strekkoden - bare for å få oppmerksomhet fra kunden - og da er de ikke priset over strekkoden, og kan scannes på vanlig måte.

Sikkert ikke vanlig over alt ,så da skjønner jeg kundene litt.... Selv om det hos oss alltid er priset over strekkoden når varene er satt ned i pris og umulig å unngå!! :dry:

Jepp. :jepp:

Kanskje kundene dine er utro mot deg, og handler i flere ulike butikker? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Også er det de kundene som kommer til kassen "jeg var så sulten, så jeg spiste en banan jeg, kan ikke du bare slå inn en ekstra", "jeg smakte litt på smågodtet, bare slå inn 2 kroner i tillegg du" osv. 

Neineineineinei.

I forhold til alle de kundene som forsyner seg av mat i butikken UTEN å nevne det/betale for det er disse kundene du nevner her ganske greie, da. Men ja, skjønner det er irriterende

Anonymous poster hash: 65322...784

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...