Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #21 Skrevet 11. juli 2006 hva mener du med to uker?? altså blir jeg dårlig etter 2 uker??? ← Nei, men du vil se om suget er der. Og har mulighet til å snu før det er for sent.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #22 Skrevet 11. juli 2006 jeg trodde att franskmenn var sunne jeg. side de drakk bittelite men jeg tar kanskje feil? ← Nå er det LITT forskjell på å drikke bittelitt og å drikke 10 øl på én dag da.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #23 Skrevet 11. juli 2006 på nesa har det kommet noen få røde "streker". men ikke så mange da. tror det kommer av for lite søvn eller hva??? ← Er ikke det sånn som alkisene har da?
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #24 Skrevet 11. juli 2006 Du kan bli feit, og få dårlig hud. Det i seg selv vil vel være nokså utrivelig. Og "det med kroppen" trenger nødvendigvis ikke ta så mange år, jeg har hørt om folk tidlig i 20-årene som har tendenser til skrumplever o.l. ← så tidlig?? ekkelt. ja kanskje jeg bare skulle la det være for denne sommern. kun drikke i sommer liksom? da har jeg holdt på i 2 år og siden russetiden (kanskje 4, men ikke så mye de to første årene). men d som er rart. mye av grunnen til at jeg oxo har drukket er fordi jeg GÅR NED i vekt når jeg drikker mye. jeg har oxo hørt at man blir feit skjønner du men det virker ikke sånn på meg???? jeg har oxo b12 mangel da. kanskje det er derfor?
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #25 Skrevet 11. juli 2006 Nå er det LITT forskjell på å drikke bittelitt og å drikke 10 øl på én dag da. ← ja enig egentlig. men i miljøet mitt er det litt sånn. at alle drikker hele tiden.
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #26 Skrevet 11. juli 2006 Er ikke det sånn som alkisene har da? ← nei. de blir røde i hele annsiktet jeg har bare noen streker på nesa ikke mange.
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #27 Skrevet 11. juli 2006 Nei, men du vil se om suget er der. Og har mulighet til å snu før det er for sent. ← Ja. men jeg får ikke gjort det i sommer. får vente til høsten.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #28 Skrevet 11. juli 2006 Heisann! Hadde jeg vært deg, ville jeg satt meg som mål å legge om litt alkohol-inntaket etter sommeren- for jeg forstår det sånn at du synes det hører med nå, og at vennekretsen din gjør det samme. Det er lettere å tenke at "ok, nå om sommeren blir det litt for mye, men når august kommer, er det innstramming"! For det er ikke bra for deg å drikke såpass mye som du gjør nå- helt sant. Jeg for min del drikker mer enn "vanlig" på sommeren, i og med at det er grilling, utepils, rockefestivaler, man er mer sosial osv osv. Men jeg prøver å være bevisst på hva som blir inntatt på en uke- slik at hvis det har blitt litt mye i en periode, holder jeg meg helt unna en stund, drikker mye vatn osv! Kroppen har så godt av det; den renses, restituerer seg osv. Hold deg ihvertfall til det anbefalte inntaket; under 14 enheter på ei uke! Lykke til.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #29 Skrevet 11. juli 2006 ja enig egentlig. men i miljøet mitt er det litt sånn. at alle drikker hele tiden. ← Det kan godt være, men du blir ikke sunn av det, samme hvor mye du forsøker å vri det til noe positivt. Med det inntaket du drikker nå, skader du kroppen din, og det gjør vennene dine også om de holder samme tempo som deg. Men hvis det er OK for deg å ødelegge kroppen din så lenge vennene dine gjør det samtidig, så for all del: kjør på.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #30 Skrevet 11. juli 2006 jeg har oxo b12 mangel da. kanskje det er derfor? ← B12 mangel får du dersom du er streng vegiterianer over lengre tid eller har et svært høyt alkohol inntak. B12 mangel må behandles med en gang, nerveskadene du får av B12 mangel er permanent!!!
