Pawn Hearts Skrevet 26. juni 2015 #8041 Skrevet 26. juni 2015 Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyst utdannet kvinne som står på sitt.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Kamikatze ble ikke helt ferdig med å flikke på denne, så jeg fullførte. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8042 Skrevet 26. juni 2015 En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 jeg er SÅ glad for at jeg ikke brukte opp pengene mine på høyere utdanning en jeg hadde råd til. Så jeg har råd til å betale for posene mine, å slipper og bruke opp min tid og den bak kassa sin tid på å krangle om gratis pose ! Anonymous poster hash: 3aa17...180 12
ymotana Skrevet 26. juni 2015 #8043 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har jobbet i kafeer og butikker ved siden av studier siden jeg var 17 år gammel. Det er mye rart man hører i serviceyrkene. Allikevel, det dummeste en kunde noengang har spurt meg var: -kunde: har dere en 25 cm linjal? -jeg: vi har ikke 25, men 30 cm linjaler - kunde: men jeg trenger jo ikke 30 centimeter! vanskelig å holde maska... 19
Razorblade Skrevet 26. juni 2015 #8044 Skrevet 26. juni 2015 ... kanskje den ikke passet ned i penalet!! ?
Razorblade Skrevet 26. juni 2015 #8046 Skrevet 26. juni 2015 Hoho...! JA! Du skulle ha klippet vekk 5cm 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8047 Skrevet 26. juni 2015 Husker en gang det kom en gammel dame innom varehuset vårt. Hun skulle ha en rød jakke, og hadde sett en som var annonsert i en avis eller noe. En kollega av meg hadde hentet denne jakken til henne, men hun likte den ikke fordi den var ikke ordentlig rød som i annonsen. Så spurte hun meg om vi hadde noen flere røde jakker. "Så klart" sa jeg. "Bli med meg du, så kan du få se på jakkene, så kan vi finne en du liker bedre" "Nei" sa hun stutt "Jaha? Vi har flere jakker, men da må du nesten bli med meg bort til avdelingen slik at du kan vise meg hvilken type jakke du kunne tenkt deg" "Nei, det kan jeg ikke" svarte hun. "Har du dårlig tid kanskje? Du kan jo komme innom en annen dag" smiler jeg blidt. "Nei, butikken er for stor" "Det er den, men jeg skal gledelig følge deg" svarer jeg henne. Begynte å bli litt oppgitt på dette punktet Så ber hun meg beskrive de jakkene vi har, og jeg forteller henne blidt at jeg ikke husker alle de røde jakkene vi har og vil gjerne at hun skal bli med og se. Men neida, butikken var for stor og hun skulle ikke ha følge. Hun gikk ca. 5 m innenfor inngangen. Hun klagde på at hun ikke fant frem, men vi i betjeningen sa at vi gledelig skulle følge henne rundt hvis det ble vanskelig å finne frem. Men nei, hun var langt i fra samarbeidsvillig. Endte til slutt opp med at jeg måtte foreslå en mindre butikk under samme kjede som oss. Gud så oppgitt jeg ble Dette i tillegg til generelt klager på at butikken er for stor, feil farger på interiøret, for mye varer, feil lyssetting, ikke riktig størrelser, har ikke det som er annonsert (altså; utsolgt) osv. Desverre lever vi opp etter det faktumet at kunden alltid skal ha rett, så vi må stå der og få i mot all mulig dritt. Vanskelig å holde maska da etter en lang dag. Hahah. Anonymous poster hash: 48e1b...d3f 11
The Kitten Skrevet 27. juni 2015 #8048 Skrevet 27. juni 2015 Hvordan skal jeg klare å hjelpe kunden når hun ikke husker i det hele tatt hva det var hun skulle ha? 2
The Kitten Skrevet 27. juni 2015 #8049 Skrevet 27. juni 2015 Haha, hadde blitt så irritert. Hvordan endte det? Glemte av denne. Jeg sa at om jeg fikk 50-lappen så skulle jeg klare å løse det helt fint.
Razorblade Skrevet 27. juni 2015 #8050 Skrevet 27. juni 2015 Husker en gang det kom en gammel dame innom varehuset vårt. Hun skulle ha en rød jakke, og hadde sett en som var annonsert i en avis eller noe. En kollega av meg hadde hentet denne jakken til henne, men hun likte den ikke fordi den var ikke ordentlig rød som i annonsen. Så spurte hun meg om vi hadde noen flere røde jakker. "Så klart" sa jeg. "Bli med meg du, så kan du få se på jakkene, så kan vi finne en du liker bedre" "Nei" sa hun stutt "Jaha? Vi har flere jakker, men da må du nesten bli med meg bort til avdelingen slik at du kan vise meg hvilken type jakke du kunne tenkt deg" "Nei, det kan jeg ikke" svarte hun. "Har du dårlig tid kanskje? Du kan jo komme innom en annen dag" smiler jeg blidt. "Nei, butikken er for stor" "Det er den, men jeg skal gledelig følge deg" svarer jeg henne. Begynte å bli litt oppgitt på dette punktet Så ber hun meg beskrive de jakkene vi har, og jeg forteller henne blidt at jeg ikke husker alle de røde jakkene vi har og vil gjerne at hun skal bli med og se. Men neida, butikken var for stor og hun skulle ikke ha følge. Hun gikk ca. 5 m innenfor inngangen. Hun klagde på at hun ikke fant frem, men vi i betjeningen sa at vi gledelig skulle følge henne rundt hvis det ble vanskelig å finne frem. Men nei, hun var langt i fra samarbeidsvillig. Endte til slutt opp med at jeg måtte foreslå en mindre butikk under samme kjede som oss. Gud så oppgitt jeg ble Dette i tillegg til generelt klager på at butikken er for stor, feil farger på interiøret, for mye varer, feil lyssetting, ikke riktig størrelser, har ikke det som er annonsert (altså; utsolgt) osv. Desverre lever vi opp etter det faktumet at kunden alltid skal ha rett, så vi må stå der og få i mot all mulig dritt. Vanskelig å holde maska da etter en lang dag. Hahah. Anonymous poster hash: 48e1b...d3f Men var det en eldre dame? Må jo ha vært det? Hvor gammel var hun?
Meaty Skrevet 27. juni 2015 #8051 Skrevet 27. juni 2015 *sukk* Butikken vår ligger på et ganske stort senter, rett ved siden av veterinær/ dyrebutikk. Dermed tror folk at det er helt ok å ta med hundene sine inn til oss også. Vi har plakater som sier at hunder er dessverre ikke velkomne hos oss, verken store eller små, men disse blir jo glatt oversett. Så da må vi si til folk at de ikke kan komme inn med hundene. Veldig festlig, for da får vi ofte høre et snurt "det er greit, men da må du hente de tingene jeg skal kjøpe, da". *grump* 1
Razorblade Skrevet 27. juni 2015 #8052 Skrevet 27. juni 2015 *sukk* Butikken vår ligger på et ganske stort senter, rett ved siden av veterinær/ dyrebutikk. Dermed tror folk at det er helt ok å ta med hundene sine inn til oss også. Vi har plakater som sier at hunder er dessverre ikke velkomne hos oss, verken store eller små, men disse blir jo glatt oversett. Så da må vi si til folk at de ikke kan komme inn med hundene. Veldig festlig, for da får vi ofte høre et snurt "det er greit, men da må du hente de tingene jeg skal kjøpe, da". *grump* Ser faktisk den, både fra din og kundens syn. Men dere har hengt opp SVÆR PLAKAT ? 2
The Kitten Skrevet 27. juni 2015 #8053 Skrevet 27. juni 2015 Har en historie til. I dag var det en liten unge som løp ut av butikken og rett ut på gaten uten at foreldrene så det. Jeg og kollegaen min som begge var kassen løp etter ham og fikk hentet ham. Da vi kom inn igjen var begge foreldrene veldig takknemlige og alle roste oss bortsett fra én kunde. Hun mente at vi kunne jo ikke bare gå fra kassen mens det var kunder der. Når en liten unge løper ut til en traffikert vei så kan vi det jo. 22
Flynn Skrevet 27. juni 2015 #8054 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Har også sånne kunder ganske ofte, som ikke gidder å bli med meg rundt i butikken når jeg skal vise dem noe de spør etter. Altså, ærlig talt, når man spør meg etter noe og vi har mange alternativer til den varen, og jeg sier: "du kan bli med meg bort til hyllene her så skal vi se", og kunden sier: "nei, jeg bare venter her jeg", så blir jeg utrolig frustrert. Jeg vet ikke nøyaktig hva kunden ønsker, og jeg kan ikke drasse med meg alle varene som ligner på det kunden beskriver tilbake for å vise kunden, jeg er ikke noe pakkesel... Bare bli med meg bortover 10 meter så skal vi se!! Endret 27. juni 2015 av Flynn 1
superdupermeg Skrevet 27. juni 2015 #8055 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Har også sånne kunder ganske ofte, som ikke gidder å bli med meg rundt i butikken når jeg skal vise dem noe de spør etter. Altså, ærlig talt, når man spør meg etter noe og vi har mange alternativer til den varen, og jeg sier: "du kan bli med meg bort til hyllene her så skal vi se", og kunden sier: "nei, jeg bare venter her jeg", så blir jeg utrolig frustrert. Jeg vet ikke nøyaktig hva kunden ønsker, og jeg kan ikke drasse med meg alle varene som ligner på det kunden beskriver tilbake for å vise kunden, jeg er ikke noe pakkesel... Bare bli med meg bortover 10 meter så skal vi se!! Heller det enn kunder som forsvinner når du skal finne ut noe for dem. Ikke alltid like lett å huske hvem det var når man kommer tilbake:P Endret 27. juni 2015 av superdupermeg 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8056 Skrevet 28. juni 2015 "Hei, trenger du hjelp?" "Ja, skal ha en genser" "Hva slags type genser ønsker du? Farge, kort-eller langermet?" "Bare en genser" (vi har hundrevis av gensere) "Tja, hva med denne?" "Nei" "Denne her syns jeg er veldig fin da" "Nei" "Hva med denne? Veldig moderne farge nå" "Uff, nei" "Hmm, denne da" "Nei. Nei, vet du hva? Du har visst ikke noe for meg du" *kunde forlater butikken*Anonymous poster hash: ddd13...6ad 12
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8057 Skrevet 28. juni 2015 En ting til. Dere som legger klær på kassedisken så jeg kommer gående for å slå det inn og sier "NEI, jeg skal jo ikke ha det! Jeg bare står her å vurderer". Kan dere ikke finne et annet sted i butikken? Jævlig irriterende når man er alene på jobb og egentlig har tusen andre ting å gjøre enn å trave frem og tilbake til kassa. Og dere som blir sure på meg for at jeg sier "hei" til dere 2 ganger. Beklager så mye. Noe å klage på det ogsåAnonymous poster hash: ddd13...6ad 13
Christiane_W Skrevet 28. juni 2015 #8058 Skrevet 28. juni 2015 *sukk* Butikken vår ligger på et ganske stort senter, rett ved siden av veterinær/ dyrebutikk. Dermed tror folk at det er helt ok å ta med hundene sine inn til oss også. Vi har plakater som sier at hunder er dessverre ikke velkomne hos oss, verken store eller små, men disse blir jo glatt oversett. Så da må vi si til folk at de ikke kan komme inn med hundene. Veldig festlig, for da får vi ofte høre et snurt "det er greit, men da må du hente de tingene jeg skal kjøpe, da". *grump* På senteret i nærheten av der jeg bor er det en dyreklinikk/butikk og det er (selvsagt) tillatt å ta med hunder dit, men på resten av senteret er ikke hunder velkomne. Særlig nabobutikkene "sliter" med dustete hundeeire som ikke skjønner at det er greit å ta med Fido til veterinæren, men han er ikke velkommen på resten av senteret. Har sett folk diskutere med betjeningen i Europrisbutikken vegg-i-vegg og på Princess som ligger litt lenger unna. Har til og med opplevd hundeeiere som har blitt irritert over at de ikke får ha med Fido inn på Kiwi i etasjen over. "Jammen, vi har jo vært hos veterinæren nede og skal bare handle litt på vei hjem..." Tror jeg hadde slitt veldig med tålmodigheten om jeg jobbet i en av butikkene i nærheten av dyreklinikken. 9
Meaty Skrevet 28. juni 2015 #8059 Skrevet 28. juni 2015 Nemlig, Christiane_W. Dette er senteret jeg snakker om. ;-)
Plengionika Skrevet 29. juni 2015 #8060 Skrevet 29. juni 2015 Nemlig, Christiane_W. Dette er senteret jeg snakker om. ;-) Er det Liertoppen eller? Skjønner det godt. Har ved flere anledninger vært hunder på Kappahl i etasjen over der igjen og...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå