Gå til innhold

jekart`s bryllupsdagbok


F&b

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i Albir (Spana) 10 august-06, men reiser 1 august :)

Etter å ha vært sammen først i 3 år pause som gode venner i 6 år fant vi tilbake til hverandre igjen og har nå vært sammen i 7 år. Forlovet i 4 :ler:

(hellenussan har jo kjent hveandre i 16 år :hakeslepp: )

Vi har pratet om bryllup i 4 år, men var enig om å ikke måtte låne penger til det. Og nå har vi klart å spare så vi endelig skal få det til ;)

Meningen var å gifte seg her hjemme, men han var egentlig aldri innteressert i å prate seriøst om det.Helt til jeg spurte om vi skulle ta det i utlandet.

Han var å sjekket sjømannskirker før jeg rakk å snu meg :klappe:

Så her er vi :) Snart på vei til Spania med først 1 uke bryllupsreise, og så kommer resten av følge inkl. våre 2 barn og skal være sammen med oss en uke :)

Vi skal gifte oss på en klippe med utsikt mot havet, 3 retters middag med alt innkludert også bryllupskake på en 100 år gammel finka(hvor de dyrker appelsiner ;) )

Det blir ett stille, rolig og utrolig romantisk bryllup som vi gleder oss sinnsykt masse til :) Vi skal kjøre en gammel hvit veteran bil (spør meg ikke om merket, men min kjære er fornøyd ;) ) Har endelig fått leid oss en villa som har plass til alle sammen :tommel:

Vi har vært i kontakt med ei som bor der og driver med nettopp bryllup, men villa`n klarte hun vist ikke å skaffe (mye frustrasjon der!!!! :frustrert: ) Men den biten klarte vi å skaffe på egen hånd forige uke

:danse:

Nå gjennstår bare bryllupsnatten (som vi ikke har tenkt å ha i rommet ved siden av min far eller noen andre kjente ;) ) Vi går å venter i spenning på svar fra Spania om dette er i orden eller ikke :klø:

De har tydeligvis mye å gjøre der (vi er jo ikke alene om å gifte oss der-skjønner det :) ) men det er snart bare 1 mnd til vi reiser så hadde vært greit å ha alle svarene på plass!! Mye frustrasjon på lager om dagene nå siden vi ALDRI får noen svar på mailene vi har sendt,eller på tf :sur:

Men vi får se... Hjalp å få skrevet litt!!

I morgen er det atter en ny dag med nye muligheter. :)

Får ikke til å legge det som link til underskriften min jeg :sur:

Endret av jekart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! :vinke:

Så romantisk bryllupet deres høres ut og dere slipper nok å bekymre dere for dårlig vær på den store dagen :) Hvor mange blir dere i bryllupet? Hva slags kjole skal du ha?

Håper dere får svar angående bryllupsnatten snart da, ordner seg nok til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=207198

Nå ble jeg glad :)

Hadde vel aldri trodd at noen gadd å se på min dagbok også ;)

Satt å knotet med den i går, og fant ikke ut hvordan jeg fikk lagt den under signaturen :forvirret: Er helt ny her så ble utrolig overrasket og :smile: nå!!

Jeg skal ha på meg "vanlig brudekjole" Litt redd nå for at den skal bli fryktelig varm :) Den har ett kjempelangt slep som jeg kan ta av etterhvert :ler: (veldig fornøyd med den!)perler og diamanter men korsett tror jeg står over :) får holde med underskjørtet :ler:

Gutta kommer i beige dresser og dattra mi blir vel mest lik meg :klem1:

Vi blir 11 stykker + kanskje noen til-litt usikkert ennå, men kan nok se meg og pappa gå på en rød løper mot havet og himmelen med min kjære som venter i midten og de aller nærmeste våre stående på siden og barna foran. vi gleder oss noe voldsomt! Gleder oss vel like mye til en uke først hvor vi endelig kan bare være kjærester mens ungene blir tatt godt vare på hjemme 1 uke :hjerter:

Har forsatt ikke hørt noe fra damen i Spania :grine: Og nå reiser vi på en ukes ferie til stavern, så litt dumt t ikke ting er helt på plass!. men du har nok rett... Det ordner seg vel (ett pr dager før vi drar ;) )

Har fått betalt halvparten på villa`n i dag- så nå er i hvertfall den helt i boks :klappe:

Skal få bestilt time til frisør her hjemme også, for de har vist ikke de samme farge stoffene i spania, så frisøren der får kun stå for oppsetting :)

nei ikke så mye å gjøre før vi drar annet enn "kose ting" kjole, dresser, ringer,negler osv- DEILIG :)

Ha en strålende helg og uke ;)

Endret av jekart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok :velkommen:

Har ei venninne som nylig har giftet seg i Spania. Hadde vært helt topp,så det er bare å glede seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Grattis med dagbok :velkommen:

Har ei venninne som nylig har giftet seg i Spania. Hadde vært helt topp,så det er bare å glede seg  :klem:

Tusen takk :)

Godt å høre at det er flere som reiser for å gifte seg :)

Litt ensomt her inne når det gjelder det, men det gjør ikke noe ;)

Vi gleder oss kjempe masse! 1 mnd igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er straks ringene i boks :)

Skal få sydd inn kjolen til uka (glad jeg kjøpte den for stor så jeg slapp å "slanke meg" ;) )

Har fått bestilt time for farging og striper av hår (de har vist ikke de beste fargene i spania :sjenert: )

så nå er nedtellingen i gang :klappe:

Bare 14 arbeids dager til jeg drar og 4 uker til den store dagen :sjarmor:

Men har fortsatt ikke hørt noe fra hun som hjelper oss i spania :cry:

Ikke mye god nattesøvn i disse dager :kjempesinna:

Men vi får se.... bør høre noe fra henne snart!!! Må si vi er fryktelig bekymret :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, klippe i spania, det hørtes deilig ut! :enig: Jeg kunne tenkt meg en en tropisk strand jeg da, men min kjære ville ha stort bryllup, og jeg vil jo gjerne ha de som betyr noe for meg der jeg også. Kan jo ikke akk forvente at folk tar flyturen til andre siden av kloden for å være med i et bryllup! :ler:

Så jeg har funnet på en smart idé! På gullbryllupsdagen vår, fornyer vi løftene på en tropisk strand!! :hoppe::legrine:

Tror ikke du skal trenge å bekymre deg! De er litt mer laidback på kontinentet, enn hva vi er her i Norge. Alt går nok i skjønnenste orden! :enig:

Takk for kjempefin hilsen i dagboken min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Godt å høre at det er flere som reiser for å gifte seg :)

Litt ensomt her inne når det gjelder det, men det gjør ikke noe ;)

Vi gleder oss kjempe masse! 1 mnd igjen :)

Vi reiser til England med venner og familie...

vi får en felles ferietur med de som betyr mest for oss, og et romantisk intimt bryllup :hjerte: så perfekt! (skjønner jaggu meg ikke hvorfor ikke fler reiser utenlands! :) )

lykke til med siste innspurt av planlegging, og selvfølgelig med selve bryllupet

:klem:

:hjerter_rundt:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, klippe i spania, det hørtes deilig ut! :enig: Jeg kunne tenkt meg en en tropisk strand jeg da, men min kjære ville ha stort bryllup, og jeg vil jo gjerne ha de som betyr noe for meg der jeg også. Kan jo ikke akk forvente at folk tar flyturen til andre siden av kloden for å være med i et bryllup! :ler:

Så jeg har funnet på en smart idé! På gullbryllupsdagen vår, fornyer vi løftene på en tropisk strand!! :hoppe::legrine:

Tror ikke du skal trenge å bekymre deg! De er litt mer laidback på kontinentet, enn hva vi er her i Norge. Alt går nok i skjønnenste orden! :enig:

Takk for kjempefin hilsen i dagboken min! :klem:

Hei afr0dite :)

Det hørtes ut som en utrolig bra ide med å fornyet løftet på en tropisk strand.

Da har man jo enda mer possitivt å se frem mot ;) Ja har skjønt de er mer laidback der men det er jo måte på da :)

Takker for omtanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en liten tur for å se hvordan det går med planene dine... og det virker som du har god kontroll :)

Ønsker deg en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi endelig en mail fra Spania, og vi ble faktisk mer bekymret enn før :forvirra:

Denne sekretæren vet jo faktisk INGENTING!!!

Hun viste ikke hvor mange vi ble, hvor vi skulle spise eller hva....

Vi har bestilt 3 retters og hun anbefaler salat???? :forvirret:

Hun viste bare bryllupsdatoen hun- jeg er "imponert" :sarkasme:

Selve "sjefen" hører vi faktisk ingenting fra.... og hadde ikke pratet med henne på en stund... (skeptisk) Men ok.. hun påstår i hvertfall at alt er under kontroll. Høres ut som hun har god peiling på det ja...

Sånn det var dagens utblåsning av min frustrasjon ;) Så nå velger jeg å høre på deg afr0dite og satser nok en gang på at det ordner seg.

En ny dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med slike episoder... :sur: men lovte deg noen lykkeord, så her skal du få de.

:hoppe: Alt ordner seg, :hoppe: alt orner seg, :hoppe: alt ordner seg! :hoppe:

Sånn... nå skal du se at det blir orden på sakene :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med slike episoder... :sur: men lovte deg noen lykkeord, så her skal du få de.

:hoppe: Alt ordner seg,  :hoppe: alt orner seg,  :hoppe: alt ordner seg! :hoppe:

Sånn... nå skal du se at det blir orden på sakene :)  ;)

TUSEN :-D TUSEN TAKK!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg heeeeeelt sikkert!!

Men jeg skjønner godt at det er frustrerende å sitte i Norge, og ikke vite hva som skjer der nede....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske frustrerende det der! Vi skal på utveksling til asia til høsten, og fikk godkjenning fra universitetet i oslo i februar. Semesteret der nede starter 7. august. Vi fikk opptaksbrevet for TO DAGER SIDEN!!!! :overrasket::overrasket: Vi har jo ikke turt å kjøpe flybilletter eller leie ut leiligheten enda, siden vi ikke hadde hørt noenting! Kan ikke skjønne at de ikke trenger å vite sånne ting selv før det er noen uker igjen... :klø:

Moralen er at det ordner seg alltid! :enig:

Og du skal nok se at du får drømmedagen din, og at gjestene dine blir mette på mer enn en salat! :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ønsker deg en god uke også :) Hvordan går det med planleggingen om dagen? Hva har du igjen å gjøre før du reiser? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei milla27 :)

tusen takk :ler:

Her går det unna ;)

Jeg er imponert over de som skal gifte seg her hjemme!!! :klappe:

Jeg synes jeg har mye å gjøre og huske om dagen, men vet at dere har 3 ganger så mye! :)

Nå har Jeg fått ordnet time til å få fikset negler,

kjøpt nye perle smykker som jeg håper er i samme farge som kjedet...

Kjedet er levert inn til omtredning- får det ikke før neste fredag :forvirret: Så håper jeg slipper å bytte ;)

Har endelig fått kjøpt sko til min sønn- ble svarte og ikke brune :forvirret:

men men.... man kan ikke få det som man vil bestandig ;)

Min datter mangler sko, men får se hva man får fikset til uka.

Kjolen er levert inn til sying... :) Tror det blir knall bra :sjarmor:

jeg begynner å nærme meg :ler:

men slips til min sønn som er nogenlunde likt pappan er neimen ikke lett- kjempe vanskelig faktisk :sur: Så ser ut som jeg må kjøpe voksen slips og begynne å sy :forvirret:

Fortsatt ikke hørt noe fra Spania :frustrert:

Hun er sikkert møkklei maset mitt... men det synes jeg faktisk hun får tåle!

men litt kjedelig om det skal bli sure miner når vi kommer ned :forvirret:

Vi har campingvogn i stavern så tror vi skal ta en tur dit til helgen og ikke tenke på noe... kjenner jeg trenger å komme bort fra alle frustrasjonene til Spania ;)

Tror vi har kontroll men kjenner jeg begynner å stresse litt ;) bare litt over en uke til vi drar :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...