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #31 Skrevet 11. juli 2006 De fleste? tror du tar feil der. ← Tror ikke det. Om sommeren er det mer å sitte ute langt på kveld og ha venner over mer enn om vinteren, man tar seg gjerne en tur på lokalepubben osv osv... Kanskje ikke de fleste, men for mange øker inntaket om sommeren!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #32 Skrevet 11. juli 2006 nei. de blir røde i hele annsiktet jeg har bare noen streker på nesa ikke mange. ← Det begynner med noen små skader på små blodårere og sprer seg utover ansiktet. Du har kanskje også merket røde prikker på overarmen eller brystkassen som blekner når du trykker på dem??
Nabodama Skrevet 11. juli 2006 #33 Skrevet 11. juli 2006 nei. de blir røde i hele annsiktet jeg har bare noen streker på nesa ikke mange. ← De blir sikkert røde i hele ansiktet etterhvert, men det starter på nesa. Du drikker for mye, og det bør du gjøre noe med.
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #34 Skrevet 11. juli 2006 B12 mangel får du dersom du er streng vegiterianer over lengre tid eller har et svært høyt alkohol inntak. B12 mangel må behandles med en gang, nerveskadene du får av B12 mangel er permanent!!! ← dette har jg alltid hatt da, før jeg drakk mye også. er det noe mer skader d kan gjøre utenpå/innenpå kroppen? trodde bare man ble tynn liksom. hvordan nerveskader? angst og sånn??
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #35 Skrevet 11. juli 2006 Det begynner med noen små skader på små blodårere og sprer seg utover ansiktet. Du har kanskje også merket røde prikker på overarmen eller brystkassen som blekner når du trykker på dem?? ← nei men jg har bittesmå prikker/nupper i ansiktet. de er knallrøde og er overalt for tiden. hmmmmmmmmmmmm. har på brystet en flekk som har flasset av helt ned til kjøttet. sikkert pga b12 eller???
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #36 Skrevet 11. juli 2006 Hold deg ihvertfall til det anbefalte inntaket; under 14 enheter på ei uke! ← Og husk at en halvliter øl regnes som 2 enheter!!! Dvs en pint er 2 enheter men den er ikke mye større enn en halvliter. Så max 7 halvlitere på en uke.
Nabodama Skrevet 11. juli 2006 #37 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Kan du ikke bare søke på nettet om B12 da? Så kan du lese om det selv. Ettersom du har b12-mangel burde du vite endel om det. Endret 11. juli 2006 av Nabodama
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #38 Skrevet 11. juli 2006 dette har jg alltid hatt da, før jeg drakk mye også. er det noe mer skader d kan gjøre utenpå/innenpå kroppen? trodde bare man ble tynn liksom. hvordan nerveskader? angst og sånn?? ← Dersom du også har blodfattighet så kan du ha noe som heter pernicous anaemia som gjør at du får B12 mangel, men da følges du sikkert opp av legen din med B12 sprøyter en gang i året? Nerveskader pga B12 mangel: - forandret føleser i tær og fingre eller mindre følelse - problemer med å føle vibreringer av tær og fingre og ikke være i stand til å si om noen flytter en tå/finger opp eller ned med lukkede øyne (legen bøyer din tå/finger mens du lukker øyene) - svakhet av armer og bein - ustødig gange i edru tilstand - kan ende opp som lam
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #39 Skrevet 11. juli 2006 Angst kommer som følge av den psykiske avhengigheten til alkohol eller den kan være det som får deg til å drikke.
Gjest Rabarbra-Guri Skrevet 11. juli 2006 #40 Skrevet 11. juli 2006 Dersom du også har blodfattighet så kan du ha noe som heter pernicous anaemia som gjør at du får B12 mangel, men da følges du sikkert opp av legen din med B12 sprøyter en gang i året? Nerveskader pga B12 mangel: - forandret føleser i tær og fingre eller mindre følelse - problemer med å føle vibreringer av tær og fingre og ikke være i stand til å si om noen flytter en tå/finger opp eller ned med lukkede øyne (legen bøyer din tå/finger mens du lukker øyene) - svakhet av armer og bein - ustødig gange i edru tilstand - kan ende opp som lam ← ja jg skal egentlig få sprøyter for det. men jg har vært sløv. har ikke tatt det på ett helt år. dumt jeg vet. men det er ingen sak å få fart på, bare å bestille en time uansett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå