Toblerone Skrevet 13. september 2007 #3561 Del Skrevet 13. september 2007 Tusen takk for mms. Nyyyyydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 14. september 2007 Forfatter #3562 Del Skrevet 14. september 2007 Ikke så lett å finne tid til å komme inn hit . Akkurat nå sitter Trollet i MTén . Den gutten spiser meg regelrett opp..... Han har et veldig suttebehov, så nå teller vi bare ned til vi kan introdusere smokken. Hørt 4 uker, men må lese litt om det. Jeg er helt imponert over hvor fort kroppen tar seg inn igjen. Jeg mangler mye muskler og er i dårlig form, men magen ser helt grei ut og jeg har igjen en halv kg til utgangsvekta. Veldig overraska over at det har gått så greit, veldig deilig og kjenne seg ganske bra . iss, Daria, Toblerone*2, Eeoyre, Annie, Kaffedama, kort innpå, Mrs N, pondusa, smile, loffen, Madden: og Klematis: De to døgnene med modningsrier/masrier hvert 5.min var helt j***. Skikkelig vondt, og veldig frystrerende. Kom noen tårer ett par ganger må jeg innrømme , men selve fødselen var ikke spesiell vond . angelou: En fødsel er ikke noe å være redd for, men jeg tror det er kjempeviktig å bruke masse tid på å forberede seg psykisk på forhånd. Jeg brukte mye tid på pusteøvelser og avspenning, hadde ikke klart det uten den treninga. Kan ikke vite hvordan fødselen blir, men det går faktisk ann å forberede seg for det har jeg funnet ut . Impala: Kanskje vi kan bytte litt . Her er det pupping hver 1-2 time og da holder vi gjerne på tre kvarter en time og gutten skal ha både to og tre og fire pupper før han er fornøyd :dåne:. Ikke rart jeg har tatt av en kg i døgnet i ei ukes tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 14. september 2007 Forfatter #3563 Del Skrevet 14. september 2007 Lest litt her inne ang smokk og når man kan starte. Lurer på om jeg skal ta meg en tur på helsestasjonen til uka for veiing og samtale angående sugebehovet til Trollet. Vil ikke ødelegge amminga som går så bra, men kan ikke ligge 8-10 timer ved puppen i døgnet. Tror faktisk ikke det er langt unna sannheten!! Tror han har lagt på seg MYE. Han gikk bare ned 100g på sjukehuset. Prøvd å veie han på badevekta mens vi holder han. Ble 4,5kg , men det er jo veldig unøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. september 2007 #3564 Del Skrevet 14. september 2007 Virker som han har ett veeeeeldig suttebehov, det samme hadde bror sitt barn. Jeg aner ikke åssen det er, for skjønningen var ikke sånn. Men de måtte starte tidlig med smokk! Stakkars puppene til svigerinne også, de ble jo sugd i stykker.. Snakk med helsestasjonen du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. september 2007 #3565 Del Skrevet 14. september 2007 Eller, siden det er fredag ettermiddag så ville jeg tatt sjansen på det jeg da.. Vi begynte vel når hun var 3 uker gammel tror jeg :klø: Kjenner fler som brukte det fra sykehuset. Forskjell på barna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. september 2007 #3566 Del Skrevet 14. september 2007 Vi prøvde smokken (på førstemann) etter 2 uker, da var amminga veldig godt etablert. Han spytta den mest ut i starten, men så bytta vi type, da satt den. Lillejenta ville ikke ha smokk i det hele tatt hun. Bare puppen som var bra nok å suge på! Ha en fin helg med lille puppetrollet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. september 2007 #3567 Del Skrevet 15. september 2007 Vi hadde ikke noe problem med kombinasjonen av pupp, flaske og pupp fra veldig tidlig. Det er i alle fall deilig med litt avlastning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 15. september 2007 Forfatter #3568 Del Skrevet 15. september 2007 Vi prøvde smokk i går vi . Funka kjempefint, bortsett fra at det gjorde veldig vondt i mammahjertet . Måtte :gråte: litt fordi jeg følte meg som en elendig mamma som ikke orker å amme sønnen min så ofte han føler for. iss*2: Skal snakke med helsestasjonen til uka, men vi begynte så smått vi.. Jeg nekter å tro at han er veldig sulten etter en halvtime/tre kvarter etter at han har fått to pupper. La Traviata: Amminga er godt etablert synes jeg, har gått veldig bra helt fra starten av, ellers hadde jeg virkelig ikke tørt å prøve. Tar det veldig pent i starten. Bare litt slik at det blir minst mulig skrik når han skal i vogna og vi skal ut og når jeg virkelig trenger å slappe litt av. Mrs N: Veldig slitsomt å amme så mye som jeg gjør nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. september 2007 #3569 Del Skrevet 15. september 2007 Du er jo ikke en dårlig mamma fordi du gir smokk! Han har jo et suttebehov og du tilfredsstiller det behovet ved å gi han en smokk. Når han er sulten så får han pupp Du må jo lære han å skille mellom "jeg er sulten" og "jeg vil sutte på noe" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 15. september 2007 #3570 Del Skrevet 15. september 2007 Vi prøvde smokk i går vi . Funka kjempefint, bortsett fra at det gjorde veldig vondt i mammahjertet . Måtte :gråte: litt fordi jeg følte meg som en elendig mamma som ikke orker å amme sønnen min så ofte han føler for. iss*2: Skal snakke med helsestasjonen til uka, men vi begynte så smått vi.. Jeg nekter å tro at han er veldig sulten etter en halvtime/tre kvarter etter at han har fått to pupper. La Traviata: Amminga er godt etablert synes jeg, har gått veldig bra helt fra starten av, ellers hadde jeg virkelig ikke tørt å prøve. Tar det veldig pent i starten. Bare litt slik at det blir minst mulig skrik når han skal i vogna og vi skal ut og når jeg virkelig trenger å slappe litt av. Mrs N: Veldig slitsomt å amme så mye som jeg gjør nå. Det fineste ved å gi flaske innimellom er att far får ta del i matingen. Det er ingen ting far kan gjøre den første tiden annet enn kose og bytte bleier. Det åpnet seg en helt annen verden for meg, når jeg fikk ta del i matingen. Det å sitte å se, og kose med sjønningen mens jeg ga flaske, er kanskje den samme følelsen dere har når det gis pupp. Den følelsen får ikke far til barnet på noen som helst annen måte. Hilsen lykkelig flaske giver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 15. september 2007 #3571 Del Skrevet 15. september 2007 Gutten min var også et skikkelig puppetroll helt fra begynnelsen. De ville jeg skulle gi ham smokk allerede på sykehuset. Joda, vi prøvde vi, i ukesvis, endte opp med en hel bærepose forskjellige smokker, men ville han ha det? Nei.. Til slutt ga jeg opp, og han begynte etterhvert å sutte på tommelen. men det er kjedelig nå når han er 6 år og ikke greier å slutte... Den kan vi jo ikke kaste. Hadde prøvd med smokk jeg, den kan være god å ha for dere begge to. Ikke får han skjeve tenner av det heller, som gutten min får av tommelen. Det er ikke alltid det at han er sulten, men heller at han vil ha varmen og kosen som gjør at han vil puppe så mye. Klart du er verdens beste mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. september 2007 #3572 Del Skrevet 16. september 2007 Verdens beste mamma! Trollet kunne ikke valgt en bedre mamma, så den tanken må du bare fjerne med en gang Synes du gjør det helt riktige med å introduserse smokk, har han fått to pupper så kan han fint få smokk. Er han virkelig sulten istedenfor, så hører du det nok Kos og klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 16. september 2007 #3573 Del Skrevet 16. september 2007 Vi innførte faktisk smokk etter 5 dager, da han hadde ett stort sugebehov, men ikke klarte å puppe ordentlig. Så da jeg hadde ligget med lillefinger`n i munnen hans i 2 døgn, bestemte jeg meg for å prøve smokk gitt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 16. september 2007 #3574 Del Skrevet 16. september 2007 Stakk innom med en god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 16. september 2007 #3575 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har også gitt smokk til Herman, når han bare ville suge og ikke var mere sulten. Tror nok det kan være like greit at puppene får litt avlastning ja, hvis trollet ikke er sulten men bare vil ha litt kos. Ellers så ble jeg veldig lettet over å lese innlegget til Mrs N. Er jo veldig spent på hvordan Herman vil takle det å gå over fra flaske til pupp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. september 2007 #3576 Del Skrevet 16. september 2007 Ja her i huset har vi også brukt mye flaske. Skjønningen var vel 5 uker da hun fikk flaske på fulltid en periode, og deretter tilbake til pupp og flaske annenhver gang... Og annenhver gang med pupp og flaske har det vært helt frem til for ett par uker siden. Og det har gått bra det! Og hun har også brukt smokk... Håper dere nyyyyyyyyyyter lille Trollet og at hverdagen går noelunde greit... Rart å ha en ny sjef i huset ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. september 2007 #3577 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Du er heldig som får trollet til å ta smokken da. Mine har blånektet, prøvde i nesten 3 mnd før vi gav oss med lillemor. Så jeg har fint måttet funnet meg i å sitte med puppen bar nesten hele døgnet i de første månedene. Ikke har de tatt flaske eller tommel heller... Endret 16. september 2007 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 17. september 2007 #3578 Del Skrevet 17. september 2007 Sikker på at du er verdens beste mamma for Trollet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 17. september 2007 #3579 Del Skrevet 17. september 2007 Å bruke smokk er da absolutt ingen nedtur! Må være deilig for deg å få litt "fri" også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 18. september 2007 #3580 Del Skrevet 18. september 2007 Innom og leser hvordan det står til med dere! Virker som det går veldig bra! Kjekt at du føler deg bra! Muskler og kondis trener du lett opp igjne etter hvert! Smokk er en veldig fin ting når suttebehovet er større enn sultbehovet. Gullet mitt ville ikke ha smokk før han var fire måneder han, han bare spyttet den ut. Hva var det for noe fanteri, liksom?? Nyt dagene, de går så alfor fort, og plutselig er Trollet høyt og lavt og babytiden er over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå