Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #61 Skrevet 8. juli 2006 Til slutt det med at angrep er det beste forsvar kom vel allerede under første verdenskrig med Tysklands angrep på Russland etter at di ikke brød seg om førtiåtte timers ultimatumet Hilsen ← Det er feil den 1 August 1914 innvaderte Det Russiske Keiserriket Prøyssen som var en del av det Tyske keiserriket. Tyskland slo tilbake dagen etter. Så det var Russland som angrep Tyskland først i 1 verdenskrig. Men i 2 verdenskrig var det Tyskland som angrep Russland.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 8. juli 2006 #62 Skrevet 8. juli 2006 Bibelens profetier taler mye om at Gud lar Israel gis over til fiendens hånd, og ikke få fred, et spredt folk skal de være, men Han skal samle dem sammen i de siste tider. Gud legger her skylden på seg selv, men sånn man ser det, så er alt menneskers ufullkommenhets feil at dette skjer mot Israel. På samme måte lot Jesus seg korsfeste for våres skyld. Vi lever i de siste tider, profetien om at Israel samles fra alle verdens hjørner går i oppfyllelse, verdens ånd har ikke klart å gjøre bibelen vranglært ved å ikke å ha klart å utslette de få jødene igjen i verden, for da hadde mange av bibelens profetier falt. Men det at Irans president sier at Han vil utslette Israel fra kartet viser til at verdens ånd igjen er i oppblussing på sitt verste, og trengselstiden vil snart komme, en trengsel verden ikke har sett sine levedager. Jeg viser til det som står i bibelen da, trengselstiden sier bibelen vil være siste sjangs til å omvende seg til Gud. Jeg synes å se mye av sannheten av det som skjer i midt-østen idag, og at nyhetsfolk går mye imot urettferdigheten mot Israel, fordi nyhetene vil ha stabilt forhold til seerne og hørerne, og ikke la de som har skyld i det som skjer få straffen på å bli sett som skyldige. Lær og se hvordan vinklingen går i somme nyheter i forhold til andre, så vil du se.
Gjest King James Skrevet 8. juli 2006 #63 Skrevet 8. juli 2006 . Vi lever i de siste tider, ← Vi har jo levd i de siste tider. Siden Jesus fødsel som var for litt over 2000 år siden
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #64 Skrevet 8. juli 2006 hvis israel slutter å eksistere, da har gud løyet. gud har lovet jødene israel tilbake. og det har de nå fått. og de (araberne, og vesten forøvrig) prøver å frata jødene israel. media er ubevisst og bevisst en brikke i et spill. fatter ikke at flk legger skylden på israel når palestina er 1000 ganger verre og alt de vil er å utslette israel.
Gjest King James Skrevet 8. juli 2006 #65 Skrevet 8. juli 2006 Israel fikk landet tilbake. Om de ikke greier og holde på det. Så er ikke det Guds feil. Men nå er det veil Irans president som ville utslette Israel. Israel og Palestinia er begge skyldige.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #66 Skrevet 8. juli 2006 gud har lovet israelerne det landet. det er et løfte at de skal beholde det. uansett hvor mange kriger de har blitt påført har de vunnet alle.
Gjest King James Skrevet 8. juli 2006 #67 Skrevet 8. juli 2006 Israel har ikke vunnet alle krigene. De tapte mot Britene. De tapte mot romerene. De tapte mot egypterene. De tapte mot babylonerene. De tapte mot ottomanerene. De tapte mot assyrene. Osv. Men du mener kanskje etter 1947. ?:...I 2000 år fra da Romerene knuste det jødiske opprør var det fremmede makter hovedskaelig romere og ottomanerene og Britene som styrte Israel Britene fra etter førte verdenskrig fram til staten Israel ble skapt i 1947. Israel har ikke vunnet alle kriger. Kanskje alle fra 1947 og fram til i dag. Men de før det..tja kanskje noen få men ikke mange
talin Skrevet 8. juli 2006 #69 Skrevet 8. juli 2006 Jepp, alle etter 1947. Innlysende, da. ← Trodde da at de var et 2000 år gammelt løfte du snakket om!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #70 Skrevet 8. juli 2006 Trodde da at de var et 2000 år gammelt løfte du snakket om! ← Jeg har merket at du ofte skriver. Da de var..Det skal vere det var et 2000 år gammelt løfte..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #71 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har merket at du ofte skriver. Da de var..Det skal vere det var et 2000 år gammelt løfte.. ← HÆ? kanskje du selv skulle ta deg et kurs!?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #72 Skrevet 8. juli 2006 jeg vet jeg har skrivefeil. Men jeg vet også at det skal skrived det og ikke de
KR-øst Skrevet 9. juli 2006 #73 Skrevet 9. juli 2006 gud har lovet israelerne det landet. det er et løfte at de skal beholde det. uansett hvor mange kriger de har blitt påført har de vunnet alle. ← Jesaja 66,8: Hvem har sett noe lignende? Kan et land bli til på en eneste dag? (Ja, 14 mai 1948)
Tule Skrevet 9. juli 2006 #74 Skrevet 9. juli 2006 Det er feil den 1 August 1914 innvaderte Det Russiske Keiserriket Prøyssen som var en del av det Tyske keiserriket. Tyskland slo tilbake dagen etter. Så det var Russland som angrep Tyskland først i 1 verdenskrig. Men i 2 verdenskrig var det Tyskland som angrep Russland. ← hei det er mulig jeg husker litt feil men var det ikke slik, da tyskland erklerte krig mot bosnia sammen med Østerrike-ungarn etter blancofullmakten så mobiliserte Russland mot tyskland, tyskland ga da russland et 48 timers ultimatum, da russland fortsatte framrykkningen erklerte tyskland Russland krig? eller det går vel ut på det samme hilsen
Tule Skrevet 9. juli 2006 #75 Skrevet 9. juli 2006 Israel har ikke vunnet alle krigene. De tapte mot Britene. De tapte mot romerene. De tapte mot egypterene. De tapte mot babylonerene. De tapte mot ottomanerene. De tapte mot assyrene. Osv. Men du mener kanskje etter 1947. ?:...I 2000 år fra da Romerene knuste det jødiske opprør var det fremmede makter hovedskaelig romere og ottomanerene og Britene som styrte Israel Britene fra etter førte verdenskrig fram til staten Israel ble skapt i 1947. Israel har ikke vunnet alle kriger. Kanskje alle fra 1947 og fram til i dag. Men de før det..tja kanskje noen få men ikke mange ← hei di tapte vel ikke mot britene men britene var deres allierte i og få sitt eget land, britene hadde det som mandatområdet til de sa det opp i 1947 hilsen
Gjest King James Skrevet 11. juli 2006 #76 Skrevet 11. juli 2006 Kommer an på hvordan man ser det. Britene lurte dem jo som resten av midtøsten og gjorde de mer eller mindre til kolonier av det britiske imperiet etter 1 verdenskrig. De var allierte ja men Britene styrte Israel som en dukke. Mye på samme måte som USA gjør i Irak.
Gjest King James Skrevet 11. juli 2006 #77 Skrevet 11. juli 2006 (endret) hei det er mulig jeg husker litt feil men var det ikke slik, da tyskland erklerte krig mot bosnia sammen med Østerrike-ungarn etter blancofullmakten så mobiliserte Russland mot tyskland, tyskland ga da russland et 48 timers ultimatum, da russland fortsatte framrykkningen erklerte tyskland Russland krig? eller det går vel ut på det samme hilsen ← Østerrke-Ungarn ærklerte ikke Krig mot Bosnia siden bosnia var en del av Østerrike-Ungarn etter den første balkan krigen 1911-1912. Men de ærklerte krig mot Serbia. Da de gjorde det så ærklere Russland krig mot Østerrike Ungarn,..La meg skrive hvordan det var Østerrike-Ungarn ærklerer kirg mot Serbia Serbia ærkleærer kirg mot Østerrike-Ungarn Russland ærklærer krig mot Østerrike-Ungarn Tyskland ærklerer krig mot Serbia Russland ærklerer krig mot Tyskland Tyskland ærklerte krig mot Russland Frankrike ærklerer krig mot Tyskland. Tyskland ærkler krig mot Frankrike Storbritannia ærklerer krig mot Tyskland Tyskland ærklærer krig mot Storbritannia Østerrike-Ungarn ærklerer krig mot Frankrike Storbritannia ærklerer krig mot Østerrike-Ungarn Frankrike ærklærer krig mot Øssterrike-Ungarn Østerrike-Ungarn ærklerer krig mot Storbritannia noe sånn i den duren ble krigene ærklert. beklager skrivefeilene. Endret 11. juli 2006 av Keiser James
Gjest gotthard Skrevet 15. juli 2006 #78 Skrevet 15. juli 2006 snakket med en amerikaner jeg kjenner om hvorfor usa støtter israel uanseth hva de gjør, han mente at den presidenten som ikke støtter israel minster alle jødestemmene og dermed mister partiet makten, ingen tørr og gå i mot isreal for da mister partiet ca 30% av stemmene sinne. det er hevet over en hvær tvil at isreal okuperer noe av palestinsk område, og når du sloss i mot en okupasjon er du ikke terorist du er da i motstandsbevegelsen. før i tiden var du en som sloss for frihet, men usa fant jo fort ut at om de ga sinne (okuperende) soldater i irak navnet frihetskjempere så falt det naturlig og kalle irakere som kjempet for landet sitt for terorister. om kartet skulle gjøres om etter grensene som gjaldt for 2000 år siden (slik isreal/jødene tydeligvis mener) så må vel det gjelde for alle land da? ikke bare for isreal? og hva om noen da kan vise til at for 3000 år siden var isreal lovet bort til svenskene så må vel israelerene bare flytte da? eller gjelder dette kun for jøder? desverre har måten jødene agerer på ført til mer jødehat i hverden, og pga det forsvinner og noe av medlidenheten de fleste har med jøder ang 2ww. om østfold hadde blitt okupert av svenkene, ville jeg da hvert terorist om jeg kjempet i mot? selv om det viste seg at i unionsavtalen sto det at norge var selvstendig bare til 2007 og fra 2007 skulle østfold bli svensk`? den eneste terrorstaten jeg ser her er desverre isreal, de undertrykket og okuperer en del av et annet land. jeg forsvarer ikke selvmordsbomber fra palestinere, men jeg forstår motstandskampen og jeg ville gjort det samme selv om noen behandla norge slik.....
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #79 Skrevet 16. juli 2006 Offf...her var det mye ull og lite sau. Troles lange innlegg på side 3, var nesten riktig. Den opprinnelige to-statsløsningen innebar at palestina-araberne skulle ha den delen av det britiske protektorat som befant seg på østsiden av Jordanelven. Landet het den gang Transjordan. Slekten kaltes Hasemittene. Første kongen var bestefar til dagens jordanske konge. Jødene skulle har landet mellom Jordan og Middelhavet. Dette ble ikke akseptert av araberne. Jordan annekterte WB, bestående av Judea og Samara. Judea gav jødenen navnet jøde og den barmhjertihge samariatn, tør være kjent. WB er altså ikke okkupert "fra" palsestinerne, men fra Jordan. Gaza tilhørte Egypt. Hverken Jordan eller Egypt har krevet WB og Gaza tilbake fra Israel. Begge disse områdene har vært under arabisk kontroll mellom 1948 og 1967. Hvorfor ble ikke den palestinske stat opprettet i løpet av 19 årene araberne hadde kontrollen? PLO ble opprettet av Yassir Arafat i 1964 for å ta WB & Gasa tilbake til "palestinerne". Territorier de ikke mistet før 3 år senere. Noen som ser logikken? Denne er israelsk men sann for det: http://www.conceptwizard.com/info.html Litt palestinsk historie: http://www.imninalu.net/myths-pals.htm http://www.dailymotion.com/phatt/video/134460
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #80 Skrevet 16. juli 2006 The greatest lie ever told about Jerusalem ‒by Emanuel A. Winston, a Middle East analyst & commentator; January 7, 2001‒ The 13th century Arab biographer Yakut noted: «Mecca is holy to muslims; Jerusalem is holy to the Jews». The terrorist PLO leader Yassir Arafat and the Arabs claimed the Holy Jewish Temple Mount and Jerusalem based upon one extraordinarily huge lie told over and over again. Here then is a brief history of the religious war against the Jewish people, the Jewish State of Israel and her 3000 year old Eternal Capital, Jerusalem. Would be conquerors invariably issue false claims to provide justification for their march to conquest. The more recent call to "Jihad" against the Jews of Israel was first called in 1947 after the U.N. partition in a "fatwa" (religious ruling) by the Saudis ‒ supposedly to save the Al-Aqsa mosque on the Temple Mount from the Jews. Thus, Yassir Arafat, with the full support of the Arab nations, later claimed the Jewish Temple Mount as the third holiest site for Islam - including all of Jerusalem. Therefore, as in the past, this claim has its root in a classic religious war - in addition to other spurious reasons offered. This myth of Jerusalem as Islam's third holiest city based upon the mythical ascension of Muhammad from Al-Aqsa to Heaven has grown exponentially in the recent telling since 1967. When you tell a Big Lie and repeat it often, it achieves credibility and legs of its own. In Islam, telling a lie to infidels for the sake of enlarging your own believers' faith or defeating the infidel is acceptable, even desirable.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå