Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det ikke går?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

På nyåret fikk vi ny telefon og ny trådløs telefon. Da vi kobla disse som vi hadde gjort med de gamle vi hadde (gjennom samme kontakt, og den samme som vi også har adsl) så fungerte ikke adsl.

Skrev et innlegg om det her, og fikk beskjed om at det var normalt og at det ikke skulle gå.

Finner ikke igjen tråden, og lurer nå på om noen kan forklare meg HVORFOR det ikke går å ha disse to telefonene og adsl i samme kontakt - og hva som må til for å kunne få alt til å fungere samtidig.

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

TAKK! :bukke:

Nå skjønner jeg jo hva problemet er - men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan vi skal løse det siden vi ikke har en splitter som tillater mer enn en telefonlinje. :klø:

(Blir for teknisk for meg dette... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde telefon, trådløs telefon og adsl samtidig. Vi brukte en splitter med tre utganger, som ble lagt opp av en telemontør for å få alt til å fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tre utganger...vi har en splitter med line, modem og telefon-utgang...men jeg trenger altså enda en telefonutgang til? :klø:

Får kontakte en telemontør jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre utganger...vi har en splitter med line, modem og telefon-utgang...men jeg trenger altså enda en telefonutgang til? :klø:

Får kontakte en telemontør jeg også...

Tror nok det er lurt å forhøre seg med en telemontør... Alt fungerte for oss med internett og telefonene, som ble splittet ved hovedinngangen til linjen... Men jeg er ikke så teknisk anlagt at jeg kan forklare hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man må ha en såkalt "splitter". Vi har ikke sullet oss til å få ordnet det enda, men den trådløse telefonen vår har "speaker" i headsettet så det funker godt nok for oss da egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror dere blander litt her.....

Først og fremst må man ha en splitter. Denne deler "telefonsignalet" fra ADSL "signalet". Denne har du nok fra før.

Poenget her er at denne bare har en utgang, derfor må du ha ei "padde" eller fordeler, slik at en blir to eller flere utganger. Akkurat som strømledninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takk gjest! Da er det altså en telefonutgang til fra splittern vi trenger - hvis jeg har forstått deg riktig? Og det får man tak i hvor? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Takk gjest! Da er det altså en telefonutgang til fra splittern vi trenger - hvis jeg har forstått deg riktig? Og det får man tak i hvor? :klø:

Jepp, slike forgreningskoblinger fåes i tele og elektrobutikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...