Gå til innhold

Million Dollar Girl


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Vi snakker selvfølgelig litt om hvordan ting skal bli når lille nurket kommer til verden. Men enn så lenge, så koser både han og jeg oss med den bittelille magen. (Og vissheten om at det bor noen der inne.)

Jeg klarer nok ikke helt å se for meg hvordan livet med babyen blir. Bare at det blir annerledes.

Men egentlig er vel vi så hjemmekjære begge to at forskjellen kanskje ikke blir så stor som vi tror.

Gleder meg masse til all kosen og leken som vil komme etter hvert! Har allerede masse innarbeidede tradisjoner som jeg ikke lenger behøver å være "flau" over! Er litt barnslig av meg, og gleder meg til å kunne bruke nurket som unskyldning!

Alkohol har jeg ikke savnet ennå, men jeg tror mye av grunnen er at det ikke er uvanlig i venninnegjengen at noen ikke føler for å drikke en kveld. (Og alle aksepterer at det er sånn. Kan være en slitsom dag, vond mens, sykdom eller bare frykten for morgendagen...) Dessuten er vi jo to like gravide, så det er liksom ikke bare meg som ikke drikker.

Savner litt å kunne dele en vin med mannen en fredagskveld, og bare kose oss, med god mat og drikke. (Men jeg får ikke han til å drikke alene hjemme heller!)

Har lurt litt på den lista... Skal en vinterbaby ha alt sommerutstyret OG vinterutstyret, eller ? Blir jo litt knapt med bare vinterutstyret liksom, men trenger vinterbabyen kortermede bodyer? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg sjekket kontoen for en halvtime siden IdaC, men nei.. :sur:

Får smøre meg med tålmodighet! ;)

Jeg savnet også å drikke litt på bryllupsferien, men..

Mannen min var også snill og tok alkoholfri øl istedenfor. :)

Ellers går det ganske greitt, men gleder meg å ta litt vin neste år! :sjarmor:

Ja, det blir nok litt feil å kjøpe sommerklær når vi får baby på vinteren Sensommerbruden ;)

Ooops.. Nå bestillte jeg på nettet igjen, jeg er håpløs! :ler:

Ja, det blir kos med tradisjoner på feks julaften, med julesokk osv. ;)

Nå har jeg meldt meg og mannen på babysvømming, en kveld i uka fom. neste år! :danse:

Blir nok kjempekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen med den søte magen :klem:

Jeg har jo vinterbaby da, eller rettere sagt hadde :ler:

SOMMER

6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. jakker i bomull

1-2 stk. pysjer i bomull

1-2 stk. luer i bomull

1-2 stk. helsetepper i bomull

Jeg brukte kortermete bodyer på henne under pysjen om natta for da ble hun ofte så varm under dyna. Helsetepper er greie både sommer og vinter syntes jeg.

VINTER

2-3 stk. bodyer i ull

2-3 stk. strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull Kjøredress i vindtett stoff Votter uten tommel i ull Sokker av ull

1-2 stk. luer i ull

Lue i vindtett stoff

ullbodyer er et must.kjøredress finnes nå med slikt kjekt hull for sikkerhets sele gjennom dressen. Det savnet jeg når Henrik var baby.Lette luer er ok, for de har det jo som regel så varmt og lunt nedi vognen.

UTSTYR TIL STELL

Bleier

Bleiebøtte, samt poser

Vaskekluter (myke, i frotte eller gas) Badehåndklær (gjerne med hette) Frottehåndklær

Badetermometer

Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer

Uparfymerte såper Badebalje/stativ

Våtsaviett

Sink salve

Badeolje

6 gulpekluter (flanell)

6-8 små siklesmekker (frotte) Stelleunderlag (f. eks stellekommode/stellebord med mykmatte)

Sånne myke vaskekluter bruker begge ungene ennå så de har jeg masse av.Hiver de på vask hele tiden føler jeg :ler: Og sånne gulpekluter trenger man alltid flere av enn man tror.De er bare helt supre .Badetermometer har jeg aldri brukt,synes jeg kjenner det greit med albuen om vannet er passelig.Ikea har superbillig greit stellebord med plass til ting under. Det ble best i test på Tv2.Flere andre var jo direkte farlige og kunne klappe sammen.Vi bruker Martine sitt ennå.

UTSTYR TIL SØVN

Soveplass (sprinkelseng, kurv eller vugge)

Madrass med avtagbart trekk Vaskbar overmadrass med vann-tett bunn.

Tisselaken av plastfrotte

Laken

Dynetrekk (evt. putetrekk)

Dyne (dun eller fiber)

Sengekant (evt. sengehimmel) Musikkmobile (uro)

Vi hadde vugge på stuen (gave) og sprinkelseng ellers. Den sover hun jo i ennå, og Henrik lå i den til han var nesten 4 for han syntes det var så kjekt oppi der han.Og vi hadde en sånn musikk uro, og den elsket Martine. Tok den vekk når hun kunne stå og rive i den.

UT PÅ TUR

Barnevogn (kombi-, duo- eller bag vogn)

Regntrekk Insektsnett Parasoll

Vognpose (f.eks. Voksipose med evt sommerdyne)

Dyne, laken og dynetrekk Handlenett

Stelleveske Bæresele Reiseseng

Bilsikring (sikkerhetsnett, boxette eller bilstol)

Bæresele, bæremeis

Reisetrille

Vi har vært kjempefornøyd med voksiposen, og den finnes jo nå i flere fasonger Bilsikring har vi alltid bare hatt bilstol. Men lånte en gang ett slikt nett da vi skulle kjøre på langtur. Da syntes vi det ble for lenge for den lille å sitte.

Bæresele har vi brukt en del på begge ungene særlig på turer utenlands.

UTSTYR TIL MOR

Ammegenser, t-shirt, kjole Amme BH

Ammeinnlegg i ull og bomull Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgele)

Brystpumpe Ammestol Ammepute Ammemadrass

Ammegensre er bare helt toppers. Hadde ikke engang hørt om det jeg når Henrik var liten, men kjøpte flere med Martine. Veldig praktisk synes jeg.Amme bh likeså. Lurt å kjøpe noen skikkelige. De på H&M syntes jeg ble fort slappe.

Fikk ammepute og det er veldig mye bedre for ryggen ja, men så var det det å finne den hver gang da..... :sjenert: endte ofte opp med sofapute istedenfor.Sløve meg! Fotgele er vidunderlig og unn deg også fotpleie nå når du er gravid. DET er bare såååå deilig!

UTSTYR TIL FAR

Fødselsgave til mor

Pappa boka

Koselig med pappa bok. Og mannen min har alltid gitt meg noe fint (bunadsølv med Henrik og Armbånd med Martine :hjerte::hjerte::hjerte: ) for at jeg har gitt han en sønn og en datter. Det satte jeg virkelig pris på.

Sånn ville bare komme med litt tilbakemeldinger til deg jeg på diverse utstyr. Ofte kjøper man jo mye mere enn man trenger da.

Selv gikk jeg jo amokk på kjolekjøping. Og mannen rev seg i håret og skjønte ikke helt hva en bitteliten baby skulle med kjoler :hoho:

Åååå det er så koselig å lese her inne nå mens du går der og venter på å bli mamma :legrine:

Ønsker deg en fin St.Hans vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica! Unnskyld at jeg er her så sjelden, er så opphengt i bryllupsting og jobbing for tida.. Håper alt står bra til med deg og babyen? Er det du som er på bildet forresten?

*har litt lyst til å ha kul på magen jeg også..* :sjenert::ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Du er en KNUPP Charmina!! :kyss:

Supert å ha oversikten og få tips av noen som har peiling! Takk!! ;)

Var nettopp inni dagboka di og hilste på.

ha en kjempefin St.hans helg!! :klem:

Er nok ikke meg på bilde Litjtuppa ;)

Forblir anonym her.

Hei forresten!! Lenge siden! :klem:

Jeg er også litt treg å komme meg på besøk i Bryllupsdagbøkene.. :sjenert:

Alt er bare fint med meg og prinsessa. Har vært i god form siden dag 1!

Er kun tidligere trøtt om kveldene, og har DEN matlysten!! :ler:

Hvordan går det med deg da? :vinke:

Er du godt forberedt foran bryllupet?

Så du er litt babysyk ja?... :sjarmor:

Snakket noe om det med kjæresten i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort sånn vettu, at man holder seg i det forumet man har dagbok selv ;) Skal prøve å bli litt flinkere!

Joda, her går dagene med til jobbing og planleggig for full guffe! Mye som er i boks nå, så jeg er ikke stressa enda ;) Skal ha vigselssamtale med presten neste uke, så nå er det salmevalg og tekstlesing som må bestemmes i helga.. Hva hadde dere forresten? Kanskje jeg får noen gode tips ;)

Joda, vi snakker en del om barn ja! :hjerte: Han kunne godt tenkt seg å lage en akkurat nå han, en del kamerater av han som har blitt pappa, frister nok litt!

Men vi er enige om å vente til jeg er ferdig med utdanninga mi, dvs ett år!! :sjarmor: Og det går jo fort!

Gleder meg til å ha han litt for meg selv som nygift dette året, så neste år kan det nok bli prøving på oss!

Ha ei fin helg da du gravide kone, vi snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Prøving allerede neste år Litjtuppa?

Spennende! :sjarmor:

Går greitt med studier osv? Blir det noe ferie på dere?

Vi hadde Gje meg handa di ven som en salme.. Husker ikke den andre.

Gabriel's obo som inngangsmarsj... nyyydelig! :hjerte:

Mendelsohn som utgang.

Hva med dere? ;)

Jeg har det helt ok på jobb om dagene, og koser meg sammen med mannen, men savner prinsessa mi.. :hjerte:

Som jeg ikke har møtt engang! ;)

Er så lenge til november! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Notere meg bak øret at Charmina har skrevet en nydelig liste her inne!*

Må huske å komme tilbake å hente ut denne om noen måneder! (Håper du ikke bytter bok igjen før det, Epica? ) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke bytte bok før rundt 25.11 Sensommerbruden:sjarmor:

Glimrende! Da slipper jeg å sitere hele innlegget i boka mi! (Selv om det nok blir noen sider å bla gjennom for å finne igjen dette!) ;)

Nå vil jeg hjem! (Men har et par timer igjen.)

Kose deg i helgen med mannen og lilleprinsessa i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kose deg med mannen og den lille i magen du også Sensommerbruden! :klem:

Jeg vil også hjem! :sur::sjarmor:

Håper de siste timene går fort! Sikkert ikke.. :ler:

Ahhhhh.. Ikke enda fått skattepenger! :forvirret:

Er totalt bankerott!

Har lyst å dra entur til mamsen på søndag..

Men trenger penger til toget. :sjenert:

Ånei.. Lyst på is IGJEN...! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Mamsen ringte nå.

Jeg tar turen til henne på søndag, for jeg får nok lånt penger til toget av noen. :)

Mamsen er så snill! :-D

Hun hadde kjøpt bla. pledd & 3 bodyer til prinsessa! :hjerte:

Ikveld blir det avslapnings og TV i sofaen tenker jeg.

Kanskje en liten hvil etter jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snill mor du har som kjøper ting til lille prinsessa!

Mamma hadde jo tatt av her om dagen, og kjøpt vogndyne og verdens søteste lille sengesett til lillknøttet! Er nok litt stas med første barnebarnet der i gården.

Og så har hun faktisk sagt at hun vil ha et eget fastmontert barnesete i bilen sin, hvis hun kanskje skal ha med baby i bilen. :ler: Var visst ikke bra nok med at vi hadde tenkt å kjøpe sete med base til vår egen bil, der setet også kan monteres i andre biler uten base. ;)

(Men nå satser vi på at noen vi kjenner har et passende sete til overs da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:ler: Skikkelig engasjert altså!

Så bra! ;)

Søte mammaer vi har Sensommerbruden!!

Mamsen har også kjøpt lammepledd til senga og vogna..

Hun syns det er kjempegøy å shoppe til barnebarna sine. :-D

Ikke meg imot! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Godt at NetCom ringte og spurte om jeg skulle fornye abbonementet.

Minnte meg på at jeg vil bytte til Chess, mye billigere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess er bra. Hadde det da jeg fikk bestemme selv! :)

Synes også det er koselig med mammaer som engasjerer seg i sitt kommende barnebarn. Men av og til tror jeg min tenker mer på dette enn oss. Hun har hvertfall kommet mye lenger i tankene rundt kjøp av ting. (Som vi forsøker å ikke tenke på før etter bryllupsreisen.) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...