Far til 2 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #81 Skrevet 16. juli 2006 Uansett hvordan Israels venner forsøker å forsvare folkemordene i de Palestinske områdene, Libanon og tidligere Syria og Egypt (dvs vha Bibelen og historiske begivenheter som er nærmere 1000 år gamle), vil et klart flertall av Vestens befolkning fordømme det Israelerene nå gjør. Personlig mener jeg at den dårligste måte å forsvare dagens drap og krigføring med, er å referere til Bibelen. Når Bibelen brukes på en slik måte viser det kristendommen fra en helt annen vinkel enn det vi ikke-kristne forbinder med denne religionen. Noen vil si at det viser kristne og Jøders sanne ansikt.
talin Skrevet 16. juli 2006 #82 Skrevet 16. juli 2006 (endret) Folkens, WW1 slutter for over 88 år siden, resten utav verden har sluttet med skytter gravs mentalitet. Hva med å komme opp ifra skyttergravene deres og forsøk å høre etter hva den andre siden har å si. Ikke bare grave frem de groveste skytset, det hjelper ikke på den andre siden det hjelper heller ikke på den lille gruppen som ikke har tatt side i konflikten. Denne lille gruppen har konkludert med at begge partene i skytter gravene er gale. Endret 16. juli 2006 av talin
Far til 2 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #83 Skrevet 16. juli 2006 Folkens, WW1 slutter for over 88 år siden, resten utav verden har sluttet med skytter gravs mentalitet. Hva med å komme opp ifra skyttergravene deres og forsøk å høre etter hva den andre siden har å si. Ikke bare grave frem de groveste skytset, det hjelper ikke på den andre siden det hjelper heller ikke på den lille gruppen som ikke har tatt side i konflikten. Denne lille gruppen har konkludert med at begge partene i skytter gravene er gale. ← Det var vel nettopp det "å høre hva den andre parten har å si" som den Palestinske regjeringen forsøkte på før Israel rullet inn med sine tanks og sendte helikopter og raketter. Men Israel ønsket ikke snakke med den Palestinske regjeringen. De ønsket krig, og desverre tror jeg ikke den Israelske regjeringen vil starte noen samtaler før USA forteller dem hvilke reaksoner resten av verden har på overgrepene som nå skjer.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #84 Skrevet 16. juli 2006 Som Midtøsrenekspert, dog uten historiske kunnskaper, kan kanskje Far til 2 fortelle oss hvor lang er Gazas kyststripe? Hvor langt er det fra WBs grense til Middelhavet? Venter spendt på svar. D..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #86 Skrevet 17. juli 2006 husk next linken på http://www.dailymotion.com/phatt/muslims
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #87 Skrevet 17. juli 2006 Som Midtøsrenekspert, dog uten historiske kunnskaper, kan kanskje Far til 2 fortelle oss hvor lang er Gazas kyststripe? Hvor langt er det fra WBs grense til Middelhavet? Venter spendt på svar. D.. ← Om du er "Midtøsten ekspert" trenger du neppe informasjon av om slike avstander. Men kansje du kan fortelle oss uinnvidde om hva den har med DENNE tråden å gjøre ?
Gjest gotthard Skrevet 17. juli 2006 #88 Skrevet 17. juli 2006 det som skremmer meg mest her er at noen synes vold i fra israel er greit siden det sto en setning i bibelen om at det er deresland. at undertrykte naboland gjør motstand er tydeligvis i enkeltes øyne kunn terorisme og fy. blir som når israel aresterte masse palestinske politifolk og etterpå klaget over at det palestinske politiet ikke klarte og holde orden! synes hele greia er helt sykt og hvorfor er egentlig de kristene så utrolig israel vennlige når det står i bibelen at det er i fra isreal hverdens største krig skal komme? det er der gud skal komme ned og sloss i mot antikrist??? isreal har så klart rett til og forsvare seg de og, men de må ikke glemme at det faktisk var de som startet dette når de okuperte land fra palestinerene. hvorfor er det foresten i enkelte øyne alltid israel som må beskytte seg? ofte er det israel som har yppa til bråk? mulig jeg er en helt vanlig uviten hedning som ikke trur blindt på alt jeg blir servert av enkelte her inne, men slik jeg ser det er ikke israel mors beste barn, og de angrepene israel får rettet i mot seg har de jaggu bedt om selv. skulle likt og se hvordan israels venner, jødene og andre godtfolk hadde reagert om noe kunne vise til en gammel bok og si at eindomen deres herved tilhørte noen andre, ville de da smilt og sakt ok?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #89 Skrevet 17. juli 2006 Det skal jeg med glede gjøre. Arealene konflikten gjelder, er så små at det egentilg bare er for dumt. Gazas kystlije er 40Km. Grensen mot Egypt er 11Km. Mao., man kan legge Gaza på Sinsenkrysset og ikke nå frem til Gardermoen. Et ubetydelig stykke land som får plass på Nesodden, og som medfører en evig konflikt mellom hele den arabiske vedren mot Vesten. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/gz.html Minste avstand mellom WB og Middelhavet er 14,7Km. D..
Superlammet Skrevet 17. juli 2006 #90 Skrevet 17. juli 2006 Det skal jeg med glede gjøre. Arealene konflikten gjelder, er så små at det egentilg bare er for dumt. Gazas kystlije er 40Km. Grensen mot Egypt er 11Km. Mao., man kan legge Gaza på Sinsenkrysset og ikke nå frem til Gardermoen. Et ubetydelig stykke land som får plass på Nesodden, og som medfører en evig konflikt mellom hele den arabiske vedren mot Vesten. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/gz.html Minste avstand mellom WB og Middelhavet er 14,7Km. D.. ← Si det til dem som bor der.
Far til 2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #92 Skrevet 17. juli 2006 Som Midtøsrenekspert, dog uten historiske kunnskaper, kan kanskje Far til 2 fortelle oss hvor lang er Gazas kyststripe? Hvor langt er det fra WBs grense til Middelhavet? Venter spendt på svar. D.. ← Folkens, WW1 slutter for over 88 år siden, resten utav verden har sluttet med skytter gravs mentalitet. Hva med å komme opp ifra skyttergravene deres og forsøk å høre etter hva den andre siden har å si. Ikke bare grave frem de groveste skytset, det hjelper ikke på den andre siden det hjelper heller ikke på den lille gruppen som ikke har tatt side i konflikten. Denne lille gruppen har konkludert med at begge partene i skytter gravene er gale. ← Det var vel nettopp det "å høre hva den andre parten har å si" som den Palestinske regjeringen forsøkte på før Israel rullet inn med sine tanks og sendte helikopter og raketter. Men Israel ønsket ikke snakke med den Palestinske regjeringen. De ønsket krig, og desverre tror jeg ikke den Israelske regjeringen vil starte noen samtaler før USA forteller dem hvilke reaksoner resten av verden har på overgrepene som nå skjer. ← Jeg ser at noen andre har svart på spørsmålet om hvor lang kysstripen er. Det er bra ettersom jeg må tilstå at jeg ikke kjente denne avstanden så nøyaktig som ned til 100 meter. Men ettersom området er så lite er det enda mer merkelig at ikke Palestinerene får tilbake det området som er fratatt dem. Isteden spiser Israel opp meter for meter av det som er igjen. Forøvrig ser jeg at talin ønsker samtaler mellom Israels regjering og Palestinerene. Det synes jeg er bra, men tragisk at den Israelske regjeringen er mer opptatt av å vise militære muskler. Den Palestinske regjeringen ønsket samtaler i månder før før Israel rullet inn med stridsvognene sine. Og Libanon fikk vel ikke sjansen til å si noe som helst før Israel sendte sine kamphelikoptere og bombefly. Det vil ta LANG tid for Israel å skape ny tillit ovenfor verdens befolkning med den aggresive krigstaktikken de hele tiden viser. Den Israelske regjeringen oppfører seg nå værre enn noe annet regime i vår tid.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 17. juli 2006 #93 Skrevet 17. juli 2006 Ved å ta parti ved den ene parten, skjuler dere vesentlige saker som burde blitt sagt, men som ikke blir det. Dette er menneskets onde, vi skjuler sannheten, for å få frem det de vil skal være sant, men selv vet de at det ikke er hele. Vi kristne kan se jødehatet sett utenfra, vi er kanskje mer imot muslimer, men har ikke de oppfordret til det, når vi ser et folk tråkke på flagg, brenne dem, kappe av hodet på plaketer, roper og skriker at Israels folk skal dø, det er den eneste måten for fred der nede. Israels folk handler i frykt, de vet mye mer enn du langt vekke trygge nordmann hva som må gjøres. Så sier du en av dere vi handler stikk motsatt av bibelen, ved å høre noen få ord fra bibelen, vri det og si at sånn er det, leser ikke kristne mer bibelen enn de som ikke tror, flesteparten tror jeg gjør det. Jeg synes det israelerne kunnet unnlatt desse flyangrepene på beirut, men de går mot rettet mål, og det er hvor Hizbolla folkene er, da synes jeg sivilfolket burde skygge unna om de ikke skal bli skadd, og rakettangrepene mot Israel er ikke rettet i det hele tatt, de er bare rettet mot et sted hvor mange israelere befinner seg. Det er kanskje ikke vår krig, men tror lunta på Gud brenner når mennesker ikke vil annet enn å drepe for å mette seg selv. Noe inni oss sier vi ikke har lenge igjen å leve, og vi begynner å velge hva side vi vil være på, og fornekte sannheter. Jeg får leve til Gud lar meg dø, men jeg skal ikke feste noe bombebelte rundt meg for å ta mest mulig med meg til døden, mens jeg lever vil jeg forkynne at dere alle kan komme til livet ved tro.
Far til 2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #94 Skrevet 17. juli 2006 ... Så sier du en av dere vi handler stikk motsatt av bibelen, ved å høre noen få ord fra bibelen, vri det og si at sånn er det, leser ikke kristne mer bibelen enn de som ikke tror, flesteparten tror jeg gjør det. ← Dette er vel typisk for alle parter. En plukker ut bruddstykker og tilpasser det til sin egen mening. Et typisk eksempel er når Fin Jarl Sæle tok bruddstykker fra bibelen og brukte det som bevis for at noen handlet galt ovenfor en journalist (husker ikke saken eksakt). Da samme journalist spurte om dette med at "kvinner skal tie i forsamlinger" var det ikke lenger slik det var ment ettersom hans ektefelle (Anita Apelthun Sæle) satt i Stortinget. Hun skulle tydligvis ikke tie. Dette er bare et av mange eksempler på hvordan Bibelen blir misbrukt. Når kristne benytter sitater fra bibelen for å forsvare sine personlige synspunkter blir de samme menneskene mindre troverdige. Jeg synes det israelerne kunnet unnlatt desse flyangrepene på beirut, men de går mot rettet mål, og det er hvor Hizbolla folkene er, da synes jeg sivilfolket burde skygge unna om de ikke skal bli skadd, og rakettangrepene mot Israel er ikke rettet i det hele tatt, de er bare rettet mot et sted hvor mange israelere befinner seg. ... ← Nå blir det helt klart drept langt flere sivile Palestinere enn det blir drept Israelere. Alle statistikker beviser dette og ikke engang Israelske myndigheter kan tilbakevise det. Det fines nok av beviser. Norske barn sitter fast i bomberegnet Å fornekte sannhetene er noe som blir sterkere og sterkere desto mer en "tror på en sak". Dette gjelder spesielt innefor religiøse miljøer. Vi ser hvordan kristne/jøder dreper andre for å få et bedre liv. Og vi ser hvordan enkelte muslimer sprenger seg selv i den tro at de skal få et bedre liv. Og . Begge gruppene er sterkt religiøse og overbevist utifra dette. Men ingen av grupene kan dokumentere påstandene de tror på annet enn utifra 2-3 bøker. Ku Klux Klan er også en avart av slike religiøse miljøer som mener de har rett til å skade/drepe andre for å ivareta sin tro. Felles for de fleste er at den ene religionen ikke er bedre enn den andre.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #95 Skrevet 17. juli 2006 Ikke vet jeg hvilke nyhetskilder Far til 2 har, men jeg var sikker på at Gaza ble judenrein i Januar. Like vel fortsatte rakettene å falle ned i Israel. Resten av ditt innlegg er bare sludder som ikke er verd en kommentar. D..
talin Skrevet 17. juli 2006 #96 Skrevet 17. juli 2006 Det ** skjer. Det var faktisk partene som sitter på utsiden utav konflikten jeg snakket om.
Far til 2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #97 Skrevet 17. juli 2006 Ikke vet jeg hvilke nyhetskilder Far til 2 har, men jeg var sikker på at Gaza ble judenrein i Januar. Like vel fortsatte rakettene å falle ned i Israel. Resten av ditt innlegg er bare sludder som ikke er verd en kommentar. D.. ← Det samme sier dagens Nazizter om utrenskningene under 2.verdenskrig. Håper du ser likheten.
KR-øst Skrevet 17. juli 2006 #98 Skrevet 17. juli 2006 Kan Far til 2 fortelle oss hvorfor han mener at Israel bør ha dialog med et folkeslag som går inn for å utslette dem? Da landområdene ble fordelt mellom araberne og israelerne, fikk araberne 3/4 av områdene,men dette var ikke nok for dem. Men som den jordanske kongen sa: Jordan er Palestina. Jødene ble jaget ut av de arabiske landene og bosatte seg i Israel i 1948. Araberne som flyktet fra Israel, hadde hele Jordan å ta av, men ikke alle flyttet dit. De skulle være et skue for Vestens naive ledere og folk. Araberne har fått til det som ikke Hitler klarte. De har fått et jødereint område i Gaza. Dette er etnisk rensing, noe som Nato ikke tillot i Serbia. Men dette er tydeligvis ikke nok for dem. Og at araberne sender hundrevis av raketter inn i Israel, betyr ingenting for jødehaterne, hverken her på KG eller i resten av verden. Dette viser helt tydelig at araberne ikke er fornøyd med det de urettmessig har fått. Å påstå at araberne har mer rett til noe som helst land enn israelerne, der det har bodd både israelere og arabere, er da bare tull. Samtidig som jødene vendte hjem i annen halvdel av 1800-tallet, begynte araberne å flytte inn i området i store skarer. Medvirkningen til dette var den israelske oppdyrkingen av landet, som utryddet sumper med malaria og gjorde ørkenen grønn. Den skapte marked og pengeøkonomi, som tillot en større arabisk bosetting. Ingenting har velsignet og begunstiget den arabiske befolkningseksplosjonen i området som de israelske nybyggerne, som gjorde den mulig. Det må være trist for de av palestina-araberne som ikke er terrorister, men vil leve i fred, å se at deres ledere gjør alt de kan for å ødelegge de som har gjort det mulig for dem å leve der. Araberne er jo som alle vet, helt avhengige av å få hjelp fra vesten. De rike araberlandene ser ut til bare å støtte dem som driver med terrorisme.
Far til 2 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #99 Skrevet 17. juli 2006 Kan Far til 2 fortelle oss hvorfor han mener at Israel bør ha dialog med et folkeslag som går inn for å utslette dem?← Fordi den Palestinske regjering ba om samtaler (gjenntatte ganger). Dessverre avviste Israel enhver form for konfliktdempende tiltak. Da landområdene ble fordelt mellom araberne og israelerne, fikk araberne 3/4 av områdene,men dette var ikke nok for dem. Men som den jordanske kongen sa: Jordan er Palestina.← Fikk Araberene 3/4 ??? Se på kartet i dag og du vil se at Israel har nærmere 80% av det aktuelle landområdet. MYE !!! mer enn de opprinnelig ble tildelt av FN. Jødene ble jaget ut av de arabiske landene og bosatte seg i Israel i 1948. Araberne som flyktet fra Israel, hadde hele Jordan å ta av, men ikke alle flyttet dit. De skulle være et skue for Vestens naive ledere og folk. ← Så du mener Palestinerene ikke hadde rett til å flykte til et annet sted i Palestina når Israelerene overtok ? Araberne har fått til det som ikke Hitler klarte. De har fått et jødereint område i Gaza. Dette er etnisk rensing, noe som Nato ikke tillot i Serbia. Men dette er tydeligvis ikke nok for dem.← Det er vel en mild form for overdrivelse. Palestinerene er drevet fra skanse til skanse og Gaza stripen er i dag en av verdens tettest befolkede områder fordi Israelerene ønsker mest mulig av Palestina til Kibutzer. Palestinerene er til og med nektet å drive handel med andre land ved at Gaza stripen blir kontrolert av Israelske krigsskip og Israelerene bestemmer dermed hvilke varer de skal få lov å importere/selge. Hvilket annet land ville akseptert en slik kontroll. Og at araberne sender hundrevis av raketter inn i Israel, betyr ingenting for jødehaterne, hverken her på KG eller i resten av verden. Dette viser helt tydelig at araberne ikke er fornøyd med det de urettmessig har fått. Å påstå at araberne har mer rett til noe som helst land enn israelerne, der det har bodd både israelere og arabere, er da bare tull.← Denne gangen var det ISRAEL som rullet inn med tanks og sendte kaphelikopter inn på Palestinske områder pga en soldat. Tenk om Palestinerene skulle gjort noe tilsvarende når vi vet at Israelerene har fengslet tusenvis av Palestinere. Hitil i denne krigen (i formiddag) var det drept 24 Israelere og 181 Palestinere. Det sier litt mht hvilke glede Israel har i å slakte et annet folk. Men det er et fremskritt at du sier det har bodd både Isrelere og Arabere i Palestina. La oss møtes på midten og tildele dem like store landområder. Det vil tilsi at Israel fraskriver seg ca 30% av de landområdene de har tatt. Alternativt kan vi gå tilbake til de opprinelige grensene som ble satt av FN etter 2.verdenskrig. Samtidig som jødene vendte hjem i annen halvdel av 1800-tallet, begynte araberne å flytte inn i området i store skarer. Medvirkningen til dette var den israelske oppdyrkingen av landet, som utryddet sumper med malaria og gjorde ørkenen grønn. Den skapte marked og pengeøkonomi, som tillot en større arabisk bosetting. Ingenting har velsignet og begunstiget den arabiske befolkningseksplosjonen i området som de israelske nybyggerne, som gjorde den mulig.← Å si at Araberene er begunstiget av Israelerenes arbeid er og blir en stor løgn. Du burde vite, like godt som alle andre, at Israel aldri kunne klart å bygge opplandet uten milliarder i støtte fra USA. Om jeg husker rett lå vel Palestina under Engelsk herredømme den perioden du nevner. Dermed bør vel de også få litt av æren. Det må være trist for de av palestina-araberne som ikke er terrorister, men vil leve i fred, å se at deres ledere gjør alt de kan for å ødelegge de som har gjort det mulig for dem å leve der. Araberne er jo som alle vet, helt avhengige av å få hjelp fra vesten. De rike araberlandene ser ut til bare å støtte dem som driver med terrorisme. ← Det siste tar vel kaka. INGEN andre land i Europas nærhet har fått mer økonomisk støtte enn Israelerene. I 50 år har Israelerene surfet på den økonomiske og militære støtten de har fått og har hele veien utnyttet store deler av den Palestinske befolkningen som ikke har fått tilsvarende støtte. Det er som en slavedrift i light versjon som skjedde før den Amerikanske borgerkrigen.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #100 Skrevet 18. juli 2006 Hvor har Far til 2 sine kunnskaper fra? Det engelske Palestinamandatet omfattet det som idag er Jordan, Israel, WB og Gaza. Israel er på 20.770Km2. Jordan på 92.300Km2. Gaza 360Km2 og WB på 5.860Km2. Skal vi være edrulige å innrømme at vi ikke vat hva vi debatterer her? FT2 er klar over at Jordan annekterte WB og at den påståtte okkupasjonen av palestinsk land er "okkupert" fra Jordan, og ikke palestinerne? Det har aldri eksistert noe land som het Paestina. Hele området var under det ottomanske riktet fra 1617 til 1918. WWI sluttet da, men det vat du vel. Tyrkia var på tysk side og tapte hele sullamitten og det påtenkte verdenskalifatet gikk i oppløsning. Palestina så slik ut på den tiden: http://www.eretzyisroel.org/~dhershkowitz/index3.html Var det denne blomstrende kulturen som tyrkerne hadde skapt i løpet av 400 år som gikk tapt da de forbanna grådige zionistene tok landet fra de driftige araberne som hadde bodd der i uminnelige tider? Har FT2 fått med seg at 800.000 jøder ble fordrevet fra Nordafrika og de omkringliggende arabiske stater i 1948? At disse måtte reise fra eiendommer, hus og hjem, uten en Shekel i kompensasjon. Det har bodd jøder i dagens Saudia siden før profeten som forøverig slaktet 800 av Quareshstammen på en formidag. Derefter tok han kvinnene som slaver og giftet seg en en jødisk kvinne etter at hun overvar at profeten kappet hodet av hennes ektemann. Alt står å lese i Hadith. FT2. Les deg opp på politisk historie før du synser i all offentlighet. D..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå