Gå til innhold

ERIKSSON R600-SVAKHETER V MOB.-HVILKE RETTIGHETER HAR JEG?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har nylig kjøpt denne mobilen, selger i butikken kunne anbefale den overbeviste meg om at dette var en bra mobil. Men har etter bare kort tid oppdaget store manger v/ spesielt ordboken når jeg skriver meldinger, den er mangelfull og mye vanskeligere å bruke enn den på min gamle som er over to år gammel.

Er det noen andre som har hatt pos. eller neg. erfaringer med denne mobilen? Og noen som vet hvilke rettigheter jeg har som kunde her?

Klaget i telenorbutikken, de var klar over problemet mht mangler med telefonen og hadde sendt mail til eriksson uten å ha fått svar da jeg var innom. Var ellers lite behjelpelige.

Setter pris på svar fra noen som vet mer om dette enn jeg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om dette - men jeg ville tippe de er en stor forskjell på om det er feil og mangler ved telefonen, dvs. mangler som skulle ha vært der fra fabrikken.

Eller om dette er ting som gjør at du generelt er misfornøyd med den, fordi den ikke svarte til forventingene du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med mangler da?

Jeg synes det er en fin tlf som virker upåklagelig. Menysystemet er mer tunvint enn på nokia, og en del andre løsninger er heller ikke så gode, bl a måten en skriver med ordbok på, den er tungvinn. Men ellers helt ok tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar :)

Det jeg mente var at det er mangler med ordboken, selgeren i butikken da jeg var inne igjen med telefonen kalte det en software feil. De hadde nettopp funnet ut av det(samme dagen) og hadde altså mailet eriksson. Da jeg var innom 3 dager senere hadde de ennå ikke fått svar. Men det kunne virke som om feilen bare gjalt en visst antall telefoner..Har ellers hørt at telefonen skal være bra og lett å bruke, da jeg kjøpte den sa den første selgeren at det var en bra telefon, og regner jo med de er ærlige?!

Men det jeg lurer på er egentlig om jeg som kunde har noen rettigheter i forhold til å eventuelt bytte inn telefonen ol, siden den tydeligvis har enkelte mangler. Og isåfall om det er best å henvende seg i butikken eller direkte til eriksson. Som sagt var selgeren jeg klaget til i butikken lite behjelpelig, selv om han åpenbart var klar over svakhetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven dekker deg der! Ta md kvittering til butikken og lvere den inn til dem, samt referer til hva som har skjedd, og hva de sa forrige gang...

Da skal du få en ny tlf av dem mener jeg. Lager de problemer, referer til kjøpsloven (bare si at dette er en feil de må ta på sin kappei henhold til kjøpsloven) Nekter de, ta kontakt med forbrukerkontoret/ombudet der du bor (og si dette til dem i butikken...)

Det er butikken som skal ta seg av dette!....Så må de igjen ta det opp med ericsson, men det er deres problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, mangler ved telefonen er ikke ditt ansvar.

Ikke godta å få en vare som ikke holder standard - følg det opp, og krev at de hjelper deg med å få en ny vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mobiljenta

jeg har r 600 og er kjempe fornøyd.. men er det ordbok på den??? Kan du forklare hvor den er, finner den ikke.

Og jeg har mistet bruksanvisningen.. håper du kan svare meg fort!!

mvh 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det, men den fungerer med at ordet kommer fram i en boks midt i skjermen... Ganske i veien når en skriver mye.. dessuten må en trykke "yes" hver gang en skal godkjenne ordet...

Men en skrur den på i innstillinger. språk, inntasting, kryss av for norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Var meg som startet denne tråden. VIlle bare si at alt har ordnet seg, fikk byttet inn telefonen i en annen valgfri i samme prisklasse. Så nå har jeg siemens og er veldig fornøyd med den!

De var forresten greie i butikken denne gangen, traff en annen selger som var veldig serviceinnstilt og ordnet opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...