Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #61 Skrevet 7. september 2008 Siden når må alt barneutstyr ha en funksjon?? Prøver dere å si at ALT skrotet dere kjøper til barna deres har en funksjon? Som barnløs må jeg si at det mest harry jeg ser, er småbarnsmødre som kritiserer andre småbarnsmødre. Eller vent, ikke harry, men patetisk. Jeg synes du høres en smule sjalu ut, jeg. Typisk barnløse å tro at de har fasiten på alt. Noen som kjenner den biologiske klokken tikke, kanskje? Vi hadde slike skilt til alle våre tre. Minstemann har det nå på sykkelen, mens de andre bruker det som dørskilt.
Gjest Gjest_Karen_* Skrevet 7. september 2008 #62 Skrevet 7. september 2008 De som har fulgt litt med på diskusjoner i media de siste 10-15 år vil ha fått med seg at det ikke er lurt å flashe barnets navn overfor alle og enhver. Når det gjelder skiltene på barnevogner er det ikke nøye, for barnet i vogna er uansett for liten til å eventuelt velge å bli med en fremmed som kaller barnet ved navn. Men fra barna er litt større (to år og oppover kanskje?) lar de seg lett lokke av en voksen som vet hva de heter. Se for deg følgende scenario: En gjeng småbarn i alderen 5-6 år løper rundt på lekeplassen. Foreldrene er i nærheten, men nistirrer ikke på barnet hvert sekund. Et av barna har navnet sitt klistret på lua, ei jente som heter Lisa. De andre barna er mer "anonyme" uten synlige navn. En voksen mann (som for foreldrene kan se ut som fedrene til et av de andre barna) befinner seg også i lekeområdet. Han har tvilsomme hensikter. Når Lisa er i nærheten av han sier han "Lisa, kom hit litt så skal jeg fortelle deg en hemmelighet". Han har fanget oppmerksomheten hennes. Forhåpentligvis klarer Lisa å huske at hun ikke skal snakke med fremmede (men er nå egentlig mannnen fremmed når han vet navnet hennes?), men sjansen er tilstede for at hun føler tillit til mannen som i hennes øyne åpenbart kjenner henne. (Barn husker ofte ikke voksne de har møtt bare noen få ganger, så de må ofte stole på foreldrene når de sier at "joda, dette er Hermod, han har du vært på besøk hos før") Ja, jeg vet: Nå er det en del som sitter og himler med øynene og rister oppgitt på hodet over hvor paranoid det går an å være. Men så er det sånn at dette har folk som jobber med pedofile advart om. Politi og andre har tidligere sagt at det ikke er videre lurt å la alle vite hva barnet ditt heter. Så får de som er så opptatt av å ikke være paranoide drite i det, og så kan de som vil være på den sikre siden la være en så enkel ting som å ha barnets navn synlig på klærne. PS: Gjentar nok en gang at dette ikke gjelder skilt på vogner til de minste. Man bør vel kanskje ikke rope på ungene våre heller? Eller gi andre unger forbud om å bruke vårt barns navn så noen hører det
Concertina Skrevet 12. september 2008 #63 Skrevet 12. september 2008 Vi skal ikke ha det, jeg synes det bare ser teit ut, har ingen behov for å rope ut verken navn eller fødselsdato til alle og enhver.
Ce'Nedra Skrevet 12. september 2008 #64 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes det ser artig ut. -barnløs
April Skrevet 12. september 2008 #65 Skrevet 12. september 2008 Har sånn til begge mine barn. Victoria bruker ikke vogn lenger, men skal få ha det på døra si etterhvert.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. september 2008 #66 Skrevet 12. september 2008 skal ikke ha det.¨ Hvorfor skal folk jeg ikke kjenner vite navnet og fødselsdatoen til barnet mitt?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #67 Skrevet 12. september 2008 Herregud, så mye rart folk skal bry seg med. Om folk vil ha skilt til vogna si, så la nå de få ha det uten at du nødvendigvis må vite grunnen. Finnes det virkelig ikke viktigere ting å henge seg opp i?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #68 Skrevet 12. september 2008 Syns det var litt stilig når naboen fikk det på sin vogn... Nå har alle det da er det ikke like kult lengre... Blir litt harry, ja...
Gjest AnneShirley Skrevet 12. september 2008 #69 Skrevet 12. september 2008 Det skal jeg definitvt ikke ha når vi skal ha oss vogn. Det er vårt valg i alle fall
Gjest Tanita Skrevet 12. september 2008 #70 Skrevet 12. september 2008 Jeg gikk forbi en barnehage med flere barnevogner utenfor og samtlige hadde slike skilt. Veldig populært ja. Den gang jeg selv får barn, er det sikkert helt "ut" - slike går sikkert fort av trenden og så kommer det sikkert en ny trend. Er enig med det en annen skrev tidligere i denne tråden, slike "rør meg ei - hjerte" skulle jeg også gjerne hatt når jeg en gang får selv. Syns de var fine.
Umuriel Skrevet 12. september 2008 #71 Skrevet 12. september 2008 Vi har en av de få vognene i denne byen uten skilt. Og har ikke tenkt å gå til anskaffelse heller
MarianneE Skrevet 13. september 2008 #72 Skrevet 13. september 2008 Vi valgte å kjøpe et slikt skilt, for vi synes de er tøffe. Hva andre mener om skiltene tar jeg ikke så tungt, det er jo ikke deres vogn/skilt.
Gjest Emera Skrevet 14. september 2008 #73 Skrevet 14. september 2008 Kunne aldri tenkt meg å ha et sånt skilt, nei. Skjønner ikke vitsen med den trenden.
Gjest Gjest_Eithne Skrevet 27. september 2008 #74 Skrevet 27. september 2008 Skjønner seriøst ikke at folk gidder henge seg opp i dette heller jeg. Å dra in pedofili osv synes jeg er temmelig drøyt. Hadde aldri skilt på vognene til mine unger, men synes de er litt kule også jeg da.
Gjest Gjest_Belinda_* Skrevet 27. september 2008 #75 Skrevet 27. september 2008 Synes det er litt ekkelt jeg... Vil ikke ha navneskilt på vogna til jenta mi. Trenger ikke vise hele verden hva hun heter. Det er mange gale mennesker der ute. Man kan lære barna sine å ikke snakke med fremmede. Men hva den dagen det står en mann der å snakker til henne og bruker navnet hennes? Og den mannen ikke har gode hensikter? Og han kan bruke navnet hennes bare fordi jeg syntes de var så kult å ha navnet hennes med store bokstaver på et skilt på vogna?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #76 Skrevet 27. september 2008 Trenger ikke at alle vet hva ungen min heter jeg. Og det er vel det dette går på? Å annonsere for alle hva for navn ungen har?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #77 Skrevet 28. september 2008 Jeg har heller ikke sånn skilt på vogna til lillemann. Syns det ser teit ut jeg da, men andre må jo gjøre hva de vil. Ang dere som syns det er tull å dra inn pedofile; det er jo en kjent sak at det er lettere å lokke til seg små barn når man kjenner navnet til barnet. De aller, aller fleste vil nok ikke komme ut for en slik situasjon, men tenk på den ene ungen som gjør det! Kanskje det er ditt barn? Hvis man ved ikke å offentliggjøre barnas navn kan unngå at et barn blir utsatt for overgrep, så er det vel verdt det. Det er iallfall min mening!
Coxy Skrevet 28. september 2008 #78 Skrevet 28. september 2008 Syns de skiltene er litt stilige jeg! Også har jeg jobbet i barnehage et par år, og det var såååå praktisk når ungene hadde skilt på vognene sine. Da var det ingen tvil om hvilken unge som eide hvilken vogn! Greit nok hvis man jobber på avdelingen i full, eller tilnærmet full stilling, da blir man kjent med vognene uansett og kan det utenat. Men for slike som meg, som gikk i forskjellige vikariater på forskjellige avdelinger, så var det veldig lettvindt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå