Furstina Skrevet 11. januar 2007 #341 Del Skrevet 11. januar 2007 följer med... ta hand om dig Kipa. När är det du har termin? Jag har glömt. Men visst närmar det sig? en månad eller två kvar kanske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #342 Del Skrevet 11. januar 2007 Koselig å "se" deg, Furstina! termin er 13. mars, så det nærmer seg jo, min antakelse er at det skjer i starten av den måneden, at dato er feil..men vi får se da har henta Lukas, og det tok altså nesten to timer før vi var hjemme igjen, kaos kaos kaos...men med oss gikk det bra. Lukas sovna såklart og våkna tilogmed før vi var hjemme, men det betyr sen kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #343 Del Skrevet 12. januar 2007 Lukas sovna før halv ti, så det ble ikke så galt heller...Mannen har kjørt han til barnehagen i dag, så jeg fikk sove til jeg våknet av meg selv. Det er jo sikkert mye bedre det, enn å legge seg midt på dagen, da kommer jeg liksom ikke i gang igjen..Stod opp ti, har fått ringt om videre sykemelding og spist frokost, så kan vel ikke si jeg er helt i farta enda.. Skal hoppe i dusjen og kle på meg. Lukas skal klippe seg kvart på to, så jeg henter han før lunsjen dems. Blir foresten mer og mer sikker på at babyen har snudd seg riktig vei, i går kjente jeg de "gode gamle" vondtene i symfysen og det gjør jeg nå også. Dessuten tidenes halsbrann i går/ natt. Tok en ekkel gaviscon..og den hadde jeg enda i munnen da jeg var oppe for å tisse... Men det hjalp i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. januar 2007 #344 Del Skrevet 12. januar 2007 For baby som ser ut til å snu seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. januar 2007 #345 Del Skrevet 12. januar 2007 Ja, heja babyn. Det måste ju vara bättre med smärtor i symfysen än att stå inför en baby i sätesläge och försöka genomgå vändning eller väga mellan naturlig förlossning och kejsarsnitt. jag har inte hunnit skriva nåt om sånger och ramsor på svenska ännu men det kommer. I dag har jag varit duktig husmor och vikt tvätt. Ska vara ännu duktigare nu, sätta på mig bärsjalen med Lillasyster i och köra lite dammsugare innan Storebror ska hämtas på dagis.Men jag skriver nåt under dagen, lovar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #346 Del Skrevet 12. januar 2007 Koselig med besøk Mayamor og Furstina! Ikke stress med det med ramsor og sånn, Furstina..er bare om du har tid og ork!!! Nå har vi fått en fin gutt, nyklipt og kjekk Og så flink hos frisøren, det hjelper å gå til en fast, og ikke så sjelden mellom hver gang heller. Helten sover på sofaen, stått opp tidlig for å kjøre med pappa'n til bhg og hadde vært masse ute i bhg + full fart som vanlig. Får vel få sove litt da...går utover mamma'n og pappa'n sin kveldstid sammen men pytt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #347 Del Skrevet 13. januar 2007 Hatt en fin dag. Ble vekt klokka ni av mannen og frokost stod klart på bordet. Sånn er det hver lørdag, står opp til ferdig dekket helgefrokost-bord Vi spiste og koste oss alle tre, og så måtte mannen avgårde og jobbe litt. Jeg og Lukas har vært hos mamma og gått lang tur med Ludde og vært ute i et par timer der, sammen med henne. Deilig at hun kunne ta Ludde for jeg klarer ikke det lenger. Utrolig deilig å være litt ute, og Lukas gikk hele veien. :rosasmil: Når mannen kom hjem koste vi oss med sløv middag, pølser i brød og lompe. Smaker jo så godt! Etter Lukas sengetid i kveld skal vi ha en annen middag til oss to, teryakikjøtt woket med grønnsaker og ris til I morgen er det juletrefest i barnehagen, blir full fart det ja, så vi skal dit alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #348 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Lukas 3 års dag, 18. januar Torsdag , på selve dagen skal han ha med seg langpanne- sjokoladekake i bhg, må lage den onsdag og kanskje spørre om han vil pynte den selv.. Mommo ville hente han i bhg og ta han med ut og spise og få velge en gave. De gjorde det i fjor også,og det var så koselig! Så kommer de ikke så sent hjem så vi også får kost med bursdagsgutten vår Fredag tenkte vi å invitere naboguttene og foreldrene, det er også tradisjon å be de en dag for seg. Gutta er 8 og 10 år, men Lukas liker så godt å være sammen med dem og ser virkelig opp til dem Vi lager pizza og har en ferdigkjøpt marsipan- kake. Lørdag blir det barneselskap. Vi har en fast gjeng vi inviterer, men i år blir det også to gutter fra Lukas avdeling, etter eget ønske. Jeg skal lage muffins, gele i gul og oransje og har bestilt en sjokoladekake med tigermotiv fra ei på jobben. Pølser og brød/ lomper skal vi også ha. Har kjøpt inn tallerkener, servietter, duk, hatter, kopper og godteposer ( til fiskedam) i samme motiv; med løver, zebra, aper og elefanter på. Det må jo bli bra! :smile: Søndag er det familieselskap med mommo henes mann, tante, kusine og fetter, morfar, min fetter og tremenningene til Lukas. Mamma skal bake bløtekake. Og så er det vel noen rester igjen vil jeg tro... Må han noe middag først også...*tenke tenke hva....* Yes..det begynner å bli i boks da- og alt klart for maratonfeiring Det blir mange dager, men sånn er det når man må dele opp så veldig...og alle dagene vil man jo ha en feiring og kaker etc... Gave har vi kjøpt og det er en liten kikkert, en ordentlig en som han kan ha når vi går tur, synes det er kjempe stas med kikkert!! Men vi skal vel kjøpe noe annet også.. Endret 13. januar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. januar 2007 #349 Del Skrevet 13. januar 2007 Gosh, blir han 3 år alt? Ja de vokser disse barna, bare 3 uker til jeg har 4åring. Håper dere har en trivelig helg sammen. Du har jo termin bare to dager etter bursdagen min jo, bra mnd å bli født i synes nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #350 Del Skrevet 14. januar 2007 Pondusa! Snart 3- åring i huset ja, helt utrolig så fort de årene gikk!! Ja, det var deilig med en lang gåtur i går ... Men ikke i dag var det noe godt at jeg hadde gjort det. Skikkelig au au i symfysen i natt og i dag... Vi har da vært på juletrefest. Koselig, men ståkete! Koselig å prate med foreldrene til de barna jeg har hatt. Mange morsomme kommentarer, og ikke minst ulike. Ei mamma "du er da ikke svær"...ei annen "ja når er det ikke lenge igjen, å såpass ja da er du stor "etc.. Lukas koste seg, men droppa gangen rundt juletre...litt for mange i litt for trangt rom... Fikk en times lur på sofaen etterpå. Også har vi hatt sløv middag i dag også gitt...macaroni og kjøttboller til gutta, pølse i lompe til meg. Ganske fornøyde etter diverse kaker på festen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #351 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) 32 uker i dag! Endret 14. januar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #352 Del Skrevet 15. januar 2007 Da jeg våkna i dag følte jeg meg så utrolig tung og stor og at magen bare var i veien...Alt var et helvetes ork.. Hadde avtale om å besøke kollega som har 7 mnd gml gutt. Hadde gledet meg så til det, og ville ikke avlyse- har så lett for at det da aldri blir noe av..Koste oss veldig med skravling og baby vi da, og timene gikk fort. Men da jeg skulle hente Lukas var alt pyton igjen, så utrolig tungt, magen kjennes ut som om den er et nr for liten...og kynnerene kommer haglende... Så jeg har ligget på sofaen siden etter middag og har planer om å ligge der til sengetid...Skal se på Farmen og Wallender. I morgen har jeg lunsjavtale...vil og skal. Onsdag får jeg sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #353 Del Skrevet 16. januar 2007 Ikke så dårlig form i dag, men litt sliten etter den tunge dagen i går.. Har fått en god natts søvn, vekket glad gutt som ville i barnehagen til vennene sine. Vi spiste koselig frokost sammen, han var for en gang skyld velidg sulten og koste seg med over en skive med leverpostei. Vanligvis er det yoghurt han blir lurt i før vi må fyke avgårde. Deilig med god tid! Da jeg kom hjem etter å ha levert Lukas, leste jeg avisen satt her bitte litt, og gjorde de praktiske tingene som skulle gjøres i dag...Brette klær, hang opp klær, satte på ny maskin og tok ut av oppvaskmaskin. Jeg pleier å gå for å slappe av før slike ting, og det er jo ikke så lurt... Har faktisk avlyst lunsjen, selvom det er noe jeg hadde gledet meg til har jeg bedre av å bli hjemme å hvile...Og vi avtalte neste tirsdag istedet, da skal jeg til jordmor så da er det jo ikke noe problem, må ut uansett og kan kombinere det med en hyggelig lunsj! Nå går jeg opp og leser litt og kanskje sover en stund Har planer om å gå gjennom babytøy i ettermiddag.. Det har stått på programmet lenge gitt, tiltak.....Har begynt å gi bort/ låne bort klær jeg vet jeg ikke vil bruke på en jente. Og med det forbeholdet at vi får det tilbake om det viser seg å være gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 16. januar 2007 #354 Del Skrevet 16. januar 2007 Lenge siden jeg har vært innom boka di nå ser jeg! ...og det nærmer seg her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #355 Del Skrevet 16. januar 2007 LinKri! jeg har så lite viljestyrke..de babyklærne blir jo ikke rørt...men i morgen... saken er at vi har jo masse klær etter Lukas, men jeg kjøpte veldig guttete klær, og siden det mest sannsynlig er en jente denne gangen ser jeg ikke for meg at jeg vil bruke noe gutteaktig på henne. Mye lyseblått husker jeg, nå vil jeg sikkert ha mye lilla, rosa, rødt... Får litt hetta over at klær ikke er i boks i det hele tatt...Mine to venninner har sagt vi skal få arve klær, jentene deres er 3 og snart 2 år. Og en mamma fra avdelingen jeg jobber har sagt det samme..denne jenta ble født i høst...Så antakelig har vi mer enn nok, men det hadde jo vært fint å fått det i hus, sett gjennom og sortert og etterhvert vaska det også... - og klart jeg vil kjøpe noe splitter nytt! Nå skal jeg se på Grey..og jeg venter svært utålmodig på mannen som skulle kjøpe med sjokolade til meg. Må ha det.....NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 17. januar 2007 #356 Del Skrevet 17. januar 2007 Ta det med ro Kipa - det ordnar sig alltid med kläder. chokladen kan det vara värre med när man är gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. januar 2007 #357 Del Skrevet 17. januar 2007 Litt av et bursdagsprogram for Lukas gutten. Flink mamma du. Tenk at guttene våre har blitt så store... Og du snart blir mamma for annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #358 Del Skrevet 17. januar 2007 Takk for hilsen , Furstina og Mayamor! Phu..traska rundt i butikker siden klokka ti! Ikke så lurt, men hva gjør man vel ikke for gullet sitt... Vi bestemte oss for å kjøpe sabeltannskuta nemlig og istid 2 dvd..utsolgt i 5 butikker, den siste jeg var i hadde den skuta og så fant jeg den dvd'n tilslutt også... Planene må bli så store, da vi har så mange vi vil be..og dessuten orker jeg ikke å ha alle på en gang. Lukas gjorde det litt lettere for meg, han ønska nemlig å ha med is i bhg i morgen,og dinosaurkjeks, så det er kjøpt inn og jeg slipper å bake i dag! Mannen kom hjem med sjoklolade i går ja... Jeg var så utrolig fysen at det er helt fælt, i dag er jeg normal igjen, om man kan si det det sånn... Lukas blir henta av mannen i dag, så nå skal jeg bare slappe av til de kommer hjem om to timer. Har dessuten fått kjøpt en stk rosa cordbukse, en hvit strikket jakke og en body i str 56 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 18. januar 2007 #359 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Gratulerer så mye med 3-årsdagen kjære Lukas! Endret 18. januar 2007 av Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 18. januar 2007 #360 Del Skrevet 18. januar 2007 Gratulerer så mye med 3-årsdagen kjære Lukas! ← jag hakar på denna... Grattis på födelsedagen Lukas Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade på, Ja visst ska han leva ja visst ska han leva, ja visst ska han leva uti hundrade år. Å när han har levat, å när han har levat, å när han har levat uti hundrade år Ja då ska han skjutas, ja då ska han skjutas, ja då ska han skjutas på en skottkärra fram!" HURRA HURRA HURRA HURRA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå