Gå til innhold

Er du barnevernsarbeider eller fysioterapaut?


Dance

Anbefalte innlegg

Jobber du i barnevernet?

Hvor studerte du? Hvordan var studiene lagt opp?

Vet du om hvordan årslønna er som barneverns pedagog?

Vet du sånn i farta om hvordan man kan tilleggs utdanne/spesialisere seg innen idrett som fysioterapaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEISANN!

Eg er barnevernpedagog, og begynnarlønna mi er 250 000. Eg studerte ved Høgskulen i Telemark. Det var ein del teori fyrste året, utviklingspsykologi, juss +++. 2. året var det praksis 1/2 år + teori og skriftlig heimeex. Siste året var det teori, med masse artige prosjekt, og eit stort prosjekt siste halvår. :ler:

Kan anbefalast, men det er lite praksis på skulen i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Jobber du privat eller i firma? Er det et yrke som det er behov for i dag, eller er det vanskelig å få jobb?

Hvordan jobber du, kontor eller mye "ute" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har jobbet i barnevernet i Oslo, førstelinja altså et barnevernskontor.

Startlønna der var lønnstrinn 19, altså 223'000. Ikke akkurat til å bli feit av når du har et studielån du må begynne å betale ned på..

Jeg trivdes ellers i jobben selv om den kan være VELDIG tøff. Er du blant de som lett tar med seg jobben hjem bør du nok tenke deg hardt om. Det er ikke alle skjebner det er spesielt sunt å tenke for mye på, og man kan lett få følelsen at alt ligger på dine skuldre.

Fordelen med å jobbe på et barnevernskontor er at du kommer borti alle mulige type saker fra ganske greie støttekontaktordninger til omsorgsovertakelser og kanskje misbrukssaker. Jobben er også ganske variert med kontorarbeid, møter og besøk i hjem og institusjoner. En bra døråpner for en videre karriere i barnvernet fordi man får kjent på hvilken type arbeid man trives med.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhengig av hva slags arbeidserfaring du tidligere har, kan du risikere å få godkjent praksisen og plassert denne inn under mer ansenitet. Begynnerlønnen som barnevernspedagog, sosionom (som jeg er) eller vernepleier er nå forhandlet opp til 250 000, men hvis du er heldig, så kan du få mer ansenitet. Toppen på stigen er ti års ansenitet, og der er grunnlønnen fra og med neste juni 277 000.

Jeg har vært heldig jeg....med ansenitetstildeling, slik at jeg etter kun fire års arbeid på samme sted vil smelle opp i topplønnen nå i juni....Det er jeg glad for.......

Hvis du i tillegg jobber i turnus....vel...da er det slett ikke så verst....

lykke til.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...