Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Oj, klokka er jo over ett... Skal på svangerskapskontroll klokka to, og jeg må fortsatt ikke tisse! *sette på krana på kjøkkenet*

Krantrikset svikter aldri, heller ikke denne gangen... :ler: Men det var ikke nødvendig, egentlig. Begge damene på legekontoret var borte, så jeg må komme innom seinere med en urinprøve. Fikk ikke tatt blodprøve heller...

Alltid koselig å se at du har vært innom, Cr@sh! :klem:

Uke: 19+3

Vekt: - 0,5 på stratvekt (+0,5 siden sist)

Blodtrykk: 120/60

Hb: 12,7 (13,5 sist, 14,7 1. kontroll)

Urin: neg

Ødem: -

Leie: Med beina ned mot venstre

Hjertelyd: 155

SF-mål: 17,5 (0,5 cm ovenfor streken)

Håper at jenta mi koser seg i magen min! Tenker masse på det! Tenk hvis hun ikke har det bra... :tristbla: Tenk hvis hun ikke er fornøyd med matvanene mine. Jeg spiser sunt, men vet jeg egentlig spiser for skjeden. Jeg klarer ikke gjøre noe med det, for jeg orker ikke noe mer...

Pleier å spise en yoghurt med havrekli eller kavring til frokost, en brødskive og en frukt til lunsj, én til halvannen potet, litt av hver grønnsak, og "passe-masse" kjøtt/fisk til middag. Som regel orker jeg ikke kvelds, men det hender jeg tar en yoghurt, bare for å ha gjort det...

Burpelita blir veldig aktiv etter at jeg har spist, så jeg forestiller meg at hun liker det. Er bare redd for at hun er rolig ellers fordi hun er "sulten"... :sjenert:

Sambo bare fnyser av meg når jeg prøver å snakke med han om det, og sier at hun får det hun trenger uansett, og jeg har jo hørt det jeg også, men allikevel...

Tenk om jenta mi har det fælt i magen min... :tristbla:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kyss:

Neiiiida vennen! Hun får all næring hun trenger, tar fra deg, så det er deg selv du må tenke på- at du ikke får nok.

Ikke tenk på det, babyen din koooser seg i magen din ;)

Yes, ble film igår - burde ikke se sånne filmer for jeg blir så redd.. :ler:

:hoho:

Mannen er også nesten gift med pc'en, han jobber med data på jobb, kan det meste, så sånn sett er det veldig greitt - hvis noe går galt med pc'en hjemme ;)

Mannen jobber mye akkuratt nå, men det er bare nå disse mnd.. så blir det rolig igjen.. Han legger over til XP på pc'ene, og blir endel reising.

Men da blir det xtra kooos :kline: å se han igjen! ;)

Så bra at det ble null hull!!

ja jeg trooor vertfall noen, som den nova'en har kamera på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at kontrollen gikk bra! :hoppe:

Har du alltid spist så lite :overrasket: ? Burpelita får nok det hun trenger, men for din egen del ville jeg nok ha spist mer!!

....og så mat som er så godt!!! :grine:

Men iallefall bra at du har vært til tannlegen, det kan ikke jeg skryte av. Vet ikke om det er tannlegeskrekk jeg har eller om det er skrekken for regningen som er verst... :sjenert:

Håper du har en fin, fin kveld :klem: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiiida vennen! Hun får all næring hun trenger, tar fra deg, så det er deg selv du må tenke på- at du ikke får nok.

Ikke tenk på det, babyen din koooser seg i magen din ;)

Yes, ble film igår - burde ikke se sånne filmer for jeg blir så redd.. :ler:

Mannen er også nesten gift med pc'en, han jobber med data på jobb, kan det meste, så sånn sett er det veldig greitt - hvis noe går galt med pc'en hjemme.

Mannen jobber mye akkuratt nå, men det er bare nå disse mnd.. så blir det rolig igjen.. Han legger over til XP på pc'ene, og blir endel reising.

Men da blir det xtra kooos :kline: å se han igjen!

Så bra at det ble null hull!!

ja jeg trooor vertfall noen, som den nova'en har kamera på...

Godt å høre at :hjerte: hun :hjerte: får det som trengs!

Tør du å se skumle filmer!? Det gjør ikke jeg... :sjenert: Det er jo så skummelt. Sambo elsker skumle filmer, men jeg nekter plent! :sjarmor:

Sambo jobber også innen data. Kan bli litt mye til tider, for det er jo data 18 timer i døgnet. Kan si det sånn at han er litt dumsnill, han derre kjæresten min, og hjelper alt og alle. Nå står det tre pc'er på gangen som skal fikses. Er lei, og har sagt at han pinadø får skjerpe seg. Greit nok å hjelpe familie, men nå er det venninna til ei venninne av en kompis, ekssvoger og eksstesvigerfar :roll:

...og enda så klager han på at han ikke får tid til nooooooooooen ting! :klaske::ler:

Null hull er bra!!!

:klem:

Så flott at kontrollen gikk bra! :hoppe:

Har du alltid spist så lite  :overrasket: ? Burpelita får nok det hun trenger, men for din egen del ville jeg nok ha spist mer!!

....og så mat som er så godt!!!  :grine:

Men iallefall bra at du har vært til tannlegen, det kan ikke jeg skryte av. Vet ikke om det er tannlegeskrekk jeg har eller om det er skrekken for regningen som er verst...  :sjenert:

Håper du har en fin, fin kveld  :klem: !!

Ja, vi liker at kontrollene går bra! Var litt stilig å høre Burpelita idag. Han lytta etter henne både før og etter "mageklåinga". Før så har hun sikkert sovi, og pulsen var ganske lav. Når han lytta igjen, var hun veldig aktiv (jeg kjente det), og pulsen var ganske mye høyere! Søte vesla mi ble sikkert blitt vekt fra søvnen sin av legen...

Ja, stort sett så er det det jeg spiser. Hender jo at jeg bytter ut brødskiva med to knekkebrød, men...

Og hvis jeg VIRKELIG har en sultedag (noe jeg har innimellom, kanskje en gang i måneden), så spiser jeg alt jeg kommer over. Er man sulten, så er man sulten :ler:

Kanskje det er en salig blanding av tannlege- og regningskrekk du har! Jeg merka smertelig i lommeboka at det fort blir dyrt om man drøyer for lenge med å gå... Derfor; kom deg til tannlegen!! Det er så deilig etterpå :hoppe:

hvordan er formen?

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bekymre deg for om Burpelita får i seg nok næring nei, hun tar jo det hun trenger hun - det er verre med mammaen om hun ikke spiser nok! :) Men jeg må virkelig si du spiser sunt, og lite! Da jeg var gravid spiste jeg det jeg hadde lyst på jeg, og det var desverre usunne ting... :sjenert: Det resulterte jo i 17 kg pluss også da.. :ler: Og verdens beste lille Ida! :hjerte: (må legge til at jeg ikke skal kommentere hvor lite du spiser, her om dagen spiste jeg bare 4 brødskiver i løpet av en hel dag, jeg rakk rett og slett ikke å spise mer...)

Tannlege ja.. der skulle jeg også ha vært! :sjenert: Er ett år siden jeg var der sist, så det er vel på tide. Men så er det det at det koster så mange penger da! :ler2:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER så trøtt idag... :Gjesp: Skjønner ikke hva som skjer! Holdt på å sovne på skolen, selvom jeg bare hadde tre timer.

Har egentlig meldt meg på noe foredrag-ting på skolen klokka 1800-2100, men jeg tror ikke jeg orker å dra :sjenert:

Gidder ikke lage middag, men vi har heldgvis to dagers rester her, så det blir ovnsbakt ørret og kalkun her. Sambo får velge, jeg er for trøtt til å tenke på hva jeg vil ha :ler:

Natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Hvilken skole er det du går på? Eller.. Hva er det du studerer?

Av en eller annen grunn glemmer jeg å innom dagboka di når jeg har disse rundene mine :sjenert: Men jeg skal bli bedre! Minn meg på det du ;)

PS! Nå har magebilde kommet :) Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER så trøtt idag...  :Gjesp: Skjønner ikke hva som skjer!

Jeg også!! :Gjesp:

Kanskje det er været? Dere har sikkert det samme pøsregnet som oss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skole er det du går på? Eller.. Hva er det du studerer?

Av en eller annen grunn glemmer jeg å innom dagboka di når jeg har disse rundene mine :sjenert:  Men jeg skal bli bedre! Minn meg på det du ;)

PS! Nå har magebilde kommet :)  Hva med deg?

Jeg går på BI. Siste året på eiendomsmegling! Gleder meg kjempemasse til å bli ferdig nå... :sjenert:

Jeg har glemt deg også, (for jeg bruker min dagbok for å hente linker til de andre dagbøkene), men jeg syns jeg har blitt flinkere i det siste! :)

Var innom og titta på magen din, den er kjempefin! :) Og Emma er jo helt nydelig! :hjerter:

De siste magebildene mine ligger på side 20 og 21. Skal ta nye på lørdag (20 uker) og søndag (halvveis!!:hoppe:)

Ha en fin kveld!

Jeg også!!  :Gjesp:

Kanskje det er været? Dere har sikkert det samme pøsregnet som oss.....

Det kan godt være været, det har jo merkbart blitt høst. Mørkt og "dunkelt"! Vi har ikke hatt regn idag, men det "ligger i lufta", så det kommer sikkert snart!

Håper vi snart blir kvikkere begge to!

Var på legekontoret idag og fikk tatt blodprøven jeg ikke fikk tatt igår, og levert urinprøve.

Trøttheten min kan godt være en kombinasjon av "høstvær" og stadig synkende blodprosent. Den er ikke for lav, men kanskje jeg er vant med høyt nivå, og at kroppen ikke takler så godt at det synker, selvom det fortsatt er innenfor normalen.

Spiser jern til den store gullmedalje, men det ser ikke ut til å funke, for jeg hadde gått ned 0,7 siden sist.

Burde egentlig gjort noe skole nå, men jeg har ikke ork!

*klage-klage-klage* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er trøtte, ja? Sitter bare og gjesper om dagen jeg også... :Gjesp: Tror mest det er knøttet som "låner" litt energi av mamma'n sin - og kanskje litt at mørketida kommer. Fælt å stå opp mens det enda er mørkt. :grine:

Godt å høre at alt var bra på kontroll! :klem:

Edit: skriveleif :sjenert:

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjør på ikveld da, sløver du også?

Jeg ser på Ztv, film med Barrymore.. Sett den før, ganske søt..

Gikk opp for meg istad....... Jeg skal snart bli MAMMA!! :legrine:

Kan DU tro det når du tenker på det?

Jeg kan ikke helt fatte det selv om jeg snart har gått gravid i 9 mnd! :overrasket:;)

:hjerter_rundt:

Fantastisk................. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Joda, har jo sett de bildene før. Er ikke så lenge siden jeg har vært her da :sjenert: Må jo si at magen din vises og er kjempefin! Lillejenta ser søt ut :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo jobber også innen data. Kan bli litt mye til tider, for det er jo data 18 timer i døgnet. Kan si det sånn at han er litt dumsnill, han derre kjæresten min, og hjelper alt og alle. Nå står det tre pc'er på gangen som skal fikses. Er lei, og har sagt at han pinadø får skjerpe seg. Greit nok å hjelpe familie, men nå er det venninna til ei venninne av en kompis, ekssvoger og eksstesvigerfar :roll:

...og enda så klager han på at han ikke får tid til nooooooooooen ting! :klaske::ler:

:overrasket:

Høres jo ut som mannen min!! Er det muuulig!!?

Er så mange som maser at han skal hjelpe de, jeg blir så irritert hvor frekke folk er, ... bare for han kan data så skal de være SÅ kompiser (selv om noen av de såvidt kjenner han.... :roll: )... Og mannen er for snill og sier ja til alt..

Planer for helga da? :kyss:

Får mannen hjem idag, blir kos!

Er mye bedre i formen også heldigvis! :-D

Egentlig godt å være hjemme alene disse dagene med snufsing og alt det der på nettene :ler:

Hvordan er formen idag? Ikke så slakk håper jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det vært mange innom, gitt!

Uffda.. kjipt å være trøtt...

Er nok både vær og blodprosenten ja.. :kose:

Håper du har en fin kveld! :kyss:

Kjipt med trøtthet... Du får prøve å lytte til kroppen og slappe av når du kan! :klem:

Jeg sov i over to timer på ettermiddagen, men var allikevel trøtt som en ulkedupp... Sambo sa at han aldri har sett meg så trøtt før! Må ha vært et festlig syn :ler:

Flere som er trøtte, ja? Sitter bare og gjesper om dagen jeg også... Tror mest det er knøttet som "låner" litt energi av mamma'n sin - og kanskje litt at mørketida kommer. Fælt å stå opp mens det enda er mørkt.

Godt å høre at alt var bra på kontroll! :klem:

Edit: skriveleif

Ja, det med mørket om morran er fælt, altså :overrasket:

Hva du gjør på ikveld da, sløver du også?

Jeg ser på Ztv, film med Barrymore.. Sett den før, ganske søt..

Gikk opp for meg istad....... Jeg skal snart bli MAMMA!!  :legrine:

Kan DU tro det når du tenker på det?

Jeg kan ikke helt fatte det selv om jeg snart har gått gravid i 9 mnd!  :overrasket: 

:hjerter_rundt:

Fantastisk................. :grine:

Bare sløva igår kveld, jeg...

Ja, tenk, du skal snart bli mamma!! Det er helt utrolig å tenke på! Fantastisk!! :hoppe: Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg skal bli mamma til våren... Det er sprøtt! :overrasket:

Joda, har jo sett de bildene før. Er ikke så lenge siden jeg har vært her da :sjenert: Må jo si at magen din vises og er kjempefin! Lillejenta ser søt ut :hjerter:

Takk for mage- og datterskryt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:overrasket:

Høres jo ut som mannen min!! Er det muuulig!!?

Er så mange som maser at han skal hjelpe de, jeg blir så irritert hvor frekke folk er, ... bare for han kan data så skal de være SÅ kompiser (selv om noen av de såvidt kjenner han.... :roll: )... Og mannen er for snill og sier ja til alt..

Planer for helga da? :kyss:

Får mannen hjem idag, blir kos!

Er mye bedre i formen også heldigvis! :-D

Egentlig godt å være hjemme alene disse dagene med snufsing og alt det der på nettene  :ler:

Hvordan er formen idag? Ikke så slakk håper jeg! :klem:

Og der hadde Epica'n min vært innom også! :kyss:

Kanskje vi har samme mann/sambo, og at han bytter på hvor han er...? Sier han er på rise med jobben, eller hos kompiser, og så... :roll: Vi må prøve og finne utav dette her :ler:

Skal bare ta det med ro på fredag og lørdag. Sambo skal på fredagspils med jobben (på fredag), så da blir det stille og rolig her hjemme... Kanskje jeg skal sooooooooove!! :sjarmor:

På søndag skal vi på familiebesøk i hjembyen til sambo! :)

Har dere noen planer bortsett fra cabaret da?

Så bra du er bedre idag,- kan komme til nytte det, nå du får hjem sambo :sjarmor:

Jeg er også bedre idag, heldigvis! :)

Edit: posta innlegg da jeg skulle finne en smily... :sjenert:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...