Gå til innhold

Opptak av film som går på tv...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en gammel videospiller og bruksanvisningen er rota bort eller kastet. :sur:

Har tenkt å ta opp en film som går på tv om ikke lenge, og trenger derfor raskt svar på hvordan jeg gjør dette.

Visste ikke hvor jeg skulle plassere tråden, flytt den gjerne hvis det er større sjangs for svar et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett i opptakskassetten og deretter trykke på "Rec" og "Play" samtidig er en metode som pleier å fungere. Vanligvis lyser det en eller annen form for rødt lys når opptaket starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis spilleren har en knapp med en rød runding i er dette "record" knappen, og den du skal bruke for å ta opp noe. På noen spillere kan det hende du må trykke inn både "record" og "play" knappen, så hvis det ikke funker å bare trykke på "record" så prøv det.

Lykke til! (og husk å sette inn videokassett! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har folk virkelig blitt så borte i DVD-duppeditterverden?

Jeg har ikke dvd-spiller engang...

Jeg har tenkt å se filmen samtidig som jeg tar den opp, det går greit det?

Og så var det en ting til; Når opptaket er ferdig, skal jeg gjøre noe spesielt da? Det fulgte en lapp med opptaksfilmene om at man med skrujern må fjerne en luke på filmen. Er det nødvendig..?

Skal teste ut forslagene her nå. Takk for raske svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den tappen bak på kassetten trenger du ikke fjerne med mindre du vil være helt sikker på at du ikke kan ta opp over kassetten ved f.eks. en feil senere. Hvis du tar bort tappen kan du sette en teipbit over, og så kan du ta opp på kassetten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...