Arkana Skrevet 3. juli 2006 #41 Skrevet 3. juli 2006 Ja, jeg mistet også mensen da jeg brukte Cerazette, men til gjengjeld fikk jeg daglige småblødninger i 4 mnd. Da tar jeg heller 3-4 dagers mens en gang i mnd, dessuten føler jeg meg også mye tryggere på at alt er som det skal.
Pilar Skrevet 3. juli 2006 #42 Skrevet 3. juli 2006 Ja, jeg mistet også mensen da jeg brukte Cerazette, men til gjengjeld fikk jeg daglige småblødninger i 4 mnd. Da tar jeg heller 3-4 dagers mens en gang i mnd, dessuten føler jeg meg også mye tryggere på at alt er som det skal. ← Ja, det er som regel enten eller med Cerazette har jeg inntrykk av: Enten bare småblødninger, eller så å si ingenting. Det er jo klart at hvis man tilhører de som bare har trøbbel, velger man noe annet. Enhver får velge det som passer en selv og sin kropp best.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 3. juli 2006 #43 Skrevet 3. juli 2006 Høres utrolig deilig ut.. Er denne pillen på det Norske markedet altså?!Hvordan får man tak i den?!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #44 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har ikke hatt mensen på nesten 2 år nå, takket være Cerazette.
Ciara Skrevet 4. juli 2006 #45 Skrevet 4. juli 2006 Ikke at jeg er noen professor på mensen, men det er ikke akkurat naturlig å blø så mye og så lenge som kvinner gjør idag. Kvinner får mensen tidligere enn før og kvinner har mensen lengre (i antall år) enn før. Dette skyldes at vi idag lever under langt bedre kår enn for bare 60 - 70 årsiden (dette henger sammen med den almene helsetilstanden og at vi har lengt bedre helseomsorg, vi lever også lenger enn før. Om noen tiår så er det det nok ikke uvanlig å bli hundre år). At kvinner idag får langt færre (eller ingen) barn gjør også at det blir lang fler mensperioder enn det som var normalt før. det er skrevet mange artikkler om dette fenomenet, søk på google. ← Dette burde jo bety at barnløse kvinner skulle ha en eller annen negativ effekt av å ha mensen hver måned. Videre betyr det at det å føde barn er sunt for kvinnekroppen. For meg lyder det som overtro. Litt som alle de som innbiller seg at hunnkatter bør ha fått et kattekull før de kastreres, fordi det er best for dem. Mensen er naturlig. Jeg synes ikke det er særlig vanskelig eller tidkrevende å putte inn en tampong i ny og ne heller. Men de som har lyst til å stappe i seg enda flere hormoner må jo gjerne gjøre det, men selv er jeg glad for at jeg kan velge dette nye produktet vekk.
Gjest Kim Skrevet 5. juli 2006 #46 Skrevet 5. juli 2006 Dette burde jo bety at barnløse kvinner skulle ha en eller annen negativ effekt av å ha mensen hver måned. Videre betyr det at det å føde barn er sunt for kvinnekroppen. For meg lyder det som overtro. Litt som alle de som innbiller seg at hunnkatter bør ha fått et kattekull før de kastreres, fordi det er best for dem. Mensen er naturlig. Jeg synes ikke det er særlig vanskelig eller tidkrevende å putte inn en tampong i ny og ne heller. Men de som har lyst til å stappe i seg enda flere hormoner må jo gjerne gjøre det, men selv er jeg glad for at jeg kan velge dette nye produktet vekk. ← Jeg vet ikke helt den vitenskapelige begrunnelsen på hvorfor noen forskere mener at det "unaturlig" å ha mens så lenge og så ofte som kvinner har idag. men har alikevel lest dette ved flere anledninger. De fleste jenter jeg kjenner er ikke spessielt glad for å ha mensen og ser frem til dagen du får kjøpt en antimensen pille Hvis du ikke går med planer om å bli gravid så er jo mensen til ingen nytte alikevel. Alle de jentene som går på P-piller og alikevel har mensen er jo virkelig bortkastet da det ikke en gang er "ekte" menstruasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå