Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til storebror du har rett i at menn har mer fett rundt midjen og det er da også en av grunnene til at dere er mer utsatt for hjerte og karsykdommer.

Vel. Det er så mange andre grunner og faktorer som spiller inn at man ikke kan se på magefatt alene. Bl.a kommer stress, kosthold og røying inn som faktorer. Og mange menn som får hjerte-karsykdommer kommer dårlig ut på dem også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vel. Det er så mange andre grunner og faktorer som spiller inn at man ikke kan se på magefatt alene. Bl.a kommer stress, kosthold og røying inn som faktorer. Og mange menn som får hjerte-karsykdommer kommer dårlig ut på dem også.

Faktorer som øker riskoen for hjerte/kar som det er mulig å gjøre noe med er bla overvekt/midje/kosthold, fysisk aktivitet og røyking.

Selvom alle spiller inn så kan en ikke se bortifra noen av dem og de er alle lette å endre ved å legge om livsstilen.

Skrevet
Faktorer som øker riskoen for hjerte/kar som det er mulig å gjøre noe med er bla overvekt/midje/kosthold, fysisk aktivitet og røyking.

Selvom alle spiller inn så kan en ikke se bortifra noen av dem og de er alle lette å endre ved å legge om livsstilen.

Og stress. Stress er mye farligere enn vi har trod til nylig.

Ja, man skal ikke se bort fra noe, men heller ikke tro at en faktor er helt avgjørende alene. (dvs tro at man er berget bare man er tynn)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sier jo at en må se på alle faktorer. Og ja stress er viktig fordi det påvirker hormonene våre.

Skrevet (endret)
Jeg sier jo at en må se på alle faktorer. Og ja stress er viktig fordi det påvirker hormonene våre.

og det gir høyt blodtrykk..

Høyt blodtrykk er også utrolig farlig.

Endret av storebror*
Gjest Gjest
Skrevet
og det gir høyt blodtrykk..

Høyt blodtrykk er også utrolig farlig.

Ja høyt blod trykk er farlig, men det er mer sannsynlig at det gir hjertesvikt eller slag, men høyt blodtrykk kan også gi hjerte innfarkt.

Skrevet
Ja høyt blod trykk er farlig, men det er mer sannsynlig at det gir hjertesvikt eller slag, men høyt blodtrykk kan også gi hjerte innfarkt.

vet.

Hjerneblødning er vel mer risiko enn "vanlig" slag.

Skrevet

Som tidligere nevnt her, har jeg stor tro på at side- og mageflesk kommer av et altfor stort inntak av (raske) karbohydrater, men også arv, selvsagt.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det virker som noen bare legger lettere på seg visse steder. Har sylslanke venninner som likevel har litt mage. Selv merker jeg at hvis jeg skulle legge på meg, ville det fort havne på rumpa, og ikke på magen. Men man må jo bare fortsette å trene, ta mageøvelser for å i det minste gjøre magen fastere, om den ikke skulle bli helt flat. Kondisjon for å forbrenne fett over det hele. Det sies at punkslanking er vanskelig/umulig. Det eneste man kan gjøre er å stramme opp, og miste fett over det hele (og forhåpentligvis da også der man ønsker).

Gjest seroxata
Skrevet

jeg har sånne lovehandlesdritt, men fanken heller ... jeg orker ikke stresse livet av meg for å være tynnest mulig, for formene vil jeg ha, og da får det heller være litt ekstra former, haha...:P

nei seriøst.... jeg merker at jeg flyter fort ut om jeg faller tilbake til veldig usunne synder (sjokolade, sjokolade, sjokolade, junk...)

Nå prøver jeg å holde meg til faste måltider, og unner meg heller en sjokolade en gang i uka, og skeier ut litt der..

og holder meg aktivt i gang, løper ut og inn av stallen hele dagen, og prøver å gå mest mulig utenom, for jeg har ikke tid til trimming hver dag, rett og slett..

OG dette dere, kommer fra ei som har slitt med stooore komplekser i flere år! jeg er bare så j**** lei av å strebe etter "idealet"....

så lenge jeg ikke er overvektig, så fuck it!

dessuten, når jeg ser meg rundt, så er det få strektynne jenter som valser rundt der ute, tvert om er det jenter som har litt former, og gjerne litt mage, hofter og lår.. og jeg vet inderlig godt med megselv, at jeg kun streber for å konkurrere med andrejenter! nemlig. for jeg vet hvordan vi jenter er, skal alltid se best ut, og alltid snakke nedlatende om de som har en eller to "skavanker"

og det var dagens fra meg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Noen skrev her at kroppene har forandret seg i forhold til slik de var før, det er godt mulig det.

Det er flere faktorer som er mer vanlige nå som kan endre fettfordelingen på kroppen. Hormonell prevensjon kan f.eks. endre hvor fettet legger seg, dessuten skal visstnok røyking gi økt fettdeponering rundt livet (fordi det inneholder stoffer som likner testosteron?).

Jeg tror også at vi får i oss langt mer giftstoffer som har hormonliknende virkninger nå enn man gjorde for 50 år siden, både fra mat og andre kilder.

Så spis mest mulig "ren" mat, uten kunstig tilsetning, slutt å røyke (duh) og tren, ikke bare jogging men styrke, med frie og (tunge!) vekter.

Gjest seroxata
Skrevet

kan det ikke stemme at antideppresiver og kan gi utslag? jeg har gått på slike i 7 år nå, vet ikke om slikt kan gjøre mye med kroppen?

Skrevet
:sur:  Samme dritten her ja. Nå kan jeg ikke slanke meg mer heller;ser ut som en asparges på resten av kroppen. Men maven? Nei...

akkurat samme dritten her :sur:

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_annie_*
Skrevet

åååh...har noen tips til å få vekk sideflesket og mage?!? det e et mareritt...og når jeg går i trange bukser tyter det ut..noen som har tips:S heelt forferdelig.. :forkjola:

Skrevet

Man kan jo prøve noen timer Bailine :) Jeg har iallefall minket mye.

Skrevet

Vil også hive meg på å klage litt!

Er nomalvektig og trener.

Prøver å bli kvitt magen men nei. Til og med rumpa er paddeflat, men magen sitter like forbanna!

Er utrulig vanskelig å finne bukser som skal passe bein og rumpe, uten å lage en ekstra valk på magen.

Aarg :frustrert:

Skrevet

Fyll opp 2 stk 1,5 liters brusflasker med vann. Hold en i hver hånd mens du står oppreist på gulvet med skuldersbredde mellom beina. Senk vekselvis høyre/venstre skulder og fokuser på at det er midjen som skal rette overkroppen opp i posisjon igjen.

Hoften skal ikke bøyes, kun overkropp. Hold ryggen rett, opp med haka, ikke la hodet også falle ned til siden. Rolige bevegelser! Ta så mange du orker, en gang om dagen. Orker du bare to, er det bedre en null.

Denne øvelsen vil kunne bidra til at muffinsene rundt livet kan bli litt mindre.

Du kjenner det godt når du gjør denne riktig. Øk vekter gradvis. Dette skviser jeg mine midjer med. Det nytter. Resultater sees også foran på magen, på sikt.

Gjest Kitten
Skrevet
kan det ikke stemme at antideppresiver og kan gi utslag? jeg har gått på slike i 7 år nå, vet ikke om slikt kan gjøre mye med kroppen?

Jo, det kan ha litt å si det. Forskjellig fra person til person, type antideppresiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...