smile Skrevet 3. februar 2007 #1381 Del Skrevet 3. februar 2007 for 35 uker!!!! (fortsatt bare på kg ) Kjenner meg igjen i det med å ha foreldre i nærheten. Nå er vi heldige å ha svigers nærme. Vi har grei kontakt men jeg synes de er altfor passive. Håper de blirr litt mer engasjerte nå. Men aller helst ville jeg hatt mamma og pappa i nærheten.... Sant det med hvor mye glede den lille gir i magen, og hva venter oss utenfor da???? Åhhhh-det bare MÅ blir herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #1382 Del Skrevet 5. februar 2007 for 35 uker!!!! (fortsatt bare på kg ) Kjenner meg igjen i det med å ha foreldre i nærheten. Nå er vi heldige å ha svigers nærme. Vi har grei kontakt men jeg synes de er altfor passive. Håper de blirr litt mer engasjerte nå. Men aller helst ville jeg hatt mamma og pappa i nærheten.... Sant det med hvor mye glede den lille gir i magen, og hva venter oss utenfor da???? Åhhhh-det bare MÅ blir herlig!! ← Godt å få trimma seg svett på KG Trist å høre at flere har den "familiesituasjonen" jeg har,- vi får trøste hverandre! -------------------------------------------------------------------------- Sov SÅÅÅÅ dårlig i natt... Jeg var helt kake når klokka ringte i morges Fikk karra meg opp, men kom ikke lenger enn til badet Der sovna jeg på do Kom meg etterhvert i dusjen, men ble ikke kvikkere av den heller. Burpen la seg til å sove igjen, og sov heeeeeeelt til klokka var tolv! Skikkelig deilig! Nå bør jeg egentlig lese litt skole, for å ta igjen det jeg gikk glipp av tidligere idag. Får se hva det blir til! Skal hvertfll sette på en vask med ullbodyene til Burpelita! Har drøyd det, for de skal vaskes separat, men nå er vi nok ferdige med innkjøp av den type ull Litt råflott å kjøre en vaskemaskin med 6 bodyer, men Idag skal vi ha fiskepuddingstuing med reker til middag! Åååååååååå, som jeg gleder meg! Var i bursdagsselskap til svigerfar igår! Kjekt det. Der var navnesøsteren til Burpelita (noen kjenner historeien... ) Sambo satt store deler av selskapet og titta bort på henne. Kunne se at han gleder seg til vår egen lille herlighet kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. februar 2007 #1383 Del Skrevet 5. februar 2007 Naa naermer det seg virkelig! Fikk ikke du beskjed om at du kanskje foeder foer termin? Tipper du foeder foer meg, hvertfall! Jeg har ingen ullbodyer, jeg. Tror ikke det er saa vanlig i UK, for jeg har ikke funnet det noe sted! Tror jeg maa spoerre mamma om aa handle noen til oss. Kos deg med ullvask og fiskepuddingstuing i kveld - det er namnam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 5. februar 2007 #1384 Del Skrevet 5. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 5. februar 2007 #1385 Del Skrevet 5. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. februar 2007 #1386 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei vennen! Fiskepuddingstuing er Kjedelig med en slitsom og søvnløs natt... Godt at du fikk tatt igjen litt på formiddagen da... Det er så moro at ting er i farta hos Epehemera nå... og Grace sladrer.. Da gleeeeder jeg meg stort til jeg skal oppdatere dagboka di når du føder... Diger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 5. februar 2007 #1387 Del Skrevet 5. februar 2007 Soving er godt!! Tenk at vi berre har 5 veker att til termin!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 5. februar 2007 #1388 Del Skrevet 5. februar 2007 Skikkelig trøtt forstår jeg! Ja nå nærmer det seg gitt! Så spennende.. Ullbodyene har jeg brukt, smart kjøp ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. februar 2007 #1389 Del Skrevet 6. februar 2007 Kor har du kjøpt ull-bodyar, forresten? Vi har berre ein ullbody i str. 56, den kosta over 200 kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. februar 2007 #1390 Del Skrevet 6. februar 2007 Kor har du kjøpt ull-bodyar, forresten? Vi har berre ein ullbody i str. 56, den kosta over 200 kroner... ← Svarer selv om det ikke var meg du spurte jeg... De fleste barneutstyrsbutikker fører Joha-ull, som ikke er så ille dyrt... Ellers har jeg kjøpt Janus ull-klær på Bogerud Tekstil. Og så har vi både bodyer, luer og stillongs fra Cubus... H&M har også litt, men der likte jeg ikke hverken ulla eller størrelsesmerkingen. Til info er Joha ganske små i størrelsene, mens Janus er veldig romslige. Janus er også mer tøyelig i stoffet, noe som gir lengere brukstid og bedre bevegelighet. Cubus sitt er vel midt på treet... Har kjøpt mesteparten etter at jeg fant ut hvor mye ull vi egentlig brukte. Julegaven sover aller best i sin herlige heldress fra Janus. Dermed måtte vi kjøpe enda en av dem, for den må jo vaskes av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. februar 2007 #1391 Del Skrevet 6. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. februar 2007 #1392 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvordan går det med deg i dag Burpen??? Tenkte å vente med å kjøpe ull jeg, vet ikke helt hvor mye bruk det er for det i juni og utover. Hvis det skulle være behov så er det vel butikker etter fødselen også, tror dere ikke det???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1393 Del Skrevet 6. februar 2007 Naa naermer det seg virkelig! Fikk ikke du beskjed om at du kanskje foeder foer termin? Tipper du foeder foer meg, hvertfall! Jeg har ingen ullbodyer, jeg. Tror ikke det er saa vanlig i UK, for jeg har ikke funnet det noe sted! Tror jeg maa spoerre mamma om aa handle noen til oss. ← Ja, dagene snegler seg fort avgårde nå Stemmer at jeg har fått beskjed om at ting kanskje kan skje litt før vi tror, men jeg tør ikke håpe for mye på det. Jeg vil veldig gjerne ha et mars-vår-barn da... Ullbodyer er smart, enten det er kaldt eller varmt. Ull regulerer jo kroppstemeraturen enten det er kaldt eller varmt! ← ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1394 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei vennen! Fiskepuddingstuing er Kjedelig med en slitsom og søvnløs natt... Godt at du fikk tatt igjen litt på formiddagen da... Det er så moro at ting er i farta hos Epehemera nå... og Grace sladrer.. Da gleeeeder jeg meg stort til jeg skal oppdatere dagboka di når du føder... Diger ← Heia, søta! Ja, det er slitsomt, men jeg må vel bare bli vant med det Er jo ikke så lenge til det kommer noen som ikke kan veien til brødboksen... Bra du gleder deg til å sladre! ...håper det bare går litt fortere hos meg enn det det gjøre hos stakkars Ephemera Soving er godt!! Tenk at vi berre har 5 veker att til termin!!!! ← Å sove er superdeilig, men å ikke få sove er noe dritt... 5 uker,- helt sprøtt!! Dagen jeg testa positivt, husker jeg som om det skulle være igår. Skikkelig trøtt forstår jeg! Ja nå nærmer det seg gitt! Så spennende.. Ullbodyene har jeg brukt, smart kjøp ja! ← Tenkte faktisk på deg når jeg sto opp igår, for du hadde jo sånn sprø døgnrytme du også Jeg tror nok ullbodyene kommer til å bli flittig brukt, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1395 Del Skrevet 6. februar 2007 Kor har du kjøpt ull-bodyar, forresten? Vi har berre ein ullbody i str. 56, den kosta over 200 kroner... ← Jeg har kjøpt noen på SparKjøp (Tom & Trine), og noen på *tenke*,- husker ikke hvor, men det er av merket Janus. De fra SparKjøp koster hvertfall rundt en hundrings, husker ikke hva de andre kosta. Svarer selv om det ikke var meg du spurte jeg... De fleste barneutstyrsbutikker fører Joha-ull, som ikke er så ille dyrt... Ellers har jeg kjøpt Janus ull-klær på Bogerud Tekstil. Og så har vi både bodyer, luer og stillongs fra Cubus... H&M har også litt, men der likte jeg ikke hverken ulla eller størrelsesmerkingen. Til info er Joha ganske små i størrelsene, mens Janus er veldig romslige. Janus er også mer tøyelig i stoffet, noe som gir lengere brukstid og bedre bevegelighet. Cubus sitt er vel midt på treet... Har kjøpt mesteparten etter at jeg fant ut hvor mye ull vi egentlig brukte. Julegaven sover aller best i sin herlige heldress fra Janus. Dermed måtte vi kjøpe enda en av dem, for den må jo vaskes av og til... ← Takk for ¤Ronja¤-svar, og litt nyttig informasjon til Burpen ← Masse tilbake! Hvordan går det med deg i dag Burpen??? Tenkte å vente med å kjøpe ull jeg, vet ikke helt hvor mye bruk det er for det i juni og utover. Hvis det skulle være behov så er det vel butikker etter fødselen også, tror dere ikke det???? ← Burpen føler seg litt mer opplagt idag. Sov fra rundt ett til halv fire, og fra rundt seks til halv elleve! *strekke på seg, og føle seg ganske uthvilt* Skolen måtte seile sin egen sjø idag også Får litt dårlig samvittighet, men jeg må lytte til kroppen nå... Butikkene er helt sikkert åpne i juni også, ja Men jeg vil allikevel "slå et slag" for ullbodyene, altså! Hvis du har godt ull, så regulerer jo bodyen kroppstemperaturen til babyen, sånn at ungen verken er for kald eller for varm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1396 Del Skrevet 6. februar 2007 Sitter her og mimrer litt, jeg! Tilbake til den dagen vi testa positivt! Jeg husker dagen som om den skulle vært igår... 27. juni! Tirsdag 27. juni... Puppene hadde vært ømme en ukes tid. SKIKKELIG ømme... Jeg kunne ikke skjønne hvorfor, for puppene mine pleide jo aldri å være ømme. Babycomp'en hadde blinka "gravid-signalet" mot meg et par morgner. Pga skikkelig tullete sykluser turte jeg ikke å teste, selvom både pupper og temperatur hinta i lange baner om at det var noe på gang. Det var sommer og sol, og jeg skulle dra og se vollyball på World Tour med et par venninner. Vi skulle kose oss med utepils og greier, være "fine jenter". Hadde på meg lårkort dongri-skjørt, en stilig topp, matchende sandaler og solbriller Var på vei ut døra, men stoppa opp etter at sidesynet hadde fått øye på meg selv i speilit i gangen... Alt så på en måte bare helt feil ut. Alt føltes på en måte helt feil. Jeg kunne ikke gå sånn Jeg ble helt satt ut av den merkelige følelsen av "noe" jeg hadde fått, og gikk inn i stua og satt meg ned i sofaen. Tankene begynte å surre. Nei, det hadde ikke noe med "dét" å gjøre, og heller ikke "dét"... "Gravid" dukka opp i hodet mitt, og jeg kunne ikke fatte og begripe at jeg ikke hadde skjønt det før. Sa til meg selv,- "Herregud, Burpen, du er gravid!" Jeg bare visste det... Var faktisk så sikker på at det var dét som var "tingen", at jeg ikke engang gadd å ta en test. Den ville jeg sambo og jeg skulle ta sammen... Jeg skifta til noe litt mer passende for en kommende mor, og bytta ut busskort med bilnøkler. Ingen utepils på meg den dagen, nei Kom meg til byen og møtte venninnene mine. Jeg var helt fjern! Klarte ikke tenke på noe annet enn den bittelille skapningen inni magen min. vi gikk på café og spiste frokost! Jeg hadde kyllingsalat og ferskpressa appelsinjuice. Det kosta forøvrig 167 kroner! (Ja, jeg sa jo at jeg husker alt fra den dagen...) :rosasmil: Selvom jeg var helt fjern, var jeg så stolt at jeg kunne sprekke! Jeg skulle bli mamma, sambo skulle bli pappa, og vi skulle bli en liten familie på tre Vi hadde drømt om det så lenge! Det var helt uvirkelig... Vi titta litt rundt i byen, før det blei en utepilspause. Pepsi Max på meg Jentene klaga, og sa jeg var kjedelig... Joda, men jeg måtte ta bilen den dagen, for jeg mista bussen. De gikk såvidt på den Dessuten skulle jeg på jobb dagen etter! Vi gikk videre for å se vollyball. Jeg sendte melding til sambo om at jeg hadde så ømme pupper, at Babycomp'en sa at jeg var gravid, og at jeg ville vi skulle ta en test når vi kom hjem. Stakkars sambo ble litt satt ut, tror jeg Han hadde det travelt på jobb, og svarte aldri på meldinga. Etter halvannen time sendte jeg en "etterlysningsmelding" til sambo, hvorpå han svarte at han ble så satt ut av meldinga og tanken på at han kanskje skulle bli pappa, at han hadde rømt landet Søte sambo! Klokka nærma seg fire, og sambo var ferdig på jobb. Jeg måtte hjem! Måtte se sambo, måtte ha en god klem, og måtte føle tryggheten når han holder rundt meg... Jeg var så spent på å se han... Han visste jo ikke. Måtte heldigvis tisse når jeg kom hjem! Gikk på badet, og gjorde det nødvendige Ga beskjed til sambo at han fikk sjekke testen. Han lurte på hva han skulle se etter. "To streker", sa jeg... Og joda,- der var det to streker! Den ene var såvidt synlig, men en strek er en strek! Vi spiste middag,- salat med brød til. Ordentlig feiring... Sambo hadde øl, og jeg hadde bringebærsaft! Vi sa ikke så mye til hverandre resten av den dagen. Vi trengte ikke si noe... Blikkene vi sendte hverandre, og glansen i øynene våre sa mer enn tusen ord Gud, så lykkelige vi var! ...og nå sitter jeg her, med diger kul på magen! Selvom tida til tider har gått veeeeeeeeeeldig sakte, så kunne denne dagen jeg skrev om vært igår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. februar 2007 #1397 Del Skrevet 6. februar 2007 Så HERLEG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. februar 2007 #1398 Del Skrevet 6. februar 2007 Åååå... så fantastisk! Blir helt av å lese! Skulle ønske jeg huska min teste-positivt-dag like godt som du husker din... Mener å huske jeg testa positivt 25. januar 2006, men sikker er jeg ikke. Ble litt sjokka som du kanskje skjønner, selv om jeg på en måte skjønte den var positiv da jeg tok den. mensen var flere dager sein, og jeg hadde en mystisk følelse i kroppen. Tok en test dagen før (på treningssenteret av alle plasser ), men den var først veldig negativ. Men da jeg titta på den en halvtime senere, var det en svak strek der... Derfor testa jeg sammen med sambo dagen etter. Vi ble jo helt tatt på senga, Ida var ikke planlagt i det hele tatt, selv om jeg hadde vært uten prevensjon i 1 mnd. Kan si det ble en meeeget rar kveld den kvelden, jeg satt og surfa på KG og babyverden etter termin-kalkulator og alt mulig rart, og sambo satt foran pcn og spilte WoW og var supersjokka! Ok, kanskje jeg husker litt av dagen likevel da! Kos deg i dag, og ta vare på deg selv og den skjønne Burpelita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1399 Del Skrevet 6. februar 2007 Åååå... så fantastisk! Blir helt av å lese! Skulle ønske jeg huska min teste-positivt-dag like godt som du husker din... Mener å huske jeg testa positivt 25. januar 2006, men sikker er jeg ikke. Ble litt sjokka som du kanskje skjønner, selv om jeg på en måte skjønte den var positiv da jeg tok den. mensen var flere dager sein, og jeg hadde en mystisk følelse i kroppen. Tok en test dagen før (på treningssenteret av alle plasser ), men den var først veldig negativ. Men da jeg titta på den en halvtime senere, var det en svak strek der... Derfor testa jeg sammen med sambo dagen etter. Vi ble jo helt tatt på senga, Ida var ikke planlagt i det hele tatt, selv om jeg hadde vært uten prevensjon i 1 mnd. Kan si det ble en meeeget rar kveld den kvelden, jeg satt og surfa på KG og babyverden etter termin-kalkulator og alt mulig rart, og sambo satt foran pcn og spilte WoW og var supersjokka! Ok, kanskje jeg husker litt av dagen likevel da! Kos deg i dag, og ta vare på deg selv og den skjønne Burpelita! ← Jeg blei litt tussete av å tenke tilbake på den dagen... Herlig! Du husker jo test-dagen du, søta Skjønner godt at dere ble sjokka når det ikke var planlagt. Hadde fått rimelig sjokk selv! Om jeg ikke hadde kommi fram til at jeg var gravid før jeg seere hadde tatt en test, hadde jeg nok fått skikkelig sjokk jeg også... Jeg tror alle egentlig får sjokk på en eller annen måte! Kos deg du også, snuppa! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1400 Del Skrevet 6. februar 2007 I stort sett hele dag har jeg hatt mageknip "over hele magen", som har kommi og gått litt sånn innimellom. Har ingen forklaring på hva det kan være... I kveld har jeg fått skikkelig menssmerter. Ikke murringer, men sånne "takvis" smerter! Får satse på at det er modnig på gang her, sånn at det er mening med smertene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå