Gå til innhold

livet videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tenk 3 år!!

Gratulerer kjære gutten min!! :gratulerer::gratulerer::gratulerer:

Lukas takker for gratulasjonene. han digger de smilyes'ene, så det var stas! ;)

Mannen tok en time lenger hjemme på morgenen, og stod opp og ordnet kake med 3 lys. Så kom han inn og sang "ja må han leva" Lukas som sov ( i vår seng, kommer ofte inn sånn grytidlig om morgenen og legger seg pent i midten.. :legrine: ) skjønte ikke noe.. :ler: Men han våknet fort da han skjønte at nå var det virkelig bursdagen hans.

Denne dagen har han leeeengta etter... :rosasmil: Klokka litt over fem spurte han er det bursdagen min nå...ikke enda svarte jeg, du må sove litt til- og det gjorde han. Blitt stor og flink jo! :klappe:

Vi gikk ned alle og han fikk åpne pakker, den sorte dame var så stas, det lyste av han da han rev av papiret!! :legrine: Så åpnet han istid dvd fra Ludde og en pakke med noen av figurene derfra, like glad og fornøyd og så kikkerten fra oss, "åå min egen kikkert.."

:smilbla::smilbla::smilbla:

Vi spiste vanlig frokost og ordnet oss. Lukas ville pynte seg med skjorte så det fikk han i dag. Så dro vi til barnehagen med is og dinosaurkjeks som de skal kose seg med i dag. Jeg skal hente han ved to- tiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

:bursdag: Gratulerer så masse med dagen Lukas. :klem:

Har vært uten telefon og bredbånd i hele dag pga stormen laget krøll på linjen.

Skrevet

Kjære Mayamor da, du trenger ikke å unnskylde deg :klem: Har jo fått koselig sms vi! ;)

Skrevet

Da jeg henta Lukas gomla han på en kjeks enda, hadde fått en ekstra siden han var bursdagsbarn.. ;) Han var så blid og fornøyd, og ikke minst stolt, fått krone i tigerfarger= oransje :ler: og de hadde kost seg og feiret! :)

Vi måtte hjem og skifte litt, isflekker på både skjorte og bukse gitt...Så kjørte jeg han til mamma's jobb, og de dro i lekebutikken. Etterpå møtte jeg og mannen dem på Lizzies. Lukas hadde valgt seg to flotte (og dyre) bøker. Lekebutikken er for ørtende gang lagt ned i byen så de hadde vært på bokhandelen, like bra det synes nå jeg! Mamma tok med lukas hjem etterpå og jeg og mannen handla inn til den store bursdagshelgen! :Hehe:

Nå skal jeg køye, har ikke blitt noe hvile i dag...i morgne har jeg lunsj avtale med gravide venninne N, spennende å se hvordan magen hennes ser ut..termin en drøy måned etter meg. :rosasmil:

:vinke:

Skrevet

:sjenert:Huff da nå var jeg fryktelig seint ute....

:bursdag: Gratulerer med dagen Lukas!!!!!

Høres ut som han har hatt en perfekt dag :)

Skrevet

Gratulerer med gårsdagen til store Lukas-gutten! :smilbla:

:bursdag::gratulerer:

Skrevet

Gratulerer så masse med gårsdagens bursdagsgutt!!

Skrevet

Takk for det Bizzy, Jolie og Pondusa :klem:

Trøtt i dag jeg...men jeg skal møte N- om en time faktisk, shit så fort klokka gikk i dag da.. :overrasket:

Blir helt sikkert koselig med en lunsj og litt skravlings! :Nikke:

Kaldt ute, så jeg får vel ta den svææære gravid jakka jeg har lånt..har jo vært ypperlig vinter å være gravid i, kjekt å kunne gå med kåpa oppe uten å fryse ja. Men ikke i dag...brrr..Må vel få av meg kosebuska og ta på noe mer anstendig også...selvom den var veeldig god å gå med i dag :sjenert:

-sløve- Kipa ;)

Skrevet

Gratulerer med dagen som var Lukas..! :blomst:

Skrevet (endret)

Nå har vi feiret gullgutten vår i 3 dager! :rosasmil: Fredag var naboene her, vi koste oss med lasagne til middag og hadde kjøpt inn en medium marsipan kake til dessert. Lukas lekte og hadde det så moro med de to guttene ( 8 og 10 år) Det var faktisk 10- åringen som la han da klokka hadde blitt over ni..Han hjalp han på med pysj og gikk opp på soverommet og hørte på villdyr på cd, Luka sovnet på 5 minutter- og vi andre satt oppe en stund til.

Lørdag fikk jeg den ene meldingen etter den andre om at barn var syke..Til slutt så det ut til at det bare skulle komme 2 av 9 :overrasket: Mora som er litt lettere på sipper'n om dagen synes jo dette var trist..Lukas starta dagen med å spørre når kommer alle barna... :grine:

De to guttene kom, en med mamma og pappa og en med pappa. Og vi hadde en kjempefin bursdagsfering. Vi koste oss først med pølser, så gikk de tre guttene opp og lekte på rommet, og de hadde så fin lek, er ganske like i måten å være på, og ingen konflikter bare moro!! :Hehe: Så ropte vi dem ned til kaker. Vi hadde en sjokolade kake med bilde av en tiger på. Lukas ble så glad da han så den!! De spiste gele og muffins også. Det ble veldig koselig og vi kunne alle sitte rundt samme bord, og når barna lekte så fint, ble jo vi bare sittende og skravle ;)

Etter 3 timer brøt de opp, og Lukas var veldig fornøyd over feiringen hans og den hormonelle mamma'n var så lettta over at han var fornøyd!! :legrine:

Takk for hilsen, Salamandra!

Endret av Kipa
Skrevet (endret)

I dag da jeg våkna var jeg så totalt utmatta at den første tanken som slo meg var at jeg er i hvertfall ikke klar for noen fødsel i dag... ;)

Jeg har sovet så tungt og snorka så mannen har dytta i meg, tilslutt så la jeg meg på sofaen fra 3 til 6 så han fikk fred... :sjenert: Tusla inn igjen da jeg våknet 6, og sov til Lukas kom inn til oss litt over sju. Kvart på åttte stod jeg opp med han..helt ferdig...Sløva på sofaen mens han så litt tv.

Lukas skal feire i dag også,med familie. Men nå er han i 4- årsdag med pappa'n hos en liten venninne fra avdelingen. Så i 11- tiden gikk jeg og han opp og sov en times tid så han skal orke denne dagen..og jeg og ;)

Klokka fire er det klart for den siste festen..11 stk til sammen blir vi. Meny; pølser lomper og brød :rodme: og masse kake som ikke ble spist i går, ringte mamma og sa at hun ikke trenger å bake bløtekake. Vi har massevis med rester.

Jeg får vel komme meg i dusjen og kle på meg noe annet enn den utrolig gode morgenkåpa jeg dasser rundt i.. :sjenert:

Endret av Kipa
Skrevet

Da er bursdags-maratonet vårt over, helten sover søtt, og jeg er klar for sofaen! ;)

Skrevet

Det er slitsomt å feire 4 dager til ende... ;) Så da klokka mi ringte ti på åtte, sov og snorka Lukas fortsatt..Jeg tenkte han skulle få sove ut litt, så jeg lot han sove til kvart over ni..da vekte jeg han. Vi spiste frokost sammen så kjørte jeg han til barnehagen. Der var de på vei ut, så jeg kledde like gjerne på han selv før jeg vinket ha det til glad og fornøyd gutt! :hjerte:

Det er jo blitt så kaldt, og nå er det jammen enda kaldere. Lukas fikk ullundertøy av mormor i går og det fikk jeg han til å gå med men han protesterte høyt...Det ble fort glemt, for det klødde jo ikke og var sikkert godt å ha på seg. Lagt fram ullundertøy til i morgen også. Måtte på shopping etter ullsokker etter levering. kjøpte ullvang.

Kom hjem ved halv tolv, spiste litt..og gikk opp og la meg. sov jammen helt til halv fire..med tre tissepauser.. ;)

Jordmorkontroll i morgen. Har drukket vann for harde livet siden forrige..hadde nemlig noe proteier i urinen da.. :sur: Spent på morgendagens kontroll..

Skrevet

Har foresten endelig begynt å gå gjennom klær...Det viste seg at jeg hadde glemt at vi hadde endel i kremhvitt som er veldig fint.. også noe i hvitt med søte figurer på. Noe lysegrønt, og noe annet som helt fint en jente kan bruke!

:hjerter_rundt:

Skrevet

:legrine: Babyen har snudd seg, det var det jeg ante meg....HURRA! Jeg er ikke motivert for verken keisersnitt eller setefødsel med epidural så det passer meg perfekt! Vil ha en like naturlig fødsel som sist..man kan jo i hvertfall håpe!! ;)

Alt var ellers bare bra, ikke noe utslag på urin denne gangen, blodprosent 12,4, vekt opp 2 kg siden sist. 10 til sammen og det er jo bra! Blodtrykket er litt sånn på grensen til lavt, men det vet jeg jo. hadde et nesten svime- av -anfall i butikken etterpå... :sjenert:

Men mest av alt er jeg superglad for at alt var så bra, og at den ligger riktig vei!!! :legrine:

Nå skal jeg straks hente gutten min i barnehagen, jeg hadde glemt kosetiger'n hans hjemme så håper det har gått bra i hvilestund...

Skrevet

Merkelig så lite tiltak og vilje det er i denne jenta her om dagen... :sur: jeg har litt småpanikk i fht redebygging fortsatt..men gjør heller ikke noe med det... :sjenert:

Klær er stabla i pappesker på soverommet som skal bli Helena sitt..hvorfor får jeg ikke ut finger'n og går gjennom det så det er helt i orden. Det rommet har vært/ og er.. oppbevaring av Lukas' for små klær og klær han har arva...jeg må jo bare se og begynne å rydde der! Ikke for at det egentlig haster, men like mye for å gjøre noe...

I morgen skali hvertfall jeg og mannen på Ikea for å kjøpe kleskommode (++) til Lukas. Han har fortsatt klærne sine ved stellebordet, er jo praktisk det da. Men blir nok mer behov for babyklær der etterhvert...Så da kan jeg jo flytte klærne hans på rommet i kommode, og da er det vel fristende å gå gjennom babyklærne, vaske og legge i skuffenene vil jeg tro!

Hun skal jo sove inne hos oss, vi har en spedbarnseng, gammel, opp-pusset. Den skal stå hos oss, og jeg husker Lukas hadde sengetøy med bamser på som matchet perfekt, men hvor er det da? :klø: Vi har også sprinkelseng, den tenkte jeg kunne stå på rommet hennes allerede fra starten.

:rosasmil:

Skrevet

Jeg har verdens flinkeste og blideste gutt om dagen. Det er en fryd å stå opp med han, spise frokost og i det hele tatt! :hjerter_rundt:

- men så trenger jeg litt blid og flink gutt også..I dag er jeg sånn rar igjen som forrige mandag, føler meg så stinn, magen er bare i veien og virker som den er et nr for trang..også så øm! :forvirret: Masse kynnere av ikkeno... :sjenert:

Men jeg har lunsjavtale kl 11, etter det får jeg legge meg på sofaen til mannen kommer hjem. Mormor henter Lukas i dag og han skal være der når vi er på Ikea.

Skrevet
Lørdag fikk jeg den ene meldingen etter den andre om at barn var syke..Til slutt så det ut til at det bare skulle komme 2 av 9 :overrasket: Mora som er litt lettere på sipper'n om dagen synes jo dette var trist..Lukas starta dagen med å spørre når kommer alle barna... :grine:

Åååå det skjønner jeg :legrine:.

Men han ble jo så fornøyd likevel! :hjerte:

:klappe: for flott kontroll!

Ja nå er det bare å nyte de siste ukene.

Forresten.. Kom Lukas til termin?

Har forresten sendt deg en PM på Foreldreforum ;)

:klem:

Skrevet

Lukas har fri i dag. jeg merker jeg blir mer sliten av det. Hadde tenkt å gi han fri i morgen også, men tror jammen jeg må ta meg inn litt...mannen skal jobbe i kveld også, så det blir liksom hele dagen..Er svimmel og må sette meg ned mellom hver minste lille ting og sliten.. :sjenert:

Nå må det jo sies at han er bare blid og fornøyd i dag også, så han er ikke problemet egentlig. Føler bare jeg må stille opp litt når han først er hjemme.

Mommo har vært her i lunsjpausa si, det var koselig! Nå leker Lukas oppe og innimellom spør han om jeg ikke kommer snart...Jeg måtte bare ha en sitte- pause med iskaldt vann..

Vi kjøpte en til trofast oppbevaringshylle til han i går, og nå skal vi rydde i dem. Jeg og Lukas. Spørs da..for de tomme hyllene fungerer visst som noe annet nå og det samme med kassene... :ler:

Da tsler jeg opp, så får vi se om det blir gjort noe. Er mye som skulle vært gjort ser jeg..men jeg har ikke ork! :forvirret: Gudksjelov er det fint og ryddig i huset, men det man ikke ser..det skulle det vært gjort noe med..Rotet i boden, kontoret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...