Johnny2 Skrevet 12. desember 2014 #6941 Del Skrevet 12. desember 2014 Hva med kundene som prøver å sjekke opp servitøren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. desember 2014 #6942 Del Skrevet 12. desember 2014 Skolebevis er IKKE gyldig legitimasjon når du skal kjøpe øl! Hvor vanskelig er det å forstå? Hvis du ikke har bankkort med bilde, førerkort eller pass må jeg dessverre nekte deg øl når jeg er i tvil om alderen din. Måtte bare få sagt det... Det er jo fryktelig vanskelig å forstå, fordi det står jo samme navnet og samme bildet på både bankkort og studentbevis må vite! Skolebevis, studentbevis, russebevis, selv militærets tjenestebevis er ugyldig legitimasjon ved kjøp av øl, legemidler og tobakk. Tobakk og alkoholsalgslovene krever bankkort med bilde (ID-kort), førerkort eller pass. Og det må jo vi stakkarer i kassa forholde oss til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 12. desember 2014 #6943 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er jo fryktelig vanskelig å forstå, fordi det står jo samme navnet og samme bildet på både bankkort og studentbevis må vite! Skolebevis, studentbevis, russebevis, selv militærets tjenestebevis er ugyldig legitimasjon ved kjøp av øl, legemidler og tobakk. Tobakk og alkoholsalgslovene krever bankkort med bilde (ID-kort), førerkort eller pass. Og det må jo vi stakkarer i kassa forholde oss til. Skolebevis er mulig å jukse på ikke jeg, men husker to stk fra vgs som gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6944 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er jo fryktelig vanskelig å forstå, fordi det står jo samme navnet og samme bildet på både bankkort og studentbevis må vite! Skolebevis, studentbevis, russebevis, selv militærets tjenestebevis er ugyldig legitimasjon ved kjøp av øl, legemidler og tobakk. Tobakk og alkoholsalgslovene krever bankkort med bilde (ID-kort), førerkort eller pass. Og det må jo vi stakkarer i kassa forholde oss til. Militærets tjenestebevis oppfyller jo alle vilkårene som stilles i hvitvaskingsforskriften paragraf 5, så jeg har godtatt det flere ganger. Er jo de vilkårene vi i realiteten følger når vi avgjør hva som er "gyldig" legitimasjon for varer med aldersbegrensninger. Disse bevisene du tenker på her er vel de kortene i kredittkortstørrelse? De har fullt navn, fødselsnummer, navnetrekk, utløpsdato, kontrollnummer, UV-merking (husker ikke om den siste her faktisk er et krav, men både pass, førerkort, bankkort OG militære tjenestebevis har det) og er utstedt av en offentlig myndighet. Anonymous poster hash: 85e0b...466 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6945 Del Skrevet 12. desember 2014 Bryr meg normal ikke om folk prater i mobil i butikken. Men når samtalen går hele veien i "her brukte vi å gjøre ditt eller datt sammen", så burde damen heller dratt hjem til venninnen, enn å mimre kjæresten sin over hele den fuckings butikken!Anonymous poster hash: 06a93...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. desember 2014 #6946 Del Skrevet 13. desember 2014 Militærets tjenestebevis oppfyller jo alle vilkårene som stilles i hvitvaskingsforskriften paragraf 5, så jeg har godtatt det flere ganger. Er jo de vilkårene vi i realiteten følger når vi avgjør hva som er "gyldig" legitimasjon for varer med aldersbegrensninger. Disse bevisene du tenker på her er vel de kortene i kredittkortstørrelse? De har fullt navn, fødselsnummer, navnetrekk, utløpsdato, kontrollnummer, UV-merking (husker ikke om den siste her faktisk er et krav, men både pass, førerkort, bankkort OG militære tjenestebevis har det) og er utstedt av en offentlig myndighet.Anonymous poster hash: 85e0b...466 Tenkte på den litt eldre versjonen, som så ut som de gamle studentbevisene; Et lite laminert papir som var brettet i to. De nye har jeg ikke sett, men de skal vel gjelde som ID-kort? På ølsalgskolen er de ihvertfall ikke med, der er det pass, førerkort og bankkort med bilde som teller. Så det er litt vanskelig å vite hva som egentlig gjelder. Blir spennende når de nye ID-kortene kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6947 Del Skrevet 13. desember 2014 Tenkte på den litt eldre versjonen, som så ut som de gamle studentbevisene; Et lite laminert papir som var brettet i to. De nye har jeg ikke sett, men de skal vel gjelde som ID-kort? På ølsalgskolen er de ihvertfall ikke med, der er det pass, førerkort og bankkort med bilde som teller. Så det er litt vanskelig å vite hva som egentlig gjelder. Blir spennende når de nye ID-kortene kommer da. Åja, nei altså jeg tenkte ikke på de laminerte arkene som er brettet i to. De er selvsagt ikke gyldig, hehe. De tjenestebevisene som en del har nå ser ut som et slags normalt norsk førerkort, bare med andre farger og motiver... ser ikke ut som om Google har noen eksempler. Men synes egentlig ikke det er et stort problem i praksis med hvilke norske dokumenter som er gyldig - det er verre med utenlandske, og da spesielt ID-kort fra typ Øst-Europa eller Spania. De har jeg litt problemer med. Anonymous poster hash: 85e0b...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 13. desember 2014 #6948 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva er greia med folk som ikke har forståelse for at butikkansatte ikke har mulighet til å pakke inn en haug med smågaver midt i julerushet når det er eviglange køer? Stod bak en middelaldrende dame, type "fiiiin frue" i kø i går kveld og da det ble hennes tur begynnte hun å fordele tingene i handlekurven sin i hauger på disken. "Ja, og så skal de tre pakkes sammen. Og disse tre skal pakkes sammen med en av denne. Og den her kan du pakke for seg...." Hun bak kassa sa høflig at dessverre hadde hun ikke mulighet til å gavepakke pga at det var så lang kø og travelt i butikken, men at hun selvsagt skulle pakke inn ting i silkepapir så de ikke knuste osv. og sa at kunden kunne få med seg gavepapir og bånd om hun ønsket det. Det ble ikke godt mottatt. Fruen mente nemlig at hun hadde KRAV på å få pakket inn gavene sine og om hun ikke fikk det som hun ville skulle hun melde butikken til forbrukermydighetene og det var ikke måte på. Hun bak kassa forholdt seg beudringsverdig rolig og profesjonell og sa på en bestemt, men høflig måte at gavepakking er en ekstraservice butikken yter når de har tid og mulighet, ikke noe kunden har krav på. Fruen ga seg, men passet på å si mer enn en gang at det var svært dårlig service. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M1A Skrevet 13. desember 2014 #6949 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva er greia med folk som ikke har forståelse for at butikkansatte ikke har mulighet til å pakke inn en haug med smågaver midt i julerushet når det er eviglange køer? Stod bak en middelaldrende dame, type "fiiiin frue" i kø i går kveld og da det ble hennes tur begynnte hun å fordele tingene i handlekurven sin i hauger på disken. "Ja, og så skal de tre pakkes sammen. Og disse tre skal pakkes sammen med en av denne. Og den her kan du pakke for seg...." Hun bak kassa sa høflig at dessverre hadde hun ikke mulighet til å gavepakke pga at det var så lang kø og travelt i butikken, men at hun selvsagt skulle pakke inn ting i silkepapir så de ikke knuste osv. og sa at kunden kunne få med seg gavepapir og bånd om hun ønsket det. Det ble ikke godt mottatt. Fruen mente nemlig at hun hadde KRAV på å få pakket inn gavene sine og om hun ikke fikk det som hun ville skulle hun melde butikken til forbrukermydighetene og det var ikke måte på. Hun bak kassa forholdt seg beudringsverdig rolig og profesjonell og sa på en bestemt, men høflig måte at gavepakking er en ekstraservice butikken yter når de har tid og mulighet, ikke noe kunden har krav på. Fruen ga seg, men passet på å si mer enn en gang at det var svært dårlig service. Disse kundene er en virkelig tålmodighetsprøve! Jeg kommer fra en mindre by hvor ingen butikker er oppe på julaften. Bensinstasjonen er oppe til 16:00, og den er temmelig godt forberedt på julaften (etter min mening). Vi satte opp egen pakkedisk, hvor en ansatt pakket inn gaver - eller lot kundene få med papir. To ansatte bemannet kassene til enhver tid. En bemannet grillen hele tiden. En var ute ved pumpene. Han hjalp kundene å tanke, fylle spylerveske, vaske vindusruta, hjalp med vaskehallen osv, så vi slapp å gå fra kassen samtidig som det var effektivt ute. Stasjonen tok inn en haug med ting som kunne kjøpes som nødgaver. Det er nemlig UFATTELIG mange som først på selve julaften innser at de ikke har kjøpt noe. Vi hadde: DVDer CDer Bamser/leker Blomster Konfektesker "Gavepakker" med diverse vaskemidler isv til bil Osv Folk klagde på prisene. De klagde på at det tok for lang tid i kassen. De klagde på utvalget av julegaver! De klagde på at hun som pakket inn ikke pakket fint nok/fort nok. Og de hadde jo annet å gjøre enn å bruke tid på en bensinstasjon på julaften må vite! Det toppet seg da ei sur snerpe var sur fordi vi var gått tom for ett eller annet, og slengte en kommentar om at "bare tapere jobber på julaften". Det krevde en del for å klare å beherske meg da. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. desember 2014 #6950 Del Skrevet 13. desember 2014 Det toppet seg da ei sur snerpe var sur fordi vi var gått tom for ett eller annet, og slengte en kommentar om at "bare tapere jobber på julaften". Det krevde en del for å klare å beherske meg da. Herregud altså... her redder dere de fra en pinlig situasjon, har nok folk og pakker inn og jobber på julaften! (jeg vet hvor mye det suger...), også smeller de fra seg sånne kommentarer?! Jeg jobbet i fjor, og det verste jeg opplevde var folk som hadde vansker for å forstå at det var STENGT, eller at jeg var i ferd med å stenge. Var heldigvis mange koselige folk også, som ønsket meg en god jul og var glad for at jeg ikke skulle jobbe så lenge. For jeg måtte jo også få lov til å kose meg litt Du kunne jo slengt fra deg et "i det minste kjøper jeg ikke julegaver i siste liten som en annen tosk...", men da hadde nok snerpa tent på alle plugger Hater sånne tikkende bomber som kommer inn i butikken, akkurat som om de er innstilt på å sprenge over den minste ting, selv på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. desember 2014 #6951 Del Skrevet 13. desember 2014 Bare tapere handler julegaver på julaften, tenker jeg heller vi sier... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indiana Skrevet 13. desember 2014 #6952 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva med kundene som prøver å sjekke opp servitøren? Nei! Fy! Jeg hater virkelig de som kommer inn bare for å prøve tålmodigheten min, enten det er en gammel mann som ser sitt snitt til å få flørtet med en ungjente eller det er en ungdomsgjeng som skal tøffe seg for hverandre. Her forleden hadde jeg også en mann inne som spurte hva jeg anbefalte av det som var på en gitt meny, og da jeg fortalte hvilke varer som var de mest populære satte han blikket i meg og ropte: "JEG LIKER IKKE KYLLING, DIN JÆVLA HORE!" Uheldigvis for ham gikk det en vekter forbi akkurat da, så jeg fikk gleden av å smile og vinke når han ble kastet ut. Ellers begynner jeg å bli ganske lei flørtepusene, som sagt. Nei, du er ikke unik som spør om vi selger en "slippery nipple." Heller ikke du som måler meg opp og ned med blikket før du sier at jeg "jo er litt søt, da." Misforstå meg rett, det er kjempehyggelig med kunder som småprater litt og som kommuniserer mer enn bare med grynt og peking, men vennligst ikke utnytt at jeg er i en rimelig låst posisjon hvor jeg må være hyggelig uansett hvem du er. Iallfall ikke når jeg er alene på jobb og dermed ikke kan be en kollega ringe vekterene! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6953 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva er greia med folk som ikke har forståelse for at butikkansatte ikke har mulighet til å pakke inn en haug med smågaver midt i julerushet når det er eviglange køer? Stod bak en middelaldrende dame, type "fiiiin frue" i kø i går kveld og da det ble hennes tur begynnte hun å fordele tingene i handlekurven sin i hauger på disken. "Ja, og så skal de tre pakkes sammen. Og disse tre skal pakkes sammen med en av denne. Og den her kan du pakke for seg...." Hun bak kassa sa høflig at dessverre hadde hun ikke mulighet til å gavepakke pga at det var så lang kø og travelt i butikken, men at hun selvsagt skulle pakke inn ting i silkepapir så de ikke knuste osv. og sa at kunden kunne få med seg gavepapir og bånd om hun ønsket det. Det ble ikke godt mottatt. Fruen mente nemlig at hun hadde KRAV på å få pakket inn gavene sine og om hun ikke fikk det som hun ville skulle hun melde butikken til forbrukermydighetene og det var ikke måte på. Hun bak kassa forholdt seg beudringsverdig rolig og profesjonell og sa på en bestemt, men høflig måte at gavepakking er en ekstraservice butikken yter når de har tid og mulighet, ikke noe kunden har krav på. Fruen ga seg, men passet på å si mer enn en gang at det var svært dårlig service. Hadde motsatt opplevelse i en butikk i dag. Der damen bak kassa mer eller mindre krevde om å få pakke inn gavene til en kunde. Kunden påpekte flere ganger at hun bare kunne få med litt papir, så kunne hun gjøre det selv. Nei da, det skulle ordne seg og hun skulle pakke inn for henne. Så påpekte kunden at det blir jo stadig lengre og lengre kø her, så det var ikke noe problem at hun pakket den inn selv. Men det var visst ikke den ansattes problem. Til slutt ble kunden litt sur og sa at hun IKKE skulle ha den pakket inn. Anonymous poster hash: 06a93...5fa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. desember 2014 #6954 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva med kundene som prøver å sjekke opp servitøren? I en samtale idag kom det fra mannen min at han aldri har prøvd å sjekke opp en servitør. Med denne tråden friskt i minne svarte jeg at det var nok servitørene glade for. Han tok det som en fornærmelse og trodde jeg mente at å bli sjekket opp av ham var ubehagelig i seg selv Tok en del forklaring før han tilgav meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 13. desember 2014 #6955 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Herregud altså... her redder dere de fra en pinlig situasjon, har nok folk og pakker inn og jobber på julaften! (jeg vet hvor mye det suger...), også smeller de fra seg sånne kommentarer?! Jeg jobbet i fjor, og det verste jeg opplevde var folk som hadde vansker for å forstå at det var STENGT, eller at jeg var i ferd med å stenge. Var heldigvis mange koselige folk også, som ønsket meg en god jul og var glad for at jeg ikke skulle jobbe så lenge. For jeg måtte jo også få lov til å kose meg litt Du kunne jo slengt fra deg et "i det minste kjøper jeg ikke julegaver i siste liten som en annen tosk...", men da hadde nok snerpa tent på alle plugger Hater sånne tikkende bomber som kommer inn i butikken, akkurat som om de er innstilt på å sprenge over den minste ting, selv på julaften. Har jobbet i butikker og på senter som stengte kl. 13 på julaften. De kundene som kom styrtende kl. 12:57 og hadde verdens beste tid var en kilde til frustrasjon. De hadde svært vanskelig for å respektere at butikken faktisk var i ferd med å stenge og stort sett av den oppfatningen at når de hadde kommet seg inn i butikken hadde de krav på at vi skulle holde åpent så lenge det passet dem. De måtte jo få kjøpt de siste julegavene... Det var for all del hyggelige kunder også, men disse "i-siste-liten-kundene" var stort sett ufordragelige. Det er en episode jeg husker godt. Vi hadde hatt det travelt og siste kunde var først ute av døra ved 13:20-tiden. Bortsett fra en mann. Det var kollegaen min som ekspederte kunden og da klokka begynnte å nærme seg 13:30 uten at kunden gjorde tegn til å være klar til å avslutte gikk låseansvarlig bort til dem og ga beskjed om at de måtte bli ferdige. Låseansvarlig: Hei hei, dere har kanskje ikke fulgt med på klokka, men den har blitt ti på halv to og vi skulle stengt for over 20 minutter siden, så det er på tide å avslutte og gå til kassa. Kunden: Men i alle dager! Jeg må da få gjøre meg ferdig?! Jeg mangler fortsatt flere julegaver. Låseansvarlig: Som sagt stengte butikken egentlig kl. 13 og nå er den snart 13:30. Kunden: Jeg kom inn før kl. 13 så jeg har krav på å handle ferdig! Låseansvarlig: Du har ikke krav på å handle etter stengetid og nå har det snart gått en halvtime siden vi stengte. Kunden: Jeg har jo ikke funnet alle julegavne jeg trenger enda! Akkurat da dukket heldigvis vekterene på senteret opp og ga klar beskjed om at det var langt over stengetid og vi måtte stenge. Kunden rasket med seg et par ting i all hast på vei til kassa og var veldig sur og tverr da han betalte. Var veldig dårlig av oss at han ikke fikk ubegrenset med tid til handlingen sin. Vel, ikke vårt problem at han kom på at han ikke kom på at han ikke hadde kjøpt julegaver før rett før stengetid på julaften. Endret 14. desember 2014 av Christiane_W 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower Skrevet 13. desember 2014 #6956 Del Skrevet 13. desember 2014 En gammel klassiker... Meg: "Heihei :)" Kunde: "BARE KIKKER!!!!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bazinga! Skrevet 13. desember 2014 #6957 Del Skrevet 13. desember 2014 En gammel klassiker... Meg: "Heihei :)" Kunde: "BARE KIKKER!!!!" De der går igjen hos meg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 13. desember 2014 #6958 Del Skrevet 13. desember 2014 En gammel klassiker... Meg: "Heihei :)" Kunde: "BARE KIKKER!!!!" Men er ikke det bedre enn de du sier hei til og så får du aldri noe svar i det hele tatt? Jeg kan finne på å ta den, men i betydningen "jeg har sett deg, men jeg trenger ikke hjelp akkurat nå, kanskje senere, men takk for at du ser meg" gjerne med et halvsmil og et nikk i din retning. Men om det er ment sånn: "jada, masa, du vil vel selge meg noe, men jeg VIL gjøre som JEG vil" eller noe sånt, da forstår jeg frustrasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. desember 2014 #6959 Del Skrevet 14. desember 2014 Har jobbet i butikker og på senter som stengte kl. 13 på julaften. De kundene som kom styrtende kl. 12:57 og hadde verdens beste tid var en kilde til frustrasjon. De hadde svært vanskelig for å respektere at butikken faktisk var i ferd med å stenge og stort sett av den oppfatningen at når de hadde kommet seg inn i butikken hadde de krav på at vi skulle holde åpent så lenge det passet dem. De måtte jo få kjøpt de siste julegavene... Det var for all del hyggelige kunder også, men disse "i-siste-liten-kundene" var stort sett ufordragelige. Det er en episode jeg husker godt. Vi hadde hatt det travelt og siste kunde var først ute av døra ved 13:20-tiden. Bortsett fra en mann. Det var kollegaen min som ekspederte kunden og da klokka begynnte å nærme seg 13:30 uten at kunden gjorde tegn til å være klar til å avslutte gikk låseansvarlig bort til dem og ga beskjed om at de måtte bli ferdige. Låseansvarlig: Hei hei, dere har kanskje ikke fulgt med på klokka, men den har blitt ti på halv to og vi skulle stengt for over 20 minutter siden, så det er på tide å avslutte og gå til kassa. Kunden: Men i alle dager! Jeg må da få gjøre meg ferdig?! Jeg mangler fortsatt flere julegaver. Låseansvarlig: Som sagt stengte butikken egentlig kl. 13 og nå er den snart 13:30. Kunden: Jeg kom inn før kl. 13 så jeg har krav på å handle ferdig! Låseansvarlig: Du har ikke krav på å handle etter stengetid og nå har det snart gått en halvtime siden vi stengte. Kunden: Jeg har jo ikke funnet alle julegavne jeg trenger enda! Akkurat da dukket heldigvis vekterene på senteret opp og ga klar beskjed om at det var langt over stengetid og vi måtte stenge. Kunden rasket med seg et par ting i all hast på vei til kassa og var veldig sur og tverr da han betalte. Var veldig dårlig av oss at han ikke fikk ubegrenset med tid til handlingen sin. Vel, ikke vårt problem at han kom på at han ikke kom på at han ikke hadde kjøpt julegaver før rett før stengetid på julaften. Jeg gleder meg til å jobbe på julaften! Jeg låser da, og kommer ikke til å nøle med å ringe vekterne hvis noen prøver å bli utover stengetid (annet enn et par minutter for å betale o.l.). Selv om jeg jobber på julaften har jeg faktisk planer senere på dagen. (Selv om noen tydeligvis tror at butikkansatte ikke har et liv utenom jobben). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 14. desember 2014 #6960 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg gleder meg til å jobbe på julaften! Jeg låser da, og kommer ikke til å nøle med å ringe vekterne hvis noen prøver å bli utover stengetid (annet enn et par minutter for å betale o.l.). Selv om jeg jobber på julaften har jeg faktisk planer senere på dagen. (Selv om noen tydeligvis tror at butikkansatte ikke har et liv utenom jobben). Sover du ikke på feltseng på lageret? ;-) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå