susnora Skrevet 1. juli 2014 #5841 Del Skrevet 1. juli 2014 I fjor sommer da jeg jobbet hver dag i en stor klesbutikk hadde jeg en ganske uhyggelig opplevelse som jeg nå heldigvis kan le av i ettertid. Jeg hadde akkurat flyttet hjemmefra til en storby der det selvsagt er mange typer mennesker og veldig mye turister. Butikken ligger i hovedgaten og er ganske stappafull om sommeren. Som følge av at det er mange turister i byen tilbyr vi sånn taxfree kort, og for å ordne det må du skrive ned en del. Det er ganske lang kø og mange i butikken, plutselig presser det seg en tysk dame frem i køen og spør om jeg kan hjelpe henne med taxfree-greiene. Jeg svarer at jeg selvfølgelig kan det, men hun må vente litt fordi det er mange foran henne i køen. Hun klikker da mentalt og kjefter på meg, og sier at hun kommer inn her for å handle (og påpeker at vi tjener penger på henne) også får hun sånn som det her slengt i trynet. Jeg står da tafatt igjen og kjenner jeg blir passe satt ut. Jeg sier til henne at hun kan gå i kassen i underetasjen der det sikkert er litt færre folk. Så hun går ned og kommer opp igjen til meg, da det samme gjentar seg. Jeg ber henne stille seg i køen også skal jeg hjelpe henne. Hun reagerer på samme måte og jeg blir jo selvsagt kjempe forvirret fordi jeg har tilbudt henne min hjelp. Nå er det ingen flere i køen så jeg går vekk fra kassen og bort til henne og mannen (hvis et blikk kan drepe, hadde mannen hennes kappa av meg huet... for å si det mildt) for å forklare ordentlig og deretter påpeker jeg at hun kanskje ikke forstår meg riktig, jeg sier jeg vil hjelpe henne alt jeg kan, gir henne bedende blikk, ber henne høre på meg. Hun klikker vinkel igjen. Hun slenger fra seg klæra og går ut av butikken til min store lettelse. Da kommer kollegaen min opp og sier hun har hatt samme opplevelse, men vi er lettet for at hun har gått. OGSÅ... kommer hun søren meg tilbake igjen, plukker opp tøyet og på nytt begynner å spørre meg om taxfreen. Jeg sier "yes" og putter tommelen opp for at hun skal forstå meg ordentlig.. igjen blir hun sint, kaster fra seg klæra mens hun sier ting på både tysk og engelsk mens jeg roper etter henne at jeg gjerne vil hjelpe henne. Hun fortsetter å slenge dritt.. og til slutt roper hun "Auf Wiedersehen" .. og jeg tenkte.. ikke faen at vi sees igjen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2014 #5842 Del Skrevet 2. juli 2014 Hørt fra en kompis: En kunde kommer inn, litt små gal i blikket; "Telefonen funker ikke, men du er skitten så du får ikke ta på den" snur og går ut... Han jobber på en tele og data-butikk i supporten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 2. juli 2014 #5843 Del Skrevet 2. juli 2014 Igår hadde vi en mann for lite på jobb. Dette går vanligvis bra, men i "Rushtiden" så er det naturligvis litt trangt. En dame i femtiårene hadde akkurat handlet hos meg og uten at jeg legger merke til det stiller hun seg opp for å hente en pakke. Etter en liten stund (kan jo ikke ha vert så lenge i og med at jeg bare har rukket å ekspedere en mellomstor handel imellom), hører jeg at det banker på tippekassen og hun roper "Haaaalloooo, jeg skal hente en pakke her!! Kan du få noen til å hjelpe meg???" jeg snur meg til henne og svarer at jeg prøver så godt jeg kan, at alle som jobber er opptatte, men at jeg skal snike henne inn i mellom så fort jeg klarer. Etter ca 30sekunder hører jeg hun sier: "Neivell, her kommer det ingen og hjelper meg! Jeg går og henter pakken min ett annet sted jeg!" Jeg klarte ikke å si noe, selv om jeg små-fniste litt inni meg mens jeg tenkte at hun antageligvis kom til å få litt problemer med å hente pakken som ligger hos oss en annen plass. Hun kom tilbake og var rimelig flau når hun innså selv hva hun hadde gjort å sagt. til å smøre på kaka etterpå. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. juli 2014 #5844 Del Skrevet 2. juli 2014 En kunde kom bort til meg og holdt opp en vare. "Må jeg betale denne før jeg forlater butikken?" Meg: Ja, du må nok det. Kunde: Så jeg må altså betale FØR jeg forlater butikken? Meg: Akkurat. Kunde: Å ja, ja da skjønner jeg. Hadde også er narkoman inne som ble rasende over at jeg ikke kunne ta inn igjen batteriene han hadde liggende løst i lommen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 2. juli 2014 #5845 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg: Hei! Kunde: Få en baconpølse i brød FAEN I HELVETE SOM FOLK IRRITERER MEG NOEN GANGER ALTSÅ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 2. juli 2014 #5846 Del Skrevet 2. juli 2014 Jobbet som servitør en gang i forrige årtusen. Tidlig på morgenen, så jeg hadde ansvar for både kasse og restauranten. Tok i mot en bestilling fra noen i restauranten, og starter med å ta fram drikke til de. Da måtte jeg ha ryggen mot kassa pga plasseringen av skapene, så jeg så ikke kunden som kom der. I stede for å la meg gjøre meg ferdig, kremte litt, si hallo eller noe for å fange oppmerksomheten min, velger han å dra til meg i bakhodet med bestikket. Han gikk ut sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunniva95 Skrevet 2. juli 2014 #5847 Del Skrevet 2. juli 2014 Kjendiser som prøver seg med *Vet ikke du hvem jeg er*...Joda, vet veldig godt hvem du er men det betyr ikke en dritt fordi det er 3 andre i køen før deg 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 2. juli 2014 #5848 Del Skrevet 2. juli 2014 Kjendiser som prøver seg med *Vet ikke du hvem jeg er*...Joda, vet veldig godt hvem du er men det betyr ikke en dritt fordi det er 3 andre i køen før deg Wow... Veit du har taushetsplikt, men jeg er såååå nysgjerring på hvem det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunniva95 Skrevet 2. juli 2014 #5849 Del Skrevet 2. juli 2014 Wow... Veit du har taushetsplikt, men jeg er såååå nysgjerring på hvem det kan være Nysgjerrig eller bare genuint interessert...hahahaa:) Taushetsplikt?? Undertgenet aldri noe sånt, så send meg en privat mld....så kan det hende du får et svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 2. juli 2014 #5850 Del Skrevet 2. juli 2014 En gang kom det inn en dame som skulle fylle drivstoff. Hun tanket, og kom inn for å betale. Jeg ser at hun har fylt bensin, men jeg er dønn sikker på at hun har dieselmotor. Jeg kommenterer det for sikkerhetsskyld. Hun blir fly forbanna for at jeg "kaller henne dum nok til å fylle feil", men hun ringer likevel mannen sin for å høre hva slags motor det er i bilen. Det er diesel. Jeg må ringe etter tauebil, som frakter bilen til verksted og tømmer den. De fyller på en skvett diesel så hun skal kunne komme seg hjem/til bensinstasjon. Hun kommer innom hos oss igjen mens jeg er på bakrommet og rydder. Jeg kommer ut i det hun holder på å betalehos min kollega. Når hun ser meg sier hun "det er virkelig ikke min dag i dag! Men nå har jeg i alle fall lært en gang for alle hva jeg skal fylle." Jeg kikker på kassa, og ser hva hun har fylt nå... Bensin. Igjen. Edit: Skrivefeil. Jeg tror jeg hadde dauda. Jeg hadde faktisk bare ledd av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 2. juli 2014 #5851 Del Skrevet 2. juli 2014 Jobbet som servitør en gang i forrige årtusen. Tidlig på morgenen, så jeg hadde ansvar for både kasse og restauranten. Tok i mot en bestilling fra noen i restauranten, og starter med å ta fram drikke til de. Da måtte jeg ha ryggen mot kassa pga plasseringen av skapene, så jeg så ikke kunden som kom der. I stede for å la meg gjøre meg ferdig, kremte litt, si hallo eller noe for å fange oppmerksomheten min, velger han å dra til meg i bakhodet med bestikket. Han gikk ut sulten. WTF?!?! slo han deg med bestikket?? Var han sur eller trodde han bare det var skøyeraktig morro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 2. juli 2014 #5852 Del Skrevet 2. juli 2014 Joda, men jeg var da alltid hyggelig. Men jeg har null interesse av å være Facebook venn med en kunde jeg har null til felles med:) Forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 2. juli 2014 #5853 Del Skrevet 2. juli 2014 WTF?!?! slo han deg med bestikket?? Var han sur eller trodde han bare det var skøyeraktig morro? Han var sur fordi jeg ikke spratt opp og ekspederte han med en gang. Men det forutsetter at man hører at folk kommer liksom... Han var ikke blid da han måtte gå heller, men håper han lærte noe i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 2. juli 2014 #5854 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg har en haug med kjendiser på jobb hele tiden! Men jeg kjenner dem aldri igjen, får vite etterpå av kollegaene mine: "vet du ikke hvem det var?!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 2. juli 2014 #5855 Del Skrevet 2. juli 2014 Han var sur fordi jeg ikke spratt opp og ekspederte han med en gang. Men det forutsetter at man hører at folk kommer liksom... Han var ikke blid da han måtte gå heller, men håper han lærte noe i det minste. For en forbannet pikk av en fyr! Jeg hadde gitt`n en på trynet! Slår man folk, bør man forvente en hard en tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 2. juli 2014 #5856 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg har jobbet i servicenærigen selv, og jeg vet hva det innebærer. Å møte kunder hele dagen er slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 3. juli 2014 #5857 Del Skrevet 3. juli 2014 er utrolig mange som formulerer seg slik "Jeg skal få denne jeg" Altså, er det bare jeg som syns det er en merkelig ting å si? Merket det spesielt godt i min tidligere jobb på cafe: "Jeg skal få en baguett med ost og skinke" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 3. juli 2014 #5858 Del Skrevet 3. juli 2014 *kunde slenger varene på disken* ''Også skal jeg ha rabatt på dette, takk'' - med nesa i sky. Da måtte jeg nesten le litt og sa at joda, det er vel lov å prøve seg... Da ble han litt flau. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 3. juli 2014 #5859 Del Skrevet 3. juli 2014 Meg: Heisann! Får du hjelp? Kunde: Ja. Jeg fortsetter med arbeidet mitt. Og så plutselig blir hun dritsur og sier; "Ja, skal du ikke hjelpe meg da?!" Kan ikke si får du hjelp eller trenger du hjelp, for uansett er det feil. Man kan ikke vinne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohdeergod Skrevet 3. juli 2014 #5860 Del Skrevet 3. juli 2014 ååååååh idag var det en kunde som bestilte burger med pommes frites. Hun spurte 3 ganger om "ja, du fikk med at jeg skulle ha pommes frites?" herregud hater de der. Som står bøyd over disken og følger med på alt man gjør.... Heelt enig! Hater sånne folk som følger med på alt du gjør… Og som maser og sier "du burde kanskje snu burgeren nå?" når den driver å steker. jeg vet jo når jeg skal snu den!! GAHHH! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå