Gå til innhold

Stram mage

Gjest Sarah Lee

Anbefalte innlegg

Gjest Sarah Lee

Noen som har tips om hvordan man fort kan få stram mage. Er slank, men vil ha magemuskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Du må gå ned i fettprosent. Bare vær obs på at ikke alle jenter kan få 'sixpack', hvis det er det du ønsker deg.

Ellers kan du jo godt trene styrke for magen, men det viktigste er faktisk fettprosenten. Det er en grunn til at så mange skinny gutter har sixpack, selv om de ikke er særlig godt trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Lee
Du må gå ned i fettprosent. Bare vær obs på at ikke alle jenter kan få 'sixpack', hvis det er det du ønsker deg.

Ellers kan du jo godt trene styrke for magen, men det viktigste er faktisk fettprosenten. Det er en grunn til at så mange skinny gutter har sixpack, selv om de ikke er særlig godt trent.

Vil ikke helt ha sixpack.. Men kanskje litt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten mistanke om at jeg er sånn jente som ikke kan få sixpack, men det er kanskje like greit. Fikk en del mer muskeldefinisjon av å trene pilates. Det er en veldig fin treningsmetode for mage, rumpe, lår, armer og skuldre :) Også styrker det ryggen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Lee
Har en liten mistanke om at jeg er sånn jente som ikke kan få sixpack, men det er kanskje like greit. Fikk en del mer muskeldefinisjon av å trene pilates. Det er en veldig fin treningsmetode for mage, rumpe, lår, armer og skuldre :) Også styrker det ryggen også

Jeg trener pilatet litt. Får ta og gjøre det litt oftere!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hjelper det ikke å gå ned i fettprosent hvis man ikke har no særlig magemuskler i utgangspunktet da. Og det er helt riktig at mange jenter kan være tynntynn, men sixpack får de aldri. Uansett, sit-ups osv. gjør susen og å være bevisst på å "bruke" magen i det daglige. 4-pack burde ihvertfall være innen rekkevidde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at så mange skinny gutter har sixpack, selv om de ikke er særlig godt trent.

Hei du :)

En grunn er testosteron, en annen anatomi...

Uansett. Om en vil ha muskler, er det trening som gjør suses om det ikke ligger over ting og sjuler ...

ta situpsene riktig, og pøs på med ulike øvelser. Tren også rygg!

magen og ryggen kan trenes hver dag. 100-200 hver dag er ok det :)

Øvelser? Søk på forumet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå hjelper det ikke å gå ned i fettprosent hvis man ikke har no særlig magemuskler i utgangspunktet da.

Neida, hvis man ikke har magemuskler i det hele tatt, så selvfølgelig. Men jeg holder fast på at de aller fleste ville fått større utbytte av å spise mindre fett/sukker og trene mer fettforbrennende, enn å ta fire hundre sit-up's hver kveld hvis man vil ha definert mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Alle har magemuskler under fettet.

Ja. Men noen større enn andre, ettersom hvor trent man er. Sånn sett så kan det jo hjelpe å trene styrke, men siden alle har sixpack-mønsteret helt innerst et eller annet sted, så maser jeg om fettforbrennende trening fremfor bare styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sixpack kan bodybuilderne få ha for meg, men Jessica Alba har utrolig fin mage. Sånn vil jeg også ha!

Jeg ble faktisk ikke imponert over den magen jeg. Var ikke no substans der, ser bare ut som hun står og holder den inn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Magen hennes så jo fin ut akkurat på dette bildet, men den så ikke så veltrent ut egentlig. Min mage er også skjønn når jeg poserer foran speilet, det er hvordan den ser ut når jeg ikke er den helt bevisst jeg gjerne skulle gjort noe med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feminine mager er runde og myke.

Magemuskler er maskulint, og jeg er heterofilllllll!! :)

Absolutt ikke enig, men hyggelig at du ikke er så kravstor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk six-pack av pilates! i alle fall en firer-pack. Jeg har trent pilates på sats siden påske to ganger i uka. Jeg passer på å få i meg masse proteiner. Hvis jeg ikke er så flink til å få i meg nok proteinrik mat sper jeg på med en potein shake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren kondisjon/fettforbrenning og mange forskjellige mageøvelser(merker godt forskjell hvis jeg tar planken(stå på tær og underarmer) eller ligger på rygg og løfter bene litt opp fra bakken og holder dem der eller står på siden(en underarm og siden på foten nede i bakken, rett i kroppen)). Viktig å trene korsettet (musklene som stabiliserer mage og rygg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...