Gå til innhold

Til dere med ME

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært hos psykiater i forhold til utredningen av . Men pga mye familieprobemer så hadde vi vært hos en psykiater, men da snakket om familieting ikke ME. Jeg fikk diagnosen hos en ME- spesialist (professor) i Bergen , og han er såpass inne i dette at han klarer fort å vurdere en pas. i forhold til depresjon o.l. Jeg var inne hos han i fire timer , så et ville nok ha komme godt frem om det var noe annet. Trygdekontoret mitt er ikke lette. De var opptatt ang psykolog, men syntes det var helt greit med han vi hadde gåt ttil ang noe annet, for det viste at vi tok tak i problemer om var i livet vårt.

Ang dette bli frisk så sa han jeg fikk diagnosen av at om jeg kom ut i jobb igjen ville det bli i maks 30%, men mest sannsynlig ville jeg ha nok med å klare hverdagen. Og med tanke på evt. jobb så lå det veldig mange år frem i tid.

Meya84 - kan jeg spørre deg hvilken diett du følger?

Ceca ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jersey
Skrevet

Jeg er 20 år og har vært syk i fire måneder nå...Driver fremdeles med "utelukkelses-diagnoser". Jeg har gode og dårlige dager alt ettersom hva jeg har gjort dagen tidligere, men om jeg da har ME...har jeg gode sjanser for å bli bedre? :sjenert:

Skrevet

Jersey -

du har kjempegod mulighet for bli frisk,men da må du lytte til kroppen din allerede nå. Ikke gjør noe an dag sik at du ligger neste (dårlig dag). Prøv å ikke bruke mer enn 70% av den energien du våkner med om morgenen. Få hjelp til div praktiske gjøremål. Si ifra til de rundt deg at du må ha en lang periode hvor du må ta livet helt med ro. Og da mener jeg ro. De som egynner tidlig med aktivitets-tilpassning - og tillegg er unge, er de som har best prognose for å bli frisk. Ta også tilskudd av omega 3, magnesium og jern. Søk på me på google, så finner du non forum-adresser... der kan du lære mye.

Håper for din del det ikke er ME du ender opp med, men det er bedere å leve nå som om det er det, i tilfelle, og da lettere kunne bli frisk !

Ceca ;)

Gjest meya84
Skrevet

ceca :)

jeg følger candidadiett, men har ikke muggsoppallergri hvilket tilsier at dietten min ikke nødvendigvis er så streng som mange andres :)

med tanke på ME-symptomer er det sukkeret som slår meg ut-over en viss mengde. Gjær og melkesukker gir mye mageproblemer- Har ikke knyttet disse direkte opp mot utmattelse, men har ofte reaksjoner over en dag senere, så er ikke helt sikker hva slags matvare som fører til hvilke symptomer bestandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...