Gjest Skrevet 5. september 2014 #6221 Del Skrevet 5. september 2014 Galt at du tok hånden når han strakte seg ned i kassen? Nei, det var absolutt ikke galt av deg. Har skjedd med meg og, fortalte gitten at sånt er å stjele og da ringer man politiet. Han begynte å gråta da og ba om unnskyldning. Men de får lære at man ikke skal gjøre sånt. Barn er rett og slett frekke innimellom. Enig her! Vi har cashguard, men hadde guttubgen gjort det på meg hadde jeg ringt på vekterne og bedt de ta et alvordsord med guttungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RivRabbit Skrevet 5. september 2014 #6222 Del Skrevet 5. september 2014 Enig her! Vi har cashguard, men hadde guttubgen gjort det på meg hadde jeg ringt på vekterne og bedt de ta et alvordsord med guttungen! Kjenner jeg savner cashguard så uendelig alle disse som skal ta ut penger og jeg må sjekke hvor mye penger jeg egentlig har i kassa osv. Jeg har ikke fast kassejobb, driver mest på gulv så har ikke full oversikt over pengebeholdningen i kassen til enehver tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 5. september 2014 #6223 Del Skrevet 5. september 2014 Kjenner jeg savner cashguard så uendelig alle disse som skal ta ut penger og jeg må sjekke hvor mye penger jeg egentlig har i kassa osv. Jeg har ikke fast kassejobb, driver mest på gulv så har ikke full oversikt over pengebeholdningen i kassen til enehver tid.. Jeg sier alltid at jeg kun kan gi 200 (det har vi alltid sinnsykt mye av), og at vi ikke har noe veksel igjen. Hvis jeg må åpne kassen har jeg beinet foran slik at kunden ikke kan se hvor mye penger jeg har. Man MÅ ikke veksle/ta ut penger, det kan man gjøre i banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 5. september 2014 #6224 Del Skrevet 5. september 2014 Barn har bare godt av å bli kjeftet på av andre enn foreldrene. Man fåf lære at verden er tøff. Sant nok, men selv føler jeg at det er galt å ta tak i barn som ikke er mine egne. Men noen måtte jo gjøre det, når forelderen bare står og ler og ser på.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 5. september 2014 #6225 Del Skrevet 5. september 2014 Barn har bare godt av å bli kjeftet på av andre enn foreldrene. Man fåf lære at verden er tøff. En ung tenårings gutt hadde visst ett crush på meg i den forrige butikkjobben min. Han ville imponere meg ved å stjele i den butikken. (ca 14år tror jeg..) Sjefen min var en slik person, at de som ble tatt med stjeling og under 18år måtte ha ubetalt praksisjobb hos oss, hvor lenge det varte var mellom henne og forelderen. Så han her gutten hadde jo praksis hos oss i nesten en uke 2-3 timer etter skolen. Var alt mellom å vaske båndet til panteautomaten (ikke selve maskinen, men på baksiden av butikken) tømme panten, bære kassene, fronte varer osv. Stå ilamme en kasserer mens de ekspederer kunder, få lov til å eksperede selv, med kassereren..osv. Så sier han en dag "Så T..Er du ikke stolt av meg?:DJeg klarte nesten å stjele deg en sjokolade" -og jeg svarte "Nei...jeg er ikke stolt av deg...Jeg er dypt skuffet..Jeg synes ingenting om folk som stjeler og ihvertfall ikke fra plassen jeg selv jobber på." Det virket som om han ble veldig lei seg.. Han var bare 14, jeg var frigging 24! xD -er ikke gøy å ha slike crush på en...er litt søtt, men nei huff x) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 5. september 2014 #6226 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg vet at det var forferdelig galt at jeg både tok tak i hånden hans når han strakte seg etter penger i kassen Nei, helt ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 5. september 2014 #6227 Del Skrevet 5. september 2014 Sant nok, men selv føler jeg at det er galt å ta tak i barn som ikke er mine egne. Men noen måtte jo gjøre det, når forelderen bare står og ler og ser på.. All cred til deg som klarte å ta det så pent. Hadde jeg sitti der, hadde jeg endt med å fysisk lempe ungen ut av butikken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohdeergod Skrevet 5. september 2014 #6228 Del Skrevet 5. september 2014 "Er dette sjokoladeboller??" Står STORE bokstaver "sjokoladeboller" på posen…. Er faktisk mange som spør om dette. Kan ikke folk lese? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RivRabbit Skrevet 5. september 2014 #6229 Del Skrevet 5. september 2014 Takk for at du syns det. Jeg hadde kjempe dårlig samvittighet! Men samtidig nå i ettertid, så er jeg glad jeg håndterte det som jeg gjorde, og ikke hverken mer eller mindre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 5. september 2014 #6230 Del Skrevet 5. september 2014 "Er dette sjokoladeboller??" Står STORE bokstaver "sjokoladeboller" på posen…. Er faktisk mange som spør om dette. Kan ikke folk lese? Er det samme med stratosbollene våre, hele posen er blå, og det er bilde av stratoskua og det står stratos på et stort merke på den, allikevel skjer det ofte at kunder tar opp posen og studerer den nøye før de spør om det er rosinboller....... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohdeergod Skrevet 6. september 2014 #6231 Del Skrevet 6. september 2014 Er det samme med stratosbollene våre, hele posen er blå, og det er bilde av stratoskua og det står stratos på et stort merke på den, allikevel skjer det ofte at kunder tar opp posen og studerer den nøye før de spør om det er rosinboller....... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 6. september 2014 #6232 Del Skrevet 6. september 2014 "Er dette sjokoladeboller??" Står STORE bokstaver "sjokoladeboller" på posen…. Er faktisk mange som spør om dette. Kan ikke folk lese? Utrolig nok er jeg en av disse som spør om dette, av den simple grunn: Når jeg har kjøpt rosinboller med ROSIN skrevet på utsiden, har jeg kommet hjem med sjokoladeboller. Hmpf. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 6. september 2014 #6233 Del Skrevet 6. september 2014 Er det samme med stratosbollene våre, hele posen er blå, og det er bilde av stratoskua og det står stratos på et stort merke på den, allikevel skjer det ofte at kunder tar opp posen og studerer den nøye før de spør om det er rosinboller....... Jeg kjøpte stratosboller, spurte om det var sjokoladeboller og fikk svaret ja. Takket og tok dem med. Tok en stor bit i bilen og det viste seg at det var rosinboller. Godt ikke samboeren spiste først, for han er allergisk. Gikk tilbake og klaget. Mannen i disken nektet for at det var rosinboller, for han hadde bakt dem selv. Så til slutt gravde han opp hele bollen og fant ut at det var rosiner i den. Ingen sjokolade. Dustestratosboller 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 6. september 2014 #6234 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg kjøpte stratosboller, spurte om det var sjokoladeboller og fikk svaret ja. Takket og tok dem med. Tok en stor bit i bilen og det viste seg at det var rosinboller. Godt ikke samboeren spiste først, for han er allergisk. Gikk tilbake og klaget. Mannen i disken nektet for at det var rosinboller, for han hadde bakt dem selv. Så til slutt gravde han opp hele bollen og fant ut at det var rosiner i den. Ingen sjokolade. Dustestratosboller Unnskyld for OT men går det an å være allergisk mot rosiner...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 7. september 2014 #6235 Del Skrevet 7. september 2014 Unnskyld for OT men går det an å være allergisk mot rosiner...? Går an å være allergisk mot druer, hvert fall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 7. september 2014 #6236 Del Skrevet 7. september 2014 Unnskyld for OT men går det an å være allergisk mot rosiner...? Er man allergisk mot druesukker er man også allergisk mot rosiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 7. september 2014 #6237 Del Skrevet 7. september 2014 Unnskyld for OT men går det an å være allergisk mot rosiner...? Selvfølgelig. Man kan være allergisk mot det meste. Han har mye uvanlige allergier. Det meste av frukt, det er vel druesukket som noen her sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. september 2014 #6238 Del Skrevet 7. september 2014 Kontrollnummeret er jo til for å klare å spore opp kortet som er blitt brukt til å bekrefte kjøpet om noen feil skulle oppstå med transaksjonen, og det er også det som skrives ned når folk henter sendinger i posten som krever leg. De som jobber i Jeg butikk og feiler med å skrive ned dette, gjør ikke jobben sin. Jeg bruker alltid førerkortet som leg når jeg henter pakker. Finnes det et slikt nummer der også? Lurer bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 7. september 2014 #6239 Del Skrevet 7. september 2014 Utrolig nok er jeg en av disse som spør om dette, av den simple grunn: Når jeg har kjøpt rosinboller med ROSIN skrevet på utsiden, har jeg kommet hjem med sjokoladeboller. Hmpf. Jeg kjøpte stratosboller, spurte om det var sjokoladeboller og fikk svaret ja. Takket og tok dem med. Tok en stor bit i bilen og det viste seg at det var rosinboller. Godt ikke samboeren spiste først, for han er allergisk. Gikk tilbake og klaget. Mannen i disken nektet for at det var rosinboller, for han hadde bakt dem selv. Så til slutt gravde han opp hele bollen og fant ut at det var rosiner i den. Ingen sjokolade. Dustestratosboller Men tror dere at dere får noe annet svar enn "ja, det er riktig" uansett? Tar dere en blå ku-pose og spør om det er stratosboller, så regner jo personalet med at det er det og dermed svarer ja. Den gangen dere får "Nei, det er boller uten noenting, jeg la feil i stad skjønner du, men jeg gadd ikke gjøre det om" så begynner jeg å lure litt Min konklusjon: La være å spør og heller gå tilbake å bytt om det viser seg feil, eller evt skjekk etter selv før dere betaler 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Express Skrevet 7. september 2014 #6240 Del Skrevet 7. september 2014 "Er dette sjokoladeboller??" Står STORE bokstaver "sjokoladeboller" på posen…. Er faktisk mange som spør om dette. Kan ikke folk lese? Det er ikke alle som klarer å lese, nei. Jeg jobber ikke på butikk, men det har hendt flere ganger at andre kunder spør meg om jeg kan lese hva som står på et produkt de skal ha. Det handler nødvendigvis ikke om kunsten å lese, men kanskje om synet? Ofte mange eldre som spør f.eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå