Gjest HarryDotter Skrevet 1. juli 2014 #5821 Del Skrevet 1. juli 2014 Men er noen butikk ansatte som ikke burde jobbe i butikk i det hele tatt da ._. De bare er der for å være der..>.< (mest ungdommer da! ) Hehe...sant nok. Sommervikarer tenker jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 1. juli 2014 #5822 Del Skrevet 1. juli 2014 Hehe...sant nok. Sommervikarer tenker jeg da Eller faste.. Jeg har 3 faste ungdommer på min jobb og det virker som de ikke vil være der i det hele tatt... De bytter bort vaktene sine hele tiden og om de MÅ jobbe så står de og surmuler hele ettermiddagen.. Sier "Det er så stille idag...så jeg drar hjem nå jeg" *4timer før de er ferdige* Kunder kommer og spør etter noe..De bare stirrer blankt ut og svarer "Jeg vet ikke" Disse ungdommene har "Jobbet" der i 2-3 år...jeg startet der for 4måneder siden og kan mer enn dem. F.eks en kunde spurte etter kjøreboka.. min kollega sier "Vi har aldri hatt noe som heter kjørebok" Kunde: "åhh det var synd da" Jeg står likeved og sier "huff da er tomt ved kassen? jeg skal hente flere av kjørebøkene jeg!:)" De orker rett og slett ikke å hente flere ting når vi går tom, dette er ting vi ALLTID har inne.. Men er lettere å si vi er utsolgt eller aldri har hatt det enn å faktisk hente varene.. For alt de gjør er jo å stå å tekste på mobilen,snakke i telefon,spille spill og nesten ikke orker å ta kassa når det kommer kunder Jeg jobber med idioter, jeg synes så utrolig synd på kundene våre! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 1. juli 2014 #5823 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Eller faste.. Jeg har 3 faste ungdommer på min jobb og det virker som de ikke vil være der i det hele tatt... De bytter bort vaktene sine hele tiden og om de MÅ jobbe så står de og surmuler hele ettermiddagen.. Sier "Det er så stille idag...så jeg drar hjem nå jeg" *4timer før de er ferdige* Kunder kommer og spør etter noe..De bare stirrer blankt ut og svarer "Jeg vet ikke" Disse ungdommene har "Jobbet" der i 2-3 år...jeg startet der for 4måneder siden og kan mer enn dem. F.eks en kunde spurte etter kjøreboka.. min kollega sier "Vi har aldri hatt noe som heter kjørebok" Kunde: "åhh det var synd da" Jeg står likeved og sier "huff da er tomt ved kassen? jeg skal hente flere av kjørebøkene jeg!:)" De orker rett og slett ikke å hente flere ting når vi går tom, dette er ting vi ALLTID har inne.. Men er lettere å si vi er utsolgt eller aldri har hatt det enn å faktisk hente varene.. For alt de gjør er jo å stå å tekste på mobilen,snakke i telefon,spille spill og nesten ikke orker å ta kassa når det kommer kunder Jeg jobber med idioter, jeg synes så utrolig synd på kundene våre! Oida....Det er vel sånn at man ikke bare kan sparke dem uten videre heller? For mye regler.... Det finnes så mange der ute som ikke tar ansvar i jobben sin at det er helt skrekkfilm tilstander Endret 1. juli 2014 av HarryDotter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 1. juli 2014 #5824 Del Skrevet 1. juli 2014 Noe av det mest irriterende jeg vet om: Jeg: *stort smil* Hei! Kunde: Jeg skal ha en pølse. I noen tilfeller ser jeg på de og gjentar "HEI" så jeg får et hei tilbake. Så utrolig vanskelig det skal være for noen å hilse. Trodde det var normal folkeskikk. Haha, har en fast kunde jeg alltid smiler og sier "vær så god" til, som aldri har svart "takk" tilbake også. Men akkurat det tar jeg ganske lett på, det jeg derimot synes er rart er når jeg selv er kunde og sier "Tusen takk, ha det bra" og ikke får svar tilbake i det hele tatt. Skjedd en del ganger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bruker_K Skrevet 1. juli 2014 #5825 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg skulle kjøpe en ting på en sminkebutikk. Kom inn, og der sto det en pen dame og pratet med kunden. Overhørte litt av samtalen, da jeg tenkte at han også trengte hjelp: Mannen: jammen du er så fin da! så nydeligt smil.. dama: Jo tusen takk for det du.. Mannen: kan ikke du bli me meg ut å spise? dama: Njaaa... vet ikke helt jeg... Mannen: jo kom igjen da!! Jeg kan ta deg med ut, spandere middag på deg, prate sammen.... Ha det kjekt!! dama bare ler... Mannen: bli med ut daaa!! add meg på facebook! nr ditt? Dama: jeg må nesten gå å hjelpe hun her *peker på meg* Mannen: jommen hva er nr ditt da? så kan jeg sende deg en melding Dama ler... Mannen smiler: Okey da.... så går han dama hjelper meg i ca 30sekund, før mannen kommer springenes tilbake for å gi henne lapp med nr. sitt på. Dama takker og snur seg tilbake til meg. mannen prøver å få kontakt med henne igjen men vi går vekk i fra han innpåslitne mannfolk..! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 1. juli 2014 #5826 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg har en stamkunde,han er så "bestefar-søt" Han kommer inn, stråler opp når han ser at jeg er på jobb. Han kommer til kassen og sier: "God dag Frue, har du en fin dag? -"God dag, Vil herren ha det samme vanlige?" "Vanlig og vanlig..Jeg er ikke her så ofte..men vil gjerne ha baconpølse" *taster inn sier beløpet på 46kr* "jaha...4 komma 6 idag..har ikke forandret seg siden igår" (Han er inne hver dag...og vi har lik samtale hver eneste gang jeg jobber og han kommer innom ) Det er så søtt x) 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 1. juli 2014 #5827 Del Skrevet 1. juli 2014 Hadde nylig en eldre dame i kassen, hun sier aldri hei i kassen, er alltid grinete, og klager alltid på noe, enten det er emballasje eller priser. Hun skulle ha ut 500 kroner på det hun hadde kjøpt ("jeg skal ha 500", sa hun), så jeg slår inn, og totalen blir i overkant av 600. Jeg gir henne 500-lappen og spør om hun vil ha kvitteringen. Så tar hun 500-lappen og ser dumt på meg. "Jeg skulle ha 500 til sammen, ja!!" "Åh? Jeg forsto det som at du ville ha ut 500?" "TIL SAMMEN. KJEMPEBRA, TAKK SKAL DU HA" *veldig ironisk her* "Beklager, men da misforst..." "Kjeeeempebra service..mmmm....fint det" "Jeg kan veksle til deg om du vil ha litt mynter og sånt?" "Nei, det skal jeg iaffal ikke ha" ".... *tålmodighet brukt opp* det går an å se på tallet her (peker på terminalen) når du betaler, så er du sikker på at det blir riktig" *smiiil*" "NEI kan da ikke se på tall hele tiden" ... Ny kunde kommer, gudskjelov, "HEI " 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 1. juli 2014 #5828 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg skulle kjøpe en ting på en sminkebutikk. Kom inn, og der sto det en pen dame og pratet med kunden. Overhørte litt av samtalen, da jeg tenkte at han også trengte hjelp: Mannen: jammen du er så fin da! så nydeligt smil.. dama: Jo tusen takk for det du.. Mannen: kan ikke du bli me meg ut å spise? dama: Njaaa... vet ikke helt jeg... Mannen: jo kom igjen da!! Jeg kan ta deg med ut, spandere middag på deg, prate sammen.... Ha det kjekt!! dama bare ler... Mannen: bli med ut daaa!! add meg på facebook! nr ditt? Dama: jeg må nesten gå å hjelpe hun her *peker på meg* Mannen: jommen hva er nr ditt da? så kan jeg sende deg en melding Dama ler... Mannen smiler: Okey da.... så går han dama hjelper meg i ca 30sekund, før mannen kommer springenes tilbake for å gi henne lapp med nr. sitt på. Dama takker og snur seg tilbake til meg. mannen prøver å få kontakt med henne igjen men vi går vekk i fra han innpåslitne mannfolk..! Denne minner meg om en som pleide å komme ofte hos oss, han kom alltid i stille perioder så jeg pleide å være hyggelig å prate med han selv om jeg syns han var litt rar. Så en dag adder han meg på face! Jeg lot den ligge ubesvart i et par måneder før jeg takket nei:P Nå kommer han innom svært sjeldent og det er helt greit for meg Har også hatt diverse skolegutter som ber meg ut, jeg er 6-7 år eldre enn dem og hadde jeg vært singel kunne jeg ikke vært mindre interessert i gå ut med en 16/17/18-åring! Hva i all verden er greia med at overraskende mange manlige kunder ikke skjønner at du er høflig fordi det er jobben din? Det verste er at jeg blir altfor satt ut av sånne kunder så jeg klarer bare si nei før jeg løper avgårdet for å hjemme meg, angrer alltid på at jeg ikke sier noe om at kvinnelige butikkansatte ikke flørter fordi de sier hei til deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. juli 2014 #5829 Del Skrevet 1. juli 2014 Denne minner meg om en som pleide å komme ofte hos oss, han kom alltid i stille perioder så jeg pleide å være hyggelig å prate med han selv om jeg syns han var litt rar. Så en dag adder han meg på face! Jeg lot den ligge ubesvart i et par måneder før jeg takket nei:P Nå kommer han innom svært sjeldent og det er helt greit for meg Har også hatt diverse skolegutter som ber meg ut, jeg er 6-7 år eldre enn dem og hadde jeg vært singel kunne jeg ikke vært mindre interessert i gå ut med en 16/17/18-åring! Hva i all verden er greia med at overraskende mange manlige kunder ikke skjønner at du er høflig fordi det er jobben din? Det verste er at jeg blir altfor satt ut av sånne kunder så jeg klarer bare si nei før jeg løper avgårdet for å hjemme meg, angrer alltid på at jeg ikke sier noe om at kvinnelige butikkansatte ikke flørter fordi de sier hei til deg! Haha, hos oss er det en kjekk, trivelig 20-årig gutt som har samme problemet! Det er en dame som sikkert er 15 år eldre enn ham, hun har fire unger og er desperat etter å få telefonnummeret hans. Hun vet at han har kjæreste! Nå har hun begynt å mase på sjefen vår om å få praksisplass hos oss. Såpeopera uten like! Forresten en liten kommentar til det at unge ikke bryr seg: Vi har flere ungdommer som jobber hos oss, blant annet en gutt på 16 som har vært hos oss siden han var 14. Han er et funn av en arbeider, alltid blid og pliktoppfyllende, og hvis ingen har gitt ham noe spesifikt å gjøre med en gang han kommer på jobb, ja da begynner han å rydde hyller eller gå med søppel. Han står skikkelig på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 1. juli 2014 #5830 Del Skrevet 1. juli 2014 Haha, hos oss er det en kjekk, trivelig 20-årig gutt som har samme problemet! Det er en dame som sikkert er 15 år eldre enn ham, hun har fire unger og er desperat etter å få telefonnummeret hans. Hun vet at han har kjæreste! Nå har hun begynt å mase på sjefen vår om å få praksisplass hos oss. Såpeopera uten like! Forresten en liten kommentar til det at unge ikke bryr seg: Vi har flere ungdommer som jobber hos oss, blant annet en gutt på 16 som har vært hos oss siden han var 14. Han er et funn av en arbeider, alltid blid og pliktoppfyllende, og hvis ingen har gitt ham noe spesifikt å gjøre med en gang han kommer på jobb, ja da begynner han å rydde hyller eller gå med søppel. Han står skikkelig på. Huff, føler med han, men man må jo bare le av det Og enig i det siste der, vi har hatt mange flinke ungdommer som står på. Tror det handler litt om opplæringen man får og hvor mye man "får dem med" i butikken. Hvis deltidene bare blir plassert i kassa og ikke får ordentlig opplæring og oppgaver tror jeg ikke de blir så veldig interessert i å gjøre noe særlig ekstra. Ofte kan man nok også se en likhet mellom heltid/ledere og ungdommene som jobber deltid. Hvorfor skal en 18 år gammel deltid stå på og gjøre en god jobb hvis ikke kollegaene og lederene gjør det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 1. juli 2014 #5831 Del Skrevet 1. juli 2014 Haha, har en fast kunde jeg alltid smiler og sier "vær så god" til, som aldri har svart "takk" tilbake også. Men akkurat det tar jeg ganske lett på, det jeg derimot synes er rart er når jeg selv er kunde og sier "Tusen takk, ha det bra" og ikke får svar tilbake i det hele tatt. Skjedd en del ganger. Kjenner godt til det som kunde, derfor sitter høflighet langt inne, men blir jeg møtt med et smil tar jeg den helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 1. juli 2014 #5832 Del Skrevet 1. juli 2014 Denne minner meg om en som pleide å komme ofte hos oss... Kanskje han er ensom og håpet på en venn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla- Skrevet 1. juli 2014 #5833 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor er det så mange som nærmest får hjerteattakk når de ikke får bytte eller deponere på salgsvarer? Det er vel samme regel i omtrent alle klesbutikker? Det er ihvertfall noe jeg har visst hele tiden. Kommer folk inn og bare "jeg skal bytte/levere inn denne". Så ser jeg på prislappen at hun har kjøpt den på 70% rabatt. HVA, får jeg ikke byttet den? Det fikk jeg ikke beskjed om når jeg kjøpte den!! Hallo, det står på kvitteringen, det står på x antall skilt rundt og ved kassa, og tror folk vi priser ting ned til 70% for moroskyld? Det er resteklær fra vårsesongen, vi får snart høstsesongen inn og vi må få ut alt det gamle for å få plass til nytt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 1. juli 2014 #5834 Del Skrevet 1. juli 2014 Var på nærbutikken her i dag og hører en dame litt lenger bak i køen si til en ansatt: "Kan dere åpne en kasse til" Ansatt: "Jeg må ta over her for kollegaen min slutter" Kunde: "Ja, men ungene mine sitter i bilen og nå tar det her veldig lang tid på grunn av dere!" Skulle til å si noe selv, men heldigvis sa den ansatte at hvis ungene hennes satt i bilen nå burde hun være glad om ingen anmeldte henne. Det var godt over 20 grader og solsteik på parkeringsplassen i dag =\ 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 1. juli 2014 #5835 Del Skrevet 1. juli 2014 Kanskje han er ensom og håpet på en venn? Joda, men jeg var da alltid hyggelig. Men jeg har null interesse av å være Facebook venn med en kunde jeg har null til felles med:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 1. juli 2014 #5836 Del Skrevet 1. juli 2014 Var på nærbutikken her i dag og hører en dame litt lenger bak i køen si til en ansatt: "Kan dere åpne en kasse til" Ansatt: "Jeg må ta over her for kollegaen min slutter" Kunde: "Ja, men ungene mine sitter i bilen og nå tar det her veldig lang tid på grunn av dere!" Skulle til å si noe selv, men heldigvis sa den ansatte at hvis ungene hennes satt i bilen nå burde hun være glad om ingen anmeldte henne. Det var godt over 20 grader og solsteik på parkeringsplassen i dag =\ Bra sagt av den ansatte! Hva sa dama, da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. juli 2014 #5837 Del Skrevet 1. juli 2014 Meny og pommes frites opplegget igjen var ikke jeg som ekspederte dama, men jeg lagde burgerne. Hun står og ser på at jeg lager de og legger merke til at jeg ikke lager pommes frites, så hun spør meg om jeg har fått med meg at hun skal ha pommes frites? Haha. Jeg ble litt irritert med en gang, men sier "nei... Det står ikke noe på bestillinga" Kunden: "jo men jeg bestilte meny." Meg: "det er ikke pommes frites i meny, bare burger og drikke.." Så blir hun sur da, og påstår at hun kjøpte burgermeny her om dagen og da var pommes frites inkludert i meny!! Det er noe dere må ha endra nå i det siste da!! Meg: "jeg har jobba her i 3 år.. Det har aldri vært pommes frites inkl i meny.." Kunde: "jo det har det!! Det husker jeg så godt!! Nå får du slutte å tulle!!!" Jeg orka ikke det der, så jeg bare sa at jeg veit ikke når de endra det der også bare snudde jeg meg. Kollegaen min kom tilbake og tok over burgerlaginga siden jeg fikk en kunde etterhvert. Da begynner dama igjen med pommes frites greiene, bare til han nå da. Etterhvert klarer hun å bli enig med seg selv om at det kanskje var ett år siden det var pommes frites i meny! Selv om kollegaen min sa det var 3-4 år siden de hadde pommes frites i meny... Jævla masekjerring Har også i det siste begynt å spørre mer om folk skal ha pommes frites når de sier meny, men noen ganger blir det jommen meg drama uansett. Haha. Jeg HATER når de bestiller meny. Det blir bare surmuling fra kunden uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. juli 2014 #5838 Del Skrevet 1. juli 2014 Var på nærbutikken her i dag og hører en dame litt lenger bak i køen si til en ansatt: "Kan dere åpne en kasse til" Ansatt: "Jeg må ta over her for kollegaen min slutter" Kunde: "Ja, men ungene mine sitter i bilen og nå tar det her veldig lang tid på grunn av dere!" Skulle til å si noe selv, men heldigvis sa den ansatte at hvis ungene hennes satt i bilen nå burde hun være glad om ingen anmeldte henne. Det var godt over 20 grader og solsteik på parkeringsplassen i dag =\ Kom ei masekjerring innom en gang jeg var på jobb alene og det var ekstremt lang kø og brukte den unnskyldninga og fordi hu måtte vente. Ungene var i bilen, alene, 5 stk faktisk! Men mannen hennes dilta etter henne da, lurer på hvorfor ikke han kunne passa på ungene??? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 1. juli 2014 #5839 Del Skrevet 1. juli 2014 Meny og pommes frites opplegget igjen var ikke jeg som ekspederte dama, men jeg lagde burgerne. Hun står og ser på at jeg lager de og legger merke til at jeg ikke lager pommes frites, så hun spør meg om jeg har fått med meg at hun skal ha pommes frites? Haha. Jeg ble litt irritert med en gang, men sier "nei... Det står ikke noe på bestillinga" Kunden: "jo men jeg bestilte meny." Meg: "det er ikke pommes frites i meny, bare burger og drikke.." Så blir hun sur da, og påstår at hun kjøpte burgermeny her om dagen og da var pommes frites inkludert i meny!! Det er noe dere må ha endra nå i det siste da!! Meg: "jeg har jobba her i 3 år.. Det har aldri vært pommes frites inkl i meny.." Kunde: "jo det har det!! Det husker jeg så godt!! Nå får du slutte å tulle!!!" Jeg orka ikke det der, så jeg bare sa at jeg veit ikke når de endra det der også bare snudde jeg meg. Kollegaen min kom tilbake og tok over burgerlaginga siden jeg fikk en kunde etterhvert. Da begynner dama igjen med pommes frites greiene, bare til han nå da. Etterhvert klarer hun å bli enig med seg selv om at det kanskje var ett år siden det var pommes frites i meny! Selv om kollegaen min sa det var 3-4 år siden de hadde pommes frites i meny... Jævla masekjerring Har også i det siste begynt å spørre mer om folk skal ha pommes frites når de sier meny, men noen ganger blir det jommen meg drama uansett. Haha. Jeg HATER når de bestiller meny. Det blir bare surmuling fra kunden uansett Jeg har alltid trodd at meny var inkludert pommes frittes. Hva heter det nå da? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. juli 2014 #5840 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg har alltid trodd at meny var inkludert pommes frittes. Hva heter det nå da? Hos oss må man bestille det utenom (bensinstasjon da). Jeg pleier ikke kjøpe så mye burgere så jeg vet ikke hvordan det er andre steder. Men lite vits i å bli sur på meg da, jeg kan ikke bare gå og endre det. Med sånne ting får folk heller sende en klage til hovedkontoret. sjefen min kan ikke bare gjøre noe med det heller siden det er en kjede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå