Gjest Myztica Skrevet 31. januar 2007 #1341 Del Skrevet 31. januar 2007 HØYGRAVID Her er det også "jeg-er-sulten-kremting"... Det er det som bekymrer meg litt da vi skal ha barnevakt over natta hos svigers... For der må hun ligge på eget rom... Hvordan skal svigermor høre at hun er sulten da?? For hun skriker faktisk ikke da hun er sulten.... Selv om svigermor mener at alle babyer gjør det Nok om meg og mitt Nå er det ikke lenge igjen før Burpelita kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. januar 2007 #1342 Del Skrevet 31. januar 2007 Gratulerer med din nye status som hoeygravid! Naa ER det jamen ikke lenge igjen til vi faar moete de smaa som buldrer rundt der inne i magene vaare! Synes du er heldig som bare har gaatt opp 7 kilo til naa. Jeg tror jeg har gaatt opp minst 11 kilo, men har ikke turt aa veie meg paa noen uker... Og blir aldri veid paa kontroll heller, av en eller annen grunn? De veide meg paa foerste kontroll, men etter det har de enten glemt det eller de synes kanskje ikke det er saa noeye. Uansett tror jeg at jeg har lagt paa meg mest paa magen, tror (og haaper!) at ikke laar/armer er blitt saa mye stoerre. Tror det er nyttig aa snakke om amming med jordmor. Vi fikk en noksaa tykk bok om amming paa svangerskapskurset og to timer dedikert til temaet, selv om det er en stund siden naa saa haaper jeg at jeg husker det viktigste... Noe av det de la vekt paa var at amming IKKE skal gjoere vondt, da suger babyen feil. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. januar 2007 #1343 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje du går oftere til kontroll for å få sykemelding pga bekkenet? Det er grunnen til at jeg har hatt så hyppige timer fram til nå, hvertfall... Såvidt jeg kan huske, så er du i uke 22, sant? :klø: Ingen grunn til at man skal gå oftere så tidlig... Hvis jeg ikke er helt på jordet, "skal" man gå sånn ca som dette: 34, 36, 38, 39 og 40 (og 41 og 42) på slutten. Ta det med en klype salt da, for jeg er ikke helt sikker! ← Jeg trodde også det var en gang pr mnd til å begynne med i allefall. Ja nå er jeg snart ferdig med uke 22. Jeg tror jeg går mest til ekstra kontroll pga faren for svangerskapsforgiftning. Legen min også skriver ut sykemld for en mnd av gangen og jeg er der oftere enn det. Jaja, greit at de følger med synes jeg! GRAULERER SOM HØYGRAVID!!!! :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Funshine Skrevet 31. januar 2007 #1344 Del Skrevet 31. januar 2007 Gratulerer som høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. januar 2007 #1345 Del Skrevet 31. januar 2007 Grattis som høygravid, vennen! Tenk, nå er du der.. og snart er Burpelita på utsiden! Det går uhyre fort! Og tro meg - enda fortere når de er på utsiden! Har blitt lite KG-tid på meg i det siste... Men den uka her har vært spekket av ting og tang.... Det går i rykk og napp, men jeg iler inn til deg så fort jeg er pålogget! Håper formen er toppers i dag! Og ja... det er lurt å sove masse! Mens du har anledning! Diger til deg og Burpelita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 31. januar 2007 #1346 Del Skrevet 31. januar 2007 Oppdrag utført, Lille mirakel er født! Hva betyr den setningen i signaturen din???? Du har vel ikke født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 31. januar 2007 #1347 Del Skrevet 31. januar 2007 Gratulerer som høygravid. Sikkert deilig å vite at nå er det virkelig ikke lenge til Burpa er i armene dine. Før jeg har lest om det nå (i gravid-dagbøker), så har det aldri slått meg at amming er noe som ikke kommer av seg selv. Jeg har liksom trodd at det var noe som bare skjedde naturlig, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg visste ikke at det er noe man må klare. Rart. Ikke at jeg ikke tror du klarer det altså, det var ikke det jeg mente. Ellers skjer det ikke så mye. Rolige dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. januar 2007 #1348 Del Skrevet 31. januar 2007 Før jeg har lest om det nå (i gravid-dagbøker), så har det aldri slått meg at amming er noe som ikke kommer av seg selv. Jeg har liksom trodd at det var noe som bare skjedde naturlig, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg visste ikke at det er noe man må klare. Rart. Ikke at jeg ikke tror du klarer det altså, det var ikke det jeg mente. ← Merkelig nok har jeg også alltid sett for meg at vil man amme, så går det nesten av seg selv... Til tross for at jeg selv er fostret opp på MME fordi jeg nektet å ta puppen som baby... Men etter hvert som folk rundt meg har fått barn, så har jeg opplevd at det er ganske mange som ikke får det til. Selv har jeg vært kjempeheldig, og fikk bæsjebleier på lille Julegaven allerede på barsel... (Da han var bare 2-3 dager ) Har jo lest at det kan ta flere dager før melka kommer ordentlig jeg, og deretter går det gjerne litt tid før de får skikkelig gul MM-bæsj... (Beklager skitne detaljer, men snart har dere også babyer, og vil tenke på bæsjebleier og farge og konsistens på innholdet som det mest naturlige samtaleemnet i verden! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. februar 2007 #1349 Del Skrevet 1. februar 2007 Oppdrag utført, Lille mirakel er født! Hva betyr den setningen i signaturen din???? Du har vel ikke født? ← Burpen har sladret for magolia, som har født en liten gutt. Dermed er oppdraget hennes som sladris utført.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 1. februar 2007 #1350 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå ble jeg litt stressa her, kjente jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. februar 2007 #1351 Del Skrevet 1. februar 2007 Pga amminga??? For meg virker det som en kunst... Men jeg gleder meg til det også for jeg håper jo virkelig at jeg får det til!!! JEG SKAL!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1352 Del Skrevet 1. februar 2007 HØYGRAVID Her er det også "jeg-er-sulten-kremting"... Det er det som bekymrer meg litt da vi skal ha barnevakt over natta hos svigers... For der må hun ligge på eget rom... Hvordan skal svigermor høre at hun er sulten da?? For hun skriker faktisk ikke da hun er sulten.... Selv om svigermor mener at alle babyer gjør det Nok om meg og mitt Nå er det ikke lenge igjen før Burpelita kommer ← sammen med søta! Høres ut som at denne kremtinga kan være en greie disse sultne småtrollene har. Håper det gjelder Burpelita også! Skjønner godt du kommer til å være bekymra for svigersovernattinger, særlig siden hun ikke "tror på" kremtinga Gratulerer med din nye status som hoeygravid! Naa ER det jamen ikke lenge igjen til vi faar moete de smaa som buldrer rundt der inne i magene vaare! Synes du er heldig som bare har gaatt opp 7 kilo til naa. Jeg tror jeg har gaatt opp minst 11 kilo, men har ikke turt aa veie meg paa noen uker... Og blir aldri veid paa kontroll heller, av en eller annen grunn? De veide meg paa foerste kontroll, men etter det har de enten glemt det eller de synes kanskje ikke det er saa noeye. Uansett tror jeg at jeg har lagt paa meg mest paa magen, tror (og haaper!) at ikke laar/armer er blitt saa mye stoerre. Tror det er nyttig aa snakke om amming med jordmor. Vi fikk en noksaa tykk bok om amming paa svangerskapskurset og to timer dedikert til temaet, selv om det er en stund siden naa saa haaper jeg at jeg husker det viktigste... Noe av det de la vekt paa var at amming IKKE skal gjoere vondt, da suger babyen feil. Ha en fin dag! ← Takk! Nei, nå er det faktisk ikke lenge igjen! Jeg gruer meg, men det kan ikke på langt nær veie opp for hvor mye jeg gleder meg! Jeg er fornøyd med vektoppgangen min hittil, men jeg "stresser" ikke noe med det. Det kan jo plutselig komme nå på slutten... Tror det stort sett bare er magen som har blitt større her også! Sambo sier hvertfall det. Men jeg tør ikke å prøve de gamle buksene mine da... Jeg tror også jordmor har endel å lære bort mtp amming. Har også skrevet i ønskebrevet til sykehuset at jeg ønsker ammehjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1353 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg trodde også det var en gang pr mnd til å begynne med i allefall. Ja nå er jeg snart ferdig med uke 22. Jeg tror jeg går mest til ekstra kontroll pga faren for svangerskapsforgiftning. Legen min også skriver ut sykemld for en mnd av gangen og jeg er der oftere enn det. Jaja, greit at de følger med synes jeg! GRAULERER SOM HØYGRAVID!!!! :hoppe: :hoppe: ← Ja, det kan jo være en forklarning på hvorfor du går oftere! Jeg syns også det egentlig har vært godt å ha så mange kotroller. Det er jo helt nytt for meg, og jeg jeg syns det er betryggende å vite at ting er som det skal være med Burpelita! Takk for gratulasjon og ing! Du får nyte hoppinga så lenge du kan! Snart er magen så stor at det ikke er noe særlig å hoppe lenger... Gratulerer som høygravid ← tilbake! Takk for gratulasjon og ing til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1354 Del Skrevet 1. februar 2007 Grattis som høygravid, vennen! Tenk, nå er du der.. og snart er Burpelita på utsiden! Det går uhyre fort! Og tro meg - enda fortere når de er på utsiden! Har blitt lite KG-tid på meg i det siste... Men den uka her har vært spekket av ting og tang.... Det går i rykk og napp, men jeg iler inn til deg så fort jeg er pålogget! Håper formen er toppers i dag! Og ja... det er lurt å sove masse! Mens du har anledning! Diger til deg og Burpelita! ← Takk-takk, snuppa Ja, snart har jeg veslejenta mi her! Ååååååå, som jeg gleder meg! Håper du har rett i at det går fort! Må ikke stresse med å få tid til KG om den egentlig ikke strekker til Sambo syns ikke jeg gjør annet enn å sove , men det får han bare synes! Oppdrag utført, Lille mirakel er født! Hva betyr den setningen i signaturen din???? Du har vel ikke født? ← Åneiåneiånei!!! Ingen Burpelita ennå! Hun er trygt plassert i magen... Lille mirakel er gutten til magolia, som jeg sladra for! Gratulerer som høygravid. Sikkert deilig å vite at nå er det virkelig ikke lenge til Burpa er i armene dine. Før jeg har lest om det nå (i gravid-dagbøker), så har det aldri slått meg at amming er noe som ikke kommer av seg selv. Jeg har liksom trodd at det var noe som bare skjedde naturlig, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg visste ikke at det er noe man må klare. Rart. Ikke at jeg ikke tror du klarer det altså, det var ikke det jeg mente. Ellers skjer det ikke så mye. Rolige dager. ← Takk, Burstetroll! Ja, det er herlig å vite... Og bittelitt skremmende... Skjønner hva du mener med amminga. Jeg trodde det før jeg også, før jeg ble litt "innsatt" i disse tingene her... Savner en Bustis-dagbok, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1355 Del Skrevet 1. februar 2007 Merkelig nok har jeg også alltid sett for meg at vil man amme, så går det nesten av seg selv... Til tross for at jeg selv er fostret opp på MME fordi jeg nektet å ta puppen som baby... Men etter hvert som folk rundt meg har fått barn, så har jeg opplevd at det er ganske mange som ikke får det til. Selv har jeg vært kjempeheldig, og fikk bæsjebleier på lille Julegaven allerede på barsel... (Da han var bare 2-3 dager ) Har jo lest at det kan ta flere dager før melka kommer ordentlig jeg, og deretter går det gjerne litt tid før de får skikkelig gul MM-bæsj... (Beklager skitne detaljer, men snart har dere også babyer, og vil tenke på bæsjebleier og farge og konsistens på innholdet som det mest naturlige samtaleemnet i verden! ) ← Etter at jeg ble opptatt av amming, så har jeg blitt oppmerksom på at det er som du sier,- at det faktisk er ganske mange som ikke får til amming. Du har vært helddig med Julegaven! Det kommer jo veldig an på ungen også Sambo og jeg snakker om bæsjebleier allerede... Gleder meg til å oppleve dem! Burpen har sladret for magolia, som har født en liten gutt. Dermed er oppdraget hennes som sladris utført.... ← Takk for oppklaringshjelp, vennen! :kys_2: Nå ble jeg litt stressa her, kjente jeg ← Pga amminga??? For meg virker det som en kunst... Men jeg gleder meg til det også for jeg håper jo virkelig at jeg får det til!!! JEG SKAL!!!! ← Nå må jeg inrømme at jeg ikke henger helt med, LinKri og smile... Men og skal dere få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1356 Del Skrevet 1. februar 2007 Idag var jeg på shopping etter skolen! Kjøpte en bukse til sambo, og 7 bodyer og 4 strømpebukser til Burpelita! Hu mor er fornøyd I morgen har jeg skolefri, så da skal jeg sove lenge, og ta en skikkelig KG-runde! I morgen er det én dag mindre til Burpelita kommer Vi er så klare nå... Bare hun hadde vært heeeeeeeeeeelt klar nå, så... Å, som jeg lengter etter henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1357 Del Skrevet 1. februar 2007 Glemte helt å skrive at jeg er over første termin allerede! Mensterminen min var igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. februar 2007 #1358 Del Skrevet 1. februar 2007 Var mensterminen din den legen mente var riktig men som du mente var feil eller husker jeg feil her nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1359 Del Skrevet 1. februar 2007 Du husker rett! Jeg visste mensterminen var feil, pga skikkelig sykluss Da jeg hadde første kontroll, var jeg etter "samleietermin"/"temperaturhopptermin" 5 uker på vei, mens legen stod hardnakka på sitt med at jeg var 10 uker... Jeg er glad for at jeg har såpass kontroll på livet mitt, at jeg "holder orden" på fem ukers forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. februar 2007 #1360 Del Skrevet 1. februar 2007 Ja guri malla, rart legen ikke ville høre på deg :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå