Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤
I stort sett hele dag har jeg hatt mageknip "over hele magen", som har kommi og gått litt sånn innimellom. Har ingen forklaring på hva det kan være...

I kveld har jeg fått skikkelig menssmerter. Ikke murringer, men sånne "takvis" smerter!

Får satse på at det er modnig på gang her, sånn at det er mening med smertene :)

:enig:

Har hatt slike smerter eg også, rart med den mens-følelsen, begynner å bli lenge siden sist! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er på tide å få satt opp ei tippeliste???? Jeg ble plutselig litt skremt her nå!!! :ler:

Sant det med ullbody som du skrev Burpen men jeg tror uansett at jeg venter til babyen er født og ser behovet. Hvis sommeren blir som den var i år føler jeg nok at jeg plager ungen med å ha på ull samme hvor tempraturregulerende det er! Vi får se, det er iallefall ikke førstepri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa koselig aa lese om dagen du testet! Rart hva man husker, her var sannelig ikke en detalj gaatt i glemmeboken! :ler: Tror jeg testet den 26., det var en mandag, var det ikke? Dessverre skulle jeg ut aa reise med jobben, og det var litt rart aa ikke kunne dele nyheten med T ansikt til ansikt med en gang... Men nok om det!!

Spennende med mensaktige smerter! :hoppe: Har ikke hatt noe av det ennaa, men haaper likevel at ting saa smaatt begynner aa modnes!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så detaljert du husker testdagen din! Koselig!

Jeg testet på en lørdag. 1. april faktisk... :ler: Hadde blitt ganske sikker før jeg testet, og hadde kjøpt pappabok til mannen dagen før. (Men ikke gitt den til han.)

Vi var hos fotografen og snakket bryllupsbilder og hva vi ønsket den formiddagen, og så tok jeg i all hemmelighet en test da vi kom hjem. (Klarte ikke å vente lenger, men fikk egentlig ikke lov av mannen, for jeg har blitt skuffet så mange ganger før.) Den ble umiddelbart positiv, og jeg sprang de to meterene ut i stua og fortalte mannen de fantastiske nyhetene.

Jeg tror historien står litt mer i detalj et sted i dagboka mi... (Eller kanskje den er helt tilbake i bryllupsdagboka? :klø: )

Det er jo faktisk en stor dag når man tester positivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt slike smerter eg også, rart med den mens-følelsen, begynner å bli lenge siden sist! :ler:

Veeeeeeeeeeldig lenge siden!!

Kanskje det er på tide å få satt opp ei tippeliste???? Jeg ble plutselig litt skremt her nå!!! :ler:

Ja, tippeliste,- du sier noe! Hadde tekt til å drøye det til den 12. februar, én måned før termin, men det skader jo ikke å sette den opp nå! Ikke meninga å skremme deg, altså ;)

Saa koselig aa lese om dagen du testet! Rart hva man husker, her var sannelig ikke en detalj gaatt i glemmeboken!  :ler:  Tror jeg testet den 26., det var en mandag, var det ikke? Dessverre skulle jeg ut aa reise med jobben, og det var litt rart aa ikke kunne dele nyheten med T ansikt til ansikt med en gang... Men nok om det!!

Spennende med mensaktige smerter! :hoppe: Har ikke hatt noe av det ennaa, men haaper likevel at ting saa smaatt begynner aa modnes!

26. var en mandag, ja :Nikke: Må ha vært rart å ikke få dele nyheten med én gang, ansikt til ansikt. Du får gjøre det med neste :kose:

Har du ikke hatt noen slags "nederst-i-magen"- eller dåsesmerter? Jeg er frista til å si at du er heldig, men samtidig så må de jo til, og de kommer før eller siden uansett... Får satse på at de kommer hos deg snart også!

Så detaljert du husker testdagen din! Koselig!

Jeg testet på en lørdag. 1. april faktisk...  :ler: Hadde blitt ganske sikker før jeg testet, og hadde kjøpt pappabok til mannen dagen før. (Men ikke gitt den til han.)

Vi var hos fotografen og snakket bryllupsbilder og hva vi ønsket den formiddagen, og så tok jeg i all hemmelighet en test da vi kom hjem. (Klarte ikke å vente lenger, men fikk egentlig ikke lov av mannen, for jeg har blitt skuffet så mange ganger før.) Den ble umiddelbart positiv, og jeg sprang de to meterene ut i stua og fortalte mannen de fantastiske nyhetene.

Jeg tror historien står litt mer i detalj et sted i dagboka mi... (Eller kanskje den er helt tilbake i bryllupsdagboka? :klø: )

Det er jo faktisk en stor dag når man tester positivt!  :)

Må være moro å teste 1. april :ler: Eller hvertfall å fortelle nyheten 1. april... Ingen vil vel tro på det!?

Testdagen er spesiell, ja, og jeg er glad for at jeg husker alt så godt som jeg gjør, og endelig har fått srevet det ned før jeg glemmer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippelisten er herved åpnet!

Litt informasjon;

*Menstermin,- 30. januar

*Babycomp-termin,- 6. mars

*EL-/samleietermin,- 8. mars

*UL-termin,- 12. mars

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Jeg husker godt den dagen jeg testet. Mensen hadde ikke kommet og jg hadde besemt meg for å vente med å teste, for alle de forrige testene var negative. Brukte 3 tester på pp 1. Hadde allerede brukt 2 av testene på pp 2. Men jeg klarte ikke å holde meg (fikk beskjed av sambo at jeg skulle vente med å test meg denne gangen). Jeg snek med meg en test ned når jeg skulle dusje. Jeg måtte bare prøve og den viste positiv! Jeg nærmest sparng opp trappa og viste den til sambo. Da var det 2 som var glad :)

Kjenner "smerter" av og til jeg også. Mer som stikkende smerter nederst i magen. Har ikke peiling på hva det kan være. Det komemr og går. Nå er det lenge sidenjeghar kjent noe.

Jeg vil gjerne tippe! Tipper 9.mars jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt den dagen jeg testet. Mensen hadde ikke kommet og jg hadde besemt meg for å vente med å teste, for alle de forrige testene var negative. Brukte 3 tester på pp 1. Hadde allerede brukt 2 av testene på pp 2. Men jeg klarte ikke å holde meg (fikk beskjed av sambo at jeg skulle vente med å test meg denne gangen). Jeg snek med meg en test ned når jeg skulle dusje. Jeg måtte bare prøve og den viste positiv! Jeg nærmest sparng opp trappa og viste den til sambo. Da var det 2 som var glad :)

Kjenner "smerter" av og til jeg også. Mer som stikkende smerter nederst i magen. Har ikke peiling på hva det kan være. Det komemr og går. Nå er det lenge sidenjeghar kjent noe.

Jeg vil gjerne tippe! Tipper 9.mars jeg ;)

Er så morsomt å lese om testdagen til folk! :) Egentlig litt rart at det går an å tisse på en pinne for å se om man har baby i magen, liksom... :sjenert:

Husker du noen modningssmerter fra da du gikk med Emma?

Tipping noteres! :rosasmil:

Jeg tipper 6. mars :)

Takk for tipping! :)

Snille, snille marthepia og Arwen,- Burpen liker "før-termin-tippe-datoer" :Nikke::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt slem og tipper over termin jeg da..... Hm.. :klø: jeg tipper iallefall at det blir en :babyjente: og 13.mars!! :ler:

Edit: trykkleif

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Er så morsomt å lese om testdagen til folk! :) Egentlig litt rart at det går an å tisse på en pinne for å se om man har baby i magen, liksom... :sjenert:

Husker du noen modningssmerter fra da du gikk med Emma?

Tipping noteres! :rosasmil:

Takk for tipping! :)

Snille, snille marthepia og Arwen,- Burpen liker "før-termin-tippe-datoer" :Nikke::sjarmor:

Husker ikke noen smerter da jeg gikk med Emma nei. Ble satt i gang å da så jeg fikk aldri muligheten til å kjenne noe. Derfor blir det rart å kjenne rier som starter (forhåpentligvis) denne gangen helt av seg selv! Kan ikke huske at jeg hadde noe kynnere heller da jeg gikk med henne.

Jeg liker før-termin-tipping jeg også. Ikke at jeg tror på de men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare kjapt innom med en diiiiiiiiiiiiger :klem: , også tipper jeg at Burpelita kommer 14. mars, for da har pappa bursdag! :ler2:

Kommer sterkere tilbake i morgen jeg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. var en mandag, ja :Nikke: Må ha vært rart å ikke få dele nyheten med én gang, ansikt til ansikt. Du får gjøre det med neste :kose:

Har du ikke hatt noen slags "nederst-i-magen"- eller dåsesmerter? Jeg er frista til å si at du er heldig, men samtidig så må de jo til, og de kommer før eller siden uansett... Får satse på at de kommer hos deg snart også!

Jooo....har faktisk hatt smerter nedi der, i gaar natt vaaknet jeg av kniver som vred seg ned i "foedselskanalen" (faar meg ikke til aa skrive noe annet! :ler: ). Sa faktisk "auauauauauau" helt til det sluttet, og vekket mannen. :sjenert: Men saapass faar han taale! ;) Men jeg har ikke saa lyst paa flere smerter av den sorten der! :ler: Da vil jeg heller ha saanne menssmerter som du snakker om!

Kan jeg faa tippe 1. mars jeg ogsaa?

Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6. mars er halvtårsdagen min :ler:

Skal prøve å huske og gratulere deg, men du får ha meg unnskyldt hvis jeg ligger og føder da :ler:

Jeg er litt slem og tipper over termin jeg da..... Hm.. :klø: jeg tipper iallefall at det blir en :babyjente: og 13.mars!! :ler:

Edit: trykkleif

Er du sikker på at du tipper jente, smile...!? Jeg tror du hadde tatt storpot'en om du hadde tippa gutt og fått rett :hoho:

...og stakkars gutten hadde sikkert blitt fin i Ida-kjolene sine! :Nikke:

Tipper 10. mars, jeg! ;)

Notert ;)

Husker ikke noen smerter da jeg gikk med Emma nei. Ble satt i gang å da så jeg fikk aldri muligheten til å kjenne noe. Derfor blir det rart å kjenne rier som starter (forhåpentligvis) denne gangen helt av seg selv! Kan ikke huske at jeg hadde noe kynnere heller da jeg gikk med henne.

Rart du ikke kjente noenting før med Emma da... :klø: Åssen er det med kynnere nå da? Kan ikke huske å ha lest noe særlig om det hos deg :sjenert:

Krysser fingrene for at fødselen din starter av seg selv denne gangen :kose:

Tipper Burpelita kommer på kvinnedagen!  ;)

Kvinnedagen er en fin-fin dag for Burpelita å komme på!! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom med en diiiiiiiiiiiiger :klem: , også tipper jeg at Burpelita kommer 14. mars, for da har pappa bursdag! :ler2:

Kommer sterkere tilbake i morgen jeg! :kyss:

En kjapp diiiiiiiiiiiiiiiger :klem: fra Skrållan får Burpen til å smile :sjarmor:

Tipping er notert!

:kyss:

Jooo....har faktisk hatt smerter nedi der, i gaar natt vaaknet jeg av kniver som vred seg ned i "foedselskanalen" (faar meg ikke til aa skrive noe annet!  :ler:  ).  Sa faktisk "auauauauauau" helt til det sluttet, og vekket mannen.  :sjenert:  Men saapass faar han taale!  ;)  Men jeg har ikke saa lyst paa flere smerter av den sorten der!  :ler: Da vil jeg heller ha saanne menssmerter som du snakker om!

Kan jeg faa tippe 1. mars jeg ogsaa?

Natta!  :klem:

Knivstikk er vondt, ja... Huff! :forvirret: Har ikke tall på hvor mange ganger jeg også har vekka sambo på den måten :ler2: Men som du sier,- det får de tåle!

...jeg har knivstikk akkurat nå, faktisk :frustrert:

Selvfølgelig får du tippe 1. mars ;)

...hadde vært værre om du spurte om å få tippe 26. eller noe :frustrert:

Ha en fin torsdag!!! :klem:

Ha en superduper torsdag du også, herlige smile! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Jeg har sovi i natt!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tror jeg sovna rundt klokka ett, og sov helt til blæra holdt på å sprekke klokka litt på sju! :sjarmor:

Heimen er rydda, en klesvask er satt på, og venter på å henges opp!

Har både menssmerter og knivstikk idag *Burpen liker!!*

...hvis det har noen effekt, vel og merke :ler:

Var forresten hos legen igår!

Alt bra med Burpelita og mamman :hjerte:

Legen min var borte, så det var en vikar. Jeg likte ikke han så veldig godt... Han klemte på hardt da han kjente på magen, så Burpelita ble helt stressa der inne. Begynte å kave skikkelig... Stakkars jenta mi :tristbla: Hjertelyden var skyhøy etterpå. Jeg telte den til å være over 180, men på helsekortet står det 160 :forvirret:

Jaja... Jeg tar de siste kontrollene hos jordmor, hvertfall :Nikke:

Får heller bestille meg en legetime dersom det skulle trenges.

Uansett;

Uke: 35+4

Vekt: +7 (stillestående fra forrige kontroll, uke 32+3)

Bt: 165/80

Hb: 11,8

Urin: neg

Ødem: 0-1

Leie: HB (men han sa at han ikke kunne kjenne hodet i det hele tatt... :forvirret: )

Fosterlyd: 160

Tok noen magebilder igår, skal få lagt dem inn iløpet av formiddagen :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...