Gå til innhold

Farlig å gå ned 3kg på en og en halv uke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Prøvde inflammatorisk-tarmsykdomdietten, gikk ned 15 kg på en måned. Legg inn litt ekstra tid til doturer :tunge1:

Hva er det du snakker om?

Fortell meg mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva er det du snakker om?

Fortell meg mer  :)

Vel, 5 doturer i timen og næring intravenøst i en måned gjør underverker for figuren, for å si det sånn. Til slutt har du ikke noe fett igjen på kroppen, ikke pupper heller men skitt au, hva gjør man vel ikke for skjønnheten? Å - du må bruke bleie også, og selvfølgelig er du innlagt på sykehus under hele kuren. Og trilles i rullestol hvis du skal noe sted, for du er for svak til å gå selv. Håret har en tendens til å bli litt pistrete også. Men dietten er billig den - gratis kost og losji :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere sagt enn gjort skjønner du, ikke akkurat noen standar størrelse :overrasket:

Brukte lang tid på å finne kjolen.

Hadde jeg brukt standar str så hadde jeg heller kjøpt en ny ja.

Hvis jeg forstår deg riktig, så er du ikke undervektig i utgangspunktet. Dvs at de kiloen du ønsker å miste ikke er så ekstremt mange prosent av kroppsvekten din? I såfall så burde det være realistisk å komme inn i kjolen. Hvis du er villig til å ha det litt tøft en ukes tid, da. Og ikke unne deg noe som helst idag, bare fordi det er St.Hans aften.

Det som oftest skjer, er at kroppen din får sjokk, fordi den plutselig går over på en veldig restriktiv diett. Så går den rett og slett over i sultemodus, noe som vil si at den tviholder på kroppsfettet og tar næring ut av musklene istedet. Deretter, når du begynner å spise normalt, legger du på deg alt det som du tok av på dietten, pluss enda mer, fordi kroppen nå hamstrer fett.

Jeg er litt usikker på om dette stemmer. Jeg tror det stemmer hvis du

1) Sulter deg brått, dvs spiser veldig lite og veldi sjelden

2) Går tilbake til det vanlige usunne kostholdet etterpå.

Poenget er at du må

1) spise svært ofte, det må aldri gå mer enn tre timer mellom "måltider" - ett mellommåltid behøver ikke være digre greiene, en håndfull nøtter gjør nytta

2) Når du "begynner å spise normalt", som vivwoom sier, så skal det være "normalt sunt", ikke tilbake til gamle synder - som sannsynligvis er grunnen til at du veier såpass mye i utgangspunktet. Mye protein, sunne fettsyrer, grønnsaker, basismat - dvs ikke bearbeidet og raffinert mat. Det er vanskelig, fordi veldig mye at det vi får kjøpt er raffinert - dvs at kroppen ikke behøver å jobbe for å "behandle" maten, og mye av næringsstoffene er forsvunnet.

Til TS: Hvis du er reelt overvektig, så vil du sikkert han nytte av SouttBeach boka uansett - den gir veldig mange nyttige innspill på sammenhengen mellom kosthold og helse. Og den argumenterer veldig bra for at to uker på fase 1 ikke er noe problem. Og med mye å ta av, så er det også enklere å få god uttelling de to første ukene. Og det er utrolig viktig for motivasjonen!

Synes dere er slemme mot TS her jeg. Alle har vi vel hatt en kjole vi gjerne skulle inn i? Å begynne å snakke om inflammatoriske tarmdietter - sykdom er ikke sunt uansett, er det vel?

Og det er stor forskjell på dietter - det er åpenbart ikke sunt å spise bare grapefrukt i to uker, men en balansert diett som er utviklet av en kardiolog (hjertespesialist) kan faktisk være bryet verd å se på når man ønsker å gå fort ned i vekt.

Lykke til med kjolen TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synes dere er slemme mot TS her jeg. Alle har vi vel hatt en kjole vi gjerne skulle inn i?

Mitt poeng er at ja, du kan fint gå ned 3 kg på en uke. Men blir du særlig opplagt og pen av det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her.

Tusen takk for gode råd Twigi og til alle dere andre med gode råd.

Mitt poeng er at ja, du kan fint gå ned 3 kg på en uke. Men blir du særlig opplagt og pen av det? Nei.

Til gjest, spørsmålet var hvordan jeg kunne gå ned fort i vekt.

Har tatt med kjolen til skredderen i igjen, de skal prøve å få rettet på det.

Saken var at jeg hadde kjøpt en nydelig kjole som var litt for stor/lange stropper, tok derfor med til skredder.

De kortet stroppene med klippet dem også, så når jeg kom tilbake får å hente den så var hele livet plutselig kommet opp på ribbeina.... :grine:

Og er jo litt videre over ribbeina enn livet, men siden stroppene var klippet :grine: så var det ikke så mye å gjøre med saken. Kjolen går igjen men er trang.

Prøver derfor å gå ned litt slik at den skal sitte bedre. Så takk for gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Vel, 5 doturer i timen og næring intravenøst i en måned gjør underverker for figuren, for å si det sånn. Til slutt har du ikke noe fett igjen på kroppen, ikke pupper heller men skitt au, hva gjør man vel ikke for skjønnheten? Å - du må bruke bleie også, og selvfølgelig er du innlagt på sykehus under hele kuren. Og trilles i rullestol hvis du skal noe sted, for du er for svak til å gå selv. Håret har en tendens til å bli litt pistrete også. Men dietten er billig den - gratis kost og losji :sjarmor:

Det er faktisk en del av oss som lever slik :tristbla:

Det er ikke forfengelighet, det er en sykdom :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er faktisk en del av oss som lever slik :tristbla:

Det er ikke forfengelighet, det er en sykdom :frustrert:

Jeg skrev innlegget og jeg levde slik selv i mange år. Jeg vet hvordan du har det og at det er vanskelig for andre å forstå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at ja, du kan fint gå ned 3 kg på en uke. Men blir du særlig opplagt og pen av det? Nei.

Herregud da, det er da ikke sååå ille! Gikk ned 3 kilo på ei uke nettop jeg, og spiser bare sunt, lite og ofte + at jeg ammer. Har plenty overskudd og er heller ikke smellfeit i utgangspunktet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig eller vanskelig å gå ned 3 kg påen uke. Hvis man faster i flere uker så kan det være farlig men ikke 1 uke. det er heller ikke slik at man ødlegger forbrenningen ved å spise mindre en uke, det kan faktisk være sunt!! men blir det slik at man gjør dette ofte og lengre vil man sette ned forbrenningen, og det vil være lettere å legge på seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
anbefaler rikshospitaldietten..den er tøff, men jammen effektiv! ;) Har gått ned litt over 8 kg på 13 dgr på den og nå sist 5,5 på 13 dgr..

Hold deg LANGT unna den tullekuren der!

Det er snakk om å spise rundt 400-500 kcal pr dag. Du går på sparebluss, blir trøtt og slapp og fucker opp forbrenningssystemet. Du legger garantert på deg igjen alt sammen du går ned + litt ekstra etterpå.

En sukkerbit og en kopp kaffe er ingen god frokost for noen som forsøker å gå ned i vekt.

For rask vektnedgang er masse kondisjonstrening, sunn og mager kost fordelt på flere små måltider og masse vann løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg LANGT unna den tullekuren der!

Neimen, kjære - er det virkelig mulig å ta de innleggene der alvorlig?! :ler: "Inflamatorisk tarmsykdomdietten" og "Rikshospitaldietten"!?

Tror de faller inn under en kategori som kalles h u m o r! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Neimen, kjære - er det virkelig mulig å ta de innleggene der alvorlig?! :ler: "Inflamatorisk tarmsykdomdietten" og "Rikshospitaldietten"!?

Tror de faller inn under en kategori som kalles h u m o r! ;)

Tror ikke de som lider av det synes det er spesielt humoristisk, men det spiller vel ingen rolle for de som ikke aner hva det handler om. Det er faktisk folk som har det slik som jeg beskrev over men de får ikke særlig mye oppmerksomhet i og med at det ikke er så stuerent som å ha kreft eller diabetes.

Og for de som lider av det virker det uforståelig at andre mennesker velger å sulte seg inn i en kjole :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de som lider av det synes det er spesielt humoristisk, men det spiller vel ingen rolle for de som ikke aner hva det handler om. Det er faktisk folk som har det slik som jeg beskrev over men de får ikke særlig mye oppmerksomhet i og med at det ikke er så stuerent som å ha kreft eller diabetes.

Og for de som lider av det virker det uforståelig at andre mennesker velger å sulte seg inn i en kjole :forvirret:

Det er da nettop det som er poenget; det er en sykdom og ikke en slankekur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Johanne_*
Farlig er det vel ikke, bare du ikke slutter å spise. Jeg gjekk ned 10 kg på under to uker, men så var det pga sjukdom, men overlevde det også. Om du skal hasteslanke deg på du nok forvente å gå oppgjenn etterpå.

Hvilken sykdom hadde du for at du gikk

ned 10 kg på under 2 uker?

Skyltes det sykdommen eller bare at du sluttet å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...