Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!

Malama

Anbefalte innlegg

Mulig det, men det er ikke så lett å ordne herfra, jeg tror ikke jeg har bildene tilgjengelig herfra. (er på nett fra Malta nå nemlig) Men kanskje når vi kommer hjem, om ei drøy uke.

Dersom min mann går med på det da, han er ikke så glad i å legge ut bilder på nett... Bilder av oss, altså. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, du er på bryllupsreise og så klarer du ikke å holde deg unna KG ;)

Hvis ikke mannen vil legge ut bilder av dere, så kan du jo legge ut bilder av andre ting som bukett og bordoppsett osv. Jeg er så nysgjerrig vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på bryllupsreise, og vi har 24 timers tilgang til nettet (kunne for all del hatt 24/7, men ettersom vi betaler 140 kroner døgnet for internett på rommet, og egentlig klarer oss uten har vi det bare et døgn pga litt jobbing min kjære måtte få unna i går for å slappe mer av) Og når jeg da likevel sitter her... så klarer jeg ikke helt holde meg unna nei...

Skal se gjennom bildene når vi kommer hjem, og se om der er noen bilder som kan brukes. Mind you, vårt kamera gikk på omgang mellom mange som ikke kunne å bruke det, og vi har ikke fått bilder fra så veldig mange av gjestene enda, men noe er der nok :)

Vi får min svigerfar og hans samboer på besøk lørdagen da (og kommer hjem sent torsdag kveld) så det blir nok ikke før etter neste helg at jeg har tid til å se på det...

Først skal jeg nyte ei uke til med bryllupsreise :)

I dag skal vi vist på et lite harbor cruise sier min kjære, og vi skal bestille en båttur rundt hele øya til en annen dag, og i morgen skal vi ta den turen vi hadde tenkt å ta i dag, busstur til "den stille by", og diverse ting utenfor den stille byen, som jeg har lyst til å se (glassprodukjson og sånne greier). Men siden vi enda ikke er helt klar for å spise frokost (ja, vi oppdaga da vi kom at vi har bokka rom uten frokost inkludert. Det kunne vi ordne (oppgradere for 5 LM pr prs pr dag (noe som faktisk er ca 2500 kroner)) men vi fant fort ut at det er få dager vi er stått opp og ferdig påkledd før de slutter å servere frokost (for en time siden...) så vi spiser heller "frokot" på diverse kafeer vi, som egentlig serverer lunsj på den tiden....) Ja, siden vi ikke er klare til å komme oss avsdted før sikkert om en times tid, så er det greit å ta den bussturen en annen dag, og faktisk stå opp litt tideligere da...

Vi nyter livet :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, i morgen er bryllupsreisen over. Da skal vi reise hjem. Så nå pakker vi sammen sommerklær, og finner frem litt varmere klær (vel, noe sier meg at å reise til flyplassen her i bukse kanskje er litt varmt, men noe enda klarere sier meg at å komme til oslo og videre til Bergen i morgen kveld/natt i kort skjørt er kaldt!) og forbereder oss på å reiser hjem.

Og derfor sitter jeg her, for dette ER mer fristende enn å pakke sammen feriegarderoben, finne alle mulige ting gjemt i skuffer og skap, og finne en trygg måte å frakte suvenierer hjem...

Vel, en god del av pakkinga er foretatt (åpne stor bag, stappe oppi alt skittentøy... fort gjort, og pakket jo ned det aller meste av klærene våre...) og noe blir jo tatt i morgen likevel, så jeg har relativt god samvittighet også... Så det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Sent svar...

Vi hadde en kjempeflott tur, og koste oss masse.

Min mann ble bitt av en basill, om enn ikke en reisebasill... (ble småforkjøla på slutten, noe som viste seg å utvikle seg til bronikkt når han kom hjem...)

Jeg likte det kjempegodt, og takket være at det ikke var FOR varmt, så trivdes han bra min mann også, så mulig vi kan få oss flere reiser etterhvert ja, håper det.

Og så er det tid for disse tingene som kommer etter bryllupet.

vi må snart bestemme oss for bilde til takkekort. Det er flaut at vi ikke har bestilt dem enda, vi skulle ha det på plass for snart to uker siden (når fotografen var ferdig med ferien sin) Må få ordan det denne uka.

vi ba om å få bilde i 4 ulike aviser. I den ene har det vært for to uker siden. I den andre kom det i dag. I den tredje er det ikke kommet, og den fjerde vet jeg ikke, for den leser jeg ikke, men ingen på jobb (det er avisa her) har sagt at de har sett det i alle fall.

Men den avisa det kom i i dag, der var det ikkelett å se noe nei... fotografen har sendt et ganske stort bilde da, og de har trykket hele, totalt 4,5 cm høyt, men vi, i helfigur er bare 1,5 cm høye, og da er det jo ikke så lett å se at det er oss. Hadde det ikke vært for at mamma allerede hadde sett bildet (et fint utsnitt da) på nettsiden til den avisa som hadde det for to uker siden, så hadde hun sikkert ikke sett at det var oss... litt kjipt det da.

Navneendringene begynner jeg å få på plass nå. Nytt skaut til bunaden får jeg nok ikke til neste gang jeg skal bruke den, men mamma har sagt jeg kan låne hennes da, så skal hun lage nytt til meg til 17. mai (jeg må jo ha sort broderi nå, koneskaut, ikke det røde broderiet på pikeskautet)

Det er takkekortene som "ligger og gnager på samvittigheta" så vi få ta tak i det. (men min kjære mann jobber jo til nærmere 8 nesten hver dag, og vi har hatt overnatningsgjester tre (lang)helger siden vi kom hjem fra bryllupsreise! Så det har liksom ikke blitt gjort....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, det er mye rart å ta seg til selv etter bryllupet også ja. Det er bra man får noe å gjøre da også, kan ikke bli arbeidsedig på bryllupsfronten så fort :fnise:

De bildene i avisene er ofte dårlige synes jeg, men er det fotografene som sender inn de? Det har jeg aldri tenkt på så det har jeg liksom ikke vist om. Kanskje derfor det ofte er bilder fra en og samme fotograf hver gang de trykker det i avisen her..

Bryllupsreise til Malta var dere ja, er et et sted å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen vår spurte hvilke aviser vi ville ha bilde i, og så sender hun det inn ja.

Malta var en flott plass å ha bryllupsreise synes vi. Passe varmt, deilig, litt å oppleve, men deilig å bare slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen vår spurte hvilke aviser vi ville ha bilde i, og så sender hun det inn ja.

Malta var en flott plass å ha bryllupsreise synes vi. Passe varmt, deilig, litt å oppleve, men deilig å bare slappe av :)

Da vet man det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Og så var jeg endelig i gang med den siste delen av dette bryllupsarrangementet.. Takkekortene.

Det har tatt sin tid, med først vår bryllupsreise, fotografens ferie, litt styr med bestilling, bestillingtid, og tilslutt få det i posten, men i går kom de endelig, og vi er igang med å skrive. Det skal vel skrives en plass litt over 80 takkekort tror jeg (vi har bestilt 100)

Vel, godt at vi har flere enn vi trenger, for da jeg hadde skrevet det første, og fikk min mann til å komme og se hvordan det hele så ut, signerte han med sitt navn, titte på det og sa at joda, det så bra ut.

Meeeen... kan jeg få korrigere deg på datoen?

Jeg hadde skrevet 21.6.07 hvilket er den dagen vi hadde vært forlovet i et år. Vår 6 årsdag. Men altså 2 dager FØR bryllupet, som sto 23.6.07

Jeg er så vant til å tenke at 21. juni er "vår dag" at jeg rett og slett bomma på bryllupsdagen vår! :rodme:

Vel, jeg har skrevet nytt da, og er nå igng. Jeg er ferdig med 6 av 54 gaver (en del gaver trengs det mer enn et takkekort på, fordi det er fra flere (sånn alle tantene/onklene til pappa på farssida, og tilsvarende på morssida, og naboer av våre foreldre og sånn...) Det er MANGE igjen, men det går da fremover.

Så er det å finne adressene til alle disse folka, og få det hele avgårde i posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive takkekort er faktsik ikke så lett, selv når man har klart å bli enig med seg selv om hvilken dag man giftet seg...

Mange ting å tenke på. Helt greit å skrive "tusen takk for den flotte vasen" på ett kort, og "tusen takk for delene til kaffeserviset" på det neste, men man kan ikke deretter skrive "tusen takk for glassene, delene til middagsserviset, bestikket og lysestakene" på det neste, det blir liksom litt mye....

Skriver man "Bjørn og Astrid" eller "Astrid og Bjørn", når man har blitt enig med seg selv om at man skriver brudens navn først på alle takkekortene, selv til brudgommens slekt, men de selv har på kortene skrevet brudgommens slektning først, og ektefellen etter, uavhengig av kjønn?

Ja, vi har stort sett blitt enige med oss selv om hva vi skal gjøre altså, men stadig nye spørsmål dukker opp underveis.

Og enda har jeg ikke begynt å jakte på etternavnene/adressene til de som ikke var invitert. (de inviterte har jeg jo adressene til etter at vi sendte ut invitasjonene.) Mamma har skrevet inn etternavn på en del av disse naboene/slektningene fra min side da, og så får vi grave litt i min ektemanns hukommelse, eller ringe hans mor/far om vi stopper opp på noen på hans side...

Jaja, skal til på punkt 18 på gavelista.

Men nå er det pause, tid for å lage pizza.

Det går jo i det minste fremover, og det er jo koselig å sitte og titte i gaveboka og huske hva vi fikk. Og mimre om en koooselig dag :)

Med fint bilde av oss overalt på skrivebordet. Og det som jeg skrev feil på... det kan jeg jo ta av fra papiret og putte i album eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skikk og bruk er å skrive damens navn først - alltid.

Når det gjelder store gaver som er sammensatt av flere gjenstander - skriv "tusen takk for den flotte gaven". Du kan ikke liste opp i 20 linjer på alle de kortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp det ja, vi skriver gaven, for vi kan ikke ranse opp. Det har vi blitt enige om er naturlig.

Skikk og bruk tilsier damens navn først, det er derfor vi skriver mitt navn først, men avviker på enkelte av gjestene.

På min bror rett og slett fordi jeg glemte meg, og skrev hans navn før jeg i det hele tatt tenkte på hans samboer... min feil. Men det er slik de hadde skrevet det på kortet, og slik det var blitt skrevet i gaveboka. Bevisst gjør vi det nok sånn med svigerfar også, fordi det rett og slett føles unaturlig for min mann å nevne sin "stemor" først. Det har litt å gjøre med at denne unge kvinnen kom inn i hans liv flere år etter at jeg gjorde det, og altså rett og slett ikke er naturlig for ham. Jeg etterkommer sa hans ønske om å skrive pappa/svigerfar først.

Men ellers er jeg enig i at det er naturlig å skrive damens navn først ja, jeg gjorde det ved invitasjoner, og gjør i all hovedsak det på takkekortene også. Det er jo det som er normal skikk og bruk. Jeg skjønner likevel hvorfor de gjorde det slik på et kort fra fire søsken, de skrev søskenene først, og ektefellene etter.

Det er rart å tenke på... å skulle sende ut takkekort etter bryllupet vårt. Koselig.

Jeg nyter livet som gift frue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekortene er faktisk ferdig skrevet!

Så da var det neste overveldende jobb... som nok tar såpass lang tid at det blir sent i kveld... Konvoluttene.

Ja, jeg har en relativt oppdatert adressebok etter at vi sendte ut innbydelsene, men en god del av dem ble levert personlig, og i tillegg fikk vi jo gave av en god del som ikke var gjester... Så da er det en kombinasjon av hjelp fra mamma og svigermor (når vi enten ikke vet etternavn, eller rett og slett slike ungdommer som har 3 ulike adresser i telefonkatalogen) eller søking på nett. Gjerne begge deler. Og sms til et par med rett og slett "unnskyld, men hva er egentlig adressa di?"

Og deretter jobben med å få rett kort i rett konvolutt. For jada, når min kjære mann signerte dem la han dem i annenhver bunke fordi pennen ikke tørket så fort som han skrev, og derved ligger ikke kortene i rekkefølge etter gaveboka. Og noen ble hoppet over og skrevet i ettertid pga usikkerheter om ulike ting, så når jeg så skriver konvoluttene etter rekkefølga i gaveboka, igjen med unntak av de som legges tilside i påvente av svar fra ulike, så blir det et puslespill å få dem rett etterpå.

Men jeg ønsker så inderlig å få dem i posten i morgen, fordi jeg føler det er på tide. Jeg er redd jeg ikke har nok frimerker da, vi hadde nok ikke regna med så mange utenom de inviterte (typsik er jo dette mange som har gått sammen omen gave også, så mange kort) Jeg har noen vanlige frimeker da, så de "mer perifære" får slike. (Ellers har jeg jo nemlig disse hjertefrimerkene fra valentine, men har altså bare ca 65 av dem, og vi har skrevet ca 85 takkekort. Noen skal leveres (på jobb og sånn) og i noen tilfeller sender vi flere i en konvolutt (da går det ikke med et frimerke da, så de må jeg ordne noe annet likevel, eller rett og slett bruke to på en del av dem, for det teller jo som 2*7 kr, og prisen for inntil 100 gram er 14) Mulig jeg da har nok frimerker, når jeg regner med de vanlige frimerkene mine også, ellers må jeg på posten også...

Klokka tikker, og det tar faktisk tid å skrive konvolutter også. Jeg kunne bedt min mann hjelpe meg, men siden han jobber, og sier han neppe blir ferdig før etter jeg har lagt meg, og vi uansett bare har ei gavebok, som jo er grunnlaget for å se til at vi skriver til alle, så er det like greit jeg gjør det selv. Hadde han ikke JOBBET, skulle han fått ansvaret for å søke i alle fall, og finne kort og pute nedi... Vi får se hva jeg velger å be ham om, om det blir sent. Eller om det blir i morgen, men det er jo dumt da, når de er ferdigskrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satt til sent i natt med konvoluttene, men nå er de i posten!

Minus tre som jeg mangler adresse på, to som jeg rett og slett glemte å skrive konvolutt til (fordi de ikke skulle ha konvolutt med adresse) og la til side da jeg puttet i konvolutter, for å skrive etterpå, men da var klokka ett, og jeg glemte det, fikser det i kveld) og tre "samlekonvolutter" som jeg skal sende i lunsjen.

Og et som skal leveres da, men da må Linn3c og familien bli friske igjen først...

Og så dukka det opp et merkelig greie når jeg var ferdig.

Jeg satt med adresseboka og snakka i telefon med mamma, og fikk adressa til enkelte søskenbarn jeg ikke hadde adressa til. En av dem skrev jeg rett på konvolutten mens jeg snakka me henne, så var det gjort. Ellers skrev jeg først takkekortene etter gaveboka, og deretter konvoluttene etter gaveboka, og så putta jeg kort i konvolutter, for å se til at jeg ikke hadde hoppa over noen. Fant da altså tre kort jeg ikke hadde skrevet konvolutter til, grunnet manglende adresser, og de to tidligere omtalte.

Også fant jeg en konvolutt som jeg ikke fant kortet til. Hadde jeg glemt å skrive kortet? Bla gjennom alle, og deretter bla gjennom gavenboka. Nei... det står ikke noe om ham i gaveboka... Jeg vet han var der, jeg husker å ha snakket me ham, jeg husker at han takket for seg, og sin samboer, når de gikk... men ikke noe nevnt i gaveboka. Greit, jeg går gjennom kortene. Neeei. Sto han på kortet til mora? Nei. Noen andre det ville vært naturlig å gå sammen me? Nei...

Så med andre ord må jeg altså finne ut av:

Fikk vi en gave med min fetter?

I så fall... hvor har den blitt av, og hvorfor finnes det ikke spor av den?

OM vi fikk en gave, så må jeg jo takke for den.

Om vi IKKE fikk en gave, så er det jo dumt å sende takkekort... (og, siden jeg ikke aner hva vi i så fall fikk, så måtte det blir "takk for gaven", men jeg KAN jo ikke skrive det, uten å vite om vi fikk noe?

Nå skal ikke jeg være storkrevende , og forvente gave av alle altså, men det er jo relativt naturluig å anta at en invitert gjest som kommer i bryllupet har med en gave? Eller i et minste et kort? For oss er det jo selvsagt det viktigste at de var der og delte dagen med oss, men vi vil jo gjerne takke for gaven.. om det kom en. Litt rart å sende "Takk for at dere kom og delte dagen med oss", når vi sender takk for "gaven" vi fikk" til alle andre...

Jeg trodde vi hadde så god kontroll. Ingen kort som ikke sto i gaveboka, ingen gaver som ikke står i gaveboka, nummer på alt, og ingen manglende nummer. Men rett og slett INGEN SPOR av at vi evt fikk noe med denne fetteren min... Kanskje vi ikke fikk noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...