Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #21 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg kan ikke fatte at noen råder henne til å fortelle dette på intervjuet. Myndighetene (likestillingsombudet) oppfordrer folk til å holde tett!! Det skal ikke telle i arbeidsgivers vurdering, derfor har det ingen relevans på intervjuet. En barnehagejobb krever minimalt med opplæring, så det kan da virkelig ikke spille noen rolle for arbeidsgiver om hun er gravid nå eller blir det om et år. Trådstarter har ingen grunn til å føle seg forpliktet til å fortelle dette!! ← Er man fullstendig blottet for moral, eller er jeg av den gamle skolen her? Endret 21. juni 2006 av Raggsokk
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #22 Skrevet 21. juni 2006 Poenget er at barnehageansatte slutter hele tiden! ← Ja, og da enda oftere om de puler og blir gravide i ett kjør
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #23 Skrevet 21. juni 2006 Ja, og da enda oftere om de puler og blir gravide i ett kjør ← Fnis.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #24 Skrevet 21. juni 2006 Er man fullstendig blottet for moral, eller er jeg av den gamle skolen her? ← Da er man fullsteding blottet for moral, du og jeg har rett og de andre er kjipe arbeidstakere
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #25 Skrevet 21. juni 2006 JEg hadde sagt det. Jeg synes det er respektløst å ikke si fra. Jobben din krever ganske mye av kroppen din. Mye løft og trakking. Hva om du blir sykemeldt? Det handler litt om moral synes jeg. ← Er det respektløst av en som har ryggproblemer å ikke fortelle om det på intervju også? Hva med en som har sterk pollenallergi og blir kanskje sykemeldt om våren? Såvidt jeg vet er ingenting av dette noe arbeidsgiver har krav på å vite om på forhånd. Det er utrolig mange arbeidstakere der ute som ikke er "perfekte", men vi er faktisk best tjent med at flest mulig er i jobb. Det er min "moral" i denne saken.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #26 Skrevet 21. juni 2006 Er det respektløst av en som har ryggproblemer å ikke fortelle om det på intervju også? Hva med en som har sterk pollenallergi og blir kanskje sykemeldt om våren? Såvidt jeg vet er ingenting av dette noe arbeidsgiver har krav på å vite om på forhånd. Det er utrolig mange arbeidstakere der ute som ikke er "perfekte", men vi er faktisk best tjent med at flest mulig er i jobb. Det er min "moral" i denne saken. ← En selvstendig næringsdrivende i et lite firma tjener fint lite på å ha en ryggpasient som flyr sykemeldt stadig vekk på lønningslisten
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #27 Skrevet 21. juni 2006 Trådstarter kan jo forresten ta en kikk på denne tråden... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...777&hl=intervju
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #28 Skrevet 21. juni 2006 Trådstarter kan jo forresten ta en kikk på denne tråden... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...777&hl=intervju ← Ja, og det var innlegg i denne tråden hvor det motsatte hadde skjedd
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #29 Skrevet 21. juni 2006 Er det respektløst av en som har ryggproblemer å ikke fortelle om det på intervju også? Hva med en som har sterk pollenallergi og blir kanskje sykemeldt om våren? Såvidt jeg vet er ingenting av dette noe arbeidsgiver har krav på å vite om på forhånd. Det er utrolig mange arbeidstakere der ute som ikke er "perfekte", men vi er faktisk best tjent med at flest mulig er i jobb. Det er min "moral" i denne saken. ← Jeg synes det er respektløst av en med dårlig rygg å søke jobber som krever mye bruk av ryggen. Ja.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #30 Skrevet 21. juni 2006 Selv om det ikke alltid skjer, så er sjansen dessverre ganske stor. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil risikere en jobb fordi de føler at de må fortelle mer om seg selv enn det som er påkrevd.
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #31 Skrevet 21. juni 2006 Selv om det ikke alltid skjer, så er sjansen dessverre ganske stor. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil risikere en jobb fordi de føler at de må fortelle mer om seg selv enn det som er påkrevd. ← Fordi at noen har mer samvittighet enn andre? Jeg sier ikke at jeg vet hvilken kvalitet som er den beste. Jeg er ihvertfall for samvittighetsfull til å skjule slikt.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #32 Skrevet 21. juni 2006 Det er bedre både for den gravide selv og for samfunnet at hun har en jobb. Barnehagen klarer seg fint mens hun er i permisjon. Jeg synes ikke det er mer samvittighetsfullt å gå på arbeidsledighetstrygd.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #33 Skrevet 21. juni 2006 En selvstendig næringsdrivende i et lite firma tjener fint lite på å ha en ryggpasient som flyr sykemeldt stadig vekk på lønningslisten ← Nå snakker vi ikke om et lite firma, men om en barnehage Den går neppe konkurs.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #34 Skrevet 21. juni 2006 Nå snakker vi ikke om et lite firma, men om en barnehage Den går neppe konkurs. ← Jeg sier ikke at et lite firma går konkurs heller, jeg sier det er lite gunstig/skadelig for eieren. En familiebarnehage kan slite like mye
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #35 Skrevet 21. juni 2006 Nå snakker vi ikke om et lite firma, men om en barnehage Den går neppe konkurs. ← Er det konkurser vi snakker om nå?
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #36 Skrevet 21. juni 2006 Det er bedre både for den gravide selv og for samfunnet at hun har en jobb. Barnehagen klarer seg fint mens hun er i permisjon. Jeg synes ikke det er mer samvittighetsfullt å gå på arbeidsledighetstrygd. ← Det er tross alt bedre enn å lure til seg en jobb.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #37 Skrevet 21. juni 2006 Det er tross alt bedre enn å lure til seg en jobb. ← Det er ikke å "lure til seg"! Hun har ingen plikt til å fortelle det. Arbeidsgiver har ikke lov til å ta det med i betraktningen.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #38 Skrevet 21. juni 2006 Det er ikke å "lure til seg"! Hun har ingen plikt til å fortelle det. Arbeidsgiver har ikke lov til å ta det med i betraktningen. ← Arbeidsgiverer har jo snart ikke lov til noe i dette landet. Jeg kaller det å lure til seg, man hadde vel ikke gjort noe sånt mot en venn, hadde man?
Gjest Embla s Skrevet 21. juni 2006 #39 Skrevet 21. juni 2006 Jeg råder deg i allefall til å si fra så fort som mulig etter at du er ansatt, hvis det nå er slik at du velger å ikke si noe. Det gir nok et dårlig inntrykk at du ikke sier noe om det under intervjuet, men ikke uopprettelig. De fleste (inkludert din kommende leder?!) kan nok sette seg inn i din situasjon og forstå at du ikke sa noe om dette. For sjangsene for å få jobben blir nok mindre hvis du forteller. Selv hadde jeg nok fortalt.
Raggsokk Skrevet 21. juni 2006 #40 Skrevet 21. juni 2006 Ok, si at man ikke sier noe da. Så har man jobbet der i en måned og så forteller man det. hvor hyggelig er det egentlig å jobbe der da? Skaper slikt godt arbeidsmiljø? Skal man bare drite i miljøet og kun tenke på seg og sitt. Vel... Jeg kunne ikke fungert i jobb på den måten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå