Gå til innhold

Passer du ofte dine tantebarn?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har ingen tantebarn, men en stor familie med små barn ned i under ett år. Samt at mange venninner har barn/venter barn.

Jeg passer altså små kusiner når det blir spurt om det, søstrene mine når mamma og pappa spør, og venners barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg bor nemlig ikke i samme by som mine tantebarn. Men når jeg først besøker familien, eller har dem på besøk, så passer jeg på å tilbringe mye tid med dem.

Skrevet

Jeg har to tantebarn :hjerter_rundt: som jeg har en del, men ikke for at de trenger barnevakt. Det trenger de så skjelden at da hadde jeg fått sett dem lite. Jeg bare ringer og hører om jeg kan ha begge eller en noen dager. Nå bor de ikke i samme by, men jeg er mobil og henter og leverer dem. De har egne barneseter i bilen min.

Snart skal eldstemann og jeg på en lite ferie sammen med et vennepar av meg som har barn og det gleder tante og tantebarnet seg til :) Yngstemann er for liten tl denne turen, men h*n hadde jeg nylig i nesten en uke. Kjempekoselig.

Skrevet

Jeg er tante til en, snart to. Vi passer ikke barna deres. Ikke fordi vi ikke vil, men de har aldri spurt. Igrunn virker det som om de tror vi ikke klarer det siden vi ikke har barn selv.. Vet ikke om jeg vil kalle det trist, men hadde jo vært hyggelig å ha litt mer kontakt med noen som bor så nært!

Skrevet

:riste: Har ingen tantebarn... :(

MEN, jeg har en lillesøster på 9 mnd ( :sjokkert: ) som jeg passer så ofte jeg kan :Nikke:

Gjest Miloine
Skrevet

Har 9 tantebarn, alt fra 7 mnd. og opp til 18 år! Så barnepasser har jeg vært masse av opp gjennom tiden! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Joda, nesten hver helg i perioder, men nå er de "voksne". Syntes det bare var ok å passe tantabarna mine.

Gjensidig passet min søster mitt barn, og ferier osv. byttet vi eller delte på.

Som regel fikk ungene minst to ferier hver sommer, som regel tre (besteforeldrene...)

Gjest baby-E
Skrevet

jeg blir ikke tante før i september. Da håper jeg at jeg blir sput masse!

Gjest hallo
Skrevet

Forstår ikke hva som er såå kjekt med å passe tantebarn...det hender jeg gjør det,men ikke fordi det er så koselig,men fordi jeg gjør da de voksne en tjeneste ,pluss at jeg da får lettere pass til mine egne...er alltid glad når helgen med pass er over,jeg.... :)

Skrevet

Jeg har ei niese og vi har enda ikke passet henne.

Hun var så mammadalt de første 1.5 året av livet at ingen andre enn moren, faren og mormoren kunne bære henne engang. Jeg fikk ikke holde henne for da hyyyylte hun....bare moren var god nok...

Nå er hun snart 3 og jeg føler jeg ikke har noe forhold til henne eller kjenner henne derfor kan jeg ikke passe henne....

Da må vi først få muligheten til å bli kjent med henne....

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en nesten 3 år gammel nevø som jeg passer 4-5 dager i uka mens søsteren min er på jobb. Jeg pleier også å hente ham i barnehagen, og å ta ham med ut på et eller annet dersom søsteren min er sliten og ønsker litt alenetid.

Skrevet

Jeg har 6 tantebarn i alderen 2-20 år, og har passet alle både titt og ofte opp gjennom årene.

Noen ganger spør de - andre ganger spør jeg.

"Tante, kan jeg sove hos deg i natt?" - når det spørsmålet kommer fra en liten niese eller nevø, så blir tante varm om hjertet. Ungene har også tannbørster her - det ender det blir sånn på-sparket-overnattinger. Har også barneseter i bilen faktisk.

Elsker tantebarna mi - og det er så kos å få lov å være sammen med dem :hjerter:

Skrevet

Vi har vel aldri passet paa niesene og nevoene vaare (dvs. barna til min manns soesken). Det er hele seks st. under ni aar, men de bor alle langt herfra. Uansett er jeg ikke sikker paa om vi hadde faatt lov...begge moedrene er veldig "hoenete."

Skulle gjerne gjort det!

Skrevet

Har to (snart 3) tantebarn. Passer de som oftest når jeg blir spurt om det. Men er avlaster for en annen liten tass annenhver helg, og i tillegg bygger vi hus, så det blir dessverre altfor liten tid til de om dagen, men det skal nok tante ta igjen når huset er ferdig og vi kan begynne å slappe av litt :sjarmor:

Skrevet (endret)

Har ingen tantebarn biologisk, men venners barn passer vi!

Seks stykker i alderen snart ett år til ni år!

Utrolig kult å ikke ha barn selv, ha overskudd og økonomi, til å ta de med på ting jeg selv fikk gjort når jeg var liten, som betydde så mye får meg. Som Badeland, skikkelig kult. Foreldrene og barna synes det er så stas :ler:

Endret av M.P
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er filletante og har rett og slett ikke lyst å passe mine tantebarn. vi har mange små barn her i huset og det hadde blitt for mye enda flere barn. Dessuten så passer mine svigerforeldre tantebarna mine nesten hver helg, noe som fører til at jeg og min mann ikke kan spørre de om pass til våre. Det er ikke snakk om å fordele oppmerksomheten, nei. Her er det førstemann til mølla. "Husk den helgen til neste år og den i neste mnd som dere skal passe ungene....." :ler:

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har to nieser (søstre) og har aldri passet dem! De er nå store og bor et annet sted enn oss.

Jeg har for øvrig passet venninners barn.

Gjest gjest1
Skrevet

Mine tantebarn er mellom 2 og 22 år.

Jeg har passet alle med jevne mellomrom.

De eldste ligger ofte over, men de passer seg sjøl. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...