Impala Skrevet 18. september 2007 #3581 Del Skrevet 18. september 2007 Vi måtte begynne med smokk på sykehuset vi, for hun hadde også stort sugebehov, og jeg kunne jo ikke amme henne Men nå bruker vi den bare innimellom når hun ikke vil roe seg etter pupping, og hun garantert ikke er sulten. Hun sliter litt med å holde den, men når hun først får tak, så kan hun ligge lenge å suge på den, også sovner hun som regel etterhvert Må faktisk vekke henne innimellom jeg for puppene sprenger så fælt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. september 2007 #3582 Del Skrevet 18. september 2007 Gratulerer som nybakt mamma og velkommen i guttemammaklubben! Saa fint at ammingen gaar bra, selv om han er litt vel glad i puppene dine! Har et saant lite puppedyr jeg ogsaa, og i begynnelsen var det ganske slitsomt. Men naa synes jeg det er veldig kos, og han lyser opp og kaster seg mot puppen naar han skjoenner at det er tid for amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. september 2007 #3583 Del Skrevet 18. september 2007 Det er jo bedre med et ordentlig puppetroll enn en som ikke vil!! Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 18. september 2007 #3584 Del Skrevet 18. september 2007 Et puppetroll høres slett ikke dumt ut nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3585 Del Skrevet 19. september 2007 Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært innom og skrevet noe. Bare lusket rundt som gjest . Jeg er fortsatt sliten og lurer litt på om jeg har aldri så lite "babyblues". Merker at jeg blir litt lei av å ikke få sove og ikke komme meg ut. Heldigvis så skal ikke sambo på jobb før fredag. Han er så utrolig flink og styrer og steller med oss. Eneste jeg gjør er i grunnen og amme og kose med Trollet, resten tar han seg av. Redd jeg hadde fått fullstendig sammenbrudd hvis han ikke kunne vært så lenge hjemme. Vi var heldige i forhold til turnusfri . På mandag var vi på helsestasjonen og veide Trollet. Han var 4560 . Det betyr at han har gått opp 720g siden vi kom hjem (10dager). Helsesøstera mente det var veldig greit å innføre smokk :juhu:. I går kom jeg meg ut alene og gikk tur med ene hunden i tre kvarter, kjempeherlig, men jeg er i frytkelig dårlig form og blir veldig sliten. Fikk vel vite litt hvorfor i dag. Fikk epikrisen fra sjukehuset. Sto at jeg hadde "anemi som kompliserer svangerskap, fødsel og barseltid", så kanskje ikke så rart jeg ikke er helt i toppform. Skulle ikke gjøre noe med det da . Får ta ny Hb prøve når jeg skal til 6 ukers kontrollen. Sto jeg hadde mista 7dl blod. Ikke rart de fikk det travelt mellom beina på meg etter at Trollet var kommet ut. I tillegg sto det at det var lang trykketid pga at hode ikke hadde rotert fullstendig, godt jeg ikke visste det på forhånd . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3586 Del Skrevet 19. september 2007 Mrs N, Kort innpå*2, Loffen, iss*2, MissS, Havfrua, pondusa, angelou*2, Eeoyre, Epona, Impala, Holly H, Smile: Tusen takk for alle varme ord og støtte. Dere er så herlige . og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. september 2007 #3587 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Koslig med en oppdatering fra deg Pi@-vennen! Endret 19. september 2007 av Toblerone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 19. september 2007 #3588 Del Skrevet 19. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. september 2007 #3589 Del Skrevet 19. september 2007 Da er det bare å spise masse jernrik mat, drikke masse appelsinjuice og hvil mye. Prøv å sove når trollet sover, så skal du se at formen gradvis kommer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 19. september 2007 #3590 Del Skrevet 19. september 2007 Enig med pondusa.... Sov når Trollet sover, det er nok det beste du kan gjøre.... Man føler ofte at det er 1000 andre ting å gjøre, men for deg tror jeg det er viktigst.. Du får piske pi@ mannen rundt for å gjøre resten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3591 Del Skrevet 19. september 2007 Toblerone: pondusa: Jeg har prøvd å sove på dagen, men får det svært skjelden til . Blir nesten bare mere stress nettopp fordi jeg ligger og ikke får sove når jeg vet jeg burde iss*2: Sambo gjør allerede alt annet . Jeg gjør bare det jeg har lyst til å gjøre , føler jeg trenger den avkoblinga fra amminga. Klarer ikke å bare slappe av jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. september 2007 #3592 Del Skrevet 19. september 2007 Pm sendt til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 19. september 2007 #3593 Del Skrevet 19. september 2007 Så fint dere har det bra,du får hvile deg innimellom slaga. Du må ikke gå sanne lange turer før du føler att du er sterkere Bra du får hjelp av mannen mens han er hjemme da . Mange til dere alle tre og kos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 19. september 2007 #3594 Del Skrevet 19. september 2007 Koselig å høre fra deg Er så spent på hvor mye lille snupp har lagt på seg jeg også, skal på helsestajsonen på tirsdag. Kjenner til det der med å ikke klare å sove på dagtid ja, men jeg kan love at det vil bedre seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. september 2007 #3595 Del Skrevet 19. september 2007 Hvis du ikke klarer å sove så prøv å sette deg ned i sofaen med føttene på bordet, en god kopp te/varm sjokolade og se litt TV. Det viktigste er jo å slappe av og samle energi. Jeg klarer heller ikke å sove på dagen, og de gangene jeg gjorde det så ble jeg helt død i hodet resten av dagen. Men det hjalp å slappe av litt i 10-15 minutter nå og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. september 2007 #3596 Del Skrevet 19. september 2007 *oppdatert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 22. september 2007 #3597 Del Skrevet 22. september 2007 Oppdaterer meg Jeg ville helst gjøre alt selv jeg, i starten (les: enda...), for jeg skulle ikke være noen dårligere mor enn andre.. Noe så tullete.. Neste gang skal jeg dele på alt som kan deles på! Så det gjør du lurt i ja! Godt å vite hva som gjør deg sliten, da, det er eneste positive med anemien. Men ellers så er det faktisk vanlig å være sliten etter et helt svangerskap, fødsel, amming og døgnet-rundt-jobb. Og det er en helt ny livssituasjon, og det er faktisk fortvilende av og til, for alt er jo nytt. Så litt baby-blues er lov å ha, og ikk ebare lov, men vanlig. Det er ingen dans på roser og lykkerus, det er hardt arbeid og man må sette seg selv og egne behov til sides for å gi kjærlighet og omsorg til sitt lille nurk. Jeg vet at du Pi@ er veldig utholden og sterk jente som gjennomfører alt du sette deg fore, og det med glans - men jeg håper at du ikke har for store forventninger til hva du skal orke nå. Beklager direkte ord, de må ikke leses krasst eller strengt, bare med vennlighet, for det er sånn de er ment! Litt etter litt kommer kreftene igjen, og i mellomtiden gjør du lurt i å koble ut litt og gå tur med hundene, så får du litt alenetid! Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde... Viktig å være litt seg selv, om så bare i en halvtime, liksom! Nyt lillegutten din, han høres helt herlig ut!!! :rødme: Og pass på deg selv og la din kjære passe på deg! Godt å være to! God klem! PS: Har du tid og ork til å sende en mms, så hadde jeg blitt kjempekjempeglad for en smugtitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 22. september 2007 Forfatter #3598 Del Skrevet 22. september 2007 Det er liv i meg ennå . De tre siste nettene har gått bedre, og Trollet har sovet litt mere :søvn:. Følt meg mere opplagt på alle måter . Toblerone: Kort innpå: Jeg MÅ faktisk gå turer . Er jo ikke lange da. Impala: Synes det har blitt bedre nå, så får vi se hvor lenge det varer.... Mrs N og Lucky: Epona: Tusen takk for gode ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. september 2007 #3599 Del Skrevet 22. september 2007 Ville bare innom og hilse på!Er så alt for sjelden at jeg er på disse trakter... Trollet er i allefall det søteste trollet jeg noen gang har sett!! KLEM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 22. september 2007 #3600 Del Skrevet 22. september 2007 Denne dagboka må jeg jo lese litt i Flott at du er så fornøyd med UNN, skal selv føde der i løpet av noen uker. Fint å lese om andres erfaringer, spesielt siden man hverken får fødselsforberedende kurs eller omvisning i denne byen lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå