Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Leste den akkurat selv, denne vil jeg ha!!!

Lurer selv på det du spør om... Uten mensen i det hele tatt så blir det kanskje litt sjokk å finne ut etter en måned eller to at man faktisk er gravid (vet ikke hvor lang tid det tar før man merker det på kroppen jeg). Men det er litt skremmende.

MEN, tror jeg ville vurdert denne sterkt om den kommer på markedet snart! Lei av disse hersens blødningene...

Gjest gjest1
Skrevet

Et liv uten mens er helt supert. :)

Jeg bruker marvelon monofase p-pille og har mensen kun hvis jeg gidder, og det er ikke ofte.

Var legen min som fortalte meg at det var bare overtro at vi må ha mensen fordi det er sunt. Og etter å ha lest litt om emnet på egenhånd og snakket med legen har jeg nesten ikke hatt mensen de siste 5-6 årene.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, for det er kjempenaturlig å ikke ha mensen når man er KVINNE.

:murvegg::murvegg:

Jeg får sikkert masse pepper nå, og det er greit. Jeg orker ikke diskutere det mer, men måtte bare si ifra. Huff.

Skrevet

Med samme logikk kan jeg jo si:

1. Det er ikke natulig å gå på p-piller når man er kvinne.

2: Da er det naturlig å få barn annen hvert år.

3. Da er det unaturlig for kvinner å ha en jobb utenfor hjemmet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Virker utrolig herlig å leve uten mensen, men hadde vært bekymra for graviditet, jeg...

Skrevet

Det ER ikke nbaturlig å gå på p-piller. Jeg kommer aldri til å røre dem igjen, og hadde jeg visst før hva jeg vet nå, så hadde jeg ikke begynt på dem i det hele tatt.

Det er ikke derved nødvendig å få barn annethvert år, det finnes andre metoder for prevensjon enn å stappe kroppen full i unaturlige hormoner som klusser opp hele kroppen.

Og derved kan kvinner som ønsker det fortsatt jobbe utenfor hjemmet uten å bruke p-piller.

Argumentasjonen din faller fra hverandre.

Forøvrig ville jeg også bekymra meg for svangerskap, om je aldri fikk mensen, hvordan skulle jeg da visst det?

Neitakk, mensen kommer når mensen kommer. (jeg er kanskje "heldig" som bare får den ca annehver måned helt uten pillestyring da...)

Gjest gjest1
Skrevet

Liker mensen, jeg. En trofast venn som sier ifra at alt fungerer som det skal i kroppen min! Hormoner, kramper og hele pakka.

Og så er det litt smådeilig å kjenne melankolien sige på etpar dager før det bryter løs. Da har jeg en perfekt unnskyldning for å grine litt hvis jeg setter meg ned med en deppe-film, samt nyte min smågodt-pose og et glass rødvin i ro og fred under ullteppet. Og få litt ekstra oppmerksomhet under mensen av min bedre halvdel- som skjønner at "det der må gjøre vondt".

Ah, det er herlig at være quinde!!! :klappe:

Skrevet
Liker mensen, jeg. En trofast venn som sier ifra at alt fungerer som det skal i kroppen min! Hormoner, kramper og hele pakka.

Helt enig. Nå har jeg en kort og lett menstruasjon, og har forståelse for at kvinner som sliter mer med dette har et høyere ønske om å slippe disse dagene. Men forskning på å hoppe over mensen på denne måten har bare såvidt begynt (det står det jo faktisk i selve artikkelen i startinnlegget) og jeg er litt skeptisk til å tukle med kroppen på denne måten når vi vet så lite om mulige senvirkninger. P-piller er jo også tukling med kroppen, men har i det minste eksistert del tiår og vært forsket på en god stund.

Gjest Gjesta
Skrevet

Og så er det litt smådeilig å kjenne melankolien sige på etpar dager før det bryter løs. Da har jeg en perfekt unnskyldning for å grine litt hvis jeg setter meg ned med en deppe-film, samt nyte min smågodt-pose og et glass rødvin i ro og fred under ullteppet. Og få litt ekstra oppmerksomhet under mensen av min bedre halvdel- som skjønner at "det der må gjøre vondt".

Du har et veldig godt poeng! :ler: Likevel, ryggsmerter og kvalme kunne jeg vært foruten.. :roll:

Skrevet

Jeg er skeptisk. Jeg trur ikke det er så lurt å tukle med hormonene i kroppen, som man gjør når man tar p-piller. Mange kvinner har også prblemer med å få barn etter p-pillebruk, og det er faktisk en del bivirkninger sjøl om ikke alle merker dem.

Trur ikke jeg ville ha brukt disse nye pillene. Synes det er helt greit å ha mensen. Det sies også at grunnen til at kvinner lever lengre, er at vi bytter blod. Jeg veit ikke, men det kan jo være noe i det.

Skrevet

:Nikke:

Skrevet

Jeg tar gjerne en slik pille. Har ofte tenkt på å begynne med p-piller ene alene for å slippe menstruasjon. Jeg kan virkelig ikke fordra å ha den. Får lyst til å banne høyt hver gang den melder sin ankomst.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er skummelt å tukle med en naturlig funksjon på den måten jeg. Hvordan blir det når man slutter på disse pillene fordi man vil ha barn? Det er jo mange som sliter med å få systemet i gang etter å ha gått på "vanlige" p-piller.

Skrevet

Det er en besnærende tanke, men jeg er skeptisk til å stappe kroppen full av hormoner og endre den naturlige balansen av bekvemmelighetshensyn. Tror det er en grunn til at vi fungerer som vi gjør, selv om det ikke alltid er like praktisk.

Skrevet

Det høres unektelig fristende ut. Leve resten av livet uten mensen..*drømme*

Men, jeg er nok for skeptisk til å prøve dette. Det høres for godt ut til å være sant og det er det sikkert også.

Én ting er at det kanskje ikke er så farlig om man velger bort mensen, en annen ting er om disse vidunderpillene har bivirkninger som ennå ikke er dokumentert.

Gjest gjest1
Skrevet

21 piller hver måned. Fler tør jeg ikke ta, jeg får sinnamensen da, og den er ikke snill!

Skrevet

Nå skal sant sies, jeg er ikke plaget med månedelige blødninger og smerter (heldigvis), men er likevel svært skeptisk til at man skal begynne å rote med syklussen til kvinner. Dem kvinner som trener mye og hardt mister jo i perioder mensen, og noen har faktisk problemer med å få den tilbake igjen. Leste en gang at når kvinner ikke har månedlige blødninger så skjer det hormonelle forandringer som igjen gir dem noen nye trekk og tar fra dem noe.

Hver sin lyst, men forsiktig jenter.

Skrevet
Ja, for det er kjempenaturlig å ikke ha mensen når man er KVINNE.

:murvegg:  :murvegg:

Jeg får sikkert masse pepper nå, og det er greit. Jeg orker ikke diskutere det mer, men måtte bare si ifra. Huff.

Jeg signerer denne. Dette er katastrofalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...