aline Skrevet 26. juni 2006 #21 Skrevet 26. juni 2006 jeg ville faktisk vært mye mer missunnerlig på en dame på min egen alder som gjest over her på over tredve og flott kropp selv etter fødsel etc. klart jeg gjerne skulle sett ut som jeg gjorde når jeg var 20, men får med ujevne mellomrom sjokkert folk med å fortelle hvor gammel jeg faktisk er, så jeg synes igrunnen jeg ser ganske ung ut fremdeles jeg, selv ett par år etter 30 faktisk. jeg synes jeg har fin kropp nå og, selv om jeg selvsagt gjerne skulle hatt kroppen jeg hadde for ti år siden også... når jeg ser kvinner på min alder, som går med barnevogn, har DEN flotte kroppen, friske og sportye og flotte damer, så tenker jeg nok at fader, jeg håper jeg blir sånn når jeg får barn engang... jeg vil og se så flott ut når jeg har født. og ang oppmerksomheten 20-åringer får fra eldre menn, DEN oppmerksomheten får jeg også, fra de som er 40 og opp, så ser ikke helt hvorfor jeg skulle være sjalu. jeg vet jo at det ikke er den typen oppmerksomhet jeg leter etter og ønsker meg fra menn. koselig altså, å bli lagt merke til, men hva betyr det egentlig bortsett fra at man ser ung og flott ut? men tror helt klart det finnes kvinner i alle aldre som har den bitterheten og sjalusien ts snakker om, jeg har opplevd den på kroppen selv, riktignok fra jevnaldrende da. men det sier mer om dem selv, er man ikke i utgangspunktet fornøyd med verken der man har endt opp eller hvordan man ser ut pga det, så er det kanskje enklere å bli sjalu og bitter på andre. men tror ikke det nødvendigvis har med alder å gjøre.
Caramba Skrevet 26. juni 2006 #22 Skrevet 26. juni 2006 Da jeg var i 20-årene følte jeg meg aldri misunt, og nå når jeg er over 30 har jeg aldri misunt noen fordi de er yngre.
Gjest splæsj Skrevet 26. juni 2006 #23 Skrevet 26. juni 2006 Tråden hører vel heller hjemme på skråblikk? Men uansett. Jeg tror ikke eldre damer misliker yngre jenter. Det har nok mye med usikkerhet å gjøre. Man er ikke lenger yngst, penest, osv. og er redd for å bli utkonkurrert. Dessuten tenker man at "jenta er jo bare ei barnerompe, kan hun virkelig vite noe?" Tror jeg.
Wonders Skrevet 26. juni 2006 #24 Skrevet 26. juni 2006 Se på Sex in the City , sier jeg bare. Der avlives de fleste myter om at vi på 20 tror vi er så kule, og at de over 30 tror vi er konkuransen dems.
Gjest splæsj Skrevet 26. juni 2006 #25 Skrevet 26. juni 2006 ... bortsett fra at SAC er en tv-serie, ikke virkeligheten.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #26 Skrevet 26. juni 2006 Tror det har mer med ens egen framtoning og oppførsel å gjøre enn alderen på kollegene hvordan man blir behandlet... ← Jeg tror også ofte at dette kan være tilfelle. Personlig synes jeg at unge jenter - og gutter for den saks skyld - i dag er mye mer umodne enn vi var da jeg var ung. Jeg ser på mine egne. Da jeg var på den alderen som datteren min er nå, reiste jeg utenlands for å passe andres barn jeg, styre hus og hjem og fungere som en reservemor... da var jeg atten. Min attenårige datter kan knapt ta vare på seg selv og har ikke mange andre interesser enn hvordan hun ser ut og om hun er pen nok til enhver tid. Og DET irriterer meg faktisk, og det provoserer meg, og dermed kan jo nok komme med spydigheter fra tid til annen som henspeiler på hvor umoden jeg synes hun er for alderen. Det samme gjelder gutta mine, på 21 og 24. Eldstemann er som en tenåring fremdeles. Da jeg var på hans alder var jeg mor og forholdt meg til alt hva det innebar. Han klarer knapt å huske når han har time hos legen, så jeg må stadig sjekke opp for ham og minne ham på det... (sikkert min skyld, men sånn er det i hvert fall) Når det gjelder kvinner som er sjalu og bitre på de unge jentene, så tror jeg dette skyldes misnøye med seg selv. Trygge og selvsikre kvinner har det neppe på den måten.
Gjest Hermine, 35 Skrevet 26. juni 2006 #27 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er 35, og kjenner meg aldeles ikke igjen. Hvorfor skal vi være sure, sa du? Vi på 35 eller eldre har jo selv vært 16 - 34 år da...og enkelte av oss er flinke til å holde oss i form uansett hvor gamle vi blir! Jeg passer inn i de samme trange jeansene som jeg hadde da jeg var 22, og selv synes jeg at jeg ser like lekker ut nå som før - faktisk bare penere og penere. Jeg ønsker ikke å bli noen-og-tjue- igjen, jeg ville aldri har vært foruten erfaringer og tanker jeg har gjort meg fram til nå. Dessuten: sex blir bare bedre og bedre! Flere ONS, og med unge som med eldre menn!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #28 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er ei jente i 20 årene og blir uglesett av alle jenter/kvinner. Får til stadighet høre at jeg er pen, kunne vært modell o.l(får høre det fra gutter/menn) men jeg har ingen selvtillit. Så komplimenter som det, går inn det ene øret og ut det andre. Jeg er en usikker person med null selvtillit. Fatter ikke hvorfor jeg hele tiden får så stygge blikk fra andre kjerringer..
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #29 Skrevet 26. juni 2006 Det er herlig å være "gammel", trygg og selvsikker. Jeg har endelig blitt den personen jeg alltid har ønsket. Kroppen min har jeg endelig lært å ta vare på, håret mitt har jeg endelig funnet en fin fasong på, har endelig lært å kle meg riktig, og endelig har jeg blitt kvitt sosial angst, prestasjonsproblemer, usikkerhet og spiseproblemer....ja lista er lang! Kunne ikke falle meg inn å ønske meg tilbake til 20-åra, og det mener jeg helt seriøst. Livet er fantastisk etter 40. Gled dere, jenter! Og gutter/menn kikker på meg enda....
Gjest Hermine, 35 Skrevet 26. juni 2006 #30 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er ei jente i 20 årene og blir uglesett av alle jenter/kvinner. Får til stadighet høre at jeg er pen, kunne vært modell o.l(får høre det fra gutter/menn) men jeg har ingen selvtillit. Så komplimenter som det, går inn det ene øret og ut det andre. Jeg er en usikker person med null selvtillit. Fatter ikke hvorfor jeg hele tiden får så stygge blikk fra andre kjerringer.. ← Jøss, det høres merkelig ut. Er du sikker på at dette ikke bare foregår inne i ditt hode? Hvis det er tilfelle det du sier, er det jo svært uhøflig av dem...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #31 Skrevet 26. juni 2006 Uuuups, jeg må stadig ta meg selv i nakken og minne meg på at nå er jeg blitt kjerring. Pussig, da jeg var 20 antok jeg at man var døden nær når man vippet over 40. 38
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #32 Skrevet 26. juni 2006 Kunne ikke falle meg inn å ønske meg tilbake til 20-åra, og det mener jeg helt seriøst. Livet er fantastisk etter 40. Gled dere, jenter! Og gutter/menn kikker på meg enda.... ← :-D
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #33 Skrevet 26. juni 2006 Mange eldre kåner her skriver gjerne et innlegg som dette. "Jeg beholder dotten min på musa. Av alle mennene jeg har hatt (og jeg har MYE erfaring) har samtlige sagt de heller ville hatt meg enn ei smårips på 20 år. MVH ERFAREN" Her framstår de ikke som de eldste som vet best, men heller som gamle løse kjerringer som fortsatt trenger bekreftelse og ligger med flest mulig mens deres elskovsskrik lyder GODKJENN MEG! GODKJENN MEG! Så klart er ikke alle slik
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. juni 2006 #34 Skrevet 26. juni 2006 dere kan nekte så mye dere vil men jeg tror ikke noe på dere. alle er nok ikke sånn. det skal dere ha. men på jobben opplever jeg det hele tiden. damene på 35+ er verst. dem gir stygge blikk, de erbelærnede for dem tror at en 24åring ikke vet noe, ho ene har mannen sin i ledelsen der og ho blir sur hver gang han prater med meg til eksempel. da står ho og ser på meg i mens blikket henne dreper meg. ei anna jente på jobben er like gammel som meg og er utrolig vakker. på fest med jobben fortalte en oss en ledelsen at alle så på ho hver gang ho kom ned i kantina. han sa også at ***** ikke tålte at mannen hennes var blandt dem. jeg jobber i oslo og bedriften er stor. flere tusen på bedriften men allikevel vet alle om alle. og de over 35+ er verst.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #35 Skrevet 26. juni 2006 dere kan nekte så mye dere vil men jeg tror ikke noe på dere. alle er nok ikke sånn. det skal dere ha. men på jobben opplever jeg det hele tiden. damene på 35+ er verst. dem gir stygge blikk, de erbelærnede for dem tror at en 24åring ikke vet noe, ho ene har mannen sin i ledelsen der og ho blir sur hver gang han prater med meg til eksempel. da står ho og ser på meg i mens blikket henne dreper meg. ei anna jente på jobben er like gammel som meg og er utrolig vakker. på fest med jobben fortalte en oss en ledelsen at alle så på ho hver gang ho kom ned i kantina. han sa også at ***** ikke tålte at mannen hennes var blandt dem. jeg jobber i oslo og bedriften er stor. flere tusen på bedriften men allikevel vet alle om alle. og de over 35+ er verst. ← Javel.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #36 Skrevet 26. juni 2006 Det er kanskje lett å tro at årsaken er utseende, mens det kanskje ikke er det? Selvfølgelig, det kan gjelde enkeltpersoner. Det kan jo også hende det gjelder mer hvis du har en litt 'dukkete' måte å være på, eller hvis du er opptatt av utseendet selv? Jeg vet ikke, jeg har det ikke, og har som sagt aldri opplevd noe slikt. Har alltid hatt en god tone med kvinnelige kollegaer som er eldre enn meg.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #37 Skrevet 26. juni 2006 Hva slags klovn er du da som starter en tråd og er så frekk og ikke tror noe på svarene? Utakk er verdens lønn!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #38 Skrevet 26. juni 2006 Hva slags klovn er du da som starter en tråd og er så frekk og ikke tror noe på svarene? Utakk er verdens lønn! ← :enig_anim:
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #39 Skrevet 26. juni 2006 Hva slags klovn er du da som starter en tråd og er så frekk og ikke tror noe på svarene? Utakk er verdens lønn! ←
Gjest vega i.i. Skrevet 26. juni 2006 #40 Skrevet 26. juni 2006 Det hender jeg spør her på kg hvor gammel trådstarter er, men det er mer for å få et mer konkret bilde av situasjonen, om det er en gammel røy på 34 eller en ungdom på 18... Har aldri hatt problemer med unge mennesker og synes de virker reflekterte. Om noen f.eks. er opptatt av slanking så lytter jeg og svarer så godt jeg kan irl, og prøver berolige dem med at de ER slanke og at gutter liker former. Jeg kan forstå presset på de unge i dag, med all reklamen vi slapp unna. Har vippet over 40, men føler meg ikke som eldre... Er ikke det litt spydig å kalle oss unge damer for eldre, når vi ennå kan føde barn og har draget på mannfolk i alle aldre (nei, jeg har ikke ligget med tenåringer siden jeg selv var tenåring) Kan love ts at det finnes sure mennesker i alle aldre, men du trenger ikke ta det personlig. Det har i alle fall ikke med alder å gjøre, men heller med personen du møter. Eldre forbinder jeg heller ikke med en syttiåring som er sprek, men med en som ikke lenger har helse og dessverre har havnet på gamlehjemmet. Kjenner damer som er ti år eldre enn meg pluss, og som er ungdommelige. Hver alder har sin sjarm. Men jeg har vært borti sure kjerringer på jobb, men de er lett å ta hvis det er en konflikt, eller bare overse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå