Murmelmy Skrevet 22. juni 2006 #41 Skrevet 22. juni 2006 Ja, ja kjære gjester... Med mitt utsagn "godtebutikk for pedofile" så henviser jeg til det Litt Lost refererer til. Jeg hadde selv en slik lue med navnet mitt på, men ønsker ikke at mine barn skal ha det nettopp av grunnene Litt Lost beskrev. Jeg sier ikke at en pedofil person (mann eller kvinne) vil hoppe opp i alle barnevogner med navnesmokker og navneskilt, det er vel heller utenkelig. MEN, jeg ønsker ikke at fremmede mennesker skal kunne oppsøke mine barn og skape et tillitsforhold uten at vedkommende henvender seg til meg eller den personen som er med barnet først. Vi er alle forskjellige og jeg velger min vei. I tillegg så synes jeg hele opplegget er harry og ikke for meg. (PS. svigermor hadde tenkt til å kjøpe klær til tassen med navnet påsydd. Veldig glad hun ikke vet/visste navnet, og det samme er mannen min)
Veronal Skrevet 22. juni 2006 #42 Skrevet 22. juni 2006 Vi har det og synes det er morsomt. Planen er at han skal bruke det på trehjulsykkelen og senere på rullatoren når han blir gammel nok.
Murmelmy Skrevet 22. juni 2006 #43 Skrevet 22. juni 2006 Vi har det og synes det er morsomt. Planen er at han skal bruke det på trehjulsykkelen og senere på rullatoren når han blir gammel nok. ← Godt dere har lagt planene for fremtiden
la Flaca Skrevet 23. juni 2006 #45 Skrevet 23. juni 2006 Jeg blir litt lei meg når jeg ser hvordan verden er blitt jeg. En ting er at navneskilt på vogner og navn på luer etc. muligens er harry, men at folk begynner å prate om misbruk og pedofile og ikke vil ha det av den grunn...
Gjest Gjest_rigmor_* Skrevet 22. april 2008 #46 Skrevet 22. april 2008 hvor på nette for man kjøpt de barneskilta til å ha på barne vogn?
Gjest Ole Martin Skrevet 3. september 2008 #47 Skrevet 3. september 2008 hvor på nette for man kjøpt de barneskilta til å ha på barne vogn? Selger de på Kidsa.no Mange forskjellige der
Fibonacci Skrevet 3. september 2008 #48 Skrevet 3. september 2008 Jeg synes det er utrooolig harry på barnevogner, men det kunne vært litt morsomt som dørskilt på barnerommet til den bilgale gutten min da.
IrmaAdele Skrevet 3. september 2008 #49 Skrevet 3. september 2008 Jeg synes det er utrolig harry og synes ikke noe om det uavhengig av at det finnes pedofile. Men som navneskilt på døra tror jeg det er kult.
sommerglede Skrevet 5. september 2008 #50 Skrevet 5. september 2008 Har sett flere barnevogner med "bilskilt" med barnets navn og fødselsdato. Lurer på hvorfor noen har dette? Selv ville jeg ikke likt å "reklamere" for barnets navn til gud og hverman, og er derfor nysgjerrig på hvorfor noen har det. har oxo dette skiltet.. og jeg synest det er kult...... herrefred .. det er da opp til hver enkel.....
la_luz Skrevet 5. september 2008 #51 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde også tenkt at de som mener dette er "godte butikk for pedofile" orerdrev en smule ... Hadde det ikke vært for ei jente i familien min ble kontaktet av en pedofil etter hun hadde vært bilde av i avisen, med fornavn og etternavn. Hun var 10 år på det tidspunktet, men alikevel. Jeg ønsker å verne privatlivetsfred så langt det er mulig. Å strø rundt av bilder av barnet på nettet (facebook) syns jeg heller ikke noe om. Så får de som vil kalle meg hysterisk om de vil.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #52 Skrevet 5. september 2008 Hvis du aner hvor mye penger vi bruker på skrot til ungen vår så hadde du ikke sagt noe. Alt er lett omsettelig og vi kjøper skrotet til den vi elsker mest. Du barnløse vet bare ikke at typer/damer kommer og går..venner kan bli borte..de eneste som alltid med stor sikkerhet (om du gjør ting rett da ) vil være der er barna dine. Derfor blir man sånn som forelder....men det vet jo ikke du. Jøsses så flink enkelte er til å bæsje på leggen da...
Gjest Ria Skrevet 5. september 2008 #53 Skrevet 5. september 2008 De som har fulgt litt med på diskusjoner i media de siste 10-15 år vil ha fått med seg at det ikke er lurt å flashe barnets navn overfor alle og enhver. Når det gjelder skiltene på barnevogner er det ikke nøye, for barnet i vogna er uansett for liten til å eventuelt velge å bli med en fremmed som kaller barnet ved navn. Men fra barna er litt større (to år og oppover kanskje?) lar de seg lett lokke av en voksen som vet hva de heter. Se for deg følgende scenario: En gjeng småbarn i alderen 5-6 år løper rundt på lekeplassen. Foreldrene er i nærheten, men nistirrer ikke på barnet hvert sekund. Et av barna har navnet sitt klistret på lua, ei jente som heter Lisa. De andre barna er mer "anonyme" uten synlige navn. En voksen mann (som for foreldrene kan se ut som fedrene til et av de andre barna) befinner seg også i lekeområdet. Han har tvilsomme hensikter. Når Lisa er i nærheten av han sier han "Lisa, kom hit litt så skal jeg fortelle deg en hemmelighet". Han har fanget oppmerksomheten hennes. Forhåpentligvis klarer Lisa å huske at hun ikke skal snakke med fremmede (men er nå egentlig mannnen fremmed når han vet navnet hennes?), men sjansen er tilstede for at hun føler tillit til mannen som i hennes øyne åpenbart kjenner henne. (Barn husker ofte ikke voksne de har møtt bare noen få ganger, så de må ofte stole på foreldrene når de sier at "joda, dette er Hermod, han har du vært på besøk hos før") Ja, jeg vet: Nå er det en del som sitter og himler med øynene og rister oppgitt på hodet over hvor paranoid det går an å være. Men så er det sånn at dette har folk som jobber med pedofile advart om. Politi og andre har tidligere sagt at det ikke er videre lurt å la alle vite hva barnet ditt heter. Så får de som er så opptatt av å ikke være paranoide drite i det, og så kan de som vil være på den sikre siden la være en så enkel ting som å ha barnets navn synlig på klærne. PS: Gjentar nok en gang at dette ikke gjelder skilt på vogner til de minste.
Gjest nobilian Skrevet 5. september 2008 #54 Skrevet 5. september 2008 Jeg har skilt på guttungens vogn, og navnet på smokkene hans. Det er fullkomment uproblematisk all den tid jeg selv ikke er så paranoid og angstbitersk at jeg tror det er farlig at noen vet navnet hans. Han heter forøvrig ikke Harry.
Arkana Skrevet 5. september 2008 #55 Skrevet 5. september 2008 Nei takk, det ser skikkelig dumt ut. Enig.
Mico Skrevet 6. september 2008 #56 Skrevet 6. september 2008 Navneskilt på barnevogna' er litt morsomt synes jeg...
Gjest imli Skrevet 6. september 2008 #57 Skrevet 6. september 2008 Synes det ser litt teit/rart ut... Ikke noe for meg
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #58 Skrevet 7. september 2008 Jeg har skilt på guttungens vogn, og navnet på smokkene hans. Det er fullkomment uproblematisk all den tid jeg selv ikke er så paranoid og angstbitersk at jeg tror det er farlig at noen vet navnet hans. Han heter forøvrig ikke Harry. Jeg er ikke så angstbitersk at jeg ser det som nødvendig å bruke trappegrind eller bilbelte. De aller fleste kjører jo rundt hele livet uten å komme ut for uhell. Hvorfor skal man drive å være så engstelig for at man selv kan være den ene som blir utsatt for ulykken? Det er jo bare paranoid.
Rødtoppen86 Skrevet 7. september 2008 #59 Skrevet 7. september 2008 Synes de er smarte jeg da Man vet i alle fall hvem sin vogn det er. Man kan ikke gå og bekymre seg for alt mulig her i verden. Da blir en nødt til å sitte gjemt inne i huset sitt med låste dører
Gjest Gjest_jj_* Skrevet 7. september 2008 #60 Skrevet 7. september 2008 Jeg synes ikke noe om de skiltene, ser bare dumt ut. Mulig jeg ikke har skjønt greia :gjeiper: Er enig i at det er litt harry altså. Nesten litt sånn amerikanisert...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå