Hecubaa Skrevet 12. september 2014 #6281 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg jobber i bokhandel og denne ukens beste er spørsmålet: Unnskyld, har dere halal-pizza? Ja jøss, jeg går på bakrommet og lager en stor nummer ni med det samme 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. september 2014 #6282 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg jobber i bokhandel og denne ukens beste er spørsmålet: Unnskyld, har dere halal-pizza? Ja jøss, jeg går på bakrommet og lager en stor nummer ni med det samme HAHAHAHAHAH fantastisk!! ps: jobber du i Oslo? Si fra om du søker folk! Hilsen dør etter å jobbe i bokhandel(jeg kan også lage pizza) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 12. september 2014 #6283 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg kommer aldri til å skjønne meg på kunder som har all verdens tid til å fortelle hvor travelt de har det! Hadde en sånn på telefonen i dag, han brukte sikkert fem minutter på å fortelle hvor travelt han hadde det, før jeg fikk lagt på og ordnet det han var trengte hjelp med (på under to minutter...). Det verste er at jeg er sikker på at disse kundene i ettertid sitter igjen med inntrykk av at de må mase på oss for å få fortgang i ting, selv om det er de selv som forhindrer at ting kan gå raskt og effektivt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 12. september 2014 #6284 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg jobber i bokhandel og denne ukens beste er spørsmålet: Unnskyld, har dere halal-pizza? Ja jøss, jeg går på bakrommet og lager en stor nummer ni med det samme Åh herregud. Er det mulig? Kom kunden fysisk i butikk eller var det over telefon? Og hvor bra hadde det vel ikke vært om du ga det svaret til kunden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 13. september 2014 #6285 Del Skrevet 13. september 2014 I dag var det en kunde som kalte Villa Champagne for Husbrus 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. september 2014 #6286 Del Skrevet 13. september 2014 I dag var det en kunde som kalte Villa Champagne for Husbrus Enebolig på flaske 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 13. september 2014 #6287 Del Skrevet 13. september 2014 Kunder som har dårlig tid......... faen ikke min feil! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 13. september 2014 #6288 Del Skrevet 13. september 2014 Kunder som har dårlig tid......... faen ikke min feil! Hahahahah, tenker jeg og! "Kan du få maten levert litt raskt? Vi har veldig dårlig tid/er veldig sultne!" RING LITT FØR DA!!!!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 13. september 2014 #6289 Del Skrevet 13. september 2014 Kunder som har dårlig tid......... faen ikke min feil! Shit, ja! Fikk en kunde som nærmest brølte til meg at han måtte ha maten sin NÅ fordi han ble for sen til jobb, når maten enda lå på grillen og ikke var halvferdig en gang. Prøvde å fortelle at jeg dessverre ikke kan lage det noe raskere før kjøttet et ferdig, noe han tydeligvis ikke skjønte, for jammen meg om han skulle mase og stresse over at maten måtte pakkes klart umiddelbart, helt til jeg faktisk var ferdig. Tror faktisk jeg brukte lengre tid på grunn av gnålingen hans som stresset meg halvt ihjel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 13. september 2014 #6290 Del Skrevet 13. september 2014 Kunder som har dårlig tid......... faen ikke min feil! Har en del av de selv. Og de som kommer etter stengetid og klager over at det er såååååå viktig å få med blomster også. Ja.. Vi er oppe 9-21, det bør være mulig å komme i åpningstiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 13. september 2014 #6291 Del Skrevet 13. september 2014 Hahahahah, tenker jeg og! "Kan du få maten levert litt raskt? Vi har veldig dårlig tid/er veldig sultne!" RING LITT FØR DA!!!!!! Fikk en kunde som kom innom i dag, og det første han sier er "er du ny? Jeg har det travelt og må rekke noe om fem min, så hvis du er ny så vil jeg heller at en av de andre hjelper meg så det går fortere". Med en skikkelig nedlatende holdning, og jeg bare " " inni meg. Heldigvis har vi hatt trøbbel med datasystemet i hele helga (til og med hengt opp lapp slik at alle kundene skal få det med seg) slik at alt gikk mye treigere enn normalt, og aaaaah den tilfredsstillelsen jeg fikk av å fortelle han det Vanligvis pleier jeg å være så behjelpelig som mulig hvis kunden er hyggelig og sier at h*n har dårlig tid, men ikke hvis man oppfører seg som et rasshøl. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. september 2014 #6292 Del Skrevet 13. september 2014 I går hadde jeg en eldre kunde som trengte noe han kunne 'binde bring' med. Før jeg rakk å spørre hva 'bring' var, forklarte han at han hadde brukt nylontau før, men at det bare fliset seg opp, og han ville ha noe sterkere som holdt seg på plass. Jeg ante fortsatt ikke hva han pratet om, men jeg foreslo strips. Joda, det var jo helt genialt, og det var ikke måte på hvor glad han ble for dette forslaget. Så han kjøpte en eske strips og forsvant. En kollega fikk med seg dette, og spurte meg hva mannen mente med 'bring'. 'Kanskje han er lei av å få pakker levert på døra. Han skulle stripse Bring, og nå står det vel i avisa i morra om en gal mann som fanget budbilsjåføren og stripset han fast til et tre.' Nåja. Mulig det var slang for bringebær, jeg synes i hvert fall det var en pussig måte å si det på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 13. september 2014 #6293 Del Skrevet 13. september 2014 Stressende lørdag på jobb... Kunde kommer med salgsvare og spør om hun kan bytte den om den ikke passer hjemme. Nei, sier jeg. Det er en salgsvare, så den kan du desverre ikke bytte. Og heeeele regla om den forpulte kjøpsloven igjen..... FOR ATTE MAN HAR FAKTISK RETT PÅ DET! .... NEI DET HAR DU IKKE! Ikke når du har vært i butikken, fysisk sett på varen og bestemt deg for å kjøpe den. Da driiiiter vel butikken i om puta/duken/bildet/telysestaken har en annen farge enn gardinene dine. Dette er noe DU må vite, og bestemme deg for FØR du kjøper varen. Prøvde nok en gang å forklare forskjell på salgs- og tilbudsvarer. Tilbudsvare = en vare butikken har satset på/fått god pris på, så vi selger den til en fiin pris fordi vi har masse av dette Salgsvare = en vare som IKKE har solgt slik vi ønsket, og som nå er satt ned i pris fordi vi ønsker å bli kvitt den. Salgsvarer byttes ikke, henger fire lapper rundt kassaområdet med denne beskjeden... Men neida. Meg: Salgsvarer byttes desverre ikke Kunde: Der må jeg være uenig med deg Meg: Kan godt være at de gjør det på andre butikker, men VI bytter ikke salgsvare Kunde: Fortsatt uenig Meg... : 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. september 2014 #6294 Del Skrevet 14. september 2014 Stressende lørdag på jobb... Kunde kommer med salgsvare og spør om hun kan bytte den om den ikke passer hjemme. Nei, sier jeg. Det er en salgsvare, så den kan du desverre ikke bytte. Og heeeele regla om den forpulte kjøpsloven igjen..... FOR ATTE MAN HAR FAKTISK RETT PÅ DET! .... NEI DET HAR DU IKKE! Ikke når du har vært i butikken, fysisk sett på varen og bestemt deg for å kjøpe den. Da driiiiter vel butikken i om puta/duken/bildet/telysestaken har en annen farge enn gardinene dine. Dette er noe DU må vite, og bestemme deg for FØR du kjøper varen. Prøvde nok en gang å forklare forskjell på salgs- og tilbudsvarer. Tilbudsvare = en vare butikken har satset på/fått god pris på, så vi selger den til en fiin pris fordi vi har masse av dette Salgsvare = en vare som IKKE har solgt slik vi ønsket, og som nå er satt ned i pris fordi vi ønsker å bli kvitt den. Salgsvarer byttes ikke, henger fire lapper rundt kassaområdet med denne beskjeden... Men neida. Meg: Salgsvarer byttes desverre ikke Kunde: Der må jeg være uenig med deg Meg: Kan godt være at de gjør det på andre butikker, men VI bytter ikke salgsvare Kunde: Fortsatt uenig Meg... : Hun kan være så uenig hun bare vil, men det betyr ikke at du da blir pålagt av universets lover å gjøre som hun sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 14. september 2014 #6295 Del Skrevet 14. september 2014 *klipp* Meg: Salgsvarer byttes desverre ikke Kunde: Der må jeg være uenig med deg Meg: Kan godt være at de gjør det på andre butikker, men VI bytter ikke salgsvare Kunde: Fortsatt uenig Meg... : ... SÅ IRRITERENDE herregud jeg ser det for meg og får vondt dypt inne i sjela. Nå har jeg hatt en periode uten noe jobb bak kassa, men fra neste lørdag er det back in business, vet ikke heeelt hva jeg føler om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floppesopp Skrevet 14. september 2014 #6296 Del Skrevet 14. september 2014 Tilbudsvare = en vare butikken har satset på/fått god pris på, så vi selger den til en fiin pris fordi vi har masse av dette Salgsvare = en vare som IKKE har solgt slik vi ønsket, og som nå er satt ned i pris fordi vi ønsker å bli kvitt den. Salgsvarer byttes ikke, henger fire lapper rundt kassaområdet med denne beskjeden... Men neida. Samme med kunder som kommer for å kjøpe varer på tilbud og får helt bakoversveis når det er tomt. Vi hadde tilbud på en sofa-serie på tilbud og den gikk som bare pokker, så kommer det et par inn siste dag av tilbudet og skal ha en sånn sofa som er på tilbud. Meg: "Den er vi nok desverre utsolgt for" Han: "Hva? Når kommer den inn igjen da?" Meg: "Tirsdag neste uke" Han: "Ja, da vil jeg betale den nå og hente den neste uke når den kommer inn" Meg: "Det går desverre ikke. Vi har ikke mulighet til å legge av varer" Han: Når dere anonserer et tilbud er det deres ansvar å sørge for at dere har det inne!! DERE MÅ ordne en til meg, jeg har rett til å benytte meg av tilbudet! Meg: Beklager, men vi har anonsert at tilbudet kun gjelder angitte datoer og så langt lageret rekker. (Det henger plakater med tilbudet og denne teksten over alt. En rett bak ham tilogmed) Han: Det er dere ANSVAR at jeg som kunde får det jeg skal ha!! Meg: Beklager igjen, men det er ikke så mye jeg får gjort, men vi har noen andre sofaer i samme stil jeg kan vise deg *inni meg: gådinvei, gådinvei* Han: Nei vet du hva! Jeg skal aldri handle her igjen!! O.K. Det er greit. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 14. september 2014 #6297 Del Skrevet 14. september 2014 Er så irriterende med de kundene som står og trommer SKIKKELIG med fingrene når de venter på at kortterminalen skal godkjenne kjøpet. Gjerne mens de huffer seg og rører urolig på seg. GREEEEEIT dere har dårlig tid, har skjønt det!!! lol 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 14. september 2014 #6298 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Jeg jobber i bokhandel og denne ukens beste er spørsmålet: Unnskyld, har dere halal-pizza? Ja jøss, jeg går på bakrommet og lager en stor nummer ni med det samme Hehehee Du skulle bare å ha gått å funnet en oppskrift/kokebok, slått opp på halal-pizza og sagt til kunden at du bare må stikke bort på butikken for å handle ingrediensene før du lager`n og at det nok vil ta noen timer før han kan komme tilbake å hente den Rare kunden! Endret 14. september 2014 av Noz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 14. september 2014 #6299 Del Skrevet 14. september 2014 Samme med kunder som kommer for å kjøpe varer på tilbud og får helt bakoversveis når det er tomt. Vi hadde tilbud på en sofa-serie på tilbud og den gikk som bare pokker, så kommer det et par inn siste dag av tilbudet og skal ha en sånn sofa som er på tilbud. Meg: "Den er vi nok desverre utsolgt for" Han: "Hva? Når kommer den inn igjen da?" Meg: "Tirsdag neste uke" Han: "Ja, da vil jeg betale den nå og hente den neste uke når den kommer inn" Meg: "Det går desverre ikke. Vi har ikke mulighet til å legge av varer" Han: Når dere anonserer et tilbud er det deres ansvar å sørge for at dere har det inne!! DERE MÅ ordne en til meg, jeg har rett til å benytte meg av tilbudet! Meg: Beklager, men vi har anonsert at tilbudet kun gjelder angitte datoer og så langt lageret rekker. (Det henger plakater med tilbudet og denne teksten over alt. En rett bak ham tilogmed) Han: Det er dere ANSVAR at jeg som kunde får det jeg skal ha!! Meg: Beklager igjen, men det er ikke så mye jeg får gjort, men vi har noen andre sofaer i samme stil jeg kan vise deg *inni meg: gådinvei, gådinvei* Han: Nei vet du hva! Jeg skal aldri handle her igjen!! O.K. Det er greit. Bare lurer; dersom jeg hadde vært en grei kunde, som ikke hadde forventet noe som helst, ville du vært behjelpelig og solgt til tibudspris da? Er det i det hele tatt mulig, eller må man overstyre kassa da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 14. september 2014 #6300 Del Skrevet 14. september 2014 I dag var det en kunde som kalte Villa Champagne for Husbrus Haha, er deeet så merkelig a? Det kaller vi den og, fordi søs var så glad i 'husbrus' når hun var liten. Hun visste jo ikke navnet da, så da kalte hun det husbrus da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå