Gå til innhold

Passer du ofte dine tantebarn?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er tante til to skjønne unger (hhv 6 år og 10 mnd). Jeg passer dem så ofte som mulig - det er noe av det kjekkeste jeg vet. Og det beste er at de trives så godt hos meg også. Nå har minstemann sluttet med pupp og da kan h*n sove over hos meg også.

Gleder meg til jeg får barn selv, og har lovet å fortsette med å passe tantebarna min etter det.

Det er herlig å være tante.

Skrevet

Mine filletantebarn (dvs min samboers storebrors barn) bor på andre siden av landet så å passe dem er ikke akkurat aktuelt. De reiser alene til oss i Oslo på en årlig langhelg og ellers ser vi dem når vi besøker svigers.

Skrevet

Jeg sitter mer enn gjerne "tantevakt" for min lille nevø. Men det er ikke alltid det passer, hverken for meg og sambo eller for min søster.

Men nå som ferien kommer skal jeg spørre om vi kan ha han et par dager, det er alltid så koselig. Han er så snill (5 år), og utrolig høflig liten gutt, så det er en ren fryd å ha ham hos oss! Han ser da også ut til å trives, for han vil aldri hjem igjen etter å ha vært på besøk! :ler:

Men det er koselig da... og ikke minst: av og til også deilig å levere han tilbake til foreldrene igjen, slik at vi kan ta opp vår "hverdag" igjen... :legrine:

Gjest Hope i.i.
Skrevet

Har to tantebarn. Da den eldste ble født bodde jeg sammen med søsteren min i flere måneder, og vi bytta på å stå opp om natten. Ikke så greit å være ung alenemor... Det er en kjempefin erfaring! Kan alt om gulp og mageknip og maltekstrakt og diverse etter det. ;)

Passer barna med jevne mellomrom nå også. Vi bor i nærheten av hverandre, så det er jo ganske lett å spørre meg. Jeg har passet begge barna mer enn min mamma har, hun som er bestemor og alt.

Det er jo søtt når de første navnene et barn lærer er mamma, pappa og tante. :) *føler meg viktig*

Fint å passe tantebarna, og veldig bra prevensjon. ;)

Skrevet

Jeg har passa min nevø masse, fra han var liten baby. Nå er han blitt 14 år, og synes fortsatt det er stas å overnatte hos oss. Min søster passer også ofte mine barn, vi har et veldig nært forhold.

Skrevet

Eg har ingen tantebarn, men sambo er onkel til 2. Dei bur langt unna, så det er sjelden vi ser dei. Prøvar å få vere så masse med dei som mulig, når vi kan. Håpar dei vil komme til oss på ferie når dei blir eldre, slik at vi kan få bli kjent med dei uten foreldra og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...