Gå til innhold

eldre damer misliker yngre jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest aina24
Skrevet

eldre damer ser ut til å elske å hate oss i 20 årene.

hvorfor det??????

ønsker dem at dem var tjue igjen? eller er dem sur fordi mannfolka på dems alders snur seg etter oss?

vi har det kanskje mye morsommere enn dere på 35+

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, jeg er 24 selv..men ser ikke på meg selv om en yngre jente akkurat.

Hadde vært morsomt å vite hva DU synes om yppige 16-åringer ;) Usikkerhet finnes i alle aldre.

Skrevet

hvorfor det??????

ønsker dem at dem var tjue igjen? eller er dem sur fordi mannfolka på dems alders snur seg etter oss?

Ser du på de som er 35+ som eldre!?! :overrasket:

Jeg har ingen problem med verken yngre eller eldre damer og jeg syns det er er dumt at du har det. Tror du grunnen til at du tror de hater deg kan være at du oppfører deg litt lite voksent? Og er du sikker på at "mannfolka på dems alder" snur seg etter deg fordi du er flott?

Jeg tror mange "eldre" damer på 35+ har det mye morsommere enn deg nettopp fordi de er 35+ med den erfaringen og sikkerheten det medfører. Har du tenkt på det?

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har jeg lurt på selv. På jobben er det stort sett damer i mellom 35-50 år.

De virker bittre for at de ikke er unge lenger. Tror ikke vi er i stand til å jobbe. Prater nedlatenede til oss og baksnakker oss. Drittkjerringer. Takk og pris for at jeg skal bytte jobb.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Ja fy fela, jeg hater dere tjueåringer!

Vi over tredve er feite, sure, bitre og har det alltid, alltid kjedelig. :ironi:

Sorry, jeg kjenner meg ikke igjen i trådstarters innlegg. Og jeg har i det i alle fall morsommere nå enn da jeg var i tjueåra. Jeg lever fint med at færre menn snur seg etter meg på gata.

Skrevet

Nå synes jeg de fleste jenter i 20-åra er helt ok, og ikke ønsker jeg meg tilbake dit selv, jeg var så full i usikkerhet, var låst pga småbarn osv. .......mye bedre nå med bl.a. voksne unger og bare for ha det sagt, menn på min alder (45+) må gjerne foretrekke jenter på 20, jeg foretrekker nemlig menn på 35+ :sjarmor:

Skrevet

hvorfor det??????

Nå er ikke jeg fylt 35 enda, men jeg er def. ikke yngre heller. Jeg har sikkert gitt uttrykk for misnøye med min ex noe yngre kollega. Fordi hun brukte arbeidsdagen på å snakke negler, skal jeg tatovere sminke, guuuuud jeg er så feit mv. Hun var flink til jobben sin - kjempeflink. Men fryktelig uinteressant ellers (jeg er generelt lite interessert i kollegene mine sitt privatliv, men ihvertfall om det er bare utseende). Sikkert mange som snudde seg etter henne - det var jo det hun jobbet for....

Ellers har jeg full respekt for yngre jenter som står for noe og viser at de har interesser utover fest og moro (det er helt greit å bare være intr. i det altså, men da kjeder jeg meg i deres selskap...). Er jeg misunnelig? Hvis jeg sa jeg ikke skulle ønske jeg hadde min erfaring og mitt hode i kroppen min fra da jeg var 20 ville jeg løyet :ler: . Men jeg ønsker meg ikke tilbake, og jeg unner ungdom å være vakre. Jeg unner mannfolka å se på de også jeg - ihvertfall min mann. Så lenge han er klar over at det er jeg som teller :ler:;)

Forøvrig er vi alle smårips. Jeg er smårips for de som er 10-15 år eldre enn meg, som du er det for de som er 10-15 år eldre enn deg. En dame på jobb har runda 60 og ler godt av å være smårips for de på 70 :ler::ler::ler:

Skrevet

Herregud jeg har aldri lest så mye om at jenter hater jenter som jeg har gjort her på KG siste dagene!

Nekter å tro at det finnes så mange rare damer der ute som elsker å hate andre!

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Uff da.

Har du kranglet med moren din ?

Jeg synes jenter i 20 årene er både søte og pene.

Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, og skulle jeg ha en dårlig dag der jeg synes at jeg ser ut som et takras, så er det ikke en 20 åring jeg ville ha blitt "misunnelig" på.

Jeg kunne nok bli litt misunnelig på en fresh 35-åring som har fått til noe jeg ikke har klart. :sjenert:

Jeg tror denne misunnelsen din er en myte.

Ha en fin kveld videre. :klem:

Endret av slurry
Gjest Emera
Skrevet

Vet du, det er ikke én ting jeg savner med å være 24 år. Ikke en eneste ting.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er ikke jeg fylt 35 enda, men jeg er def. ikke yngre heller. Jeg har sikkert gitt uttrykk for misnøye med min ex noe yngre kollega. Fordi hun brukte arbeidsdagen på å snakke negler, skal jeg tatovere sminke, guuuuud jeg er så feit mv.

De eneste kollegene jeg har hatt som har snakket om sånne ting er faktisk damer på over 36... Opptil ca 50.

Utover det er jeg enig med deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg savner ikke å være i 20 åra igjen.

Er 40 nå og har det helt topp :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er i tjueåra, og har aldri opplevd det du skriver om.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er i tjueåra, og har aldri opplevd det du skriver om.

Jeg er i slutten av tjueåra nå, og jobber for meg selv, men når jeg har vært i jobb tidligere eller av andre grunner vært sammen med "voksne damer" har det ikke vært noe problem. De har vært hyggelige på alle måter stort sett. Noen slarvete "husmødre", men der har kræsjet stort sett vært manglende felles interesser. Ingen som har gitt inntrykk av å se ned på meg eller ikke respektere meg. Tror det har mer med ens egen framtoning og oppførsel å gjøre enn alderen på kollegene hvordan man blir behandlet...

Gjest gjest1
Skrevet
Tror det har mer med ens egen framtoning og oppførsel å gjøre enn alderen på kollegene hvordan man blir behandlet...

Jepp, det tror jeg òg.

Gjest Tanita
Skrevet

Har ikke inntrykk av at de som er eldre enn meg misliker meg nei. Heller motsatt.

Skrevet

Jeg synes det er godt å ha passert de 30, jeg - men at jeg da er ELDRE??? :overrasket: Iiiik!

Tror det finnes sure ladies i alle aldre, om de nå er i 20 - åra eller 60-åra, for den saks skyld. Og jenter er nå en gang slik at vi KAN være veldig bitchy mot hverandre... Dessverre!

Men jeg går ikke rundt og er generellt bitter på de som er yngre enn meg, nei...Og så tror jeg kanskje at menn liker erfarne damer...? :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 30 men jeg har fremdeles mine glansdager. :)

Jeg har merket kvinners sjalusi i litt andre former. Jeg har født fire barn og har fremdeles en slank kropp med former. har vært heldig siden mine svangerskap ikke har satt spor. men DET er det ikke alle kvinner som takler. Har spesielt en bekjent som stadig kommer med små stikk ang meg.

jeg har aldri vært noe annet enn hyggelig mot henne,men hver gang vi er i felles lag så er det den ene kommentaren mer nedlatende enn den andre. Hun pakker det fint inn og er sukkersøt, men falsk så det holder. Hun har funnet et "kallenavn" på meg som hun konsekvent bruker istedet for navnet mitt.

jeg blir faktisk lei meg av slikt. JJeg er da ikke noe trussel mot henne og har ingen interesse av å stikke av med mannen hennes. Han er generellt hyggelig mot alle så jeg tror ikke at han har en skjult agenda om å få meg på rygg heller :ler:

Holder meg unna.

Gjest gammel hurpe
Skrevet

hvorfor det??????

:ler::ler::ler:

Plutselig ble jeg en eldre dame, forresten jeg må vel være en styggammel dame for jeg har akkurat passert 40.

Jeg ønsker ikke at jeg var 20 igjen og at mannen min snur seg etter pene damer i alle aldre har jeg ingen problemer med. Selv jeg ser at damer kan være pene. Ikke hater jeg damer i 20 årene heller, har kolleger i den alderen som er både pene og oppegående ellers, litt mer oppegående enn deg, kanskje?

Skrevet

Jeg fyller snart 27, og er ikke helt ung lenger, men jeg er den yngste på jobb, og denne generasjonen som fint kunne vært min mor oppfører seg ofte litt slik også. Men slett ikke slik som min mor gjør. Altså, min mor oppfører seg laaaaaangt bedre ovenfor meg enn de gjør. Hun behandler meg nemlig som en voksen kvinne. De behandler meg som et barn.

Jeg tror ikke de hater meg, eller misunner meg nødvendigvis heller. Men de anser meg som et barn som ikke kan ha meninger, ikke kan vite hva jeg vil, ikke kan gjøre/mene/huske/like ditt og datt fordi jeg "er for ung".

Lurer på om de kommer til å si jeg er for ung når de får vite at jeg er forlova også (hadde mest lyst å ikke si det, bare dukke opp med ring, men ettersom det viser seg at det tar mye lenger tid å få igjen ringen enn de opprinnelig sa på gullsmeden blir det litt lenge å vente. Så jeg kommer nok til å si det i stedet)

Men ifølge flertallet av dere er det altså min oppførsel som gjør at de oppfører seg slik, ikke deres alder.

Så ved å være snart 27 år gammel, nyforlova, inntil nå vært samboer med samme mann i 4 år, stabil og relativt "moden", ikke noe festmenneske som flyr på fylla hver dag, og generelt vise meg i stand til å ta var på meg selv og styre mitt eget liv oppføerer jeg meg altså slik at de føler den eneste riktige oppførselen fra deres side er å behandle meg som et barn, bekymre seg for om jeg har nok klær på meg (ikke at jeg går lettkledd på jobb altså, men om jeg burde ha jakke på meg når jeg går ut forå kjøpe lunsj i 20 plussgrader...) og fortelle meg at jeg er for ung til å få barn de første 10 åra og anser meg for å være "en sjel, en skjorte", som om jeg var singel. Jeg har visst ingen andre å ta hensyn til i mitt liv siden jeg ikke har barn. For nei, en samboer teller ikke.

Men, nei, jeg tror ikke de hater meg. Og noen av dem behandler meg tross alt som det voksne mennesket jeg er også. Andre er litt misunnelig tror jeg. Ikke på min unge alder, men på minutdannelse som gjør at jeg får bedre lønn enn dem, til tross for min unge alder. De oppfører seg i alle fall klassisk misunnelig.

Men at "eldre" kvinner hater de yngre tror jeg ikke på generelt grunnlag. Heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...