Pingting Skrevet 21. juni 2015 #8021 Skrevet 21. juni 2015 Jeg jobbet fast natt til lørdag og natt til søndag, så det kan jeg fortelle deg! Er en grunn til at jeg ikke jobber der lengre.. (snip) Omtrent som jeg trodde da All respekt til dere som holder ut i sånne jobber, altså! Jeg har "bare" jobbet i butikk selv, ser for meg at mange ting (bensinstasjon, kiosk, ymse telefonting) er myyyye verre.
sofie777 Skrevet 21. juni 2015 #8022 Skrevet 21. juni 2015 (endret) Her er en historie fra en dum kunde som innrømmer det. Endret 21. juni 2015 av sofie777 2
Angelheart2 Skrevet 22. juni 2015 #8023 Skrevet 22. juni 2015 Dette er ikke helt en kunde, men nærme nok. Var på en av danskebåtene og stod i kø på utsiden av buffetrestauranten, dette var ca 15 minutter før avreise, så det var rimelig mange mennesker der. Stiller meg tålmodig bakerst, her er det bare å vente. da jeg hører fra de bak meg: "Vi har jo reservert, så vi trenger ikke stå i kø" hvorpå de begynner å presse seg igjennom køen. For vi andre hadde liksom ikke reservert vi da...... Det der skjer hver gang..... Eller de som sender ungene fremst i køen fordi de ikke vil trenge seg igjennom selv.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8024 Skrevet 24. juni 2015 En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8025 Skrevet 24. juni 2015 En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 ... Du tuller nå, sant? Du er bare ironisk?Anonymous poster hash: f9635...135 24
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8026 Skrevet 24. juni 2015 ... Du tuller nå, sant? Du er bare ironisk?Anonymous poster hash: f9635...135 Jeg har begynt å ta de som drar den spøken seriøst jeg:P det gjør det litt morsommere:PAnonymous poster hash: 9edb6...098 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8027 Skrevet 24. juni 2015 ... Du tuller nå, sant? Du er bare ironisk?Anonymous poster hash: f9635...135 Kanskje jeg missforsto tråden, men nei. Anonymous poster hash: 8bc0c...347
globalagogo Skrevet 24. juni 2015 #8028 Skrevet 24. juni 2015 En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Da er jo du en dum kunde også, da. For alt den i kassa vet har du handlenett/poser med deg, eller kanskje har du ryggsekk. Hvis du syns den i kassa er dum som spør deg om pose, bør du utvide horisonten litt... 26
Kragebein Skrevet 24. juni 2015 #8029 Skrevet 24. juni 2015 En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Trodde et lite øyeblikk at du postet denne feil og mente å poste den i "dumme ting butikkansatte gjør, men neida. Du postet den visst riktig sted. 35
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8030 Skrevet 24. juni 2015 Da er jo du en dum kunde også, da. For alt den i kassa vet har du handlenett/poser med deg, eller kanskje har du ryggsekk. Hvis du syns den i kassa er dum som spør deg om pose, bør du utvide horisonten litt... Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt.Anonymous poster hash: 8bc0c...347
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #8031 Skrevet 24. juni 2015 Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Ha-ba_ha-ba_ooh-yeahAnonymous poster hash: c1105...95b 5
The Kitten Skrevet 24. juni 2015 #8032 Skrevet 24. juni 2015 Kunden skulle betale 227 kr. Hun ga meg en 100-lapp og en 50-lapp. Meg: Skal du betale resten på kort? Kunden: Nei Meg: For jeg trenger 227 kr. Her er det bare 150 kr. Kunden: Gir meg en 100-lapp til. Så skal jeg til å putte det på cashguarden, men hun ber om å få 50-lappen tilbake. Jeg gir henne 50-lappen, og tenker hun vil betale med mynter. Kunden: Ja? Skal du ikke bytte dem på? Meg: Joda, tar du resten med mynter? Kunden: Du har jo fått penger. Meg: Ja, men ikke nok, jeg trenger 27 kr til. Kunden: Hvordan skal vi løse dette da? 42
globalagogo Skrevet 24. juni 2015 #8033 Skrevet 24. juni 2015 Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Laaaame
Kamikatze Skrevet 24. juni 2015 #8034 Skrevet 24. juni 2015 Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt. 13
Gjest bruker83924 Skrevet 24. juni 2015 #8035 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Kunden skulle betale 227 kr. Hun ga meg en 100-lapp og en 50-lapp. Meg: Skal du betale resten på kort? Kunden: Nei Meg: For jeg trenger 227 kr. Her er det bare 150 kr. Kunden: Gir meg en 100-lapp til. Så skal jeg til å putte det på cashguarden, men hun ber om å få 50-lappen tilbake. Jeg gir henne 50-lappen, og tenker hun vil betale med mynter. Kunden: Ja? Skal du ikke bytte dem på? Meg: Joda, tar du resten med mynter? Kunden: Du har jo fått penger. Meg: Ja, men ikke nok, jeg trenger 27 kr til. Kunden: Hvordan skal vi løse dette da? Haha, hadde blitt så irritert. Hvordan endte det? Endret 25. juni 2015 av ElizabethTaylor
nattsvermer Skrevet 25. juni 2015 #8036 Skrevet 25. juni 2015 Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt.Anonymous poster hash: 8bc0c...347 Du er en av de som hadde hatt veldig godt av å jobbe i en butikk et års tid. 15
Pearl2.0 Skrevet 25. juni 2015 #8037 Skrevet 25. juni 2015 Da jeg jobbet på butikk spurte jeg alltid om de ville ha poser for å gi kunden mulighet til å svare hvor mange de ville ha. Er ikke så vanskelig daa, er jo bare å svare "nei takk, det trenger jeg ikke" eller "ja takk, tar gjerne 4". Er det såå vanskelig å svare på det forbanna spørsmålet om du trenger pose? Dersom det å måtte svare på om du trenger pose eller ikke er et så stort irritasjonsmoment så må jeg si at livet har fart Dem særdeles vel. 3
Nanami Skrevet 25. juni 2015 #8038 Skrevet 25. juni 2015 Da er jo du en dum kunde også, da. For alt den i kassa vet har du handlenett/poser med deg, eller kanskje har du ryggsekk. Hvis du syns den i kassa er dum som spør deg om pose, bør du utvide horisonten litt... Jess! Helt riktig. Jeg bruker handlenett og trenger absolutt ikke pose, så da er det greit de spør. 5
Kragebein Skrevet 25. juni 2015 #8039 Skrevet 25. juni 2015 Kunde har blitt belastet for samtaler til spesialnumre på telefonen sin. Dette er fullstendig feil, og kunden krever at vi skal fortelle ham hvem som har ringt disse numrene på hans telefon. Han mener at noen har brutt seg inn i huset hans, ringt spesialnumre (det er snakk om servicenumre til type bank, forsikringselskap, osv) og ikke rørt noe annet... og han lurte på om vi kunne sende regningen til politiet for ham. Da han fikk vite at vi ikke kunne gjøre det så ville han si opp hele abonnementet 3
Gjest BabyBlue Skrevet 26. juni 2015 #8040 Skrevet 26. juni 2015 ^ wow! Det er oftest nok med EI kjerring. Når de er to, er de nesten uutholdelige sammen Jeg mistenker at slike kjerringer går inn med den intensjonen om å syte, klage og huffe seg KUN for å skitsnakke med syklubben sin etterpå. Jeg ser det med én gang - en liten eller stor gjeng med damer, da type 50+, som kommer inn med nesa i sky og spør meg hvor mye ting koster... "Nei huff og huff, dette er for dyrt!". Allikevel drar de frem lommeboka og er klar for å betale. De vil bare oppføre seg skikkelig råttent i samme slengen. Det er så utrolig mange av disse typene også, gamle sure kjerringer som sikkert ikke har noe særlig å fylle hverdagen med Det er ikke så mye å gjøre med det, bortsett fra å håpe på at man slipper å ende opp slik selv. Og Gud hjelpe meg om jeg nekter de noe, da skal de snakke med sjefen og det er ikke snakk om hvor dårlig servicen er. De fatter jo ikke at jobben min er jobben min, det å bestille taxi for de eller finne frem ting på google maps har jeg verken tid eller ork til. Sommersesongen er travel, da har jeg ikke tid til kosejobbing og det å være overbehjelpelig ovenfor spesialkunder. Jeg tar heller 10 pottesure rikstotojævelkunder fremfor 2 sure, gamle kjerringer any day. Det som er rart er hvor stor kontrasten er. Det er noen eldre damer som er søte som sukker og det er ikke måte på hvor mye de roser meg og gjør dagen min bedre, også har vi motsatt side av fjøla - pillråtne, negative og sure damer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå