Euphorbia Skrevet 25. mars 2015 #7521 Del Skrevet 25. mars 2015 Får ofte spørsmål fra kunder som vil ha meg til å kaste servietter, gammelt matpapir og annet søppel. Jeg synes det er ekkelt nok i seg selv, men en dame i dag tok kaka. "Åh, nå holdt jeg på å spytte tyggisen på gulvet. Kan du kaste den for meg?" *holder frem en våt gammel tyggis* Det der skjer stadig vekk hos oss også. Diverse søppel, epleskrotter, bananskall, ispapir, you name it! Noen ganger passer kundene på å rydde i veska si på disken vår når de "allikevel må stupe til bunns i den bunnløse enorme veska si for å finne lommeboka". Så da kan jo vi fungere som avfallssorteringssenter likegjerne som blomsterbutikk. Og mens vi prater om søppel.... Vi har en kiosk som nærmeste nabo, og vi har egen utgang og uteplass (altså ligger ikke på et senter) ved siden av denne kiosken. De har søppelkasser ute. Likevel havner det DAGLIG all slags søppel derfra, servietter, pappglass, ispapir, sneiper, snusposer osv osv, innimellom alle blomster og ting vi har i utstillinga vår utendørs. Kos deg gjerne med en softis i sola, men kan du ikke kaste begeret i søpla, og ikke snike det innimellom plantene når du tror ingen ser deg? Blir rett og slett litt småkvalm av alt som ligger å lurer når vi rydder inn for kvelden. FOLK ER GRISER. Voksne folk liksom. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. mars 2015 #7522 Del Skrevet 25. mars 2015 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er mange her som jobber i dagligvarebutikk. Når jeg var 18-19 skulle jeg kjøpe noe cider. Jeg hadde med meg kjæresten, som var gammel nok, men drikken var uansett ikke til han. Han i kassa bad om leg fra meg, jeg viste. Så bad han om leg fra han, men han hadde ikke med. Da fikk jeg ikke kjøpt. Hadde han rett til å nekte meg egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTeen Skrevet 26. mars 2015 #7523 Del Skrevet 26. mars 2015 Har fått ei buse i hånda når jeg ga ei dame tilbake vekslepenger. Voksne mennesker (alkoholikere) som skal ha hjelp til å regne ut hvor mange six packer med øl de kan kjøpe, de må jo ha så mange som mulig. Overnevnte som har bæsjet, tisset og spydd ut over seg selv. Lukter også sterkt svette også skal de ha hjelp til alt, til og med taste koden på bankkortet! Gjør det så fort som mulig så jeg får vedkommende ut fort som svint. Mødre som fisker ut ting fra munnen til ungen som jeg må scanne... æsj! Også har man de ekle mennene som kommer med kommentarer om at de gjerne skulle ha kjøpt meg... haha kjempe morsomt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saxofon Skrevet 26. mars 2015 #7524 Del Skrevet 26. mars 2015 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er mange her som jobber i dagligvarebutikk. Når jeg var 18-19 skulle jeg kjøpe noe cider. Jeg hadde med meg kjæresten, som var gammel nok, men drikken var uansett ikke til han. Han i kassa bad om leg fra meg, jeg viste. Så bad han om leg fra han, men han hadde ikke med. Da fikk jeg ikke kjøpt. Hadde han rett til å nekte meg egentlig? Ja. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. mars 2015 #7525 Del Skrevet 26. mars 2015 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er mange her som jobber i dagligvarebutikk. Når jeg var 18-19 skulle jeg kjøpe noe cider. Jeg hadde med meg kjæresten, som var gammel nok, men drikken var uansett ikke til han. Han i kassa bad om leg fra meg, jeg viste. Så bad han om leg fra han, men han hadde ikke med. Da fikk jeg ikke kjøpt. Hadde han rett til å nekte meg egentlig? Hvis flere handler på samme transaksjon skal kassereren kontrollere legitimasjon av alle som ser ut som de er under 25 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 26. mars 2015 #7526 Del Skrevet 26. mars 2015 Hvis flere handler på samme transaksjon skal kassereren kontrollere legitimasjon av alle som ser ut som de er under 25 år. Samme hva? Vi kjøpte ting hver for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7527 Del Skrevet 26. mars 2015 Samme hva? Vi kjøpte ting hver for oss Enhver i kassen kan nekte å gjennomføre kjøp om hun eller han ønsker det, ja. Samme hva man kjøper på forskjellige transaksjoner. Anonymous poster hash: 8d5c8...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 26. mars 2015 #7528 Del Skrevet 26. mars 2015 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er mange her som jobber i dagligvarebutikk. Når jeg var 18-19 skulle jeg kjøpe noe cider. Jeg hadde med meg kjæresten, som var gammel nok, men drikken var uansett ikke til han. Han i kassa bad om leg fra meg, jeg viste. Så bad han om leg fra han, men han hadde ikke med. Da fikk jeg ikke kjøpt. Hadde han rett til å nekte meg egentlig? Ja, og så lenge betjeningen tror(og som regelen er): er du under 25år skal du kunne fremvise legg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 26. mars 2015 #7529 Del Skrevet 26. mars 2015 Jaja, da vet jeg det. Var bare fryktelig kjipt, for han var jo gammel nok. Men det er jo lenge siden nå, ville bare vite sikkert om det han gjorde var riktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7530 Del Skrevet 26. mars 2015 Ja, og så lenge betjeningen tror(og som regelen er): er du under 25år skal du kunne fremvise legg. Men.. Det var Blod som skulle kjøpe cider, hun viste leg, hun var bare sammen med kjæresten som kjøpte egne ting, hvordan kan det da gå under å ikke fremvise leg? Hvis jeg står i køa med en bekjent og jeg skal kjøpe snus, må da alle jeg kjenner i køa også vise leg? Anonymous poster hash: 8aa66...dad 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 26. mars 2015 #7531 Del Skrevet 26. mars 2015 (endret) Hvis man er flere sammen og de i kassen mistenker at man kjøper for noen av de andre kan de kreve at alle må vise leg og nekte alle å få kjøpe om 1 er for ung/ikke har leg med seg. Endret 26. mars 2015 av SoftKitty 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 26. mars 2015 #7532 Del Skrevet 26. mars 2015 En velger rett og slett det sikreste: Passe på å gjøre jobben riktig. Er betjeningen i tvil, så er h*n i tvil. Kan ikke da ta risikoen med å miste skjenkebevilling + advarsel =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 26. mars 2015 #7533 Del Skrevet 26. mars 2015 En vennine av meg var med søsteren sin og hennes venner. Søsteren og hennes venner var 18/19 år og min vennine var 16/17 år. De myndige skulle ha øl til en fest senere den kvelden, og venninen min skulle ha snop til kvelden og hun skulle ikke være med på festen etter, så de gikk sammen. To forskjellige transaksjoner. De ble nektet å kjøpe alkohol fordi venninen min var med og mindreårig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower Skrevet 26. mars 2015 #7534 Del Skrevet 26. mars 2015 Nok en klassiker i dag. Meg: "Hei hei " Kunde: "JEG BARE KIKKER!" Jeg var SÅ -- langt ifra å gaule "OG JEG SIER BARE HEI" tilbake. Men jeg gjorde ikke det, da. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7535 Del Skrevet 27. mars 2015 Nok en klassiker i dag. Meg: "Hei hei " Kunde: "JEG BARE KIKKER!" Jeg var SÅ -- langt ifra å gaule "OG JEG SIER BARE HEI" tilbake. Men jeg gjorde ikke det, da. Haha! Dett opplevde jeg også. Svarte dette tilbake "jeg ville bare si hei :)". da fikk det en annen låt! Anonymous poster hash: 5c412...3ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 27. mars 2015 #7536 Del Skrevet 27. mars 2015 En vennine av meg var med søsteren sin og hennes venner. Søsteren og hennes venner var 18/19 år og min vennine var 16/17 år. De myndige skulle ha øl til en fest senere den kvelden, og venninen min skulle ha snop til kvelden og hun skulle ikke være med på festen etter, så de gikk sammen. To forskjellige transaksjoner. De ble nektet å kjøpe alkohol fordi venninen min var med og mindreårig Og det er helt OK. Kjipt for de som skal ha øl, selvfølgelig, men det er helt innafor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 27. mars 2015 #7537 Del Skrevet 27. mars 2015 Haha! Dett opplevde jeg også. Svarte dette tilbake "jeg ville bare si hei :)". da fikk det en annen låt! Anonymous poster hash: 5c412...3ba Det skal jeg begynne å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 27. mars 2015 #7538 Del Skrevet 27. mars 2015 Og det er helt OK. Kjipt for de som skal ha øl, selvfølgelig, men det er helt innafor. Ja selvsagt var det rett å rimelig bar bare for å understreke at det er ok, som Blod spørr om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipops Skrevet 27. mars 2015 #7539 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) . Endret 29. mars 2015 av Lollipops 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 27. mars 2015 #7540 Del Skrevet 27. mars 2015 Nok en klassiker i dag. Meg: "Hei hei " Kunde: "JEG BARE KIKKER!" Jeg var SÅ -- langt ifra å gaule "OG JEG SIER BARE HEI" tilbake. Men jeg gjorde ikke det, da. Kanskje kunden hadde nedsatt hørsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå